"Kyllä sen on vauvan maailman ääniin totuttava...."
Näin sanoi naapurin rouvamme, kun yritimme varovasti sanoa, että vauvamme on herkkäuninen ja herää helposti. Yritämme nukuttaa vauvaa paritalon pihapiirissä, mutta pienihän se piha on ja äänet kuuluvat helposti. Naapurin perheellä on tapana puhua kovaäänisesti pihamaalla ja lisäksi heidän ovensa on epäkunnossa ja he paukuttavat hartiavoimin oveaan kiinni.
Mitäs sanoisit naapurin rouvalle vastaukseksi?
Kommentit (21)
Aika kovat vaatimukset sinulla.
Mitä jos nukuttaisit vauvan sisälle?
ps. olen muuten samaa mieltä naapurisi kanssa...
saisi nukkua ulkona. Jos ei totu ääniin, niin sitten sisälle nukkumaan. Ei voi mitään.
Kyllä sen vauvan on vaan opittava maailman ääniin, naapurit voivat puhua omalla pihallaan tai vaikka laulaakin. Ja ohikulkijatkin saavat puhua teidän talon kohdalla. Kyllä se vauva nukkuu kunhan on väsynyt.
älä todellakaan opeta vauvaa nukkumaan hiljaisuudessa
on ääniä ja on ääniä. Meillä on vauvat totutettu meteliin ja hälinään ihan normaalin elämän kautta, ja nukkuvat hyvin missä vaan. Mutta kyllä nekin äkillisiin, koviin ja kirkkaisiin ääniin heräävät. Näitä on just paukkeet, kovaääninen keskustelu, traktorin pörinä jne. Ei lapsen turta pidä olla kuitenkaan. Ihan itsesuojeluvaistoahan se on, että kovaan meteliin herää!
En tiedä, voitko naapurin rouvalle mitään, mutta kyllä se auttaa jonkun verran, että yrität totuttaa lasta nukkumaan hälinässäkin. Ainakaan ei sitten ihan pienimpiin juttuihin havahdu. Et sano, minkä ikäinen vauvasi on. Jos on pieni vauva, voi hyvinkin vielä tottua naapurin ääniin. Meillä kuopus ei esim. herää naapurin koiran räksytykseen, koska se on hänelle jo "normaali" ja asiaankuuluva ääni.
tms. itse nukutan aina sisällä koska aina joku mekkaloi ulkona enkä voi ymmärtää miten joku pystyy mekkalassa nukkumaan, en pysty itsekään ,miksi vauvan pitäisi pystyä?
nukuta sinäkin sisällä, vaikka ei ookaan kivaa
Herkkäuninen lapsi voi nukkua paremmin sisällä.
Mä olen sitä mieltä että, naapurin rouva on osittain oikeassa. Täyteen hiljaisuuteen ei kannata vauvaa opettaa nukkumaan. Mutta onhan se tietty inhaa jos tahallista ovien paukuttelua ei voi naapuri hillitä tms.
Meillä on vauva kotona, ja 2 isompaa lasta. Vauva on tottunut nukkumaan "metelissä". Sen verran olen menoa hillinnyt isommilta että sellainen tahallinen meluaminen ja rymistely ei käy päinsä, mutta toki he leikkiä saavat ja puhua, ja välillä se puhe yltyy huudoksi, mutta onneksi vauva on tähän tottunut.
pysty nukkumaan yhtäkkisen äänen kanssa mitä juuri ulkona on. meilä ainakin vauva pystyy nukahtamaan aivan helposti vaikka kovaääninen mies puhuisi puhelimessa ja nukuttaisi kun taas jos on ulkona niin varmasti herää jos mopo menee ohi (viritetty siis ja täällä on vain viritettyjä)
Ei sitten oven pauke ym häiritse niin paljoa, kun on taustahälyä.
Kyllä mä ainakin ihmettelisin jos naapuri vaatisi meitä rajoittamaan omalla pihalla oleskelua tai puhumista, sen takia että hänen vauvansa on ulkona nukkumassa.
Juuri siksi tähän opetimme koska naapurit polttavat ja mesoavat parvekkeellaan.
Naapurisopu menee ihan perseelleen jos yrittää estää muita ihmisiä puhumasta pihallaan tai laittamasta oveaan kiinni kun vauva nukkuu, ja vaikka naapurit saisikin peloteltua hiljaisiksi niin helpompaa elämä vauvan kanssa kumminkin on jos ei totuta sitä siihen että aina kun hän nukkuu on oltava hipihiljaista. Jossain joku kuitenkin puhuu tai pakoputki paukahtaa tai mopoilija kaasuttaa ohi tai ovikello soi tai naapuri ei kerta kaikkiaan voi aivastukselleen mitään ja siinä sitä ollaan taas.
puhumaan ja kulkemaan omalla pihallaan hiljempaa meidän vauvan päiväunien vuoksi...
että pihalla hipihiljaista pitäisi olla. Kyllä mua ainakin ärsyttää, kun meidän naapurin huonokuuloiset eukot kiljuvat toisilleen keskellä pihaa juuri silloin, kun meillä nukutaan päiväunia. Kaikilla naapureilla on tiedossa meidän säännöllinen päiväuniaika, niin kyllä se jo vähän kiusanteolta vaikuttaa, jos pitää tulla tuohon kohdalle juuri silloin parantamaan maailmaa.
En ole ap, vaan toinen asiasta närkästynyt.
koiralla vaikka on astma, ja se ei kestä minkäänlaisia ruoanlaiton hajuja, alkaisiko teidän perhe syömään eineksiä?
Ihan oikeastiko ajattelet, että teidän naapureiden pitäisi alkaa elämään teidän perheen ehdoilla? Ihan ihan oikeasti?
Ja kuinka pitkän aikaa heidän pitäisi varoa mekkaloimasta teidän herkkäunisen vauvan päiväuniaikaan? Riittääkö pari vuotta?
EI helvata... muistan kyllä itsekin, että harmitti, kun esikosita nukutti ja talon muut lapset mekkaloi pihalla. Mutta kyllä mulla silloinkin järki leikkasi sen verran, että tajusin, että niillä on ihan samat oikeudet olla ja elää kuin muillakin. JA nyt on jo omat lapset isompia ja mekkaloi siellä pihalla...
Ai että naapurit oikein tietää teidän päivärytmin? No tiedätkös sinä naapureiden päivärytmin? Ei kai teidän lapset mekkaloi sisällä just silloin kun naapurit yrittää rauhassa kattella iltauutisia???
Ihan oikeasti, mä en usko, että niitä naapureita ihan oikeasti jaksaa teidän päivärytmit kiinnostaa... sen enempää kuin niiden päivärytmit kiinnostaa teitä.
että pihalla hipihiljaista pitäisi olla. Kyllä mua ainakin ärsyttää, kun meidän naapurin huonokuuloiset eukot kiljuvat toisilleen keskellä pihaa juuri silloin, kun meillä nukutaan päiväunia. Kaikilla naapureilla on tiedossa meidän säännöllinen päiväuniaika, niin kyllä se jo vähän kiusanteolta vaikuttaa, jos pitää tulla tuohon kohdalle juuri silloin parantamaan maailmaa.
No on se yt kumma jos koko naapuruston pitää kiertää teidän muksun napa-auringon mukaan.
Kannattaa ehkä muuttaa johonkin haja-asutusalueelle missä ei ole naapureita lähellä!
jos naapurin akan asenne on tuo.