Täti tuli... :(
Niinhän siinä sitten kävi, että täti päätti saapua vierailulle haamuista huolimatta.. Eli kp 30/28 muuttui kp 1/28..
Ehkä sitten joskus toiste.. tai sitten ei.. katsellaan...
glemei
Kommentit (36)
En minä kovin helposti pahastu..
Varmasti monenkin mielestä meidän olisi syytä mennä ihan oikean lääkärin juttusille, tai olisi pitänyt jo vuosia sitten..
Mutta tämä on nyt meidän tapamme käsitellä tätä asiaa.. Meillä on kuitenkin takana yksi tuulimunaraskaus ja useampi ns. kemiallinen.. (eli haamuillut olen, mutta sitten täti tullut jonkun päivän myöhässä)
Suhtautumiseni lääkäreihin ja luottoni heihin on muutenkin jonnin verran pakkasen puolella.. Tahdon yrittää ensin muuta, lääkäri on sitten se viimeinen vaihtoehto jos mikään muu ei auta.
Tuntuu jotenkin hölmöltä selitellä, miksi toimimme näin.. Mutta tämä tuntuu oikealta ratkaisulta meille.. Nyt tällä hetkellä..
Sitten jää nähtäväksi mikä on tilanne, jos homeopatia ei tuo toivottua apua..
glemei
Olen pahoillani että haamu muuttuikin vuodoksi :( Olisitte varmaan jo enemmän kuin valmiita vanhemmiksi.
Toivottavasti homeopatia tuo teille avun tähän ongelmaan. Lääkäriinmenoa kannattaa myöskin harkita. Voi olla joskus vaikea myöntää että apua tarvitaan tai että jotain voisikin olla ehkä vialla, mutta apu voi tosiaan olla ihan yhden pillerin takana :) Jo perustutkimuksilla voidaan saada paljon apua. Tietenkin jokainen pari tekee omat ratkaisunsa, tottakai, en halua tuputtaa mitään " oikeita reittejä" . Mutta tässä vain minun ehdotukseni sekä kokemukseni rintaääni (takana reilu vuosi yritystä).
t. tulevan clomivauvan äiti
Niin.. no meidän tapauksessa kyse ei oikeastaan ole siitä, että olis vaikea myöntää että jotain on vialla tai että apua tarvii.. Tiedossa on kyllä jo, että jotakin on vialla.. Kuitenkin, koska yritys ei ole ollut pelkkiä turhia kiertoja, toivo luomuplussasta elää kierrosta toiseen.
Aika todennäköistä on myös se, että vika on miehessä.. siis noin pääasiassa.. Eli siihen ei pelkät pillerit auta.. Eikä meistä ole kumpikaan kovin innokkaita lähtemään siihen hoitoruljanssiin.. Ei nyt vielä, kun jotain muutakin voi kokeilla..
Toivomme tietysti, että apu löytyy muilla keinoin.. Mutta jos ei, niin jossain vaiheessa on lääkäriin mentävä, jos muu ei auta ja lapsia haluaa..
Ja kuten jo aiemmin sanoin.. luottamus lääkäreihin ei ole kauheemmin plussan puolella tällä hetkellä..mutta ehkä vielä joskus on pakko turvautua heidänkin apuun.. Se jää nähtäväksi..
glemei
Ajattelin kertoa sulle omista kokemuksistani kun kuulostaa niin omani kaltaiselta toi sun tarinasi, useine haamuineen...
Eli siis mekin yritettiin kaksi vuotta vauvaa, ja monta kertaa olin ihan varma että nyt olen raskaana; menkat myöhässä, rinnat arat, ja kun uskaltauduin testaamaan haamuhan se siellä, mutta joka kerran alkoi muutaman päivän päästä menkat.
Sitten rohkaistuimme menemään lopulta tutkimuksiin. Minulta löytyi munanjohtimista eräänlaiset pussit, jotka keräsivät nestettä, ja kun tuo pussi täyttyi se purkautui kovalla paineella huuhtoen mennessään myös jo mahdollisesti kohtuun kiinnittyneet alkiot. Ja siitä siis johtui se että tunsin selvästi olevani raskaana, ja testikin näytti haamua, ja siis olinkin, mutta kun tuo purkaus tuli, oli raskauskin taas sillä erää mennyttä.
Hoitona siihen oli leikkaus jossa poistettiin munanjohtimet, minkä jälkeen ainoastaan keinohedelmöitys oli mahdollinen. No nyt näitä lapsosia on sillä keinoin tullut jo kaksi. 06/04 syntynyt tyttö ja 2 kk vanha poika.
Ajattelin kertoa näistä omista kokemuksistani, kun niille haamuillekkin voi olla syy. Mutta tokihan teidän kannattaa kokeilla kaikki mahdollinen, ja tehdä niin kuin itsestä tuntuu hyvältä...
Ja kovasti onnea teidän vauvahaaveisiin:)
Meillä molempia lapsosia tehtiin 1,5-vuotta. Lyhyt aika teihin verrattuna, mutta monenmoista kerkisi siinä ajassakin miettimään. Esikoisesta ei menty hoitoihin, vaan laihduin ja tulin raskaaksi. Toisesta olimme juuri aloittamassa hoidot, kun huomasin et oon raskaana. Toivon sydämestäni että teillä pian tärppää, oon hengessä mukana!
Emily :)
Olen jonkun kerran lueskellut glemei tilanteestasi ja olen tosi pahoillani tädin tulosta!
Kirjoitan siksi, kun minulla on myös hyvin epäluuloinen suhtautuminen lääkäreihin. Kun olimme yrittäneet vauvaa reilut 1,5 v menin tutkimuksiin kun en enää kestänyt epätietoisuutta. Minulle suositeltiin heti alavatsatähystystä, mutta en mennyt siihen, kun en leikkauksistakaan tykkää. Mutta taas kun oli vuosi mennyt, varasin ajan siihen. Viimeiseen asti toivoin tulevani raskaaksi ennen sitä, mutta en tullut. Mietin vielä leikkausaamunakin että kannattaakohan tämä.
No, tulin heti tähystyksen jälkeisellä kierrolla raskaaksi. Siinä tähystyksessä kun hulautetaan munatorvet läpi sellaisella nesteellä, niin se oli riittävä minun kohdallani. Ei sii tarvittu mitään hoitoja.
Ja toinen lapsi saikin alkunsa myöhemmin suht helposti.
Eli ei ne tutkimukset tarkoita välttämättä hoitoja. Ja joskus pienikin avustus riittää.
Tsemppiä sulle glemei!
Ja tämä vain oma kokemus, eli jokainen valitsee oman tiensä.
t äitimiia
siis en sanonut sitä, että ikä oli omalla kohdalla kyllä tärkein liikkeelle sysäävä tekijä. En olisi enää voinut odotella kauempaa. Kun mies löytyi niin myöhään...
Juu onhan se toki niin, että avun voi saada jo pienestäkin jutusta.. ei sitä välttämättä joudu kauheeseen hoitoruljanssiin.. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, meidän kohdalla hyvin todennäköisesti pääasiallinen syy on miehessä.. Eli se jo johtaisi ' suurempiin' toimenpiteisiin..
Mutta mutta.. katsellaan nyt mitä tämä tuleva kevät tuo tullessaan... Toivottavasti positiivisia uutisia!! =)
glemei
glemei:
Mutta kuten jo aiemmin sanoin, meidän kohdalla hyvin todennäköisesti pääasiallinen syy on miehessä..
Pahoittelut haamun katoamisesta. Asiahan ei mulle mitenkään kuulu, mutta mulla tulee mieleen tuosta haamujen katoamisesta se, että vika on silloin tuskin miehessä, jos raskaustestiin saadut haamut katoaa. Minusta se paremminkin viittaisi sinun hormonitoimintaan tai muuhun vastaavaan.
Muistelen sinun kertoneen aiemmin, että sinulla on ylipainoa. Sehän tietysti saattaa vaikuttaa hormonitoimintaan. Syksyllä minä sain otettua itseäni niskasta kiinni. Tilasin painonvartijoiden sivuilta sellaisen cd-romin, jolla pystyy kätevästi laskemaan pisteitä ja sieltä löytyy paljon ruokaohjeita ym. Lisäksi aloin harrastaa liikuntaa. Vähän reilussa kuukaudessa laihduin vaivattoman tuntuisesti 5 kg (lähtöpaino 75 kg) ja se oli mulle todellakin saavutus. Sitten tulin taas raskaaksi ja laihduttaminen tietysti loppui, mutta sekin raskaushan meni kesken. En päässyt uudestaan laihduttamisen alkuun, mutta paremmat ruokailutottumukset olivat jonkun verran jääneet päälle ja painoa tippui vielä kilo eivätkä takaisin ole tulleet. Kuntokin on tällä hetkellä lähes erinomainen.
Testasin 30.12. olikohan kp31/28 vahvan plussan (kahdessa edellisessä raskaudessa sain vain haamuja). Voi hyvinkin olla, että laihtumisen ja kuntoilun ansiosta kroppani on ruvennut toimimaan paremmin (mähän jouduin käyttämään kevään ja kesän aikana clomeja, kun näytti ettei ovis muuten tapahdu). Joulukuun puolessa välissä minäkin kävin homeopaatilla (edellisen kerran kävin kesäkuussa, mutta silloin olinkin jo raskaana, mutta sekinhän meni siis kesken, tuulimuna), mutta en tiedä ehtikö sillä olla vaikutusta tähän raskautumiseen, koska silloin oli juuri ovisaika, kun homeopaatin luona kävin. Onhan se mahdollista, että kerkesi vaikuttaakin. Uskon ainakin, että sain niistä rakeista sellaisen seesteisen mielialan. Unohdin kaiken hötkyilyn ja ajattelin, että jos ei vauvaa enää tule, niin sitten ei tule. Kaikenlisäksi omasta mielestämme emme saaneet ovisaikaa hyödynnettyä aivan niin kuin olis pitänyt ja minäkin ajattelin, että plussaamisen saa tässä kierrossa kyllä unohtaa, mutta niin vain kävi, ettei menkat alkaneet. Täysi arvoitushan vielä on, mikä tämä raskaus on. Onko tuulimuna vai kuoleeko sikiö taas kerran. Tosin mulla todettiin veren hyytymisessä häikkää ja mulla on sen takia minidisperiinit käytössä + lisäksi luget. Toivottavasti niistä olisi apua.
Tuli vielä mieleen, että homeopaattini kertoi, että hormonituotanto tapahtuu paksusuolessa, joten suolenkin pitäisi olla hyvässä kunnossa. Kehoitti syömään probiootti-maitohappobakteereita (luontaistuotekaupasta). Lisäksi sanoi, että paljo tietokoneella istuminen kuluttaa elimistön maitohappobakteereita, joten senkin takia niitä kannattaisi ottaa.
Tällaisia asioita tässä nyt tuli mieleen. Toivottavasti saatte pian kestävän plussan!
neronja rv5+5 (saapa nähdä, kauanko tämä raskaus kestää...)
Niin.. Kuten sanoin, todennäköisesti pääasiallinen (!) syy on miehessä.. Sen verran olen asiasta ammattilaisten kanssa keskustellut..
Tämän reilun kuuden vuoden aikana noita haamuja on ollut jokusia.. Sellaisia että varmaksi voin sanoa etten niitä itse kuvitellut, ei nyt kovinkaan montaa.
Ylipainoa tosiaan on ja varmasti tulee aina olemaan.. Mutta ovis mulla on toiminut ' aina' moitteettomasti. Limoista sen tiedän ja tikutellutkin joitakin kertoja olen..
Toki vikaa voi hyvin olla minussakin, en sitä sano..
Mutta on sitten vika kummassa vaan, niin nyt etenemme olemassa olevan ' suunnitelman' mukaan.. Eli nyt katsotaan tämä homeopatia ja sitten jos sekään ei auta, niin sitten mietitään sitä oikeaa lääkäriä.. Sen aika on kuitenkin aikaisintaan syksyllä.. Kevät nyt menee ihmetellessä, että auttaako homeopatia ja kesä ihan vain nauttiessa.. Tai jos oikein hyvin käy, niin pahoinvoinnista kärsiessä.. :D
Onnittelut neronja sulle plussasta!! Toivottavasti tämä on nyt ihan sitä itseään ja kestää loppuun asti! :)
Hurjan paljon tarrasukkia pikkuiselle matkaan!!
glemei
Olisin myös toivonut sinulle lämpimästi ja aurinkoisesti plussaa! Ehkä kuitenkin kevään koittaessa, kun luontokin herää... Positiivisesta luonteestasi se ei ainakaan ole kiinni!
Mutta jos kerran uskot/uskotte ns. vaihtoehtohoitoihin, mikään ei estä kokeilemasta myöskään tätä (uskonnollisuudesta viis):
Uspenskin katetdraalissa Helsingissä on ikoni, joka kertomusten mukaan antaa lapsionnea. (Ehkä se on myös lasten suojelupyhimys tai jotain, siitä tuli joskus ihan telkkarissakin.) En nyt muista edes kyseisen ikonin nimeä, mutta sille on lahjoitettu ja lähetetty lahjoja jopa ympäri maailmaa, kun lapsettomia onkin kohdannut lapsionni.
