Syrjimisestä ja lapsenlapsen suosimisesta...
Meillä tilanne se että ex-anoppi ottaisi pienempää lastamme (tyttöä) kylään jopa viikoksi, poikaamme taas ei koskaan ole edes pyytänyt. Olen miettinyt että kohta lapset ovat jo niin isoja että ymmärtävät olla pahoillaan, pitäisikö siis suoraan sanoa etten päästä tyttöäkään jos ei välillä ota poikaakin????
Exällenikin olen asiasta puhunut mutta hän ei varmasti äidilleen mitään sano, minulla taas ei olisi mitään menetettävää, välit kun ovat suht jäätävät...
Olen ajatellut tilanteen johtuvan siitä että tyttö on mummon ensimmäinen " prinsessa" ja mummo haluaa hoitaa tyttölasta. Ensimmäistä poikapuolista lastenlasta hän myös hoitaa ja hyyssää todella paljon, pitää luonaan pitkiäkin aikoja ym.
Silti minusta tuntuu pahalta poikani puolesta ja uskon että pojastakin tuntuu samalta kun alkaa ymmärtää.
Mitä siis teen, sanonko mummolle suoraan????
Kommentit (2)
Miksei hän ota poikaasi luokseen? Ihmettelen suuresti moista käyttäytymistä.Sanoisin itse suoraan että ottaa molemmat tai ei ollenkaan.Tosin jos hän kohtelee eriarvoisesti lapsiasi niin en tiedä olisiko sekään järkevää...lapset huomaavat nopeasti kuka on " suosikki" .Meillä mummot onneksi ottavat molemmat lapsemme yhtäaikaa ja kohtelevat heitä samanarvoisesti.Vaikea tilanne..yritä puhua asiasta ex-anoppisi kanssa rauhallisesti jos mahdollista.Ehkä tilanne ratkeaa johonkin suuntaan...
Tsemppiä! =)
Meillä nuoremmat lapset kysyivät mummolta, että miksi sinä lellit isoa sisarusta. Muori ei ensin ollut kuulevinaan, mutta nuoremmat kävelivät perässä ja kysyivät uudestaan. Sitten mummo änkytti jotain epäselvää. Sen jälkeen kaikki lapsenlapset ovat saaneet tasapuolisempaa kohtelua.