Saako työnantaja pyytää siivoojaa meikkaamaan töihin?
Työssämme on kaksi aulasiivoojaa. Toiselle on aina sievä, kevyt vedenkestävä meikki töihin, toisella ei ole koskaan mitään. Ensimmäinen antaa firmastamme hyvän ja huolitellun kuvan, toinen ei niinkään.
Joudunko oikeuteen tai jotain jos ilmoitan odottavani jatkossa tältä toiseltakin siivoojalta meikkiä? Ihan siis vedenkestävää ripsaria, kevyttä mineraalipuuteria ja sipaisua väriä luomiin tai kulmiin tai huuliin, ihan miten itse tykkää?
Kommentit (101)
Yleensä siivooja pyydetään siivoamaan töihin... tässä tapauksessa on enemmänkin pätevyyttä?
41v m
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:11"]
Miksi pitää olla vedenkestävää ja mistä edes tiedät, että on? Meukkausodotuksesi eivät kuulu työntekijän velvollisuuksiin.
[/quote]
No ehkä siksi, ettei ala valumaan kesken töiden? Ruman näköistä, ja häiritsisi varmasti siivoojaakin.
Kirjoitin tuota vedenkestävää siksi, etteivät typerät av-mammat alkaisi valittaa että haittaa työntekoa
[/quote]
Ei minulla ainakaan valu meikit edes hikijumpalla tai lenkillä, vaikken koskaan käytä vedenkestäviä meikkejä. Tuskin aulasiivoojat edes hikoilevat työssään, ei ainakaan pitäisi olla niin kiire.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:37"]
Eli hän saisi yölisät (=enemmän rahaa samasta työstä) palkinnoksi siitä, että ei pidä ulkoasustaan huolta? Ei hyvää päivää
[/quote]
Sehän se siinä olikin pointti :D Äläs nyt ala pihistelemään kun saat mitä toivot = rumilus lähtee pelästyttämästä asiakkaita!
Kuulostaa eräältä saksalaisfirmalta, jossa äitini oli töissä 70-luvulla... Siellä naisilla oli korkokenkäpakko (10-12 cm korolla) ja työ oli kuitenkin erittäin liikkuvaa joten äidilleni jäi siitä päällekkäin vääntyneet varpaat muistoksi!
Joudut, henkilön ulkonäköä kommentointi on epäeettistä. Oletko noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Jep
No jep jep. 10vuotta vanha.
Uskomaton kusipää.
Onpa kamala työpaikka, laitoshuoltajan työ ei ole mikään mallitoimiston naisten esineellistimistä.
No jos olet joku eroottinen siivooja lisäpalveluilla, niin ehkä sitten
Huono provo taas joltain, joka haluaa halventaa ja alentaa siivoojia.
Hölmö ap ei edes tiedä, että juuri vedenkestävä ripsari leviää monilla :D Kuten itselläni, olisin pandana työpaikallasi. Vain 38-ripsivärit kestävät.
- Entinen siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep
No jep jep. 10vuotta vanha.
Uskomaton kusipää.
Eipä ole ap ja kaverinsa noista ajoista ainakaan somistunut se on varma
Yleensä meikkaamaan pyydetään kosmetologi, mutta jos palkka on oikea niin kyllä mielelläni voin meikatakin kunhan ei tule työtunteja lisää.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:23"]
oletettavasti meikkaus tapahtuisi työajalla työnantajan kustantamilla meikeillä?
[/quote]
Töihin ei tulla alasti, silti pukeutuminen tapahtuu omalla ajalla ja yleensä omiin vaatteisiin (pl. pakolliset työasut joillain aloilla). Myös peseytymättömyyteen, hiusten harjaamattomuuteen ja liian räikeään meikkiin saa puuttua, miksei meikkaamattomuuteen?
Mietipä ite, miksei?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 16:46"]
Yksinkertainen mies yrittää ärsyttää, nyt kaikkien maamme aulasiivojien puolesta barrikadeille erityisesti vedenkestäviä meikkejä ja mineraalipuuteria vastaan! Tässäpä miehen päässä keksitty tarina jos jossain.
[/quote]
Wtf, en ole mies
ap
Ok, olet nainen, joka et tiedä meikeistä mitään. Et siis meikkaa. Mutta haluat, että muut naiset meikkaa?
Huonosti menee, jos firman imago ja menestys on kiinni yhden siistijän naamasta, tai kenenkään muunkaan sen puoleen. Aloituksessa pisti silmään tuo vedenkestävä. Mitä sillä on tekemistä minkään kanssa?
Itse olen meikannut noin 50 vuotta, eikä ole meikit koskaan kotimaan sääoloissa valuneet, vaikka ei ole mitään vedenkestävää. Tropiikissa on toinen juttu.
Olen tehnyt hyvin julkista työtä, joten siisti ulkoasu on itsestään selvä asia mutta ei työnantaja ole ohjeistanut siitä silti mitään. Se on vähän kuin oletusasetuksena. Joskus tiedän kesätyöntekijöitä ohjeistetun, kun ymmärrys ei vielä ihan riitä, että resushortsit ei ole toimistoasu.
Olen alalla missä meillä ei saa olla meikkiä, ei puuteria, ei ripsiväriä, huulissa voi käyttää väritöntä huulirasvaa jos huulet kuivaa.
Kyllä tähän tottuu.
Tietty voi ympärillä olla miestyökavereita jotka kärsivät.
Kaupungin työohjeissa julkisella siivoojalla on korviksetkin kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin työohjeissa julkisella siivoojalla on korviksetkin kielletty.
Onpas jännä kaupunki. Kyllä mulla on aina ollut, ja sairaalassakin saa olla, myös leikkurissa. Sairaala-apteekissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen alalla missä meillä ei saa olla meikkiä, ei puuteria, ei ripsiväriä, huulissa voi käyttää väritöntä huulirasvaa jos huulet kuivaa.
Kyllä tähän tottuu.
Tietty voi ympärillä olla miestyökavereita jotka kärsivät.
Ripsipidennyksiä ei saa olla. Eikä rakennekynsiä.
Toi apn firman siivooja sopis hyvin meille töihin naturellin lookkinsa johdosta.
Ap en tiedä oletko mies tai nainen tai siltä väliltä mutta miten annat firman siivoojan ulkonäön häiritä töitäsi?
Ehkäpä sinut on otettu sinne töihin ulkonäkösi perusteella mutta toi siivooja ihan omilla meriiteillänsä.
Sillä palkalla mitä saan sekä viideltä aamulla jolloin joudun heräämään, KUKAAN ei saa mua meikkaamaan töihin. Mun edustusvastuu rajoittuu siihen, että paikat on siisteinä ja hymyilen ihmisille. t. siivooja