Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työnantaja pyytää siivoojaa meikkaamaan töihin?

Vierailija
07.03.2015 |

Työssämme on kaksi aulasiivoojaa. Toiselle on aina sievä, kevyt vedenkestävä meikki töihin, toisella ei ole koskaan mitään. Ensimmäinen antaa firmastamme hyvän ja huolitellun kuvan, toinen ei niinkään.

Joudunko oikeuteen tai jotain jos ilmoitan odottavani jatkossa tältä toiseltakin siivoojalta meikkiä? Ihan siis vedenkestävää ripsaria, kevyttä mineraalipuuteria ja sipaisua väriä luomiin tai kulmiin tai huuliin, ihan miten itse tykkää?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin työohjeissa julkisella siivoojalla on korviksetkin kielletty. 

Onpas jännä kaupunki. Kyllä mulla on aina ollut, ja sairaalassakin saa olla, myös leikkurissa. Sairaala-apteekissa ei.

Oletko lukenut nuo kaupungin ohjeet? 

Tottakai, olin Tanpereella toimessa 17 vuoden ajan. Käsihygienia on se juttu joka ratkaisee, eivät korvakorut pl. puhdastilat. Mikäs kaupunki siellä säätelee siivoojan korviksista ja millä perusteella?

Osastonsihteerillä on kyllä samat vaatteet kuin hoitajilla. Hallinnossa sihteereillä on omat vaatteet.

Pääasiassa joo. Tällä hetkellä duuni on talossa, jossa sihteerit on eristetty auloihin, ei siis tarvetta samoille työvaatteille. Säästöä se kai tuokin.

Vierailija
82/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä. Meikkauksesta laskutetaan erikseen sit tuntitaksaa. Voin laittaa myös korsetin päälle +50e/h.

Käykö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas jännä kaupunki. Kyllä mulla on aina ollut, ja sairaalassakin saa olla, myös leikkurissa. Sairaala-apteekissa ei.

Tottakai, olin Tanpereella toimessa 17 vuoden ajan. Käsihygienia on se juttu joka ratkaisee, eivät korvakorut pl. puhdastilat. Mikäs kaupunki siellä säätelee siivoojan korviksista ja millä perusteella?

Kyllä korvakorut, sormukset jne. käyttöä on rajoitettu monessa työssä, eikä pelkästään hygienian, vaan tapaturmariskin/ammattitaudin, jolloin ehdot tulevat vakuutusyhtiöltä ja työsuojelusta, jopa työnantajaa sanktioiden uhalla, kun ne tarkistetaan määräajoin. 

Vierailija
84/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä?

Sanos muuta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Vierailija
85/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenkestävä meikki?

Siinä jo meni plörinäks :)

Niinpä, hah haaaaa, ,, kaikkia taukkiksia niitä onkiiii

Vierailija
86/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on kaupunki kohtainen, vaan ala esim. rakennusala, jota valvoo työsuojelu tarkastastus käynnillään ja laiminlyönneistä seuraa sanktiot (sakot) työnantajalle. 

Vierailija
87/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvakorut, sormukset jne. käyttöä on rajoitettu monessa työssä, eikä pelkästään hygienian, vaan tapaturmariskin/ammattitaudin, jolloin ehdot tulevat vakuutusyhtiöltä ja työsuojelust

Toki. Ja nyt sitten se mystisen kaupungin mystinen siivouskohde, missä kaikki korvakorut on kielletty, jotta osaa välttää moista?

Vierailija
88/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa vaatia. Harvat miehet ymmärtävät itse käyttää meikkiä. Eli pitää ohjeistaa...

Vierailija
89/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvakorut, sormukset jne. käyttöä on rajoitettu monessa työssä, eikä pelkästään hygienian, vaan tapaturmariskin/ammattitaudin, jollo

Tämähän perustuu työlainsäädäntöön, jota valvovat viranomaiset määräajoin  esim. työsuojelutarkastajat, terveystarkastajat jne. työnantajia sanktio uhalla ja niin kauan, kunnes yritys noudattaa lakia. Eikä se ole kaupungin tai yrityksen päätettävissä. 

