Koko yön tisuilevan vauvan vieroitus, kokemuksia?
Meillä vauva nyt vähän yli vuoden ja viettää yöt vieressäni. Viime aikoina on alkanut imeä rintaa entistä tiheämmin, nukkuu rinta suussa ja usein havahtuu, jos yritän ottaa sitä pois. Alan nyt väsyä tähän, haluaisin nukkua selälläni mutta se ei onnistu. Tytölle ei tahdo maistua päivällä ruokakaan, kun imee niin paljon maitoa yöllä.
Pelottaa vaan vieroitus, kun imetys ja nukkuminen on niin tiiviisti yhdessä. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Kuinka on mennyt, miten olette toimineet?
Kommentit (5)
Yksinkertaisesti lopetin maidon antamisen öisin, lähinnä sen takia ettei ruoka maistu päivisin. Ekat yöt karjui vihasesti mutta ymmärsi pian että yötarjoilut on loppu. Vieläkin on kyllä yöt muuten levottomia.. huoh.
Annoin ekoina öinä vettä mikä vähän rauhotti. Kannattaa muuten laittaa esim. urheilutoppi tai muu tiukka paita ettei lapsi ala kaivamaan rintoja esiin.
Huutaa ihan varmasti muutaman yön, mutta se on vaan jaksettava.Jos annat kerran periksi, kiusaat lastasi ja hän ajattelee, että kun huutaa, tissi tulee. VOIMIA!!!
Se itkeminen mua just pelottaa. Tuntuu pahalta kunnella vauvan itkua, jos tietää, että voisi lopettaa sen. Mutta täytyy vaan olla päättäväinen, ei siitä muuten mitään tule.
Vähän mietin, että voisin mennä itse sohvalle nukkumaan ja jättää vauvan miehen kanssa. Mieheltä hän ei ainakaan odota maitoa. Toisaalta se voisi olla liian rajua, kun hän on kuitenkin tottunut minun vieressäni nukkumaan. No, parin yön päästä aloitan vieroituksen, se on nyt päätetty... En olisi ikinä ennen vauvaa uskonut, millaisia asioita sitä alkaa stressata!
imetin kyllä 2 vuotiaaksi ja yövieroitus oli n. 1v 3kk iässä, kun sillon pojalle tuli kausi jollon tissi ei ollu kaiken keskipiste. Ehkä sunkin kantsiis odottaa, että aika olisi sopivampi. sen huomaa kyllä lapsesta, millon imeminen on tosi tärkeetä, ja sit vaikka parin viikon päästä se ei olekaan _niin_ tärkeetä.
imetyksen yövierotukseen on myös oppaita. jotenkin näin meni yksi: ekana yönä päätät, että et anna rintaa kuin vasta klo1 jälkeen. seuraavana yönä vasta puoli 2 jne, kunnes 10 yön päästä tulee yö jolloin rintaa ei tarjoilla enää ollenkaan öisin. vasta aamulla (pitkään ja hartaasti!) Missään vaiheessa lasta ei jätetä yksin, paijataan ja taputellaan ja ollaan lähellä. yksi itsekimen on kamalinta mitä siinä tilanteessa voi tehdä.
itse tein yllä olevan ohjeen mukaan vieroituksen silloin 1v3kk iässä, ja meni loistavasti. sitä ennen imetin n kertaa yössä :) eli lähes koko ajan siis.
voimia sinulle!
mutta joku taaperoimettäjä täällä kirjoitti että pienissä erissä vierottaa yösyöminen= huudattaa siis alkuun vaikka puoli yötä ja siitä pikkuhiljaa pidentää.. Tsemppiä