Odotan nelosia! Pelottavaa!
En tiedä oikein mitä ajatella.. Rv. 12 menossa. Kaikki on hyvin ja ultrassa sykki neljä pientä sydäntä. Pelottaa kovasti.
Lääkäri sanoi että pyrimme siihen että raskaus kestäisi rv. 32 asti, mielummin tietysti pitenpään.
Kotona ja 3v. kaksoset jotka syntyivät rv. 34. Täydellinen ylläri kyllä tämä nelos raskaus.
Onkohan täällä muita jotka odottanut nelosia tai " edes" kolmosia? Miten on mennyt?
-Erika-
Kommentit (159)
...miten luulet jaksavasi nelosten kanssa? Miten luulet miehesi jaksavan yksin, jos sinusta ei ole mihinkään? Tuskin nelosraskaus on kaksosraskautta ainakaan helpompi...
Minusta on sairasta tuollainen nelosten odottaminen. Siinähän on kuitenkin jo faktana se, että lapset syntyvät keskosina ja usein jollain tapaa vammautuneina. Miten kukaan haluaa hoitaa neljää vauvaa, joista n kpl on erityislapsia? Kuinka kenelläkään riittää siihen voimat?
Minä olen oikeasti hiukan pahoillani puolestasi ja lastesi puolesta.
Mutta onnea kuitenkin matkaan, sitä tulette tarvitsemaan!
t. terveiden ja täysaikaisten kaksosten äiti
että tuliko neloset luomuna vai hoidoilla?
Periaatteessahan kaikki on mahdollista, mutta... Sanoihan joku monikkopuolella, että tietää viikolla 40 syntyneet kolmoset, joten periaatteessahan nelosetkin voisi mennä hyville viikoille.
En tiedä, jos ei o provo, niin kerro ihmeessä lisää
*Myös terveiden ja täysiaikaisten kaksosten äiti*
yhteydet lääkäriin kuin vain 2viikon välein ultra!!Varma tieto!
Nyt on Rv. 16 menossa. Maha näkyy jo jonkun verran. Turvotusta paljon!
Luomuna tulin raskaaksi. :)
Sinulle joka epäili jaksamistani... Minä en toivonut 4vauvaa, ne tuli/on tulossa ja sen kanssa on elettävä. Osa keskeytykseen liittyi paljon riskejä joten emme siihen miehen kanssa lähteneet. Ja niinkun sanoin aiemmin meillä on varaa palkata ulkopuolista apua esimerkiksi ensimmäiseksi vuodeksi. Äitini muuttaa luultavasti luoksemme ainakin ekoiksi kuukausiksi. Yösyötöt jne. hoidamme " tiiminä" . :) Jos kaikki menee hyvin ja neljä vauvaa saan niin sehän on vaan jaksettava, ei siinä muu auta. Onnellinen olen ja toiveikas.
-Erika-
Jos nyt on käynyt niin ihmeellisesti, että alkaa luomusti odottaa nelosia, niin aborttiko siinä sun mielestä täytyy tehdä??? Ja sinäkö olet kaikki tietävä, että osaat ihan ennustaa osan syntyvän vammaisina??
Valvojalle susta pitäisi ilmoittaa! Toivottavasti sun täysiaikaiset kaksoset elää elämänsä onnellisesti loppuun asti ilman mitään ongelmia. Huh, minkä akan ovat saaneet äidikseen...sääliksi käy heitä! Onhan sun mies älynnyt jättää sut???
ainakin sellainen pieni juttu ilman henkilötietoja: Tampereella syntyi perjantaiaamuna neloset.......yms. ja lopuksi maininta Tätä ennen Suomeen syntyi neloset vuonna 1994.
ja sulla näkyy nelosilla rv 16 vähän? On vaikeuksia uskoa.
Käyn neuvolassa kumminkin kerran viikossa, sydänäänet kuunnellaan joka kerta. Rv. 20 menen sairaalaan luultavasti jo osaksi vuode lepoon!
-Erika-
Kiva kun joku oli nostanut ketjua. Rv. 19 menossa ja huonoja uutisia. Viime viikon ultrassa näkyi vaan kolmen sikiön sydänäänet. Yksi valitettavasti menehtyi, syytä ei tiedetä. :( Aika risririitaisia tunteita ollut nyt.. En ole oikein osannut surra asiaa, vaikka heti kun lääkäri siitä mainitsi niin itkin. Ens viikolla menen sit sairaala lepoon ja luultavasti siellä pysynkin synnytykseen saakka. Toivon niin että kaikki menisi nyt hyvin. Tuntuu niin kamalalta kantaa kuollutta vauvaa mahassa... Se otetaan pois sitten sektion yhteydessä, ellei sitten huomata että siitä on haittaa muille vauvoille. Meni íhan ohi taas lääkärin kertomiset, ihan sellaisessa sumussa ollut nyt 2vk. Kovia mahakipuja ollut paljon ja pientä vuotoa, pääsin kumminkin vielä kotiin viikoksi. Kaksi päivää olin sairaalassa. Lääkäri on kyllä toiveikas onneksi. Yritän kirjoitella jatkosta vielä sit sairaalasta jos jotain kiinnostaa vielä. Kiitos kaikille kivoista viesteistä. :)
-Erika-
Nytpä muka ei synnykään neloset eli ei virallisesti jää provosta kiinni. Miten sä jaksat?
Vierailija:
Nytpä muka ei synnykään neloset eli ei virallisesti jää provosta kiinni. Miten sä jaksat?
Miten järjestät kaksosten hoidon, kun olet sairaalassa?
Ei muuta kuin positiivista energiaa sinulle, kyllä kaikki menee hyvin!
vai miksi ne ylipäätään ottaa sisään? Onko siitä kuolleesta vauvasta jotain haittaa vai miksi ihmeessä jos kaikki muu menee hyvin?
Mieheni jää kotiin hoitamaan kaksosia kun minä olen sairaalassa.
Toinen kyseli että miksi vasta ensi viikolla sairaalaan. Olin kaksi päivää sairaalassa kovien mahakipujen ja vuodon takia, päästivät sitten vielä kotiin kun ei ollut enää mitään suurenpaa keskenmenon vaaraa. Ensi viikolla menen sairaala lepoon, syynä on se että kotona en voi/malta olla paikoillaan kun pienet lapset hoidettavana. Nytkin olen siis vuodelevossa kotona, jalkeilla tosi vähän. Sairaalaan mentyä pääsen tilantaan mukaan kotiin vk-lopuiksi. Jos supistuksia yms. alkaa olemaan enemmän niin sit joudun täydelliseen vuodelepoon.
-Erika-
Huomasin että aika paljon viestejä on poistettu!? Mitäköhän törkeyksiä ihmiset on tähänkin ketjuun laittanut. Noh, parempi etten tiedä.
Hirvea pahoinvointi ollut nyt viime viikot, paino tippunut 3kg. No, on varaa tippuakkin vähän. ;)
-Erika-