Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

:):):):)tammikuiset huhuu:):):):)

05.01.2006 |

Mitäs tää nyt on, kun illalla ysiltä alko supparit n. 10 min välein ja menkkajomotus. Kahentoista kieppeillä lopahtivat ja nukahdin reiluksi tunniksi kunnes taas alkoivat. Nyt tullut 6-7 min välein jo kolme tuntia mutta kun ei nää kyllä mitään kivuliaita ole.

Pelkään että tää jää tähän kun ei kummemmin vääräks laita. Jos musta ei kuulu mitään niin kait ne sitten on olleet niitä oikeita...

Maariska 39+1

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko se maariska lähti?? :)

mulla huonosti nukuttu yö takana!! alaselkää juilii menkkamaisesti, välillä ihan kipeästi.. mutta muuten ei mitään suppareita oikein oo :( huoh!!

ei mulla taida olla lähtö lähelläkään..

eilenkin kävin alennusmyynneissä, lenkillä, saunassa ja ja..

saapas nähdä paljon tää menee yli!!! oon lakannut jo odottamasta..

vauva aika rauhallinen taas.. ei paljoa hötkyile!

mukavaa torstaita, koitetaan jaksella..

Malluska rv 40+3 ??? en tiiä..

Vierailija
2/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maariska tainnut päästä tositoimiin!Lykkyä laitokselle!!!!!!!!!Näin se lähtee!!! :))

Juuri eilen kun sain sanottua miten on mukavaa nukkua yönsä hyvin, tämä yö tuli katkerasti takaisin :)) Ihan repaleinen..pari-kolme tuntia kunnon unta vaan. Nyt sitten on sellainen hiukan hysteerinen mielentila, että aika helposta alkaa naurattaa!!Mulla on aina näin,kun olen väsähtänyt. Mies jo katteli tossa ennen töihin lähtöä, että ahaa..näitä aamuja :D

Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi edullisesti tukivyötä ajatellen sektion jälkeistä aikaa??Jos lkri antaa luvan, sidon mahani heti kun mahdollista tukikankaallla kun sektio tehty....En sit tiedä kuinka nopsaa sen voi tehdä, mut luultavasti näin voi toimia, että tukee kudoksia ja haavaa vetäytymää, eikä jäädä roikkumaan löysänä?!" ?!?!?!?!?

Kyselen kyllä asiasta sitten kun aika on. Mut tosiaan, ajattelin, että olisiko joku resorikangas hyvän napakkaa jos itse tekis. Jotenkin 60-70e on mielestäni ehkä kallista tähän rahakauteen, ettei meinais raskia ostaa terveysliikkeestä sellasta. Stokkalta tietty ja Instrusta vois käydä kattoo..tai sit jostain alusvaatekaupasta..Mut kyllähän ne taitaa maksaa. Toisaalta kyllähän ne auttavatkin..Niiin!??

Ajattelin myös alkaa käyttämään sitten vko-pari leikkuun jälkeen BM-voidetta, jota saa apteekista ja se auttaa haavaa parantumaan nopeemmin ja arpea näkymättömämmäksi. Kaikki pitää tehdä mitä tehtävissä on..vaikka laserissa käy pari kertaa, että arvesta tulee siisti. Mulla on kaikkien pientenkin arpien kanss tullu ongelma, että ne repee ja ovat sitten ison ja ruman näköisiä..vaikkakin vaaleita.

Eihän tässä enää ole kauaakaan, kun leikkuu päivä koittaa!!!!Menis vaan aika ihan vikkelää jo. Toisaalta en koe mitään hoppua, mutta kyllä sitä jo alkaa odottaa, että saa vauvan maailmaan ja ittesä pikku hiljaa kuntoon taas.

Eilen laittelin taas vauva-juttuja. Varmaan pakkailen sairaalakassin jo valmiiksi hyvissä ajoin, että kerkee sitten sinne lisäilemään aina mitä mieleen tulee.

