Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuista, kuinka ne oikeasti lasketaan?

Vierailija
05.01.2006 |

Kävin juuri tuolla yh-puolella lueskelemassa yhtä pidempää keskustelua elatusmaksuista..

Esimerkkitilanne tämä.. Kun teimme sopimuksen, minä opiskelin ja olin juuri valmistumassa. Olimme lapsen isän kanssa sopineet suullisesti suuremmasta summasta, mutta lastenvalvoja laski elatusmaksua. Mitäpäs siihen voi sanoa, etenkin kun ex lupaili auttaa muutenkin, ja tämä, luonnollista kyllä jäi vain lupaukseksi. Minun elatusosuuteni laskettiin mahdollisesti tulevien palkkojen mukaan. Molempien vuokrat otettiin huomioon ja koska isä oli halunnut keskeisemmältä paikalta asunnon, hänellä oli isommat menot vuokrien suhteen... Muutenkin lastenvalvojat tulivat siihen tulokseen, että olen enemmän elatusvelvollinen, vaikka opiskelin ja nyt olen työttömänä.

Tilanne on kuitenkin muuttunut, ex asuu avopuolisonsa kanssa, joten hänen vuokransahan on puolittunut! Otetaanko sitä huomioon. Nykyinen ei ole velvollinen elättämään lastani, mutta kai hänellä on velvollisuus hoitaa oma osuutensa vuokrasta? Ja kuinka pitkään pitää olla työtön, että on pitkäaikaistyötön? Alan valinnasta johtuen fakta on, että olen puolet vuodesta töissä ja puolet työttömänä...

Lapsi ei etävanhemmallaan juuri ole, joten hänen ei tarvitse varata kotiinsa ruokaa, sähköä, vaatteita, leluja tms. lasta varten. Otetaanko sitä huomioon? Ja hän ei myöskään ole hankkinut isompaa asuntoa, jotta voisi ottaa lapsen luokseen...

Sinänsä ihan sama mitä hän maksaa, ihmettelen vain millä perusteella elatusmaksut lasketaan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän