Oulussa kotiapua saaneet!
Millaisiin tilanteisiin olette saaneet apua? Jos jaksaminen tiukilla, voiko äiti lähteä kodinhoitajan läsnäolon ajaksi " omiin juttuihin" ?
Kommentit (5)
Miten ihmeessä todella pärjäsitte??
Kahdesta tunnista tuskin iloa masentuneillekaan. Ei kuulosta oikein riittävältä.
auttoi sen verran mitä pystyivät ja mies teki lyhyempää työpäivää.
Kauheat järjestelyt piti aina aamulla tehdä että olisi käden ulottuvilla jotain syötäväksi ja juotavaksi kelpaavaa sekä minulle että lapselle.
En tiedä mitä oltaisiin ilman sukulaisten apua tehty. Palkatonta lomaa mies olisi tietysti voinut ottaa mutta taloudellisesti se olisi ollut mahdotonta.
Siis eikö tuota vielä tiedetä, ettei Oulussa saa kotiapua, ellei ole pahoja mt-ongelmia, päihde- tai huumeongelmia?? Sama se on monissa muissakin kunnissa, ei voi hurrata!
Mua ottaa päästä, että eräskin alkoholistiäiti sai kotiapua, kun hänen ennenaikaisesti syntynyt vauvansa oli sairaalahoidossa. Äiti pääsi kaljalle kesken päivän. Tuli jos tuli sitten myöhemmin vauvaansa sairaalaan katsastamaan. Siis kodinhoitaja, että alkoholistiäiti pääsi nauttimaan lisää elämän eliksiiriä!?!?
Juu, mieluummin olen raitis äiti, mutta kelpais se kotiapu mullekin!
työskentelevän lastenhoitajan kanssa. Oli ulkoiluttamassa perheen lapsia jossa sanoi olevansa muutaman tunnin päivässä. Käsitin etä apu on tarpeen mukaan pari kertaa viikossa muutaman tunnin kerralaan.Varmaan voi kysyä perhepäivähoitotoimistosta enempi.
kotiapua jos äiti on masentunut.
Itse en päässyt sängystä ylös moneen viikkoon välilevyn pullistuman takia mutta en saanut kotiapua.
Sosiaalitäti joka kävi arvioimassa tilannettani sanoi ettei he pysty järjestämään kotiapua kuin 2 tuntia viikossa eikä sitä käytännössä saa kuin masentuneet äidit. Eipä siitä 2 tunnista minulle mitään apua olisikaan ollut.
Ihme oli että pärjättiin 1-vuotiaan kanssa ne viikot.