Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon ahdistuksesta?

Vierailija
29.08.2022 |

Lyhyesti selitettynä. Olen yksinyrittäjä ja työtilanne näyttää katastrofaaliselta. Vastahan tässä selvittiin koronarajoituksista. Olen yksinäinen, huolissani ja tyttärelläni on pahoja mielenterveysongelmia.

Miten hallita ahdistusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä. Ahdistus on sairaus, siihen saa lääkityksen. 

Vierailija
2/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla ammattlaiselle kavereille/läheisille. Ahdistus on suojaava tunne, jonka alla käsittelemätöntä surua, vihaa tai muuta tunnetta ja puhumalla asiat saattaa selkiytyä ja olo ei ole enää niin epätoivoinen.

Jos puhuminen ei ole heti mahdollista koita saada tehtyä joku konkreettinen asia kuten kävely- tai juoksulenkki tai siivoa/tiskaa tai pelaa jotain.

Koita lohduttautua ajatuksella, että ahdistus menee aina jossain vaiheessa ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärissä. Ahdistus on sairaus, siihen saa lääkityksen. 

Vai että tunteetkin ovat nykyään sairauksia.

Vierailija
4/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kannattaa ottaa pientä määrää esim Opamoxia, jotta toimintakyky ei lamaannu. Lisäksi keskusteluapua. Pelkkä liikunta ei auta kunnon kriiseissä ja ahdistuksissa.

Vierailija
5/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on ahdistanut monestakin syystä jo vuosia. Apua en ole saanut, vaikka olen sitä yrittänytkään hakea. Ahdistukseni on nykyään aika lailla 24/7 ja jotenkin tämä vain pitää hyväksyä ja oppia elämään tämän kanssa. Tietysti elämä olisi paljon helpompaa ilman tätä, mutta eipä tälle voi oikein mitään tehdä. Tiedän tasan tarkkaan, mistä ahdistukseni johtuu, mutta niitä tekijöitä en voi muuttaa, enkä elämästäni poistaa. Olen myös ilmeisesti autismikirjolla, johon toki voimakas ahdistuskin yhtenä tekijänä liittyy. Koen kuitenkin, että ihan tästä erillinen ahdistuneisuushäiriökin itselläni on. Ahdistuksesta pois pääseminen tai edes sen lieventäminen vaatisi sellaisia muutoksia, joiden toteuttamiseen ei ole mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
6/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni on ahdistanut monestakin syystä jo vuosia. Apua en ole saanut, vaikka olen sitä yrittänytkään hakea. Ahdistukseni on nykyään aika lailla 24/7 ja jotenkin tämä vain pitää hyväksyä ja oppia elämään tämän kanssa. Tietysti elämä olisi paljon helpompaa ilman tätä, mutta eipä tälle voi oikein mitään tehdä. Tiedän tasan tarkkaan, mistä ahdistukseni johtuu, mutta niitä tekijöitä en voi muuttaa, enkä elämästäni poistaa. Olen myös ilmeisesti autismikirjolla, johon toki voimakas ahdistuskin yhtenä tekijänä liittyy. Koen kuitenkin, että ihan tästä erillinen ahdistuneisuushäiriökin itselläni on. Ahdistuksesta pois pääseminen tai edes sen lieventäminen vaatisi sellaisia muutoksia, joiden toteuttamiseen ei ole mitään mahdollisuuksia.

Siis mikään sellainen, joka aikaisemmin auttoi edes vähän ei tunnu enää auttavan yhtään.

Vierailija
7/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus on ihmisen olemiseen liittyvä piirre, sillä me aina odotamme jotain tapahtuvaksi, ja tämä abstrakti jotain saa meidät ahdistuneeksi, kansan kielellä kyseessä on siis kuolemanpelko ja varmuuden kaipuu. Älä vaan hae mitään " lääkkeitä" ahdistukseen , vaan paremminkin yritä " kehittää" karakteerisiä " vahvemmaksi", vähemmän stressiherkäksi esim. liikunnan avulla. Ahdistuksen leimaaminen mielenterveyshäiriöksi on aikamme suurimpia ihmisoikeusrikkomuksia. Ps: lääkefirmat ja lobbarit vastuuseen, poliitikot ja pankkiirit samaan hyömyyn.

Vierailija
8/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainoa, mikä on konkreettisesti auttanut ahdistukseen, on rahatilanteen koheneminen. Talouden tasolla varma ja turvallinen elämä heijastuu kaikkeen muuhun. Kun raha-asiat kunnossa, ei pelota ja itsetuntokin nousee.

Lääkeet eivät auttaneet mitään. Liikunta ja puiden halailu luonnossa samoillen ovat irvokkaita neuvoja, joita antavat ne, jotka eivät mistään mitään tiedä mutta pitää olla suu auki aina muita neuvomassa. Lopettakaa.

Puheterapiasta on ollut jonkin verran hyötyä, ainakin sen aikaa, kun on terapiassa puhumassa. Valitettavasti yöllisiä heräämisiä raha- ja muihin huoliin tämäkään apu ei vienyt pois. Mutta koska psyk. sairaanhoitajille on mahdollista päästä terveyskeskuksissa ihan ilmaiseksikin, kannattaa tämä apu ottaa vastaan, jos vain suinkin sitä on saatavilla.

Jaksamista sinulle ja tyttärellesi.

Vierailija
9/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet soviteltua päivärahaa itsellesi ja lääkäristä apua tyttärellesi.

Äm 190/85

Vierailija
10/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen  enemmänkin ADD ja moni asia väsyttää valtavasti työelämässä. Kaipaan ärsyketulvalta koko ajan lepoa, vaikka työskentelenkin yksin.

ap