Jos saan uuden työpaikan niin onko korrektia aloittamisen jälkeen ilmoittaa, että haluan
alkaa tekemään lyhennettyä viikkoa, jotta lapsen ei tarttis olla niin pitkää päivää päiväkodissa. Olen aivan satavarma, jos ottaisin asian puheen hakuprosessin aikana ei olis mitään saumaa kyseiseen duuniin...
Kommentit (8)
Luulen, että sinut savustettaisiin aika nopeaan pihalle... Tosin olisit sen mielestäni ansainnut, koska johdit harhaan työnantajaa!
Mutta sitä mietin, että tosiaan kai uskallan asiaa varovasti kysyä ja jos ei käy niin sitten ei käy...
ap
Jos sulta ei ole kysytty asiasta, etkä ole sanonut puolesta tai vastaan mitään niin ei se mitään harhaan johtamista ole!!!!!
Itseäni ainakin harmittaisi, jos olisit tullut kokopäiväiseksi, mutta tilanteesta riippuen voisit saada jäädä osa-aikaiseksi.
Siis jos olet hakenut kokopäiväistä paikka, sinut on palkattu kokopäiväiseksi! Onhan se harhaanjohtamista, jos heti olet vaatimassa lyhennettyä työpäivää!!! Älytöntä, miten jotkut voi ajatella...
Olisit heti kättelyssä ilmottanut, että et ole kokopäiväisesti käytettävissä!
Mutta ei ensimmäisen puolen vuoden aikana. Osittaiseen hoitovapaaseen on oikeus vasta, kun työsuhde on kestänyt yli puoli vuotta.
toivottavasti ette ole käytöksestänne johtuen mun uusia työkavereita.
ap
Olet silloin johtanut työnantajaa harhaan!