¤¤¤Heinäsirkat keskiviikkoon¤¤¤
Kommentit (16)
Tänne ei kuulusen kummempia. Lunta on satanut tänne aivan älyttömästi tässä joulun aikaan ja ielä uudenvuoden jälkeekin. Monta kertaa päivässä on joinakin päivinä saanut olla pihaa kolaamassa. Lisäksi meillä on täällä ollut tosi sitkeää nuhaa ja flunssaa meillä aikuisilla, niin jotenkin vaan tuntuu niin älyttömän raskaalta tuo kolaaminen jo pikku hiljaa! Vielä kun mittari on ollut lähellä nollaa, niin lumi on kyllä raskast pukata jo valmiiksi lumesta korkeiden pientareiden yli.
Eli nuhassa ja hnuhan aiheuttamassa voimattomuudessa on täällä ulkoiltu viime päivät. Pakko on ollut mennä 1v4kk tytönkin kanssa ulos, kun se on niin onnessaan sinne koko ajan menossa... Se varmaan asuiskin ulkona jos vois! Asiaa ei yhtään helpota se, että saatiin muutama päivä sitten sukulaisilta käytetyt lasten lumikolan, lumilapioita ja pulkn. Niillä nyt pitää sitten koko ajan olla kolaamassa ja lapioimassa ja vaikka mitä... :) Ja pitihän minun tuolla eläin- ja kissahullulle tyttärelleni tehdä ulos myös lumi-kissa ja sitä on myös pitänyt kovasti hoitaa ja sillä on pitnyt ratsastaa, kerrankin kun saa luvalla pomppia kissan päällä.
Nämä nuhat alkoivat meillä ennen joulua ja vielä vaan jatkuu, minä olin huonossa jamassa uuden vuoden aaton aikoihin ja mies on sitten nyt. Ärsyttävän pitkään kyllä kestää tämä.
Hei, minä olen muuten vaihtanut taas uudelle viikolle eilen :) Tuntuu kivalta, kun edes viikkojen vaihtumisella tietää raskautensa etenevän, kun ei tätä raskautta nyt paljon muusta huomaa, kun ei sitä mahaakaan vielä nimeksi ole eikä lapsen liikkeitä vielä tunne. Mutta eipä muuta, positiivisin mielin mennään eteenpäin :)
Ps. Pitäkää peukkuja, että mun mies saa opiskelu paikan, johon pitäis ne vastauksen näinä päivinä tullu. Mies haki myyjän ammattitutkintoon johtavaan koulutukseen, jonka toivottais hälle sitten niitä töitä tuovan... Ja minulle on luvattu, että jos mies pääsee sinne kouluun, missä ollessaan än saisi vähän isompaa rahaa, minut kustannetaan vihdoin autokouluun :))) Kortti jäi sillon 18 veenä hankimatta ja on siis hankkimatta yhä, vaikken tuotakovin vanha vielä olekaan... Mutta siis, toivokaa että mies pääsee opiskelemaan (eikä mätäne täällä kotona mun kanssa) ja minä saan sitten sen myötä lähtä opiskelemaan itselleni autokorttia :)
Niinaemo rv 13 + 1
Nyt olikin jo keskiviikko :) Eli viikot vaihtuivat aanantaina, joten viikkoja nyt jo 13 + 2 :) Raskausdementia vaivaa...
Eli tänään np-ultra, laskettu aika siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi, on nyt 6.7.
Kaikki oli hyvin vauvelin osalta, turvotus 0.9mm ja mittaa löytyi päästä peppuun 73,2mm. Pää oli 24.9mm. Syke 144-152.
Meillä kaupunki tarjoaa vain yhden ultran, mutta pääsen vielä 6 viikon päästä kontrolliultraan, kun nyt todettiin etinen istukka. Toivottavasti siirtyisi pois, jotta saisi synnyttää alateitse.
Mulla ei vatsa ole vieläkään kasvanut, joten taitaa tuo vauveli jemmata itseään vielä aika takana. Taitaa sitten taas kerralla pullahtaa vatsa esiin rv 15 jälkeen, niin kuin esikoisesta.
Painoa ei ole mulla vielä tullut. Esikoisesta tuli rv 20 mennessä 1kg, mutta sen jälkeen sitten aika reippaalla tahdilla.
Nyt saa sitten vihdoin lopettaa huolehtimisen ja nauttia raskaudesta. Minähän panikoin sitä pahoinvoinnin loppumista rv 8+ ja muutenkin ainut oire on ollut väsymys. Kaikki siis kuitenkin hyvin joten nyt täytyy ottaa ilo irti vähistä oireista :)
T:myy ja pikkunen 13+6
Mulla tuli esikosta kiloja 9, jotka lähti pois heti laitoksella niin, että miinuksen puolelle mentiin. Painoin viikko synnytyksestä ainakin 5 kg vähemmän kuin lähtöpaino. Vähän on siitä tullu nyt takasi, mutta yhä painan nyt vähemmän kuin ennen kuin esikkoa aloin odottamaan. Painoa ei ole vielä tässä raskaudessa tullut lisää, ennen joulu se vain väheni, vaikka söinkin herkkuja. Nyt ollaan suurinpiirtein lähtöpainossa. Esikoltakin painoa tuli enemmän vasta lopussa. Ja minäkään en sinänsä mikään langan laiha ole, ettei mitään haittaa vaikkei niitä kiloja niin kamalsti tulis. Se vaan huoletta, että vauvasta tulis taas yhtä pieni. Esikko kun oli vain 2, 815 kg syntyessään ja söi sitten semmoisela innolla, että en toivo aivan samaa tälle toiselle... Ei ollut kamalan herkkua syöttää tyttö ainakin ekan uukaude ajan puolentoista tunnin välein yötäpäivää, yöllä sain siis nukkua vain tunnin pätkiä, kun joka syötön yhteydessä piti sitten kakatakin... Ja kun tyttö söi niiiiin usein, oli mulla näänit aika koetuksella ja ihan auki ja sainpa sitten rintatulehduksenki. Kyllähän siitä selvittiin, eikä enää väsytä :) mutta että jos vaan mitenkään ois mahdollista voisin mielelläni vastaanottaa nyt tällä kertaa edes vähän isomman vauvan, tai ainakin semmoisen, joka söis vähän harvemmin... Vaikka eihän sitä tiedä miksi Mimosa oli syntyessään aika pieni, eihän se välttämättä olisi mitään vaikuttanut, vaikka olisin lihonnutkin enemmän. Tiedä häntä...
Eli np-ultrassa käyty ja kaikki on ok. Ultran mukaan la olisi 20.7. eikä 17.7, mutta lääkäri totesi, että mitäs sitä siirtelemään kun ei ole heittoa montakaan päivää.
Painoa tuntui jouluna tulevan vaikka kuinka ja paljon, mutta se häipyi saman tien eli taisi olla nesteitä vaan. Oiskohan sitä nyt kilon verran tullut lisää, toivottavasti ei tulekaan kovinkaan paljoa koko aikana.
Mutta nyt takaisin töiden pariin.
Sari rv 12+2
Aamulla oli jo lääkärineuvola ja kaikki ok. Lääkäri ihmetteli että olenko tosiaan synnyttänyt huhtikuun lopussa -05 kun olen niin hyvin jo palautunut ennalleen. No kiloja vielä jäljellä edellisestä synnytyksestä n. 6. Molemmissa edellisissä raskauksissa mulla tullut painoa lisää 20 kg ja noin vuosi aina mennyt et ne häviää. Tässä raskaudessa paino pysynyt ennallaan vielä, hyvä niin vaikka makea onkin kovasti maistunut! Mut ehkä en ehdi koko aikaa syödä ja siitä pitää huolen nuo kaksi ipanaa ja ehkäpä imetyskin vaikuttaa niin ettei paino pääse vielä kovasti nousemaan.
La olis mulla oikeesti 9.7. mut ultraaja oli laittanut sen neuvolakorttiin 8.7. Sanoi mikä rv oli just ultrauspäivänä mut laski siitä sitten la:n väärin, sama se heittääkö päivällä! Mulla kuitenkin menee synnytys reippaasti yli la:n. Edelliset menny molemmat yli, eka 14 päivää ja toka 13 päivää!
Satunnaisina aamuina oksennan vielä aamupalan ulos niinkuin esim tänään. Ja väsy on valtava! Ja siihen edelleen vaikuttaa kuopuksen 8 kk huonot yöt, voi kun saisin pojun nukkumaan edes puolet yöstä omassa sängyssään....
Mut eipä täällä ihmeempiä. Jaksuja kaikille!!!
Netta ja Nöppönen 13+4
Ekaks niinaemolle: Meidän esikoinen painoi syntyessään 3950 g ja söi ekan kuukauden ajan tunnin välein päivällä JA yöllä..Että ei se näköjään painostakaan johdu. Mulle sanoivat jo synnärillä, että tyttö on ihan kamalan kova syömään ja vielä hirveitä määriä! Se vähän loukkasi, varsinkin kun muutenkin oli ihan " hoo moilasena" sen pienen vauvan kanssa! Kova on ollut koko pienen ikänsä syömään, paitsi nyt kun tuo uhmaikä tuli (onneksi on jo menossa ohi!) niin se vähän tasasi ja nyt on mennyt välillä jopa hiukan huonollekin syönnille, mutta eiköhän se siitä taas :) Saapi nähdä kuinka sitten käy, kun vauva tulee..
