Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt päätökseni!

04.01.2006 |

Moni on varmaan arvannut mikä se päätös on. = )

Olen valinnut Islamin! = )

Saatan jopa olla jo Muslimi. Olenko? Illalla menin tavallisesti suihkuun. Mulla oli mukana paperi mihin oli pistetty wudun ohjeet. Pesin hiukset normaalisti ja samalla tutkein ohjeita. Kun olin pessyt hiukset niin aloin tekemään wudua ohjeiden mukaan. Ennen kun sammutin suihkun, lausuin Shahadanin hiljasella äänellä ja sit sammutin suihkun. Eikä kukaan Muslimi tai muu ollut kuulemassa. Olenko Muslimi? Vai pitääkö mun lausua se kahden Muslimin kuullen? Sydän on kumminkin jo Islamissa. = )

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö suuri osa muslimeista kuitenkaan ole kuin tapa-muslimi, koska tuota korkeaa moraalia ei todellakaan ole nähtävissä, ainakaan täällä suomessa olevien pakoalisten keskuudessa eikä myöskään tuolla maailmalla?

Vierailija
22/34 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä Jumala rakastaa?

rakastaako Hän niitä rikkaita ja kuuluisia, jotka maata hallitsevat, kuten vanhoina aikoina?

Oliko Jumala rikkaiden puolella vai köyhien???

Rikkaus tai teknologinen kehitys ei ole uskonnon totuudellisuuden peruste.

Toiseksi, ehkä jos vähän kävisi tutkimaan asioita, voisi jopa yllättyä...moni muslimi on näiden teknologisten keksintöjen takana, lukekaa jo historiaakin.

Meidän ei pidä olla sinisilmäisiä ja naiiveja täällä " hyvässä Suomessa" asuessamme. Asiat eivät ole mustavalkoisia. " me" hyvät ja viksut valkolaiset olemme sortaneet läpi historian näitä " alempikastisia" tummempia ja tarkoitan tällä nyt kaikkea meitä valkoihoisia tummempia ja tämä sorto jatkuu yhä!!! Tuskin kukaaan niin sinisilmäinen on, että luulee että Bush esim. haluaa oikeasti vapauttaa Irakin kansan. ja HAH! Tai halusiko hän vapauttaa Afganistanin? Ja tupla HAH!

Eikä Bush ole ensimmäinen lajissaan eikä viimeinen.

Jos meitä sorrettaisiin kuten muita sorretaan voisi ääni kellossa olla hieman erilaisempi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletpa aika tietämätön ;)

Tässä vähän faktoja naisen asemasta Islamissa. Nainen ei todellakaan ole mitään " yleistä omaisuutta" niin kuin väität.

Olen todella onnellinen, ja kiitollinen Jumalalle siitä, että olen muslimi :)

Islamissa naista todella arvostetaan. Naista pidetään kuin kukkaa kämmenellä.

Profeetta (rauha hänelle) on sanonut, että Paratiisi on äidin jalkojen juuressa.

Profeetta (RH) on myös sanonut " parhaita teistä ovat ne, jotka ovat parhaita vaimoilleen" (näin siis omin sanoin, en ehdi Koraanin kohtaa tähän etsiä.)

Niistä monista islamiin liittyvistä puolista, jotka ei-muslimit ovat ymmärtäneet väärin, ovat yleisimmin ilmeneviä tietämättömyys, ennakkoluulot ja väärinkäsitykset naisten kohtelusta islamissa. Useat Koraanin jakeet tekevät selväksi, että mies ja nainen ovat samanarvoisia Jumalan edessä. Islamin mukaan ainoa asia, jossa ihmiset eroavat toisistaan Jumalan mukaan, on heidän tietoisuutensa Hänestä. Tästä huolimatta monet hämmästyvät kuullessaan sen tosiasian, että islamin laki takasi naisille sellaisia oikeuksia jo yli 1400 vuotta sitten, jotka eurooppalainen ja amerikkalainen nainen vasta äskettäin ovat saavuttaneet. Esimerkiksi, islam vahvistaa naisen olevan tasavertainen miehen kanssa lain edessä, ja myös puhtaasti henkisesti. Islamin laki takaa myös naiselle oikeuden omaisuuteen, oikeuden toimia yrittäjänä tai johtaa yritystä ja saman palkan samasta työstä.

Naisella on täysi päätäntävalta omaisuutensa suhteen, häntä ei voida naittaa vastoin omaa tahtoaan ja hänellä on oikeus pitää sukunimensä avioliiton solmittuaan. Tietenkin naiset voivat myös periä omaisuutta ja saada avioliittonsa purettua laiminlyönnin tai huonon kohtelun perusteella. Islam ei pidä naista luonnostaan " pahana viettelijättärenä" eikä koskaan syyttäisi naista jostakin " perisynnistä" tai vastaavasta. Naiset osallistuvat kaikkiin samoihin palvontamuotoihin kuin miehetkin. Ne oikeudet, jotka islam antoi naisille 1400 vuotta sitten, olivat tosiaankin tuntemattomia länsimaissa aina 1900-luvulle asti. Esimerkiksi noin viisikymmentä vuotta sitten Amerikassa ja Englannissa laki ei sallinut naisen ostaa taloa tai autoa ilman miehensä tai isänsä myötävaikutusta ja allekirjoitusta sopimuksessa! Islam kunnioittaa suuresti naista ja hänen rooliaan yhteiskunnassa.

Mainittakoon, että profeetta Muhammedin (SAAS) tehtävä teki lopun joukolle kammottavia naisiin kohdistuvia käytäntöjä sen ajan yhteiskunnassa. Juuri Koraani kielsi arabien tavan surmata vastasyntyneitä tyttäriään. Islam asetti myös rajat arabien rajoittamattomalle moniavioisuudelle tuona aikana, ja monia lakeja saatettiin voimaan suojelemaan naisen hyvinvointia. Tänään monet nk. uudistuksista naisten eduksi ovat syntyneet siitä, että länsimaailma on hylännyt uskonnon ja valinnut maallistumisen. Jopa ne länsimaalaiset, jotka katsovat noudattavansa niin sanottuja " juutalais-kristillisiä perinteitä" , seuraavat itse asiassa länsimaisen liberalismin tuomia arvostuksia.

Jos naisella tämän päivän muslimimaailmassa ei ole hänelle kuuluvia oikeuksia, se ei johdu siitä, ettei islam olisi suonut niitä hänelle. Ongelma on siinä, että monin paikoin vieraat traditiot ovat jättäneet varjoonsa sen, mitä islam todella opettaa, johtuen joko tietämättömyydestä tai siirtomaavallan vaikutuksesta.

Vierailija
24/34 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuosta kun kysyit tilastoista.

Voisin esittää, jos löytäisin ne nyt netistä. Ne oli Hesarissakin joku aika sitten. Mieheni on poliisi helsingissä, ja hänellä on aika hyvä tuntuma asiaan. Tämä siis Suomessa. Suhteutettuna lukumäärään.

Maailmalla: katsokaa vaan uutisia, kuinka paljon tuolla lähi-idän maissa ja afrikassa tapetaan joka päivä ihmisiä väkivaltaisesti. Suurin osa on ihan omaa väkeä, jotka siellä tappaa toisiaan.

Vierailija
25/34 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariam kristitty? Kuten tuolla toisessa ketjussa?

Vierailija
26/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olen väittänyt olevani kristitty??? Kerropa se!

Vai onko täällä joku muukin mariam? ;)

Se että jotkut ihmiset toimivat uskontoaan vastaan, ei tee uskonnosta pahaa, eikä kumoa sen opetuksia. Eihän?

Vierailija
27/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kannattaako mun ruveta oikomaan käsityksiä, jotka joillakin istuvat tiukassa, teki mitä tahansa. Mutta: vanhakantaiset tavat eivät välttämättä liity mihinkään uskontoon.

Jos katsotaan vaikka UNDP:n tilastoja ja raportteja inhimillisestä kehityksestä (HDI; gender related index), muslimimaat eivät todellakaan pidä niissä perää eivätkä muodosta mitään yhtenäistä rypästä. Kehitettävää tietysti on, missäpä maassa ei olisi.

Ja ihmisrotuja muuten ei ole olemassakaan, sen verran ollaan päästy alkeellisesta ajattelusta.

Vierailija
28/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tarkemmin tuota sivua, missä luki että sanoit olevasi kristitty, niin huomasin, että se olikin lainaus jonkun toisen tekstistä, mutta sitä ei oltu kursivoitu, joten sitä ei erottanut muusta tekstistä. Eli jollei lukenut tarkkaan koko ketjua, jäi käsitykseen, että sinä sanoit olevasi kristitty.

Vierailija
29/34 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Men hallå, men snälla lilla gumman, du har REDAN bott här i 3 år och förstår bara några meningar... Hur i all världen klarar du dig?

sniffen74. Ruotsissa asun mutta olen asunut vasta vajaa 3 vuotta joten ruotsin kieli ei ole täydellinen. Ruotsinkielisestä tekstistäsi taisin ymmärtää vain kaks ekaa riviä, mut ne tais ollaki ne tärkeinmät. = )

[/quote]

Vierailija
30/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu mihinkään seurakuntaan tai muuhun tällaiseen kollektiiviseen, enkä ole koskaan kuulunut.

