Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella hyväksyt armeijasta vapautuksen?

Vierailija
06.01.2006 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vapaaehtoinen koko armeija sekä miehille että naisille. Palkka-armeija kuten muissakin Euroopan sivistyneissä valtioissa.

Vierailija
2/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljelläni on esimerkiksi paha synnynnäinen sydänvika ja hän sai sen vuoksi vapautuksen. Sydän ei siis kestäisi armeijan rasitusta (marssit jne).

En hyväksy, että mustalaiset saa vapautuksen. Eihän niiden vapautuksen syy ole rotu vaan nehän keksii itse syyt vapautukselle tyyliin "olen koulukiusattu ja muutenkin kiusattu reppana ihmisryhmissä". Ne ei muutenkaan tee mitään tän yhteiskunnan eteen niin menis edes yhdyskuntapalvelukseen haravoimaan puistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida enää olla kyse minun hyväksynnästäni, joku muu on jo paperit kirjoittanut. Enkä osaa sanoa, onko "sopeutumattomuus" huonompi vai parempi syy vapauttamiseen/keskeyttämiseen kuin vaikka astma.

Vierailija
4/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja fyysiset sairaudet, mikä nyt sitten ikinä vaikeuttaa hommaa liikaa. Selkeä alipaino voisi mielestäni olla syy, ellei jo ole. Oma mieheni ei oikein fyysisesti kestänyt armeijassa aikanaan juuri huomattavan alipainon takia, sai rasitusvammoja, jotka yhä vaan vaikeuttivat suoriutumista. On yhä aika "heiveröinen". Jos joku sitten haluaisi välttyä armeijalta laihduttaen itsensä riu'uksi niin siitä vaan...

Naisilla pitäisi myös mielestäni olla asevelvollisuus tasa-arvon nimissä. Kutsunnoissa voisi sitten karsia rankemmalla kädellä niitä, jotka eivät hommaan sovellu, jos mukaan otettaisiin naisistakin osa.

Vierailija
5/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida enää olla kyse minun hyväksynnästäni, joku muu on jo paperit kirjoittanut. Enkä osaa sanoa, onko "sopeutumattomuus" huonompi vai parempi syy vapauttamiseen/keskeyttämiseen kuin vaikka astma.

Hyväksyisin asepalveluksesta vapautukselle lähinnä fyysistä laatua olevan vamman tai niin pahat mielenhäiriöt, että tarvitsee laitoshoitoa.

Mikäli on sopeutumattomuusongelmia tai "henkisiä ongelmia" joita ei ilmene siviilissä, olisi siviilipalvelus näille ihmisille paras vaihtoehto.

Pari kaveria oli niin auktoriteettiongelmaisia, että olisi varmasti syntynyt sopeutumisongelmia tavalla tai toisella. He menivätkin sitten sivariin, ja suorittivat sen kunnialla läpi, molemmat vieläpä tykkäsivät.

Vierailija
6/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni tiettyjen tapausten olisi ehdottomasti pitänyt saada vapautus, esim. saapumiserässäni (II/08) oli nuori mies, joka ei OSANNUT solmia maiharinnauhoja, muutenkin oli astetta omalaatuisempi tapaus. Kyllä jännitti ammunoissa kun kyseinen kaveri sai vieressä kovat piippuun...

Vierailija
7/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole vara hyväksyä tai olla hyväksymättä kenenkään miehen asepalveluskuvioita.

Vierailija
8/8 |
27.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole vara hyväksyä tai olla hyväksymättä kenenkään miehen asepalveluskuvioita.

Minäkin olen nainen, ja intin käyneenä kyllä ihmetyttää miehet jotka toteavat saaneensa vapautuksen siksi että "pää ei kestä", ihan normaaleja ja arjessa pärjääviä kavereita. Ei se intti niin ihmeellinen ollut, etteikö siellä jokainen normaalilla stressinsietokyvyllä ja kohtalaisella kunnolla varustettu olis pärjännyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme