Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dissosiatiivinen identiteettihäiriö

Vierailija
11.07.2019 |

Eli sivupersoonahäiriö. Onko täällä ketään jolla on tämä kyseinen mielenterveydellinen häiriö? Miten selviätte päivästä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on disso, mutta ei mitään sivupersoonia.

Olen kyllä kameleontti eli jokaiselle erilainen.

Tarvin paljon omaa aikaa itsekseni, muuten elämä käy liian raskaaksi.

Vierailija
2/4 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 jatkaa: en koe, että kyse on mt häiriöstä. Dissohan on kehittynyt selviytymistavaksi ja se tavallaan rikastuttaa elämää. Synnyn joka aamu uudelleen. Mennyttä ei ole. Jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on disso, ei selviä sivupersoonia vaan ennemminkin tunnepuolia. Tarvitsen paljon omaa aikaa, väsyn helposti. Kotiaskareet kyllä sujuvat, mutta ajoittain sosiaalinen elämä on rankkaa, sillä eräällä "osallani" on vaikeaa ahdistuneisuutta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. On hyviä päiviä ja sitten huonompia. Hyvinä päivinä olen kuin kuka tahansa, huonona päivänä keskityn pysymään nykyhetkessä.

Vierailija
4/4 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan mitään sivupersoonia ole. Dissosiatiivinenhäiriö tosin itsellä. Kuten yllä tulikin, niin kyseessä on siis usein psyykeen tapa suojella itseään traumaattisilta asioilta, joita se ei pysty käsittelemään. Itsellä taustalla seksuaalista hyväksikäyttöä, koulukiusaamista, sekä henkisesti ja fyysisesti pahoinopitelevä vanhempi. 

Mahdollisesti juuri tämän dissosiaatiohäiriön takia olenkin pysynyt niin toimintakykyisenä ja tasapainoisena henkilönä kuin nyt olen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan