Herranjumala noita kuudesluokkalaisten kevätjuhla-asuja!
Osa tytöistä on pukeutunut pikkutyttömäisiin prinsessamekkoihin, jotka eivät 13-vuotiaalle sovi. Toinen ääripää oli pukeutunut vartaloanuoleviin minimekkoihin.
Eikö nykyään ole enää mitään suhteellisuudentajua? Mikseivät vanhemmat ohjeista heitä pukeutumaan nuorille teinitytöille SOPIVIIN mekkoihin?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että joku pukeutuu kevätjuhlaan. Meidän koulussa oltiin vain lenkkarit jslassa, farkut ja virttynyt paita päällä.
Vuonna 1992?
Vierailija kirjoitti:
Naapurinlikka 13v oli pukeutunut juhlassa halvalta näyttävään leopardiminimekkoon. Minusta ei ollut sopiva asu kevätjuhlaan, ja noin ison pitäisu jo tietää, mihin on soveliasta pukeutua milläkin tavalla.
Vitsailet varmaan. Hyvä, kun tajuavat tulla paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaanpas nyt kaikkien pukeutua sillä tyylillä kuin itse tykkää🤓
Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsiaan, myös pukeutumaan asiallisesti eikä kuin venäläinen katuhuora.
Burkha päälle-
Niin mitään muuta välimuotoahan ei ole kuin näyttää katuhuoralta tai säkkiämmältä.
Onpas tyylitöntä kielenkäyttöä.
Mulle tuli taannoin yllätyksenä, kun tytär alkoi puhua kutoskuokan kevätjuhlamekosta. Joillakin tosiaan oli kallita iltapukutyylisiä mekkoja. Milloinhan tää trendi on syntynyt?
Nykyään on jotenkin kaikki niin minäkeskeistä, että unohdetaan että juhlat ovat muidenkin juhla!
Tilannepukeutuminen on sitä, että kunnioitetaan myös muita.
Vapaa- ajalla voi pukeutua vapaammin.
Taas hyvä asia opettaa vähintään kotona, koulussakin voisi olla asia esillä.
Kuten myös käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaanpas nyt kaikkien pukeutua sillä tyylillä kuin itse tykkää🤓
Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsiaan, myös pukeutumaan asiallisesti eikä kuin venäläinen katuhuora.
Burkha päälle-
Niin mitään muuta välimuotoahan ei ole kuin näyttää katuhuoralta tai säkkiämmältä.
Käytätkö oikeass elämässä lapsista tuollaista kieltä?
Olkiukko.
Kutosilla oli itsenöisyyspäiväjuhla, johon ostettiin mekko, josta aloittaja kenties pitäisi. Työn ja tuskan takana sen löytäminen. Tyttö ei niin pitänyt siitä. Nyt ostettiin se mekko josta tyttö itse tykkäsi. Lyhyt kesäinen mekko. Ei jaksa ravata joka kaupassa ja ihan sama mitä joku ajattelee. Sopii tämän hetken helteisiin erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli taannoin yllätyksenä, kun tytär alkoi puhua kutoskuokan kevätjuhlamekosta. Joillakin tosiaan oli kallita iltapukutyylisiä mekkoja. Milloinhan tää trendi on syntynyt?
Tuollaiset on sitten jo liioittelua.
Tyyli tulee Amerikasta, mistä matkittu myös vanhojen tanssien överiksi laittaminen.
Ihmettelin jo 15v sitten kummilapsen konfirmaatiossa kun pojat oli suht asiallisesti pukeutuneet mutta tytöt oli kuin menossa yökerhoon. Eipä siinä, oli siellä aikuisiakin naisia joilla oli tissivako suunnilleen napaan asti.
Miksi ihmeessä noin nuoret tytöt pukeutuvat johonkin hooro minimekkoihin?? Hyi hitto!
Vanhemmat valittamassa, ei jaksa🤦
Ihmekös, millaisia lapsistaan tulee...
Ei tapoja, kun ei väliä.
Kun on niin siistii olla sexi vaikka on vasta 13-v.!
Oon varma että isät ja miesopet kattelee niitä sillä silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä noin nuoret tytöt pukeutuvat johonkin hooro minimekkoihin?? Hyi hitto!
Kyllähän ne usein on jo nuoren naisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Omallani oli ulkomailta ostettu tyylikäs silkkinen kotelomekko. Varmasti kelpaisi ap:llekin.
Temusta?
Ala-aste juhlassa niin lyhyttä mekkoa että pimsat vilkku. Miten te annatte niiden pukea sellasia?
Sit ne viel nostaa sen korviin syödäkseen helmaa.
Oikeesti. Hyi. Laittakaa niille housut jalkaan. Ei ihme että on jotain likasia setämiehiä kuolaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja hirveitä 10-senttisiä tolppakorkoja joillakin, joilla ei sitten osattu kävellä! Siis yseillä.
Osalla nuoremmista tytöistä asu oli sinänsä ihan "juhlava", mutta kun ne iltapuvun näköiset ei niille pikkutytöille sovi... Varmaan on maalaismammat innoissaan pukeneet tyttäriään "hienoiksi". Helsinkiläisenä sitä vähän naurattaa, kun itse hakisin mieluummin (jos prameilla pitää) sellaista esim. Michelle Obaman (toki lapselle sovitettua) tyyliä, klassista, eleetöntä, mutta muut laudalta lyövää. Vaviskaa, Hämeenlinnan maalaiskunnat, kun tyttäreni pääsee kouluun :DD
5
Luuletko, että Helsingissä asuminen tekee sinusta jonkinlaisen hyvän maun tuomarin? Todennäköisesti ne maalaismammat ottavat nuo juhlat rennosti ja antavat tyttärilleen hiukan siimaa asun suhteen ja mahdollisuuden tuntea itsensä näteiksi ja muodikkaiksi (vaikka aikuisena ajattelevat, että lapsi näyttää pöhköltä). Juuri puhuin tyttäreni kanssa tyttärentyttärestä, joka on vielä vauva. Tytär inhoaa pitsiä ja röyhelöitä, mutta sitähän ei tiedä, millainen pieni prinsessahörhö tyttärentyttärestä kasvaa. Sanoin tyttärelle, että jos lapsi haluaa joskus pinkkiä ja tylliä juhliin, niin anna palaa, vaikka itseä hirvittäisi. Lapsi tulee muistamaan sen tunteen, että hänellä oli ihana mekko ihanissa juhlissa. Tyylikkyyttä voi opettaa ajan kanssa, mutta lapset harvemmin ovat kovin tyylitajuisia.
Siis että ei saa olla tyttömäinen, mutta ei liian naisellinenkaan???
On kyllä syystäkin kiinnitetty huomiota siihen miten naispuolisia aina tuomitaan, mikään ei oo hyvä. Harmi että toi kohtelu alkaa jo noinkin nuoria kohtaan.
Anna niiden pukeutua niinkuin haluavat, mitä se sulle kuuluu?
Käytätkö oikeass elämässä lapsista tuollaista kieltä?