Torin "Onko vielä myynnissä?" kyselijät
Minulla on tuote tori.fi:ssä myynnissä ja siitä on tullut jo lähes kymmenen kyselyä, että onko tuote vielä myynnissä tai onko vapaa. Kun vastaa, että on myynnissä/vapaa, niin niistä ei kuulu enää mitään.
Mikä juttu tämä oikein on? Miksi ihmiset tekee tuota? Onko tuollaisella kyselijällä aikomustakaan ostaa ja kannattaako niille edes vastata?
Kai se on myynnissä, kun ilmoitus siellä torissa on? Ärsyttävää.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus kysynyt isosta huonekalusta, että onko myynnissä. Vasta vastauksen saatuani voin alkaa kunnolla miettimään miten sen saisi kotiin ym. Jos totean että menee liian hankalaksi, en osta, mutta pyrin tietysti tästä ilmoittamaan.
Juuri tuollaisten takia en itsekään ajattele että kyselijä olisi millään tasolla kiinnostunut vaan myyn ensin sille joka tulee noutamaan tavaran, enkä varaile mitään sille joka kysyy ”Onko vielä myynnissä”. Toki kerron että meni jo, jos palaavat asiaan.
Totta perseessä on myynnissä, jos ilmoitus on laitettu. Poistan heti, kun saan myytyä. Yleensä nämä"onko myynnissä" tyypit katoaa, kun pieru saharaan, en tiedä miksi? Varmaan ne on niitä ihmisiä, jotka kaupassakin hypistelee kaikkea mahdollista, mutta eivät osta. Varmaan joku elämäntapa. Sitten on nämä varailijat, siihen arpomiseen en lähde ollenkaan mukaan, tosi ostajien kaupantekoa vain häiritsee.
Vastaan aina: Ei tietenkään ole, olen väjaaälyinen joka huvikseen ilmoittelee.
Minä kyselen juuri noin, tunnustan. Itselläni se ajatuskulku menee jotenkin niin, että ennen kuin voin edes ruveta realistisesti miettimään, ostanko vaikka joitain astioita - kerään siis muutamia sarjoja - niin varmistan, onko tuote edes saatavilla. Vasta sen jälkeen rupean miettimään, minkä lopulta haluan ostaa.
Kaikki palautuu lopulta siihen ongelmaan ettei näe onko tuote myynnissä vai ei. Minusta Torissa pitäisi olla vaikka kuukauden välein toiminto joka edellyttää myyjältä niiden tuotteiden merkitsemistä jotka haluaa edelleen olevan myynnissä, muut poistuvat.
Kun vertaa vanhaan Huutonetiin niin Torissa on monia huonoja puolia. Mut Huutonet pilasi itsensä eikä kukaan sitä enää käytä.
Ihme nillitystä. Minusta on erittäinkin asiallista kysyä ensimmäiseksi onko tuote vielä myytävänä eikä vaan täräyttää suoraan että koska saan tulla hakemaan. Siinä saattaa myyjän noloon tilanteeseen kun tämä joutuu kiemurtelemaan että oho se on myyty jo kauan sitten mutta unohdin poistaa ilmoituksen. Ilmoitus saattaa olla vaikka viikkoja tai kuukausia vanha ja tavara on jo aikapäiviä sitten myyty tai hävitetty.
Mua ei 'onko myynnissä' sähköpostikyselijät harmita. Vastaan kolmella sanalla 'on vielä myynnissä' ja siitä keskustelu jatkuu tai ei jatku. Ihan luonnollista yksityishenkilöiden kaupankäynnissä. Ajattelen kysyjien myös testaavan keskustelulla myyjän luotettavuutta. Vastaamistavasta voi päätellä jotakin, tää on tärkeää etenkin kalliimmissa tuotteissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyselen juuri noin, tunnustan. Itselläni se ajatuskulku menee jotenkin niin, että ennen kuin voin edes ruveta realistisesti miettimään, ostanko vaikka joitain astioita - kerään siis muutamia sarjoja - niin varmistan, onko tuote edes saatavilla. Vasta sen jälkeen rupean miettimään, minkä lopulta haluan ostaa.
Kaikki palautuu lopulta siihen ongelmaan ettei näe onko tuote myynnissä vai ei. Minusta Torissa pitäisi olla vaikka kuukauden välein toiminto joka edellyttää myyjältä niiden tuotteiden merkitsemistä jotka haluaa edelleen olevan myynnissä, muut poistuvat.
Kun vertaa vanhaan Huutonetiin niin Torissa on monia huonoja puolia. Mut Huutonet pilasi itsensä eikä kukaan sitä enää käytä.
Kyllä ne torin ilmoitukset katoaa n. parin kuukauden päästä, jos niitä ei uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan aina: Ei tietenkään ole, olen väjaaälyinen joka huvikseen ilmoittelee.
Noin 60-70 prosenttia ilmoituksista joita olen kysellyt ovat niitä jotka onkin unohdettu poistaa.
Olen jopa sopinut jo hakevani kun tuntia aiemmin ilmoittaja sanookin että hänellä ei sitten olekaan enää kaikkea mitä olen sopinut hakevani, osa vain.
Vierailija kirjoitti:
Ihme nillitystä. Minusta on erittäinkin asiallista kysyä ensimmäiseksi onko tuote vielä myytävänä eikä vaan täräyttää suoraan että koska saan tulla hakemaan. Siinä saattaa myyjän noloon tilanteeseen kun tämä joutuu kiemurtelemaan että oho se on myyty jo kauan sitten mutta unohdin poistaa ilmoituksen. Ilmoitus saattaa olla vaikka viikkoja tai kuukausia vanha ja tavara on jo aikapäiviä sitten myyty tai hävitetty.
Kätevintä on kun yhdistät nämä kaksi kysymystä. Silloin yleensä tulee kaupat nimittäin samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne torin ilmoitukset katoaa n. parin kuukauden päästä, jos niitä ei uusi.
Eihän katoa. Just äsken kyselin yhdestä hameesta joka oli laitettu myyntiin helmikuussa ja joka oli yhä saatavana, joten ostin sen.
Itse vuokraan asuntoja ja sama juttu. Sata ihmistä kysyy "onko vielä vapaana" Sitten kun vastaa niin katoavat toiset ennemmin toiset myöhemmin. Ärsyttävimpiä on ne joiden kanssa on jo puhuttu ja sovittu ja sitten vaan lakataan vastaamasta viesteihin tai kadotaan. Eikö voi vaan sanoa että sai jo asunnon muualta tai ettei enää kiinnosta.
Ei se olekkaan ongelma, jos kysyy, onko myynnissä, vaan se, että se onkin sitten ainut kysymys mitä esitetään. Ei itsellä tulisi mieleenkään moinen.
Torin omia kyselyjä. Agentit liikkeellä., ei tosin selvinnyt mitä nämä epäammatillisesti toimivat valeostajat yrittävät etsiä ja paljastaa. Naurettavaa ja lapsellista toimintaa. Alaspäin menee koko Tori.
Voiko sama käyttäjätunnus olla useammalla ? ainakin samalla käyttäjätunnuksella oleva "ostaja " kyselee aika ajoin ja toistuvasti useampaa eri tuotetta onko vielä myynnissä ja on tulossa hakemaan heti.Joko ei vastaa sitten viesteihin tai jos vastaa niin on sen puolen tunnin aikana jolloin et pystynyt vastaamaan kyselyyn ehtinyt hankkia saman tavaran muualta-ja mitään ei siis koskaan osta.
Vierailija kirjoitti:
laitan vielä tämän pointin. Nimittäin, tori.fi meni johonkin Schibsted-konserniin. Se ei siis ole enää suomalaisissa käsissä, vaan ulkomaisen sijoittajarahan (norjalaisen).
Yrityksen ainoa tehtävä on tehdä voittoa osakkailleen, sanoo laki. Vapaaehtoisuuteen sun muuhun uskonnolliseen toimintaan liittyvä ilmainen hyväntekeväisyys käsitellään eri tavoin.Koska tori.fi:ssä ilmoittaminen on ilmaista (yksityisille) on voitto tehtävä mainostuloilla (OK, yritysten ilmoitukset ovat maksullisia). Koskapa voitonteko on ainoa tarkoitus luuleeko joku että norjalaisia sijoittajia kiinnostaa edes välttämättä juurikaan ylläpitää (suomeksi) sivuja kunhan mainostila myy ja joku lowlife-kirpparijobbari maksaa verottaja-ilmiannon pelossa. Saatuaan valtakunnallisen peiton sivut olikin hyvä myydä, ja norjalaisilla alkaa öljy loppua ja sillä rahalla juuri pitääkin tehdä jotakin uusia aluevaltauksia.
Osakeyritys voi kyllä määritellä muutenkin tehtävänsä. Osakeyhtiön toiminnan tarkoituksena on tuottaa voittoa osakkeenomistajille, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin. Sinnikkäästi ihmiset vaan yrittää uskotella että yritykset eivät voi toimia eettisemmin koska laki määrää yrityksen tekemään voittoa osakkeenomistajille, lol.
Minä olen joskus kysynyt isosta huonekalusta, että onko myynnissä. Vasta vastauksen saatuani voin alkaa kunnolla miettimään miten sen saisi kotiin ym. Jos totean että menee liian hankalaksi, en osta, mutta pyrin tietysti tästä ilmoittamaan.