Kokemuksia starttiluokasta/eskarin kertauksesta?
Minkälaisia kokemuksia teillä on startti luokasta/eskarin kertauksesta? Eskari ope on vähän sitä mieltä, että meidän tytön olisi varmasti hyvä vielä vähän kasvaa ennen koulun alkua. Hänellä on keskittymis vaikeuksia. Jos tässä nyt niin käy, että tyttö ei koulua syksyllä aloitakaan, niin miten teidän lapset ovat selvinneet ensiksikin siitä järkytyksestä, ettei kouluun pääsekään. Entä ovatko he joutuneet jotenkin kärsimään siitä, että ovat tulleet myöhemmin kouluun, tarkoitan nyt lähinnä muiden lasten käyttäytymistä.
Mua pelottaa, koska tytöllä on muutenkin ollut vaikeaa kavereitten saamisen ja muun kanssa ja koulu on pieni niin joutuuko hän nyt vielä enemmän kiusauksen kohteeksi jos menee vielä kouluunkin myöhemmin.
Kommentit (3)
meillä on aika pieni koulu kanssa 80 oppilasta ,ei kiusaamisesta tietoakaan ......ja helpompihan on siihen puuttua jos olisi sitä kun jättisuuressa koulussa
kumpikin loppuvuodesta syntyneitä.Vanhempi poika on jo yläasteella,mitään haittavaikutuksia ei ole ollut,kukaan ei ole kiusannut.Olen vakuuttunut,että lisävuodesta on aina enemmän etua,kuin haittaa.Jos lapsella on hyvä itsetunto hän kyllä torjuu kiusaamisyritykset,vaikka sopivilla vastauksilla.
Meillä kumpikin poika suostui helposti toiseen eskarivuoteen,joten he ovat voineet sanoa,että itse halusivat,joten ei ole ollut aihetta kiusata.Vapaaehtoistahan se on...
meillä poika kävi esikoulun toiseen kertaan. Tietty harmitti kun kaverit meni kouluun,mut sit tuli aika pian uusia kavereita ja menihän hän sitten nyt viime syksynä heidän kanssaan sit samalle luokalle ja ne entiset kaverit olivat myös siellä. Oli todella hyvä aikaa kerrata asioita ja harjoitella ekaluokkalaisen taitoa,ekaluokan opettajakin sanoi että tekee asiat huolella ja keskittyy paremmin. kannattaa huolehtia kunnollisesta ns, kuntotussuunnitelmasta esikoulussa jos käy uudestaan eli kirjataan mihin kiinnitetään huomiota ja miten,kirjataan vahvuuksia ja kannustetaan,meillä pojalle ostettiin lisää pieniä harjoitustehtäviä joita teki kotona viikonloppuisin,meillä oli pari ylimääräistä aplaveria esikoulussa jossa tarkasteltiin miten poika oli kehittynyt,olen iloinen itseni ja ennenkaikkea poikani kanssa asiasta. jos sua askarruttaa kannattaa pirauttaa esim. koulupsykologille ja jutella