En ole kokenut mitään henkistä herätystä tms. En osaa oikein edes sanoin kuvailla, mitä tarkoitan, mutta kertokaa minulle, että eikö uskoon synnytä, kasveta tai sitten jonkun herätyksen tms (korjatkaa termi, en osaa sitä nyt sen täsmällisemmin kuvailla) vuoksi käännytä.

Onko se sitten aitoa USKOA, jos ihminen joutuu spekuloimaan sitä, onko hän tietyn uskonnon edustaja tai voisiko hänestä sellaista tulla. Julkisuudenhenkilöt (erityisesti Amerikassa) kai kääntyvät milloin mihinkin trendikkääseen uskoon.

Olen aina siis luullut, että uskoon synnytään tai käännytään ilman loputonta puntarointia, mutta saatan tosiaan olla väärässä, koska minulla ei siitä kokemusta ole.

Nyt saatan kuulostaa provosoivalta, mutta toisinaan näistä viesteistä

tulee mieleen epävarmat tyttörukat, jotka ovat joko aivopesun uhreja tai kokevat pakonomaista tarvetta miellyttää kumppaniaan tai samaistua hänen ajatusmaailmaansa. En tiedä mitä esim. Jenni_äidin mies ajattelee kristittyjen arvomaailmasta, mutta eikö rakkaus ole sitä, että hyväksyy toisen hänen uskostaan riippumatta.

Vierailija
31/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CTU:

Nyt saatan kuulostaa provosoivalta, mutta toisinaan näistä viesteistä

tulee mieleen epävarmat tyttörukat, jotka ovat joko aivopesun uhreja tai kokevat pakonomaista tarvetta miellyttää kumppaniaan tai samaistua hänen ajatusmaailmaansa. En tiedä mitä esim. Jenni_äidin mies ajattelee kristittyjen arvomaailmasta, mutta eikö rakkaus ole sitä, että hyväksyy toisen hänen uskostaan riippumatta.

Toisen kunnioitus on sitä, että hyväksyy hänet uskonnosta riippumatta, kuinka voi olla avioliitto ilman kunnioitusta? (Sori kun nyt hyppään rakkauden yli, mutta rakkaushan on sokea, eikö;) )

Itse menin naimisiin ei-muslimina muslimin kanssa. Islamiin tutustuin ihan omasta aloitteestani, eikä minua siihen millään lailla pakotettu. Mieheni pyysi minua vain kunnioittamaan häntä ja hänen uskontoaan, sillä hän oli kuullut paljon ikäviä juttuja näistä ei-muslimi - muslimi avioliitoista.

Ajattelin silloin, että mikäs tässä on kunnioittaa, mutta sitten tajusin, että miten voin kunnioittaa jotain mistä en tiedä paljon mitään. Joten suunnistin kirjastoon ja aloin etsimään tietoa islamista. Siihen aikaan 10 vuotta sitten ei ollut kovin hääppöiset mahdollisuudet tutustua islamin uskoon muuten kuin ei-muslimien kirjoittamien kirjojen välityksellä, joten luettuani yhden semmoisen päätin lukea Koraanin. Uskonnon pyhästä kirjastahan se totuus tulisi.

Luin Koraanin läpi parissa kuukaudessa ja minulle tuli suunnaton tarve lukea se vielä kertaalleen. Toisen lukemiskerran jälkeen yllätin mieheni (totaalisesti) kertomalla, että haluan tulla muslimiksi. Miehelläni ei ollut varsinaisesti osaa eikä arpaa koko muslimiksi tulemisellani. Koraani sen teki. Enkä ole päätöstäni katunut yhtäkään päivää näinä 9 vuotenani muslimina, kiitos siitä Jumalalle.

Tämä stereotypia siitä, että ns. käännynnäiset musliminaiset ovat aivopestyjä tai haluavat vain miellyttää miestään on 99% täyttä puppua. Tämä ei koske islamia, jotain muita uskontoja voi kyllä koskeakin, sillä jos vaikka käännyt kristitystä juutalaiseksi, niin ei se pahemmin elämäntapaasi muuta. Eikä näy ulospäin...

Mutta kun musliminainen näyttää kaikille koko ajan olevansa muslimi, sitä ei tehdä miellyttääkseen toista tai jos kuuluu sitten tuohon 1 %, niin tuskinpa sitä kovin pitkään jaksaa pitää kulissia yllä, eikä takuuvarmasti silloin näillä palstoilla puolustele islamia.

Tiedän itse erään ihmisen, jonka epäilen hyvin vahvasti olevan muslimi miehensä takia ja se kyllä näkyy ja kuuluu. Mutta ei siitä sen enempää. (by the way, ei muuten ole suomalainen).

Vierailija
32/34 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tehdää iso virhe elämässä !!!!

Vierailija
33/34 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seksisivulla julistat.

Vierailija