Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierron normalisoituminen synnytyksen jälkeen

Vierailija
04.01.2006 |

Kauanko siihen menee, että kierto on taas sen kuukauden mittainen? Onko muilla piiiitkiä kiertoja synnytyksen jälkeen vai johtuuko imettämisestä vai mistä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi menkat lapsen ollessa 9kk, kk aimmin olin lopettanut imetyksen. Kierto oli ensin jotain 50pv, lyhentyen koko ajan. Menkkoja ei kuitenkaan ehtiny olla kuin muistaakseni neljät, ennen kuin olin taas raskaana. Nyt kuopus on 8kk eikä oo vielä menkkoja näkyny, imetän vielä. Mielenkiinnolla odotan, mikä on kierto.

Vierailija
2/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa 45. päivä. Vauva 6kk ja melkein pelkällä rintamaidolla.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, miten paljon imettää, vaikuttaa asiaan.

Jos ei imetä ollenkaan, useimmilla kai jo 2-3 kk:n päästä kierto on palautunut. Ja jos imettää paljon ja pitkään, menkat saattaa pysyä pois vuosia.

Itse täysimetin 6kk ja sen jälkeenkin vielä käytännössä monta kuukautta. Kiinteitä ruokia alkoi mennä satunnaisia lusikallisia enemmän vasta 1v3kk iässä. Ja korviketta tyttö ei saanut koskaan.

Ekat menkat tuli n. 6 kk synnytyksestä, sen jälkeen kierto oli n 60 päivää. Ja kun lapsi oli 11 kk, kierto oli normaalin pituinen (29 päivää). Tulin uudestaan raskaaksi, kun esikoinen oli 1v3kk ja imetin silloin vielä 10-x kertaa ympäri vuorokauden.

Vierailija
4/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkoi kun poika oli 8kk. Oli epäsäännölliset siihen asti että lopetin imettämisen pojan ollessa reilun vuoden.

Nyt kuopus pian 10kk ja menkkoja ei onneksi vielä kuulu.=)

Vierailija
5/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tulivat ekat menkat, kun lapsi vähän päälle 1,5 v. Imetin tuolloin edelleen. Eka kierto olikin tosi pitkä ja jatkuu edelleen -> odotamme kevätvauvaa ;). Laskettua aikaa siirrettiin ultrassa melkein 2 viikkoa, joten tosi pitkä tuo kierto olisi ilman raskauttakin ollut.

Vierailija
6/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säännöllisempänä kuin koskaan... ties mistä johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi