Suosikki pyykinpesuaineen tuoksusi?
Kommentit (24)
Esim.
Bio Luvil EI TOD ole hajusteetonta vaikka niin pakkauksessa lukee...
terv. astmaatikko.. =)
Mandarin&green tea.
En vain ole enää nähnyt missään.
Myydäänköhän vielä?
Kuka muu tykkää, kun pyykki tuoksuu voimakkaasti vielä kuivanakin?
kolmea metriä kauempaa..
YÄKS..
Toinen pahasti astmainen.
huuhteluaineena Daily Green Apple.
On kamalaa, kun ihmiset käyttää ensin hajusteellista pesuainetta (Bio Luvil haisee KAUAS!!) ja sitten vielä lisäävät jotain hajusteellista huuhteluainetta päälle!!!
..ja siihen vielä jotain kainalorollonia ja hajuvettä, niin johan on hajujen sekamelska! Yöks!
+ jompi kumpi lempi huuhtiksista. Ap
Vielä lisäisin että on yksi pyykinpesu/huuhteluaine jota todella inhoan. Sellainen oksettava puuterimainen tunkkainen haju, merkistä ei mitään tietoa. Jos bussissa tulee joku sillä pyykkinsä pesevä viereen, mä voin pahoin koko loppumatkan. ja mun yksi tuttu käyttää kanssa sitä, mutta en kehtaa kysyä mitä se on, tiedän ettei ole hajuvesi, koska lapsissa on sama yököttävä lemu...
muiden talon asukkaiden pyykit laukaisevat päänsäryn.
ja samaa mieltä 9:n kanssa, ärsyttää kun taloyhtiön kuivaushuoneen " tuoksut" tarttuvat meidänkin lakanoihin...
miedoista tuoksuista mutta saipa tämä juttu miettimään pitäisköhän minunkin vaihtaa täysin hajusteettomiin, jospa vaikka joku saa " päänsäryn" tai tukehtumiskohtauksen! Vaikka en kyllä tosiaan lemppaa voimakkaasti pesuaineille. Pystyttekö te hajuherkät käyttämään itse esim. hajuvesiä ollenkaan?
en vain ole tottunut. Lapseni on atooppinen astmaatikko, jonka tarhassakaan vanhemmat eivät saa tuoksua. Joten ei meillä käytetä. Joskus juhliin laitan mietoa ihotalkkia ja arkisin Nivean hajuton dödö. Siinäpä mun " tuoksuvalikoima" .
Aikoinaan tuoksahteli vielä runsaasti, kun olin vielä naimisissa lapseni isän, intialaisen, kanssa. Mausteet ja erilaiset hajusteet leijuivat kotona.
Olisit tosiaan ihana ja ajattelevainen ihminen jos ajattelisit meitä tuoksuille herkkiä niin että käyttäisit hajuja vähemmän, kannatan! =)
Minusta on ihanaa että ainakin meilläpäin on järjestetty esim. teatteriin näytäntöjä joissa EI SAA käyttää hajusteita ettei aiheuta oireita muille..
Niihin iltoihin varaan ilolla liput!!
En muista numeroani mutta se joka hyväksyy ainoana Aloe vera huuhteluaineen.. =)
tykkään vain kun pyykki tuoksuu pelkästään puhtaalta, ei miltään hajusteilta. En kylläkään tykkää vahvoista hajuvesistäkään. Hennot tuoksut kelpaavat
terv. 11
Yks hyvä tällä hetkellä on Len saensation, sellanen raikas tuoksu. Musta tuntuu että jotkut ihmiset vaan vähän yli käyttää niitä, koska joskus tosiaan huomaa että joillakin vaatteet lemuaa. Kun lapset oli vauvoja silloin käytin ihan vaan hajusteettamattomia.
käsitiskiaineessakaan ei saa olla vahvoja tuoksuja, tavallinen vihreä fairy ei käy, jostain syystä sitruunafairy sopii. Sen lisäksi että mulle tulee hengitysvaikeuksia, mä saan kovan päänsryn hajusteista, ja hajustetuilla pyykinpesu/huuhteluaineilla pestyistä vaatteista ihottumaa. Sellaista kutisevaa ja kirvelevää pientä punaista hyttysenpureman näköistä paisetta varsinkin ihoalueille joissa vaatteet ovat tiiviisti kiinni, kuten rintsikoiden, sukkien ja alushousujen kohdilla.
Ja mun kaverit ei voi käyttää hajuvettä kun tulevat meille kylään, koska mä en pysty kunnolla hengittämään. Edellisen asiakkaan hajuvedelle löyhkäävä taksi ja Stockmannin hajuvesiosasto on paikkoja joihin mä en voi edes mennä.
hajusteettomat ovat myös " hajustettuja" pesuaineita, sillä pelkkä pesuaine (ne kemikaalit, joista se pesuaine koostuu) _haisevat_ pahalle. siksi hajuttomissakin on hajua peittämässä pahaa hajua.
linkkiä pähkinöihin:
http://www.pikkuruu.fi/pahkinat.html
http://www.kestovaippakauppa.com/?tm=Pesup%E4hkin%E4t
tulossa myös jauhe, jota käytetään kuten tavallisia pesuaineita.
pesupähkinät käytössä edullisia: 15,30¿/200pesua=0,0765
minirisk 3,70¿/22pesua=0,168
(pesupähkinät todellisuudessa edullisempiakin, koska ovat riittoisia. kilolla saa _yli_ 200pesua).
Mä pesen ihan hajustetuilla Omolla, Bio Luvililla jne. ja aina tuoksuu pikkusen pesun jälkeen kun ripustamaan laittaa, mutta sitten kun on vaatteet kuivattu ja silitetty niin ne ei haise enää miltään. Ainakaan kun on päälle asti kerenneet. Huuhteluaineita inhoan minäkin! Vai laitatteko te litran sitä pesuainetta kun niin paljon löyhkää?
Jo pikkulapsilla on veressään kymmeniä kemikaaleja...
Siksi meillä käytetään vain nestemäistä pesuainetta ilman tuoksua.
tuttavatkin kyselivät että mitä ainetta käytän, kun tuoksuu niin ihanalle:) Ja puhdastakin tulee halvasta hinnasta huolimatta.
Inhoan niitä hajustelitkuja ja jauhoja.