Mies on asiasta jo ihan `kuralla´, kun odottaa sektiopäivää kuin kuuta nousevaa!!Jännittää mutta odottaa kovasti! :) Ihana hän, kun joka päivä touhuaa ja juttelee kaikkee vauvasta ja nimiä miettii ja elämistä vauvan kanssa!!!Häneen voin luottaa kuin kallioon lastenhoidossa!!!Hänestä tulee ihan maailman paras isä ja on varmasti lapsensa kanssa ja välittää siitä ihan mielettömästi!!!Mä en halua missään nimessä olla yksin vastuussa lapsesta ja haluan, että isä on yhtä hyvä kaikessa hoitamisessa kuin äitikin!Imetys tietty eri juttu, mutta kaikki muu jaetaan!!!

Jospa tänään mahdollisemman moni Tammikuinen valitsee päiväkseen tulla maailmaan!!!Tsemmpiä kaikille sitä toivoville mammoille!!!

Meeris 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari yötä sitten samanlaisia supituksia kuin Maariskalla..säännöllisiä ja kipeitä välillä ja välillä vain puristavia. Kärvistelin koko yön ja sitten viiden maissa lähdin käymään äitiyspolilla, höh, kahdelle sormelle auki ja kanavaa jäljella kaksi senttiä. Olisin voinut jäädä odottamaan lääkäriä joka kätilön mukaan olisi voinut käynnistellä tai ei (riippu kuulemma lääkäristä). No, lähdin kotiin, koska olin jättänyt miehen nukkumaan.

Nyt tuon käynnin jälkeen supistelut epäsäännöllisen kipeästi.

Kätilö sanoi, että toisessa raskaudessa kohtu saattaa kiusata supistuksilla pitkään, mutta ei tee töitä :(

vkolla 38+2

Vierailija
4/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maariskasta olis kiva tietää miten kävi, joten ilmoittelehan oletko vielä kotosalla.

Itsellä ensimmäistä kertaa alkoi tuntua eilen illalla, että saattaahan se lähtö laitokselle tulla mullekin ihan yhtäkkiä...olen asennoitunut niin täysin taas suunniteltuun käynnistykseen, etten edes ajatellut miten pitää toimia jos lähtö tuleekin kotoa käsin yllättäen.

Asumme 20minsan matkan päässä sairaalasta ja yöllä jos lähtö tulisi olisi äitini ainut jolle esikoistytön voisi viedä. Sinne siis ensin ja sitten vasta sairaalaan. Ja aamusella täytyisi käydä viemässä tyttö isomummolaan jos äitini ei saisi työnantajaltaan vapaata synnytyspäiväksi. Mieheni tietenkin kävisi heittämässä kesken synnytyksen. Mietin myös mahdollisuuutta että mut vietäsiin ambulanssilla sairaalaan jos vedet menis, koska poikahan ei ole laskeutunut. Aargh...illalla kun noita asioita miehen kanssa mietti niin itse sain nukuttua hyvin, mutta mies oli kuvitellut koko yön olevansa lähdössä synnyttämään ja unet oli sen mukaisia. Heräsikin raukka jo puoli viideltä kun ei saanut enää rauhotuttua nukkumaan.

Eilen illalla lähti muuten iso klöntti limatulppaa...kait. Ja nyt aamuisella tullut koko ajan lisää. En tiiä miten käy kun suunniteltiin lähtevämme appilaan huomenna...mites se olikaan kun limatulppa irtos, synnytyshän voi käynnistyä milloin vain tai sitten menee vielä useampi viikko!

Ronnika 38+3

Vierailija
5/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vapaapäivät pitäneet taas tämän mamman niin kiireisenä, etten oo käyny täällä muutamiiin päiviin...kirjoittelen nyt vanhoja pinoja lukematta, joten en tiiä mistään mittään...

Yöt menny minulla mainiosti, kerran vaan edelleen vessaan ja heti tullu taas uni. Kyljenvaihdotkin sujuneet ihan ok.

Eilen oltiin neuvolassa. Niinhän siinä oli käynyt sf-mitan kanssa, että oli palanut taas omalle käyrälleen, eli nyt oli 34, kun viimeviikolla oli se notkahdus. Elikkäs eihän tää kaveri mitään kiinnittyny vielä ole, ylöspäin oli lähtöasemista tullu! Paitsi tänä aamuna on taas raivannut tiensä alemmas, hyvä kun pystyn kävelemään ;)

Mites te muut tammikset vieläkö harrastatte liikuntaa? Mähän olin lähes koko odotuksen aktiiviliikkuja, mutta nyt kauhulla kattelin maariskan viikkoja ja sanooi eilen olleensa lenkillä... niin millasia lenkkejä teette? Mulle kun tällä hetkellä riittää lenkistä nää kotityöt ja omalla pihalla kävely. Oon välillä tätä meiän korttelia kiertänyt, mutta sitten on pakko hipsitellä kotiapäin, kun alkaa vatsa kiristellä tai niin kovin alhaalle juilimaan.

Painoarviosta oli puhetta tässä joku aika sitten. Meiän isäpäs kysäsi eilen neuvolassa kätilön " näppituntumaa" . Niin kuulema on nyt siinä 3 kilon paikkeilla, elikkäs jo syntyis täysaikaisena, olisi kuulema siinä 3 ja 800. Musta kuulosti kauheen isolta, mutta kätilö ja isä naureskelivat, että ihan normaalikokoinen vaavihan se sitten olisi! 29+6 ultralla oli painoarvio keskikäyrillä, (en kyllä muista lukuja, kun ei tullu neuvolakorttiin ylös.) Nyt vaan meiän kätilö sano, että noi ultrienkaan painot ei välttämättä pidä paikkaaansa... tiiä häntä sitten.

Leppoisia lopppupäiviä pallomahoille ja voimia jo käärön kanssa kotoilijoille sekä ennen muuta tsempit teille jotka lähette kohta tositoimiin!!!!! eeviliina 37 tasan

p.s. Nyt ei oo sormukset menneet suosiolla kolmeen päivään sormeen, joten turvotusta siis jonkin verran... =)

Vierailija
6/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori väärä häläri, yritin vaan nukkua nyt aamusta takas noita yön tunteja. Siis kyllä nyt vituttaa ihan oikeesti. Olin jo ihan sata varma et nyt lähetään sitten viimeistään aamusta niin hitto ne loppu ku menin maate. Seiskalta oli ihan järkyt menkkajomotukset mahassa, mut nyt ei ole tullu suppareita. Inhottavaa kissa hiiri leikkiä. Tulis kunnolla oireet. Eilen tosiaan käytiin kattoos kaverin viikon vanhaa vauvaa. Oli niiiiiin pieni, paino nyt n. 3 kg ja ajattelin et semmonen se omassakin masussa on. Uskomatonta. Kotiin tullessa autossa tuli sellanen hengen salpaava suppari ja ajattelin et jahas nyt mennäänkin sitten saunaan. Päivällä terveydenhoitaja neuvos että hierot saunan jälkeen nännejä, voi jollakin jouduttaa. Tein työtä käskettyä ja oisko sitten se tehnyt noi supparit saunan kanssa vai mitä lie. Olen kyllä asenteella et pakko tästä tää on edistyä, ei hitto tollasta oloa voi olla jollei jo lähellä ole lähtö!!!

Neuvolassa muuten oli kaikki hyvin, hb oli 137, paineet ensin 125/92 mut mittas uudelleen ni laskivat 120/82. Tietääkö joku et onko ihan oikein kun neuvolassa joka ikinen kerta mitannut uudelleen arvot heti ekan mittauksen perään??? Eiks siinä pidä pitää taukoa et paineet tasaantuu??? Mulla on joka kerta ekassa mittauksessa alapaine ollu 90 tai yli ja toisella laskee sen kymmenen verran!

Nyt lähen imuroimaan... vaikka maha ihan arka.

Maariska 39+1

Vierailija
7/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muillakin nähtävästi supparit yöllä kiusannu.

Täällä alko puolen yön aikaan noin vartin välein ja niitä kesti pari tuntia sen jälkeen ne tosin loppu kivuttomiks mut tilalle tuli tää menkkamainen jomotus joka ei ota loppuakseen. Vaavi taitaa olla aikasen alhaalla ku ei istumisesta saatika sängyllä kääntymisestä tuu enää yhtään mitään. No eikun odotellaan tää päivä mitä tapahtuu, ihan olisin kyllä valmis jo lähtemään laitokselle vaikka ei ookaan viikot täynnä, sen verran rupee keräämään vaivoja...

Jaksamisia kaikille, ei meiän enää kauaa tarvii kärvistellä :)

Kiti76 + karuselli 37+4

Vierailija
8/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään oireita synnytykseen lähdöstä! Neiti olla köllöttelee niin tyytyväisenä masussa,pyllyä tossa pyörittelee ja jaloillaan potkiskelee tonne kylkeen. Tosin päätä ei enää veivaa,kun on jo ihan jumissa alhaalla. Mua ei supistele yhtään,voin tehdä ihan mitä vaan! Oon siivonnu,käyny lenkillä ja isoa S harrastettu harvasen päivä! Eilen illalla kätilöopiskelijasiskoni antoi jopa ristiselkä/pakarahierontaa aika ronskilla kädellä kun iskias vaivasi, nauroi että jospa hän saa käynnistää synnytyksen -> EI MITÄÄN!

Viikkoja mulla nyt 39+1 ja omien laskujen ja ekan ultran mukaan tänään olisi se H-hetki....menkkojen mukaan 11.1, eli ensi keskiviikkona. Joko neitonen menee yliaikaiseksi, tai toinen vaihtoehto on että sieltä tullaan sitten vauhdilla ulos :-). Viime viikolla äitipolilla lääkäri sanoikin,että älkää kovin kauaksi menkö sairaalasta kun on näin alhaalle jo laskeutunut - että voipi avautua omaan tahtiinsa ja kun vedet menee, niin voipi olla aika pienestäkin kiinni se synnytys...ettei tarvi ruveta auton takapenkillä ponnistamaan....

Että semmosta meille....lähdenpä lenkille...

Mami 39+1

Vierailija
9/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olette nähneet ylimääräisiä supisteluja ja tuntemuksia, niin lähettäkää minulle, kiitos. Ovat nimittäin kateissa, vaikka parasta ennen- päiväys on ollut ja mennyt.

Vointi ennallaan, neuvolassa tiistaina kaikki ok. Yliaikaiskontrolli sovittu ensi viikon torstaille. Jokapaikkaa kolottaa ja särkee, nivusia pakottaa, vauvan pää painaa jo kovasti. Limatulpasta en tiedä, mutta isoja limaklönttejä on pyyhkiessä tullut jo kolme viikkoa, joten en tiiä onko se nyt sitten tulppaa vai mitä? Aikaisemmissakaan raskauksissa ei havaintoa mistään limatulpista.

Kunnon supistuksiakaan ei ole ollut, mutta nekin on olleet hieman hakusissa edellisissä. Kummassakin raskaudessa on tuntunut kunnolla vasta vesien menojen jälkeen.

Ei kait tässä muuta auta kuin odotella. Mimmu 40+4

Vierailija
10/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli ilta...

Neljältä tuli eka suppari ja pisti ihan naaman virneeseen, kun piti seisten nojailla tuoliin ja heilutella mahaa. Anoppi tuumas et " tais ottaa ihan kunnolla?" ja kyllä otti. No siitä meni sitten puolituntia ja uusiksi... suppari kesti taas pitkään, kunnolla kipua mahassa, mutta ei pahemmin selässä.

Mies lähti empien uimaan lasten ja äitinsä kanssa, pelkäsi raukka vissiin että mulla tulee lähtö. Sanoin soittavani uimahallille jos paniikki iskee, kyllä ne olis puhelimeen kuuluttaneet. ;)

Niin se vain koko ilta oli tuollaista 2-3 kunnon supistusta tuntiin. Se siitä romanttisesta illasta miehen kans, kun anoppi meni lasten kanssa kaupunkiasunnolle yöksi. Ei toivoakaan et iso S olisi tullut mieleenkään, kyllä harmittaa!!!

No sitten puoliltaöin nukahdin ja parin tunnin välein kävin veskissä ja tuossa aamupuolella huomasin et mahassa ei enään supistele ja on vain normaalin kipeä ja hellä, kuten jo aamulla ollut pitemmän aikaan.

Jospa tuo supistelupompsi olis taas saanut jotain aikaan, níin olis sitten hiukan helpompaa kun tosi kyseessä.

