Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttaako muita korkojen nousu, ruoan hinnan nousu, bensan hinnan nousu..?

Vierailija
18.06.2008 |

Alkaa tuntua, että jääkö työnteosta kohta enää mitään käteen? Kaikki vain nousee. Ja lapsiperheelle nuo kaikki nousut ovat pahoja, lapsiperheet kun tarvitsevat isomman asunnon, auton, ruokaa jatkuvasti jne.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremman lapsikatraan kanssa varmaan huolestuttaisi.

Vierailija
2/58 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutusmaksut nouseet pari euroa kuussa, sähkö on noussut 15 euroa kuussa, ruuan hinta on kallistunut aika paljon.

Palkka on noussut 20 euroa, joten eipä naurata yh-äitiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei lasten saaminen ole rahasta kiinni.

Vierailija
4/58 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole enää varaa käydä työssä. Palkastani ei jää enää mitään käteen työmatkakulujen jälkeen. Työmatkani on 200km päivä, omalla autolla pakko mennä ei julkisia. Teen vajaata työaikaa, mutta en omasta tahdostani. Ei näillä hoitoalan palkoilla paljoa maaseudulla juhlita

Vierailija
5/58 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka 20 vuoden laina, siihen aikaan mahtuu joka tapauksessa niitä korkeita korkoja ja matalia korkoja. Ihan kohtuullisen matalallahan korot ovat nytkin entiseen verrattuna.

Laina vaan pitää alunperin miettiä sellaiseksi, että siitä selviää vähän suuremmillakin koroilla.

Vierailija
6/58 |
20.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos talous taantuu, sosiaaliset ongelmat lisääntyvät ja tämä oikeistolainen "jokainen huolehtikoon itsestään" politiikka kaatuu käsille. Yhteiskuntarauha on uhattuna ja pahoinvointi ympärillä lisääntyy. Se ei ole kivaa, vaikka itse lainoista selviänkin.

Vierailija
7/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina on kohta maksettu, autoa ei ole. Vaikka tulot on keskiverrot, minä 3000€ ja mies vähän alle, ei saada näitäkään rahoja kulutettua vaan sijoituskohteita pitää etsiä.

Meillä tosin on vain yksi lapsi, joka menee syksyllä eskariin ja asutaan helsingin lähiössä, josta hyvät yhteydet kaikkialle (töihin molemmat pyöräilee 15 minuutissa). Olemme City Car Clubissa, josta otetaan auto kesälomareissuja tms. varten.

Vierailija
8/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittelyt ja korjaukset tulee varmaan nielemään pienen omaisuuden. Toki voidaan saada myyjiltä takaisin jotain, mutta ei välttämättä kaikkea eikä ainakaan ihan heti. Ahdistaa.

Vierailija
9/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä huolestuttaa, kun ruuasta on jo tingitty, leipää leivon itse, vaatteet hankitaan vain pakolliset ja nekin enimmäkseen kierrätyskamaa, lämmitystä niin paljon kuin mahdollista puilla (säästetään sähköä), harrastukset lähes ilmaisia, ei ylimääräisiä lehtitilauksia, matkoja eikä huvituksia =) talo on oma (tai pankin), mutta vuokralla asuminen saman hintaista, autolla ajo maalla pakollista..

Vinkkejä mistä seuraavaksi kannattaisi tinkiä=)

Vierailija
10/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä mistä seuraavaksi kannattaisi tinkiä=)

älä maksa tv-lupaa.

Vierailija
11/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaako sitä vanhaa taloa ostaa vai onko se rakennettava vaan itse?

Vierailija
12/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää vissiin tehdä useampaa työtä yhtäaikaa, tyyliin koko päivä aamusta iltaan töissä. Mutta kiitollinen pitää olla siitä, että edes on työtä, mitä tehdä. Kun edellisen laman aikaan ei ollut edes sitä mahdollisuutta.

Vierailija
13/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan hinnan nousu huolettaa sillä toisinaan pitää jo nyt katsoa mitä on varaa syödä.

Bensaa kuluu kohtalaisesti sillä ajamme n. 25 000km vuodessa. Siinä kuluu litra jos toinenkin.

Lainat eivät ole mitään mahdottoman isoja onneksi joten niiden korkojen kanssa varmaan selvitään mutta ei se mukavaa ole jos ne kovasti nousee.

Autoilu varmasti on se asia mistä joudutaan tinkaamaan jos kaikki nousee niin että pitää oikein alkaa tarkistelemaan pahimpia rahareikiä.

Kaupunkimme keskustaan on matkaa 35km joten siellä käyntiin menee aika lailla tuota bensaa. Samoin kuin miehen työmatkoihin jonne ei linja-autolla pääse.