Vierailija
90/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvakorut, sormukset jne. käyttöä on rajoitettu monessa työssä, eikä pelkästään hygienian, vaan tapaturmariskin/ammattitaudin, jollo

En paljasta kotikaupunkia sinä mystinen päästäsi tyhmä siivooja.

Vierailija
91/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä korvakorut, sormukset jne. käyttöä on rajoitettu monessa työssä, eikä pelkästään

En paljasta kotikaupunkia sinä mystinen päästäsi tyhmä siivooja.

VoI hönö, ei mua kiinnosta pätkääkään missä asut vaan mikä kaupungin työpaikka kieltää kaikki korvikset. Täällä on konkari etsimässä uutta työpaikkaa enkä edes hae sellaisiin, missä on jotain äärimmäisiä ehtoja. Omalla uralla ei näissä hommissa ole tullut vastaan kuin se sairaala-apteekki ja lääketehdas, niistä kumpikaan ei kuulu kaupungille. Kaupungin työpaikat olisivat muuten ok, jos löytyy vuorotyötä. Joten vastaa vaikka tasolla "ammustehdas" tai "ydinvoimala". Kiitos. Pystyt tähän kyllä.

Vierailija
92/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on hönöjä, kun diagnoosit on tekemättä. 2 päivää viikossa käyvät töissä.

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma.'

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aukuiselle-asettaa-…

Vierailija
93/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuva firmasta muodostuu ihan muista asioista kuin siivoojan ulkonäöstä.

Vierailija
94/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on hönöjä, kun diagnoosit on tekemättä. 2 päivää viikossa käyvät töissä.

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma.'

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
95/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Työttömiä joilla on kehitysvamma on päiväkodeissa hoitamassa lääkäreiden lapsia. Kova väsymys eikä jaksakaan vahtia taaperoa.

Vierailija
96/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriäiti on kaksi päivää viikossa töissä ja kehitysvammadiagnoosit on tekemättä.

Ja nuo kehitysvammaiset työkkäri laittaa päiväkoteihin ja valtion virastoihin määräaikaiseksi töihin.

Suomi on yksi pellelandia.

Samaan aikaan selästä työkyvyttömyyseläkkeellä on ihminen jolla on neljä sijaislasta.

Vierailija
97/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikehygienia edellyttää ainakin elintarviketeollisuudessa (sekä itse ruuan valmistuksessa sekä pakkausmateriaalien tuotannossa), että koruja ei ole. Voisin täten ajatella, että sama koskee esim. kunnilla ja kaupungeilla keittiötyöntekijöitä.

Vierailija
98/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro fiinin firmasi nimi niin menee boikottiin heti

Vierailija
99/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikehygienia edellyttää ainakin elintarviketeollisuudessa (sekä itse ruuan valmistuksessa sekä pakkausmateriaalien tuotannossa), että koruja ei ole. Voisin täten ajatella, että sama koskee esim. kunnilla ja kaupungeilla keittiötyöntekijöitä.

Jep, siivoustyö oli tässä kyseessä.

Vierailija
100/101 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä. Meikkauksesta laskutetaan erikseen sit tuntitaksaa. Voin laittaa myös korsetin päälle +50e/h.

Käykö?

Ainahan sitä saa työnsä hinnoitella miten haluaa. Sä voit pyytää mopin käytöstä 7€/h lisäkorvausta, pesuaineen sekoituksesta pesuveteen erillistä 30€ lisää per kerta ja jonkun vaatteen pukemisesta työasuna vaikka tonnin tunnilta. Eri asia on, että ostaako työnantaja sitten sinulta tarjoamaasi työpanosta noilla ehdoilla ja pyytämääsi hintaan. Sehän vapaan markkinatalouden idea on. Jokainen saa myydä työtään haluamallaan hinnalla ja ostaja päättää sen että ostaako. Jos työnantaja haluaa, että tässä työssä sinulla on päällä pellehaalari ja pelleksi meikattu naama, niin sitten niin on. Tai etsit itsellesi toisen työn. Ei tässä maassa ole pakko annettuihin ehtoihin suostua, mutta tällöin työnantajan ei enää tarvitse ostaa sitä työtäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi