Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astmaatikot tai astma lasten vanhemmat...

Vierailija
18.06.2008 |

Ahdistaako kostea ilma?

Olen ihmetellyt 4-vuotiasta poikaani, jolla oireet pahenevat aina pitkään jatkuneen sateen aikana/jälkeen. Eikö kostean ilman pitäisi olla astmaatikolle suotuisa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kolmen astmaatikon astmaatikkoäiti

Vierailija
2/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäni astmaoireiden paheneminen liittyy nimenomaan kosteaan ilmaan, ei niinkään kuivumiseen.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen liittyy jotain siitepölyallergiaa tai vastaavaa. Mun mies on aika allerginen ja oireet tuntuvat pahenevan aina sateen jälkeen kun maa alkaa kuivua.

Vierailija
4/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitepölyt jotenkin aktivoituvat sateesta, eli että sateen jälkeen ilmassa onkin enemmän siitepölyä eikä vähemmän.

Vierailija
5/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan oireet pahenivat kostealla säällä... Taisivat sisällä elävät homeet vain yltyä kosteudesta. Myös sisäilma oli tunkkaisempaa hengittää. Nyt ollaan onneksi eri asunnossa ja oireet ovat poissa.

Vierailija
6/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sateella voivat paksusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ainakin sateen aluettu on siitepölymäärä suurempi. Pitkään jatkunut sade sen sijaan kyllä puhdistaa ilmaa, joten silloin veikkaisin ongelmaksi enemmän hometta tms.

Vierailija
8/8 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siis ilmassa on jonkinlaisia homeitiöitä tms, mitkä aiheuttavat oireiden pahenemisen. Oireet siis ovat yhtälaiset on hän hoidossa, kotona tai ulkona.

Lääkärireissu edessä, mutta kiitos kaikille omista kokemuksista kertoneille ja muistakin kommenteista:)



ap