Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TEKSTINKÄSITTELIJÄN KUUKAUSIPALKKA !!???

Vierailija
19.06.2015 |

Onko täällä ketään tekstinkäsittelijää, paljonko tienaa kuukaudessa ? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinkäsittelijä? Edes kasarilopun merkonomina minua ei koulutettu tekstinkäsittelijäksi vaan minulla on oma ammattini (markkinointimerkonomi, ammatti: myyntiedustaja).

Vierailija
2/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vanha ammatti:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennetään nyt, jos joku ei tiedä: terveydenhuollossa on käytössä ammattinimike tekstinkäsittelijä. Työ on sanelunpurkua. Löytyy lähinnä julkiselta puolelta, yksityisellä on harvemmassa.

Vierailija
4/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin muutama vuosi sitten nähneeni työpaikkailmoituksen nimikkeellä "tekstinkäsittelijä" joka sisälsi lääkäreiden nauhotusten purkua tai vastaavaa ja palkka oli jotain 1700€ luokkaa.

Vierailija
5/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN TIEDÄ.

Vierailija
6/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ne jäi 90-luvulle.

Vierailija
7/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:03"]Ei, ne jäi 90-luvulle.
[/quote]

Kävin Mehiläisessä toissapäivänä ja yhden työhuoneen ovenpielessä luki Tekstinkäsittelijä.

Vierailija
8/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia, vähän vähemmän kuin osastonsihteerillä. Riippuu kans oletko kunnalla vai yliopistosairaalassa.

Vierailija
9/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tekstinkäsittelijänä terveyskeskuksessa. Palkka n. 1900 € kuukaudessa. Helppo työ, hyvät työajat. Itse tykkään, mutta onhan palkka aika pieni.

Vierailija
10/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin HUSin kohdalla vahvistan tiedon oikeaksi:

http://www.palkkavertailu.com/palkka/tekstink%C3%A4sittelij%C3%A4

Vierailija
11/42 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan missään yksityisen sektorin yrityksissä enää mitään tekstinkäsittelijöitä tarvita, ne jäi 90-luvun alkuvuosiin, sen jälkeen ovat tekstiä tuottavat käsitelleetkin sen itse.

Tekstinkäsittelytaito kuuluu nykyään ihan jokaisen toimistossa töitä tekevän perusvaatimuksiin.

Vierailija
12/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinkäsittelijänä sairaalalla. Palkka 2050 brutto (1700 e netto). Ihan paskahan tuo palkka on. Kyselin yksityiseltä palkkausta ja oli melkein tonnin enemmän, en kuitenkaan päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
13/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googolplexian €uroa.

Vierailija
14/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2007 olin terveyskeskuksessa tekstinkäsittelijä ja osastojen sihteerien sijainen tarvittaessa, käteen jäi noin 1500€.

Vierailija
15/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siinä olla ihan supernopea kirjoittaja?

Vierailija
16/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meidän sairaalalla mikä on mun mielestä aivan älytöntä! Ennen vanhaan kuulemma oli nopeustestit mutta ei enää. Kuka vaan pääsee töihin. Meilläkin sellaisia mammoja jotka eivät osaa edes kymmensormijärjestelmää!!! Vähittäismäärä meidän talossa on 25 sanelua/päivä, mutta lähes kukaan ei ehdi tuohon. Suurin osa kirjottaa sellaset 10-20 sanelua päivässä mikä on mun mielestä ihan naurettavan vähän.

Vierailija
17/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ideana on että puheen mukana kirjoittaa. Menee aika kauan yhteen saneluun jos joutuu jatkuvasti kelaamaan taaksepäin. Eli kohtuu nopea. Eipä noita työpaikkoja juuri vaan nykyään enää ole.

Vierailija
18/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstinkäsittelijä? Edes kasarilopun merkonomina minua ei koulutettu tekstinkäsittelijäksi vaan minulla on oma ammattini (markkinointimerkonomi, ammatti: myyntiedustaja).

Ennen 90-lukua ammattinimike oli konekirjoittaja (tekstinkäsittelylaitteet tuli 90-luvun aikoihin) ja olivat julkisella, että yksityisellä puolella.

Nykyään sanelunpurkua on lähinnä julkisella puolella ja yksityisellä puolella vanhemmilla tai kiireiseillä yritysjohtajilla.

Vierailija
19/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meidän sairaalalla mikä on mun mielestä aivan älytöntä! Ennen vanhaan kuulemma oli nopeustestit mutta ei enää. Kuka vaan pääsee töihin. Meilläkin sellaisia mammoja jotka eivät osaa edes kymmensormijärjestelmää!!! Vähittäismäärä meidän talossa on 25 sanelua/päivä, mutta lähes kukaan ei ehdi tuohon. Suurin osa kirjottaa sellaset 10-20 sanelua päivässä mikä on mun mielestä ihan naurettavan vähän.

Ok. Kiitti :).

Vierailija
20/42 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ideana on että puheen mukana kirjoittaa. Menee aika kauan yhteen saneluun jos joutuu jatkuvasti kelaamaan taaksepäin. Eli kohtuu nopea. Eipä noita työpaikkoja juuri vaan nykyään enää ole.

Kiitti. Mua tuo homma kiinnostaisi. Varmaan keskinopea olisin. Mutta joo, ei ole hirveästi paikkoja tarjolla.