En ole nyt käynyt sitten joulun jälkeen ollenkaan puntarilla, mutta en usko painoa tulleen juurikaan lisää. Ainakaan housut eikä mitkään paidat vielä purista.. ;) Muutenkaan ei nyt ole mikään kauhea himo ole ollut syömään varsinkaan mitään makeita. No, tässä on onneksi aikaa melkein 4 vk tasata tätä painoa ennen seuraavaa neuvolaa..
Ajattelin pudottaa kotona pommin viikonlopun aikaan. Eli siis kerron porukoille. Luulisin siitä syntyvän taas kunnon sodan niinkuin esikoisestakin kertoessa. Silloin tosin olin 17v. Nyt voipi olla toisin..TOIVOTAAN! Pakkohan se joskus on kertoa..
Pian tulee täyteen jo rv 15! JES! Apua, sitten ei ole enää kuin 25 rv jäljellä ja pieni nyytti on kainalossa :D Aika menee ihan kamalan äkkiä :)
Voi, pitäisi alkaa pakata loppuun, hoitaa eläimet ja sitten lähteä ajelemaan. Mennään ensin minun mummoni luokse ja ollaan siellä yötä, käydään illalla uimassa uimahallissa (tyttö odottaa kuin kuuta taivaalta!) ja sitten huomenna ajellaan kotiini. Tulenkin käymään täällä vasta sunnuntaina tai maanantaina, miten nyt kotiudutaan..
Hauskaa loppuviikkoa kaikille!
~suviande ja öttiäinen 14+5~
eilen taisin täällä hehkuttaa että paha olo alkaa olla ohitse.noh eikus vaan sit eilen piti ekan kerran oksennella oikein kunnolla ja tänään on koko päivän etonut mut ei oo tarvinnu oksentaa! aika outoo et näin myöhään alkaa oksentelu.pitänee kysyä huomenna lääkäriltä...
niin siis huomenna eka neuvola lääkäri ja mua jänskättää aivan kamalasti. vaikka olen nähnyt pienen masussa viikolla 8 mut silti on vielä pelottava tunne et onko kaikki vielä hyvin. olis jo toi 13 vko täynnä niin sit osaisin rentoutuu ihan niinkuin esikoisen kanssa. siihen asti elelin pelko p.....
nyt lähetään kuitenkin ulkoilee pojun kaa kun kohta se hyppii seinille kun mamma vaan laiskana makaa eikä jaksa tehä mitään!
on muuten paljon rankempaa olla raskaana nyt kun on toi toinen olemassa. ei oo niin aikaa itelle koko ajan. ja sitä mä ihmettelen et miten te mammat jaksatte joilla esikoinen ei esim nuku öitään vielä hyvin???
meillä poju 1v nukkuu onneksi 12h yöllä putkeen joten sillon saan levätä.
ai niin sitä piti kysyä et onko muita vaivannut unettomuus? mä oon valvonut jo useampana yönä enkä tiiä miksi!
katjuska rv 11+4
meni sitten kesken tää raskaus..en meinaa nähä mitää näitten kyynelten läpi.
perjantaina alko vähäinen vuoto..kävin lääkäris ja piti ootella maanantaihin asti et pääsen ultraan,ku siel ei selvinny mitään.
vuoto loppu välil ja välil tuli pikkasen viikonlopu aikaan.uusivuosi ei siis menny kovin mukavis merkeis.peläten ja odottaen..
maanantain todettiin tuulimuna-raskaus.eilen olin kaavinnassa.
tää on ihan kauheeta.just tuli sunnuntain 12 viikkoo täytee.miks näin piti käydä??ois voinu tulla ees aikasemmin ilmi.ja just ku olin alkan vähä kertoo ihmisille.
en tiiä mitä tekisin..itkettää ,surettaa..yritän ajatella jotain positiivist. esim.et olihan mun äidinkin eka raskaus menny kesken ja nopeesti alko uus ja sit mä synnyinki..yritän ajatella et täl on joku tarkotus.ja et luonto hoitaa asian jos ei kaikki ole hyvin.on vaan hirveen vaikeeta.
kyl nyt alkaa jo vähä jaksaa paremmin,mut ei silti oo mitenkää hyvä mieli..uutta vaan sit kohta yrittämään.toivottavast kaikki sujuu paremmin ens kerral..ja toivottavast se ens kerta tulis pian,ehkä se auttais tähän suruun..
oon nyt yrittän sitäki ajatella et onneks minust tulee ens viikol kummitäti,ni ehkä siit on iloo.ja et jos vaikka se raskaus alkais suht pian,ni sit vauvaa varten ehtis kerätä paremmin rahaa,koska en ois ehtiny muuten kesätöihin,eikä ois rahaa pahemmin.mä toivon et elämä alkais taas koht hymyilee.mut suru on suuri.
toivotan teille kaikille oikein ihanaa raskausaikaa!!toivottavasti kukaan teistä ei joudu kokemaan tällasta!!
heihei.
