Poika tulossa! Auttakaa nimessä! Nimiä, joista erityisesti pidän:
Aarni
Aarre
Alvar
Alpo
Urho
Toivo
Kaspian
Leo
Teo
Mio
Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi haluaisin Ilmarin, josta myös pidän ja joka kulkee suvussa. Saiskos noista mitään yhdistettyä tyyliin Alvar Ilmari, Alpo Ilmari tai sitten kolmekin nimeä käy (sitä ekaahan vaan yleensä kuitenkin käytetään) Esim Aarni Leo Ilmari tms. Mitään mielipiteitä? Myös jotain ihan muuta saa ehdottaa.
Kommentit (16)
Aarni= metsä
Aarre= klisee
Alvar=Aalto
Alpo=koira
Urho=klisee
Toivo=kliseempi
Kaspian=meri
Leo=leijona
Teo= ÄYHG JAK!
Mio=tyttö
mutta jos noista pitää joku vääntää, ja se ilmari siihen vielä niin:
Aarni Toivo Ilmari, Aarre Toivo Ilmari, Leo Aarni Ilmari, Leo Kaspian Ilmari, Urho Toivo Ilmari, Urho Alvar Ilmari, Alvar Leo Ilmari
kaks nimisiä:
Aarni Ilmari, Toivo Ilmari, Alpo Ilmari.
Noista kaksi viimeisintä kivimpia kun ei oo liikaa ärrää.
https:// 192.49.222.187/ Nimipalvelu/default.asp?L=1
Jos ei ole, tiedät sitten omastakin kokemuksesta, että sen nimen tietää sitten, kun näkee vauvan.= jotkut sopii teidän vauvalle, jotkut ei. Pitäkää lista tallella ja katsokaa sitten uudestaan, kun poika on syntynyt.
Musta on absurdi ajatus, että vauva näyttäisi joltain. Vauva näyttää vauvoilta - ne ei näytä toivoilta, ilmareilta, ritvoilta tai sirkoilta.
Siiskö suurin osa 60-luvun tytöistä on näyttänyt ullillta, anneilta, kirseiltä tai katreilta? Pojat areilta, kareilta, jukilta, pekoilta ja timoilta. Just joo!
Minä en muista nimiehdotuksista pitänyt. Mutta nämähän on ihan makuasioita, ei minun tarvi pitääkään.
Listan ulkopuolelta:
Sisu Ilmari
Aake Ilmari
Antton Ilmari
Alvar Leo Ilmari
Alpo Aarre Ilmari
Urho Toivo Ilmari
Näistä saa paljon kivoja. Hylkäisin nimet Teo, Mio ja Kaspian, muut on kivoja.
"Musta on absurdi ajatus, että vauva näyttäisi joltain. Vauva näyttää vauvoilta - ne ei näytä toivoilta, ilmareilta, ritvoilta tai sirkoilta.
Siiskö suurin osa 60-luvun tytöistä on näyttänyt ullillta, anneilta, kirseiltä tai katreilta? Pojat areilta, kareilta, jukilta, pekoilta ja timoilta. Just joo!"
Sinä otat tuon ajatuksen nyt liian kirjaimellisesti :D
Jokaisella vanhemmalla on eri nimistä tietyt mielikuvat, joiden vuoksi jokin nimi ei sitten sovikaan lapselle. Esimerkiksi mulla oli tytölle valmiina nimi, joka oli mun mielestä herkkä, kaunis, eteerinen... Mutta kun sieltä tulikin reippaan ja tomeran oloinen potra tyttö, niin se nimi ei enää tuntunutkaan oikealta.
Voiko tytöstä sanoa potra...? no, joka tapauksessa :)
Musta on absurdi ajatus, että vauva näyttäisi joltain. Vauva näyttää vauvoilta - ne ei näytä toivoilta, ilmareilta, ritvoilta tai sirkoilta.
Siiskö suurin osa 60-luvun tytöistä on näyttänyt ullillta, anneilta, kirseiltä tai katreilta? Pojat areilta, kareilta, jukilta, pekoilta ja timoilta. Just joo!
meillä on jokaisen lapsen nimi tullu vasta, kun lapsi on syntyny . Nimi siis tullut heti mieleen, kun on lapsen ekaa kertaa nähny.Kaikki lapset näyttäny omilta itseiltään, ei vaan vauvoilta. Näin sanon minä.
Mutta siis tuo Aarni Ilmari kuulostaa kyllä KIVALTA! Olen hieman samaa mieltä siitä, että Aarre ja Toivo alkavat olla vähän "kuluineita", kliseisiä. Aarni on vähän tuoreempi...Kovasti haluaisin tuon Leon tai Mion tai Teonkin mukaan, mutta kolme nimeä menee jo vähän kikkailuksi monesti.
Hmm, tuo Aarni Ilmari on aika napakka ja nätti. Pistetäänpä se listalle oikein isolla. Entä mitä mieltä olette Alvar Ilmarista? Se on toinen suosikki. Siihen se Leokin voisi sopia, kuten joku ylempänä ehdotti: Alvar Leo Ilmari?
Kiitti vastauksista,
ap
Sehän on sadusta; "Mio, poikani Mio"... Ja ihana nimi, mutta ehkä vähän eri tyylinen ku noi muut.
Mielestäni Aarni Leo Ilmari ei oo ollenkaan kikkailua, kun Leo on kuitenkin lyhyt nimi. Itse tykkäisin kyllä enemmän Aarne- nimestä...
Toivo Onni Ilmari: kin ois ihana, vaikka aika tavallinen.
Meidän tytöllä on harvinaisempi, mutta todellakin ihan suomalainen nimi ja ollaan saatu paljon palauteta, että eipä olisi sopivampaa nimeä voitu antaa. Ihan siis vierailta ihmisiltäkin. On kuulemma nimensä näköinen ja oloinen. Meillä oli ennen tytön syntymää valittu eri nimi, joka oli kaikin puolin hyvä, mutta meni vaihtoon, kun vauva ei ollutkaan nimen näköinen.
Meillä vauvojen ulkonäkö muuttunut hyvin paljon jo alkukuukausina. Kaikilla ollut syntyessään tumma tuuhea tukka ja hyvin pyöreät posket, mutta pellavapäisiä ja sirorakenteisia noista muotoutuu viimeistään kahteen ikävuoteen mennessä. Samoin tempperamenttiä en ihan ekojen viikkojen perusteella ennustaisi.
Aarni IHANA
Aarre Hyvä, mutta entäs jos lapsella onkin R-vika?
Alvar ok
Alpo ok
Urho YÖK
Toivo ok
Kaspian ok
Leo IHANA
Teo ok
Mio IHANA
mun pojan toinen nimi on miio.
myrsky olis kans ihana nimi
Kaspian, Teo ja Mio pois laskuista. Alpo, Toivo ja Leo mukavia ja suuhun sopivia nimiä. Ja noiden kanssa se Ilmarikin käy :)