Tiikuli ja masukki 36+5

Vierailija
11/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta juuri kotiutunut ja voi ei, raskausmyrkytystä ennusteli=(

proteiinit oli 1-2 plussaa ja verenpeineet koholla, mutta kun muita myrkytyksen oireita ei ollut niin ei siitä kuulemma sen pahempaa hätää, täytyy nyt sitten vaan ottaa rauhallisesti eikä sais tehä oikeen mitään mutta sano ettei sängynpohjallekkaan tarvii jäädä. Noh, onnex oon jo pakannu niin vauvalle kun itellekki sairaala kassit valmiiksi ja muutenki kaikki on valmiina ettei sinänsä tarvii mitään hössöttääkkä.

Pari viime yötä on tullu nukuttua melkoosen huonosti, vessassa on juostu ihan kiitettävästi ja alamahaa särkeny, kun viikonloppuna sain nukuttua todella hyvin eikä tarvinnu vessareossuille herätä näin usein=)

Jos teillä jollakin on raskausmyrkytys ollu tai on tässä raskaudessa niin kertokaahan minkälaisia oireita teillä on ollut ja kuinka äkkiä ootte sairaalaan tai neuvolaan ottanu yhteyttä. Neuvolassa sanoi että ylävatsa kipua ja näköhäiriöitä saattaa olla, no ei onneksi oo ollut

koitetaanhan vielä jaksaa...

rv 38+2

Vierailija
12/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tuntuu monella muullakin alkaneen sama epätietoisuus kuin mulla..

maanantaista asti olen kärvistellyt jos minkäkinlaisten suppareiden, vihlontojen, poltteluiden kanssa..vauva on selkeesti porautunut entistä alemmas vaanmitään sellaista ei sitten kuitenkaan ole ilmeentynyt että lähtö tulisi..

limoja on joka lähtöön, veriset vaan puuttuu.

lapsiveden lorahtelusta sen verran että maanantain jälkeen vain ajoittain on alapää tuoksahtanut sille makealle, lähinnä kipeiden suppareiden aikaan. kuumetta ei ole noussut (käskivät polilla sitä mittailla)

tänään on neuvola ja ens ma siis se aika sinne polille

mä olen jo valmis lähtee taistoon, unettomat yöt rassaa ja päivätkin tuntuvat niin pitkiltä..

kisuni la on huomenna :)

RR 37+1

Vierailija
13/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, suhteellisen hyvin nukuttu yö takana! Hurraa!!!

Verenpaineista joku kyseli... Mulla on neuvolassa mitattu verenpaineet lähes aina kaksi kertaa peräkkäin. Ja yleensä ne ovat olleet aika samoissa lukemissa. En kyllä tiedä, että miksi terkka näin tekee. Mutta kerran saatiin ekalla mittauksella mulle epätyypillisen korkeat arvot, jotka johtui luultavasti siitä, että meille oli tullut kiire tulla neuvolaan. Tokalla ja kolmannella mittauksella arvot olivat jo normaalit, joten hyvin pienestä toi verenpaine näköjään nousee... =)

Juu, täälläkään ei mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä... tai no onhan toi iso masu tossa esillä, mutta ei mitään kunnon suppareita tms. Välillä masu kyllä kovettuu, mutta ei mitään kipuja, ei sitten minkäänlaisia. No, onhan mulla vielä kaksi viikkoa laskettuun aikaan, joten turha kai tässä on vielä hätäillä. Kaippa se vauveli sieltä ulos tulee, kun siltä tuntuu! =)

Piippa79 (rv 38 tasan!)

Vierailija
14/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kaikilla niin samanlaisia tuntemuksia, eipä noihin oo lisäämistä!!!

Eilen supisteli,välillä aika railakkaasti ihan sai naamaa vääntää. Pienin väli tais olla siinä kymmenisen minuuttia, mutta yöllä kiristi vain sattumalta pissireissulla...Ihan kohtalaisen hyvin sain nukuttua, nyt aamulla (meinaan sen jälkeen ku kymmeneltä heräsin!) ei kovin usein, ehkä kerran pari tunnis, mutta tätä kai tää ny sitte on seuraavat viikot.

