Huomenna tulee molempien vanhemmat kylään ja syömään.. (?)
Ehdottakaas mitä tarjottaisiin?
Pääruokana varmaan makkarastroganoffia, mutta mitä sen kanssa ja jälkiruuaksi?
Ruokavaliorajotteisia ei ole..
Kahville ajattelin suklaa-vedelmamuffinsseja..
Miltä alku kuullostaa ja mitä ehdottaisit??
kiitos avusta..
Kommentit (41)
Se suklaan määrä on tosiaan iso, joskus itse puolitan sen.. mutta eihän nautinnoista pidä oikeastaan karsia.. ;)
Hyviä muffinssihetkiä! =)
ap
Kun vieraita tulee ja pyhäkin on niin laitetaan pöytään sitä karjalanpaistia aina ja ikuisesti aamen. Tai sitten toinen koulukunta kunnon pihvit ja valkosipuliperunat piste.
Ei ihmiset voi olla noin toopeja. Miksi ei voida ymmärtää, että stroganof on erittäin hyvää ja nyt alkoi tehdä tosiaan tehdä mieli. Ja muuten meidän suurinta herkkua ja perheen juhlaruokaa on Kultainenborssikeitto voisin todellakin kuvitella tarjoavani sitä vieraille.
ja edelliselle kiitos - vihdoinkin joku ymmärtää etten aio mittään tavallista makkaraa tai kastiketta tarjoilla.. ;)
joko kitettyjä pottuja tau muussia,njam.Punajuuria ja raikas salaatti..
Vierailija:
joko kitettyjä pottuja tau muussia,njam.Punajuuria ja raikas salaatti..
jos lapset ei tykkää muussista.Samalla tavalla siis arvostelit ap ruoka-tarjoilua.No onneksi koet olevasi parempi tässäkin asiassa,ainakin omasta mielestäsi
http://www.finfood.fi/finfood/ff2.nsf/0/D2196F878A30F0F9C2256BFE0029B81…
Laita googleen hakusanaksi jäädyke ja resepti niin löytyy lisää.
Entäs suklaamousse tai valkosuklaamousse?
ei ehkä uskalla.. mutta kiitos isosti! =)
Itse löysin tällaisen, mutta onkohan ollenkaan " oikeanlaista.." ?
MARJAJÄÄDYKE
2 dl (pakastettuja) punaviinimarjoja
1 dl (pakastettuja) mustikoita
1 dl sokeria
0,7 l vaniljajäätelöä
3 dl kuohukermaa
Puserra tuoreet tai vielä hieman jäiset marjat siivilän läpi. Lisää marjaseokseen sokeri. Sekoita joukkoon hiukan pehmennyt jäätelö ja vaahdotettu kerma. Kaada kylmällä vedellä huuhdottuun kakkuvuokaan. Laita pakastimeen mieluiten seuraavaan päivään (vähintään n. 4 tuntia). Kumoa ja tarjoile hiukan sulaneena.
ap
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/valkosuklaamousse-ja-mansikkakastik…
En kyllä tajua miksi ei voisi laittaa ruoaksi makkarastroganoffia, kun se ei ole mitään HK.n sinistä. Kyllähän makkaralla ja makkaralla on eroa. Vaikuttaa hyvältä! Laittasin kyllä sen " kaveriksi" hyvää perunamuusia.
Itse tekisin kyseisen ruoan kanssa perunasosetta.
Kokeilin tässä muutama päivä sitten " Frikadellit stroganoffin tapaan" ja niistä tuli tosi hyviä. Kokeilkaapa. Itse lihapullat olivat jo todella maukkaita, olisivat hyviä vaikka cocktailpullina.
Mitäs jos tekisit pannacottaa?
Mulla ois valkosuklaisena sellaisen ohje blogissani. Jos haluat makumuunnoksia, miehesi varmaan jeesaa asiassa!
Kivoja ruokahetkiä!
Toivottelee Lintu75
www.Lintu75.vuodatus.net
ps. valkosuklaa-pannacotta ohje löytyy tammikuun kohdalta
4 dl kuohukermaa
4 rkl sokeria
VAAHDOTA
4 kananmunaa
4 rkl sokeria
VAAHDOTA
Sekoita varovasti nämä kaksi vaahtoa keskenään sekä lisää n. 2-3 dl puolukkasurvosta. Lisää tarvittaessa sokeria ja vaniljasokeria.
Jäädytä muutama tunti vuoassa. Ota sulamaan n. puolta tuntia ennen tarjoilua.
Myös karpalososeesta tulee erinomainen jäädyke.
voi mieskin yllättyä kun olen taskut täynnä ideoita.. =)
ap
tekisi stroganoffia.. en tykkää. Jos jotain tavalista kuitenkin, niin lasagnea tms. Ja hyvää tuoretta salaattia ja leipää. Jälkiruokaakin.
Tuo makkarastroganoff on meillä sellaista tomaattista, vanhemmat tykkää siitä kun harvoin sitä saavat joten siksi se valinta..
Mikähän olis raikas jälkiruoka josta kaikki pitäisi?
ap
kanssa ehdottomasti pottumuussi eikä mitään riisiä.
salaattia myös ja punajuuria. jälkkäriksi marjakiisseli!
porsaan palan pihveiksi ja pannulla paistan ja kermaa ja sipulia sit lopuksi joukkoon (hautumaan lihat sinne) pottumuusin, vihreen salatin ja punajuurisalattia ja jälkkäriksi tein suklamuffinseja, greetta garboja (mungginsin tyylisiä, joihin tule marmelaadi silmä keskelle ja muffinsi vuokaan) ja vanhan ajan pehmeän piparkakun.
eli pää:
stroganoff, yrttilohkot ja salaatti
jälkiruoka, marjarahka tai kylmä kiisseli
ja kahvilla nuo muffarit ja mun äiti aikoi tuoda täytekakun?
Olisiko ns ehjä kokonaisuus??
kiitos avustanne! =)
En ole koskaan kuulutkaan enkä tehnyt? Kertoka mulle!
35, kestän kyllä eriävät mielipiteet ja kommentoinkin niihin..
Sanoinkin sen seikan ärsyttävän että itse kysymyksiin ei saa vastausta koska keskustelu tuppaa menemään arvosteluun ja herjaukseen..
=)
mutta kiitos kaikille avusta ja mielipiteistä..
;)