Kiinnostaisi kuulla onko täällä muita joille kotiäitiys tai äitiysloma on lomaa :)?
Kyllä mä ainakin nautin kotona olosta, vaikka kotityötkin täytyy tehdä. Työtähn täällä meillä on ainakin kokoajan, paikallaa ei juuri kerkeä olla, mutta silti ihan nautittavaa elämää.
Kommentit (8)
Meillä 0v, 2v ja 4v ja tästä on lomailu kaukana.
vaan tylsistyn, mutta on tämä lomaa ja helppoa verrattuna perheen ja työn yhdistämiseen tai pelkkäänkin työntekoon. Lapset meillä 14v, ihan kohta 5v ja 2*10kk. Lisäksi perheeseen kuuluu pari koiraa.
Lapset 1,3,6 ja kaksi kouluikäistä. t.ap
Ihanaa kiireetöntä elämää lasten (3kpl) ehdoilla. Sai olla kotona ja puuhailla kaikkea kivaa. Samat hommathan ne siellä kotona on tehtävä, vaikka työhön olen palannutkin....joten kyllä se aika oli lomaa.
Ei toki samanlaista lomaa kuin jos ei olisi lapsia ja olisi vapaus mennä minne tykkää, mutta paljon, paljon helpompaa kuin yhdistää lastenkasvatus, perhe-elämä ja työelämä. Välillä on tosin niitäkin päiviä että on aika tylsää, vaikka niin ei tietenkään virallisesti saisi sanoa kun kuitenkin rakastaa lapsiaan enemmän kuin mitään...
Mä olen kotona nyt neljättä vuotta, ja vielä pari on edessä, eli ihan oikea kotiäiti. Todennäköisesti siinä vaiheessa, kun menen työelämään, joudun aloittamaan kaiken ihan puhtaalta pöydältä. Olen miettinyt jopa sitäkin, etten jatkaisi ollenkaan alalla, jota olen opiskellut, vaan lähtisin kokonaan uusille urille. Siksi mä näen, että mun elämässäni on eri vaiheita, opiskeluvaihe, kotiäitivaihe, työvaihe ja aikanaan eläkepäivät. Tahdon tehdä asiat aina täysillä ja kokonaisvaltaisesti, siksi olen tällä hetkellä omistautunut pienille lapsilleni. Olisi jotenkin outoa lähteä määrittelemään, mikä on työtä ja mikä vapaa-aikaa. Se on vaan sitä mitä se on, elämää. ;)
Todellista lomaa on. Saa tehdä kotitöitäkin omassa tahdissa silloin kun jaksaa.
en ole koskaan kuskannut lapsia hoitoon kun olen töissä kerran yhdessä välissä käynyt vaan hoitaja oli kotona, mutta siltikin tämä kotona oleminen lasten kanssa on lomaa. itse nautin ihan satasella tästä elämästä.
Minulle on, ihanaa aikaa lasten kanssa. Usein kysellään kenestä kotiäitiys on työtä, ajattelin kysellä näin päin. Itsestäni tuntuu hyvältä, että aikaa lasten kanssa oloon, kotitöihin jne. on ruhtinaallisesti verrattuna monen lapsen työssäkäyvän arkeen. Ei tulisi mieleenkään viedä lapsia päiväkotiin, kun nyt voin kerrankin tehdä heidän kanssaan kaikenlaista. Olenko ihan outo :D?