Jos et asu Helsingissä tai et muuten muista niin Uspenskin kirkko on se ortodoksikirkko korkealla mäellä Katajanokalle mentäessä, Kauppatorin jälkeen. Itse kävin joskus ihan tavallisena luterilaisena tekemässä ikonin luo jonkinlaisen pyhiinvaelluksen, ja latasin ikään kuin henkiset akkuni. Tiedä häntä, mutta muutaman kierron jälkeen olinkin raskaana.
Ikoni löytyy nurkasta vasemmalta, kun seisot ikonostaasia kohden. Muuistaakseni ikonin vieressä on lasivitriinissä niitä lahjoituksiakin (homespää olenko?).
Jos olet ateisti, voit tehdä kirkkoon ihan vain kuntopyrähdyksen (paljon portaita!) ja tutustua ikoniin vaikkapa kulttuurihistoriallisesta näkövinkkelistä ;-) Rakennus on kaunis sekin.
Ihan sellainen neitseellinen raskaus ei tässä tapauksessa ole kuitenkaan luvassa, vaan varsinainen homma täytyy hoitaa edelleen itse, partnerin kera tietysti!
Onnea matkaan!
onniaulis, p 02/02
**Ihan sellainen neitseellinen raskaus ei tässä tapauksessa ole kuitenkaan luvassa, vaan varsinainen homma täytyy hoitaa edelleen itse, partnerin kera tietysti!**
Tuo viimeinen lause sai aikaan naurun pyrskähdyksen.. :D
Kiitos vinkistä! Ikävä kyllä asun niin kaukan Helsingistä (Satakunnassa) että ihan tuon takia ei viitsi lähteä ajelemaan.. Ehkä sitten jos tulee muuten jotain asiaa sinne päin. :) Oon kuullut tuosta kyllä joskus ennenkin.. Ihan mielenkiintoista olis käydä katsomassa.. Ehkä joskus.. =)
Kiitos tsemppauksesta! Eihän tämmöstä kestäisi, jos ei ajattelisi positiivisesti, kaikesta huolimatta!
Oon huomannut, että se hetki, kun täti tulee, on kaikkein kamalin.. Silloin tulee helposti itku, varsinkin jos odotukset on olleet korkealla. Kuitenkin oo alkaa pikkuhiljaa helpottaa, ja viimeistään seuraavana päivänä on sitten jo kärppänä oottamassa että se haahka lähtis ja pääsis taas yrittämään.. :)
glemei
paitsi että suu on hymyssä, koska menkat näyttäisivät viimein alkavan :) eli siis sehän merkitsee uutta yritystä :). Kierto venyi piiiitkäksi (kp varmaan 50+) eikä vieläkään sovi nielaista tietenkään (jos se jääkin vain tuhruksi...). Mutta sen jälkeen pääsen kuumeilemaan :).
Basilika
Piti tulla korjaamaan tähän ketjuun yksi asia. Väitin aiemmassa viestissäni, että kävin homeopaatilla sen oviksen aikaan, josta tämä nykyinen tärppi kävi. Tämä olikin virheellinen tieto. Tarkistin asian jälkeenpäin ja mä olenkin käynyt homeopaatilla 22.11. eli edellisen oviksen aikaan. Voihan siis hyvinkin olla, että mulla tuo homeopatia kerkesi siis vaikuttaakin tähän tärppiin, ken tietää.
Onnea yritykseenne ja toivotaan, että homeopatiasta olisi apua :-)!
neronja rv6+5 (ainakin vielä...)
Positiivista... :) Toivotaan että meillekin löytyisi siitä apu..
Toivon ihan hirveesti, että sulla tämä raskaus kestää ihan siihen ihanaan pikkuiseen tuhisevaan nyyttiin asti!! Olette sen kyllä ansainneet!
Hirmuisesti enkeleitä pikkuiselle matkaan!! :)
glemei
Ethän pahastu, kun sanon että eikö teidän kuitenkin kannattaisi jo mennä tutkimuksiin. Itse uskon kyllä homeopatiaan ja muihin jotka poikkeavat normaalista lääketieteestä, mutta eiköhän lääkäri osaisi parhaiten auttaa.
Tietenkään en taustaasi tiedä, joten mikäs minä olen sanomaan, mutta tuntuu vain kummalliselta, että ette ole tutkimuksissa käynyt ja yritystäkin teillä taisi olla takana aika kaun.
Toivottavasti et pahastunut kommentistani.
Toivon todella, että saisitte avun homeopatiasta ja saisitte kaun kaipaamanne nyytin.
Oli iKävä kuulla ettei vieläkään tärpännyt.
TOSI PALJON ++++++++säteitä teille:) ja kaikille muillekin.