Mitä ihmettä te teette työksenne, jos yhteenlasketut bruttotulot on 10 000e/kk?
Saa olla molemmilla hyvät liksat.
Meillä insinööri+asiakasneuvoja ja yhteensä tienaamme 6400e/kk brutto. :(
Kommentit (14)
Kuten 2 kertoi, verotus tasaa aika lailla näitä bruttopalkkaeroja, meilläkin nettosumma jotain 5000e/kk luokkaa.
ja yrittäjiä olemme.
Eli elämä aikalailla työpainotteista, joten kenenkään ei kannata kadehtia. Ei sairaslomia, ei pitkiä lomia. Aina oltava saatavilla työntekijöille ja asiakkaille ja heidän yhteyshenkilöilleen. Puhelin soi melkein koko ajan, ja jos ei vastaa on vastaaja tukossa tai tekstaria pukkaa. Että silleen.
mies saa nettona n. 8000€. Ja on ihan tavallinen duunari, paskahommissa (siis niissä mitä ei juuri kukaan muu ala tekemään). Tekee 6pvä/vko töitä, aloittaa aamu kuudelta ja tulee kotiin klo 18-23.
Ukko koko ajan hermorauniona, väsynyt ja stressaantunu. Mutta kun se on se ahneus.... Pärjättäs ihan hyvin ainakin puolta vähemmällä. Miehellä tälläkin hetkellä säästössä n. 20 000€ ja asunto maksettiin 7 vuodessa.
Sillä meillä yhteenlaskettu bruttotulo 5500 ja käteen jää 4400. Eli ei paha=)
näkee, meillä pienemmän netot mutta huomattavasti suuremmat brutot... Ei kannata tehdä mitään kunnon duunia... Ihmetyttää vaan miten veroprosenttinne voi olla 15,5%?? Kun lisäksi menee niihin pakollisiin maksuihin vielä 4,5%. Meillä ei edes asuntolaina vaikuta veroihin.
7
enpä muista miehen veroprosenttia, mutta sillä brutto 3500 ja käteen jää 2600 ja mulla brutto 2000 ja veroprosentti 4 ja muut maksut eli käteen jää n.1800.
Kiitos isojen asuntolainojen ja ei edes pitkien työmatkojen, mutta täällä Keski-Uudellamaalla kuntien väliset bussiliput sikakalliita. Vaikka kuljetaan n.10 km työmatkat omalla autolla niin verotukseen ilmoitetaan toki bussilippujen hinnat.
että ihan kunnon duunia mekin tehdään vaikka bruttotulot paljon pienemmät. Minä olen lto ja mies korkeakoulututkinnolla oleva julkishallinnon esimies. Nuo palkat vaan tuppaa julkisella olemaan pienmmät kuin yksityisellä. mutta eiä tarvitse pelätä yt neuvotteluja kun eläkevirassa halutessamme ollaan=)
"kunnon duunia", mutta tarkoitin yleensä pienempipalkkaisia tehtäviä. Mulla miehen verotettavat tulot 5700€ ja käteen jää vain 2400€ (muistin ensin väärin 2200€)! Eli ei sillä brutolla ole mitään merkitystä todellisuuden kanssa. Meilläkin vähennettäviä lainan korkoja vuodessa 12000€ puoliksi kummallakin mutta ei tunnu vaikuttavan:(
Ja rajusti. Miehesi veroaste olisi siis melkein tuloveron maksimin? Ei kuule onneksi pidä paikkaansa. Joko ennakonpidätys on päin... honkia tai sitten miehelläsi menee ulosottoon sellaiset 700-1000, mistä hän ei puhu sinulle mitään. 5700 euron tuloilla veroprosentti on n. 37%, siihen päälle 4,5% joten reilusti yli 3000 jää käteen ilman vähennyksiä.
Mies puolestaan tuotekehityspäällikkö
Minun palkka on 4600e/kk ja miehen 4950e/kk. Mutta niinkuin sanottu bruttotulot on ihan eri asia kuin nettotulot :-(
9770€ kuussa. Minä olen lääketeollisuudessa ja mies on tuotekehityspäällikkö. Mutta brutto on ihan eri kun netto ja siitä pitää kyllä verottaja huolen tässä maassa. Netto vähän yli 5000€ yhteensä.