Valkuaista virtsassa?
Ostin apteekista Combur3Test-merkkisen proteiinitestin. Se mittaa proteiinin lisäksi virtsasta myös pH:n ja sokerin. Ph:n ja sokerin kohdalla tulos oli helppo tulkita, mutta tuo proteiini jäi mietityttämään. Tulos näytti olevan negatiivisen ja yhden plussan väliltä (negatiivinen vaalean keltainen, 1+ hiukan vihertävä). En nyt sitten tiedä, että onko valkuaista hiukan, siis alle sen 1+ vai ei ollenkaan. Neuvolaan aikaa reilu viikko, odotanko sinne asti kysyäkseni asiaa? Onko teistä kukaan käyttänyt tätä tai vastaavaa testiä, ja osaisi minua auttaa? Raskausmyrkytyksen mahdollisuus tietysti eniten pelottaa, vaikka viikkoja onkin vasta 21+2 ja verenpaine ihan normaali. Onko syytä huolestua?
Kommentit (4)
En ole testiä tehnyt,eli en osaa auttaa sinua muuten kuin,että minulla on ollut valkuaista koko raskauden ajan virtsassa ja viikkoja on 24+5. Neuvolassa on sanottu,että raskausmyrkytytstä ei ole,koska verenpaine on ok ja turvotustakaan ei ole. En tiedä mistä toi valkuainen tulee... ?? Hiivaa on,mutta ei ole oireita, labrassa kävin tekemässä hiivatestin.
Jos jollakin on tietoa tuosta valkuaisesta,niin olisin myös kiinnostunut.
Olen ollut pari viikkoa tarkemmassa syynissä sen jälkeen, kun virtsasta löytyi valkuaista MUTTA mulla myös verenpaine kohonnut aika lailla. Jos sulla sitä valkuaista on vain vähän eikä muita oireita, voinet hyvin odottaa neuvolaa. Jos asia kovasti huolettaa, niin soita ihmeessä sinne. Esim. runsas valkovuoto tms. voi aiheuttaa tuon proteiiniplussan.
Mulla näyttäis kortissa olevan nuo proteiinimerkinnät + ja +-. Verenpaine onkin sitten kohonnut 106/68 -> 142/83. Polilla kuitenkin lääkäri sanoi, että ei vielä vaikuta hirveän pahalta, mutta omaa oloa pitää tarkkaan seurata. Jos tulee päänsärkyä tai näköhäiriöitä on syytä vahvasti jo epäillä raskausmyrkytystä.
KL (rv 36+3)
Esimerkiksi minulla. Aina kun minulta on otettu virtsakoe, niin proteiinit ovat +/-, mutta tämä tulos luetaan negatiiviseksi. (ennen raskautta sekä raskauden aikana) Kyllä ne raskausmyrkytyksessä nousee ihan selvästi. Odottele rauhassa sitä neuvolaa. Voithan tehdä vaikka parin päivän päästä testin uudestaan kotona jos häiritsee.
Tytteli-83 rv 17+6
Kun ne on tässä reilun viikon heitellyt (ja verenpaineet myös), välillä on ollu 1+, välillä negaa. En nyt muista minkä merkkisiä nuo omat on, äitipolilta sain ne, mutta niissä on negan ja 1+:n välillä vielä +- eli hiven vai mitä siinä luki, joka mulla yleensä ollut tulos. Tietysti sulla viikot vähän erit kun mulla, joten sinuna varmaan aika herkästi kysyisin jostakin, mutta mulle sanottiin, että niin kauan kun ne pysyy yhdellä plussalla, ei tarvi kysellä mitään, kahdesta plussasta pitää vissiin jo vähän kysellä ja kolmesta suoraan äitipolille ja ilmeisesti käynnistykseen tai ainakin osastolle. Mutta tosiaan kun viikkoja vasta noin vähän, niin sinuna tekisin toisen testin ja jos siinäkin tulos epävarma, soittaisin äitipolille heti.
Kölli rv 38+3