2 lasta varmasti tulee vaatimaan yhtälailla vaatteita ja ruokaa kuin tähenkin asti joten niihin menoihin sen rahan on löydyttävä. Sitten syödään vaikka kaalilaatikkoa harvasen päivä.

Haave olisi vielä opiskella mutta tässä elämäntilanteessa ja vaiheessa taitaa olla mahdoton haave.

Vierailija
14/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eniten nämä hinnannousut kuitenkin vaikuttavat PERHEISIIN, nuoriin ihmisiin. Eläkeläisillä on yleensä jo asunto maksettu, ei ole työmatkakuluja, ei elätettäviä lapsia enää.

Töitä meidän pitäisi paiskoa niska limassa jotta yhteiskunnalla olisi varaa kustantaa vanhoille eläke (minkä he tietysti ansaitsevat ilman muuta). Mutta samalla meillä nuorilla elinolot huononevat ja käteen jää vähän rahaa pakollisten menojen jälkeen.

Meidän elämäntilanne on ainakin nykyään se, että molemmilla olisi pakko olla töitä että on varaa maksaa asuminen, hoitomaksut, bensat, vakuutukset yms. Vielä 5 vuotta sitten olin hoitovapaalla ja rahaa jöi siltikin. Nyt ihmettelen mikä on muuttunut? Vaikka olen töissä, ei rahaa jää yhtään!

Vierailija
15/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan jos vain toinen vanhemmista töissä, sillä ruokaa kuluu paljon ja ruuan hinta on noussut paljon. Eläkeläiset ovat saaneet asuntonsa maksettua, on vapaa-ajan asuntoa sun muuta venettä. He ovat saaneet vakituiset työpaikat aikanaan, asuntojen hintakehityksestä ovat hyötyneet valtavasti jne. Nyt nuoret työikäiset saavat tehdä pätkätöitä ja maksaa kauhean suuria asuntolainoja, jota riittää todellakin sen eläkeiän loppuunsaakka. Ja onkohan sitten kun nyt työikäiset jäävät eläkkeelle valtiolla varaa edes maksaa eläkettä, sillä lapsia syntyy liian vähän, jotta eläkkeenmaksajia löytyisi tulevaisuudessa. Tässäpä ruusuisia tulevaisuudennäkymiä ;)

Vierailija
16/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 5 vuotta sitten olin hoitovapaalla ja rahaa jöi siltikin. Nyt ihmettelen mikä on muuttunut? Vaikka olen töissä, ei rahaa jää yhtään!

Vanhemmuus kateissa vai eikö vaan rahat riitä? Meillä ei riittäneet rahat jäädä hoitovapaalle. Eipä kyllä kovin montaa satasta jää palkastakaan kouraan, kun pitää kustantaa lasten hoidot ja työmatkat.

Vierailija
17/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa ihmettelen, alkoholinkulutus vain kasvaa, vaikka kaiken järjen mukaan SIIHEN ei pitäisi enää olla varaa.

Meillä ei käytetä alkoholia, ei polteta tupakkaa. Kuten sanon ei oikein ole mitään mistä voisi tinkiä.. Miksiköhän Helsingin herrat eivät nosta alkoholi- ja tupakkaveroja? -9-

Vierailija
18/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusjuhla taitaa olla lopuillaan. Jos vertaamme elinolojamme kehitymaihin tai sota-aikaan Suomessa, elämme siltikin aika hyvin vielä :( Ehkä kaikenlaisen krääsän ostaminen saakin loppua, sillä sitähän ei luontokaan kestä. Jos vain on ruokaa ja vaatteet sekä lämmin koti, siinäkin on jo paljon.

Yhtä asiaa ihmettelen, alkoholinkulutus vain kasvaa, vaikka kaiken järjen mukaan SIIHEN ei pitäisi enää olla varaa.

Vierailija
19/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se alkoholin kulutus kasvaa, kun ihmisillä on koko ajan pahempi olla, luulen minä.

Ja todellakin, hinnat nousee, ja samaan aikaan tehdas toisensa jälkeen siirretään ulkomaille, eläkkeiden lisäksi maksetaan myös enemmän työkkäreitä. Ja kuten joku sanoi, ansaittuja rahojahan ne on. Mutta toisaalta, olen juuri saanut vakituisen työpaikan, ja vaikka yhteistulomme jäävät alle 4000, on tämä tilanne opiskeluajan jälkeen ihan huippu. Kaikki on kallista, mutta tullaan toimeen. Ei ole autoa eikä asuntolainaa, eikä tule, niin pärjätään.

Vierailija
20/58 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää päivähoitomaksuun. Hintojen kallistumisessa konkretisoituu hyvin sairaanhoitajan palkka....Hieman saatiin lisää liksaa, mutta se ei riitä paikkaamaan hintojen nousua.