Saako lasta tukistaa?
Oletko tukistanut lastasi? Minkäikänen lapsesi on? Onko sua tukistettu kun olit lapsi?
Kommentit (19)
En ole tukistanut. Lapsi kohta 7v.Muakaan ei ole ikinä tukistettu.
ja olen niin tehny jos ei puhe ja muut konstit mene perille. Lapset 5v, 4v ja 2v.
Ei saisi tukistaa... Olen tukistanut 3.5-vuotiasta pari kertaa viime aikoina :(
Ja muutaman kerran olen joutunu pikkasen nappaamaan tukasta, kun ovat lapset meinanneet toisensa repiä ja raastaa sairaalakuntoon . Ei ole puhe, sylissäpitäminen ym..ym lempeät konstit tehonneet.
Mua on lapsena tukistettu ja traumat on jäänyt. Tukistamisissakin on tietenkin eroa.
Minuakin on lapsena kasvatettu tarpeen vaatiessa myös tukistamalla, eikä mitään traumoja ole jäänyt. Päinvastoin, olen kiitollinen siitä että minua on kasvatettu terveeksi tasapainoiseksi aikuiseksi.
Ei ole vanhemmat roikottaneet tukasta parvekkeelta. Pieni tukista-
minen taisi ollakin välillä paikallaan. Olen tukistanut omiakin lapsiani.
Siinä vaiheessa, kun mikään ei tehoa! Saas nähdä joutuuko lapsukaiset
aikuisena psykiatrin puheille traumaattisen lapsuutensa takia.
olen omia lapsia tukistanut ja tulen tukistamaan.minua on pienenä tukistettu samoin kuin muitakin sisaruksiani.muutama minun sisarus on jopa remmistä saanut.
vaikka se remmikin on laulanut. t:20
mutta joka kerta olen tuntenut itseni niin pieneksi ja huonoksi vanhemmaksi. Selkärangasta tulee se moraali, että lapseensa ei saa kajota. :( Pitää löytää joku muu keino, vaikka lapsi kuinka kiukuttelisi.
olen kyllä vetänyt hiuksista silloin kun lapsi 2 v roikkuu omissani eikä kielto tehoa.
Olen tosin parantanut sittemmin tapojani
Itse olen hermostuksissani pari kertaa tukistanut ja se kaduttaa. Toivon tulevaisuudessa hillitseväni itseni paremmin.
voisin kokeilla sitä omiin lapsiin. t:20
" Saa tukistaa, muakin tukistettu pienenä. Ei jäänyt traumoja!"
Traumojahan ne nimenomaan on, jos siirrät tätä perheväkivaltaa eteenpäin. Lopeta väkivallan kierre tähän. Nyt. Tänään. Ammattilaiset voivat auttaa kasvatuksessa, jos omat keinot eivät riitä.
Eräällä tuttavalla on nyt oikeudenkäynti edessä, kun on tukistanut lapsiaan. Rikollista toimintaa!
että meillä on erillinen jäähypenkki mihin joutuu istumaan yhden varoituksen jälkeen jos ei tottele. Minuutti / ikävuosi on usein käytetty aika, meillä ei ole tarvinnut pitää niinkään kauaa. 2-vuotiasta siis pitelen kiinni, isompi varmaan pysyy pitämättäkin. Meillä on ollut tosi tehokas keino, varoitus riittää 99% tapauksissa koska tämä jäähy on lapselle jostain syystä niin kauhea rangaistus.
T: 26
etten koskaan sitä teekään. En muista että minua olisi tukistettu pienenä.