Jo sokerirasituksessa raskaana yksi arvo hieman koholla, niin oletteko
saaneet hyvin pidettyä aisoissa ruokavalion avulla?
Mikä muuten on se ruokavalio? En ole saanut mitään ohjeistusta.
Kommentit (9)
esitteitä ja opastuksen ruokavaliosta ja sokerimittarin käytöstä. Aika erikoinen neuvola teillä...
Kyllä gestaatiodiabeetikkokin tarvitsee hiilareita! Tietysti sokerin voi jättää pois, sitä ei kukaan tarvitse, mutta hyvälaatuisia hitaita hiilihydraatteja kyllä tarvitaan. Kyselepä tarkempia ohjeita sieltä neuvolasta.
Ja kai sun pitäis se mittarikin saada.
vai oletitko, että niiden pitäisi osata ne sinulle kysymättäkin antaa???
ohjeet saada ihan kysymättä, jos kerran raskausdiabetes todettu!
Mulla heitti yksi arvo hieman, ja ruokavaliolla pärjäsin hyvin. En mitannut arvoja kotona.
Periaatteessa ruokavalio sellainen kuin sen pitäisi aina olla, eli ei mitään ihmeellistä; ruis-ja täysjyvätuotteita, rasvattomia maitotuotteita, sokeria ja kovaa rasvaa vältetään..Runsaasti kasviksia, lautasmallin mukaan syödään. "Hyviä" hiilareita suositaan. Hedelmiä mieluiten vain 1-2kpl/pv, koska sisältävät paljon sokeria. Liikuntaa mahd. paljon voinnin mukaan.
jos lääkäri on sanonut, että terkkari antaa ohjeet, niin ap vaan hiljaa odottaa, että milloinhan se terkkari tajuaa antaa ne ohjeet.......
Kysy hyvä ihminen itse niitä ohjeita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sekä tarkoittaa samaa kuin että on todettu raskausdiabetes????? Haloo...............
Ruokaa lautaselle lautasmallin mukaisesti, runsaasti kuituja, syö usein pieniä annoksia. Lisää liikuntaa. Hyvin pysyi sokerit kurissa vaikka sallin kyllä itselleni herkkujakin kerran viikossa. Kysy neuvolasta ohjeita, ihmeellistä ettet saanut? Mittaatko itse sokereita kotona?