<3 Laura
Itselläni on tässä raskaudessa myös tuulimuna, toinen kaksosista jäi kehittymättä. Tiedän surusi... Siskollani on myös ollut tuulimuna ja hän on sanonut, että alku on todella kamalaa, mutta on vain pakko lähteä kauppaan ja tehdä ne normaalit rutiinit. Muuten tulee hulluksi surusta. Mitä lähemmäksi laskettu aika tuli, sitä helpommaksi olo muuttui. Oloa myös helpotti se, että tiesi voivansa tulla raskaaksi, ei tarvitse pelätä lapsettomuutta.
Jostain syystä meidän lapsille on ollut parempi näin. En jaksa uskoa mitään muuta. Ajattelen itse, että paljon mieluummin näin kuin että lapsi elää lyhyen ja kivuliaan elämän.
Paljon voimia ja halauksia!
Heddastiina
Olen todella pahoillani, suru on varmasti suuri. Muuta en osaa sanoa kuin jaksamista sinulle. Toivotan onnea uuteen yritykseen, sitten kun olet siihen valmis.
Nämä on niitä tilanteita ettei osaa sanoa mitään lohduttavaa, eikä ne auttaisikaan :((
Olen niin pahoillani puolestasi ((((((lohtuhali))))))
Mulla on alkanut nyt vasta kanssa oksentelu eikä paljoa etukäteen varoittele kun tulee...Heikottanut on kyllä koko ajan mutta viime päivinä on täytynyt käydä vessanpönttöä moikkailemassa :(, muuten olo jo parempi. Ja sitäkin väsyneempi :)!
Rv 10+6
Inhottavaa että sinunkin piti saada keskenmeno, tuntuisi että olisi ollut edes vähän helpompaa kokoa se ihan alkumetreillä eikä vasta nyt... Voimia ja jaksamista myös uuteen yitykseen!
Mä käyn välillä vieläkin lueskelemassa heinisten pinoa ja nyt olikin ikäviä uutisia..LARALEI, TIEDÄN MILTÄ SUSTA TUNTUU!!! Mulle on nyt iskenyt hieman se " syyllisyys-vaihe" oman keskenmenon (10+6)suhteen. Mutta parempi se varmaan oli että niin kävi, olisi se ollut ikävää vauvalle syntyä mahdollisesti sairaana tai jotain :( Nyt odotan menkkoja että sais raskautua uudelleen jos vaikka tärppäiskin :) Alussa se oli tosi rankkaa, mut kyllä se siitä ajan myötä,kunhan hyväksyy asian ja jaksaa uskoa tulevaan ja uuteen raskauteen! Mulla tulee nyt lauantaina 3 viikkoa keskenmenosta. Aina tulee kyllä laskettua viikot mitä ois..että tänään ois ollut 13+3. Mulla ei kaavintaa tarvittu..sanoiko lääkäri kauanko pitää odottaa että saat taas yrittää?kun kerran kaavinta tehtiin?
Mut toivottavasti ei enää kukaan koe tällaista, on se niin surullista :( Ja kun viikkojakin niin paljon jo..
Onnea odotuksen jatkoon muille!! On kiva kuitenkin käydä lueskelemassa ultra ja muita masukuulumisia ;) Tää vaavikuume on niin kova ;)
memmuli ex-heinis rv 0
Mies lähti tänään sitten töihin joululoman jälkeen..byääh... toisaalta ihana kun normaali arki alkaa, niin tai onhan tässä vielä loppiainen välissä..
Meillä muksut kipeinä, eilen olin päivän kuopuksen kanssa terv.asemalla spiraa hengittelemässä, mutta meinaamme pärjätä nyt kotona ventolinen avulla. esikoinen kärsii astmasta, lähinnä infektio- sellaisesta ja nyt on taas infektio hänelläkin päällä.. No kyllä se tästä, viime yö nukuttiin jo aika hyvin!!
Kysymys: kuinka paljon teille on tullut painoa? Mulle on tullut n. 1-1,5 kiloa. toivon että niitä ei kauhiasti tulis (itestähän se ei ole yhtään kiinni :-)...) kun lähtöpainoa oli jo 73.. edellisten kanssa on tullut 20kg:tä..
No nyt tuo pikkanen haisee kakalle :-)
Heips myöhempään...
maryanne 13+2