Äitimuoriin meinas taas eilen palaa hihat, se pitää mua kai ainavain teininä, joka ei ymmärrä mistää mitää. Se arvosteli hoitopöydän paikan, mun syömiset ja juomiset. No vauvanvaatteita se sitte ihasteli, kai neki oli sitte liian hienoja mun lapsen käyttöön...Ja ku se näki että on ostettu yks tuttipullo!!! Herranjumala, enkö mä meinaakkaa imettää, pitääkö heti päästä baariin ym. ym. Mä sanoin sille sitte vaan niinku ajattelen, että aina se imetys ei lähde sujumaan, niinku toivois ja joskus voin olla vaikka kaupas ja isän tissi on sillon hyvä olla latingis... Ja lisäsin vielä, etten aio lasta näläs pitää vain siksi, että itte saisin kirkkaamman sädekehän. Piste. Kestovaippojen käytöstä en oo viittiny edes mainita sille, en jaksa perustella mitää tai keskustella mistää sen kans...

Anteeks, toivottavasti teillä muilla on paremmin äitinne kans, mä en oo koskaan tullu sen kans " kunnolla" toimeen, onneks on noita muita " aikusia" !!!

Mutta eikö täs jo omillaanki pärjätä, oon toki jo 12 vuotta sitte muuttanu muorin helmoista pois, että on ollu aikaa harjotella!

Viettäkäähän mukava päivä, mä aion tänään viikkailla vaipat kaappiin ja jos vaikka harjottelis jotain taitoksia!!!

Niin ja voikaa hyvin, onnee matkaan lähtijöille ja vaivatonta aikaa jääville!!

Hemppa37+2

Vierailija
15/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mihin valittaa??? l.a. oli eilen ja hiljaista on masussa. Olisi se niin kätevää kun tietäisi tarkalleen milloin lähdön hetki koittaa. Onko täällä tammikuisissa muita neljättä tekeviä? Silloin tällöin olen juttuja lueskellut, mutta ei ole oikein ollut aikaa itse osallistua.

On ollut lohduttavaa välillä lukea toisten kertomuksia ja kuulumisia jotka on osunut niin lähelle omia tuntemuksia.

Minulla on viimeisimmästä synnytyksestä aikaa kulunut kohta 5 vuotta ja ns" iltatähteä" ollaan nyt odottamassa. Yllätys on suuri kun olen alkanut pelätä synnytytstä! Lähinnä ponnistusvaiheen ajattelu ahdistaa kovastikin. Aion kyllä vaatia spinaalin auttamaan loppu rutistusta, toivottavasti sen vain ehdin saada sillä edelliset synnytykset ovat olleet nopeita, kuopus tuli alle 4 tunnin.

yöt ovat olleet repaleisia jalkasärkyjen kanssa. On raivostuttavaa kävellä ympäri kotia aamuyöllä kun muu perhe nukkuu autuaan sikeästi. Mietityttää, jotta mistä voimat synnyttämiseen, jos olen kun haamu vähillä unilla.?!

Rasittaa tämä odottaminen, lähtö kun voi olla vaikka tänään. Mitään isompaa hommaa ei enää viitsi aloitella ja jokaisen supistuksen ( epäsäännöllisiä) jää odottamaan, että joko nyt alkaa.... Minulta kun ei ole yhdessäkään raskaudessa veden menolla synnytys alkanut vaan supistuksilla. plääh! ja valitusta.... Lapset lähtee onneksi mummolaan yökylään tänään joten saa olla isännän kanssa ihan keskenään... jos vaikka käynnistystä kokeilisi kotikonstein...

väsynyt äiti 40+1

Vierailija
16/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas koneen ääressä kökötetään. Mies on vapaapäivällä, joten meni viemään poikaa päikkäreille. Luksusta näin päivällä. Iltanukutus on tavallisesti iskän heiniä ja päivät mun.

Vointi on ennallaan. Välillä pikkuisen supistelee, mutta ei pahemmin. Mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä ei näy, mutta ei näkynyt viimeksikään. Viimeksi meni yöllä vedet ja supparit alkoi sitten myöhemmin. Kovin alhaalla ei tuo tenava ole, kun kävely sujuu vielä ihan hyvin, vaikka mitä nyt mahan kiristelyt yms. hidastaa (ja täällä päin teiden liukkaus).

Aamupäivällä sain vähän järkättyä vaatehuonetta, kun ukkelit oli pihalla. Vaatehuone on ollut kaaoksen vallassa, kun saatiin mun veljeltä taas isoja vaatteita pojalle ja ne jätesäkit on odottaneet järkkääjäänsä. No, nyt on laatikoissa odottamassa.

Iltapäivällä lähdetään kaverille kylään. Poika odottaa innoissaan, että pääsee leikkimään kaverin tytön kanssa (lähinnä siis odottaa että saa leikkiä sen leluilla). Nyt lähden päiväkahveen keittoon ja toivottelen supistelurikasta päivää kaikille niitä toivoville.

KS16 37+6

Vierailija
17/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen supistukset ovat liittyneet asennon vaihtoon tai kävelyyn, mutta viime yönä heräsin 5-6 kertaa kuukautiskipumaisiin supistuksiin. Tänään supistuksia on tullut noin 10 minuutin välein. Kutsuin jo isovanhemmat esikoisen hoitoon ja nyt jännittää onko tässä tosi kyseessä vai johtuvatko supparit kenties siitä, että vauva on laskeutunut ja nyt porailee päätään lähtöasemiin. Jännää, että niin monella on nyt samankaltaisia tuntemuksia!

Sairaalasta neuvottiin katsomaan tilannetta kotona.

T.Pallotuija 38+1

Vierailija
18/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin se vaan laskettu päivä koitti ja vauva viihtyy masussa edelleen. Mitä pidemmälle viikot etenee, sitä vähemmän on mitään synnytystä ennakoivaa - koko syksyn ja alkutalven vaivanneet kivuliaat supistukset on siis historiaa. Menkkamainen jomotus ja verensekainen limainen vuoto on ainoat, jotka nyt voi synnytyksen lähestymiseksi tulkita. Mut kun niitäkin on jatkunut jo vaikka kuinka kauan! Vuotoa oli reilusti joulun aikaan, sit loppui ja nyt on taas jatkunut pari-kolme päivää, " menkkakipuja" on ollut jo viikon. Eli odottamista, odottamista...

Tänään oon kuopuksen kanssa keräillyt joulukoristeet pois ja kohta aion ruveta siivoamaan. Toivottavasti imurointi sais jotain aikaseks :) Saunaan tekis mieli urakan jälkeen, mut mulla saunakin toimii jotenkin päinvastoin kuin pitäis, kaikki vähäisetkin oireet katoaa :(

Maanantaina seuraava neuvola, silloin taidan saada jo ajan yliaikakontrolliin.

Nyt imuroimaan...

päivänsini 40+0

Vierailija
19/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla sokerirasituksessa. Ja äsken sain vastaukset, olivat taas erinomaisen hyvät. Siitäs saivat lääkärit, kun pistivät mut siihen, vaikka edellinenkin rasitus oli tosi hyvä ;)

No juu, mutta onhan se hyvä varmistaa ettei sokereiden kanssa ole ongelmia.

Laittoivat mut siihen rasitukseen kun ultratessa olivat sitä mieltä että lapsivettä oli hieman liikaa, ja kun vauva oli jo 3kg viikoilla 35+5.

Toivottavasti nyt tuo laspiveden määrä ei viittaa mihinkään vakavampaan .. :/

ronsu80 36+4

Vierailija
20/28 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yöllä ihan isoa hymyä vaikka supparit tunuivatkin aikas napakoilta!!

niitä meinaan olen odottanut kuin kuuta nousevaa, koska pariin viikkoon ei ole tuntunut masussa kuin vauvan potkut ja liikkeet=)

no ne tietty loppuivat aamulla kun uni tuli. toivottavasti alkavat taas pian ja siis tehokkaina eikä niinkuin esikoisella että piti kärvistellä viikkoja ja sit lopulta kolme päivää kipeitä tehottomia kunnes sitten tipalla vauhditettiin synnytystä eteenpäin.

tehokkaita supistuksia teille muillekkin!!

tiut 39+6