Tuleeko täti vai olenko raskaana???
Pistin jo tämän viestin tuonne kolibreihin, mutta siellä sitä ei kukaan kommentoinut...hukkui sinne muiden viestien joukkoon...
Josko nyt uusi aloitus osuisi paremmin silmiin... ;)
Eli tilanne on edelleen sama...
Olemme pupuilleet koko joulukuun ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi menkat alkaa, mutta vaikka alavatsaa samaan malliin (siis kun menkkojen alussa) on jo muutaman päivän vihlonut ei ole vielä täti tullut!
Sitä tässä mietin, että olisiko se oire raskaudesta, kun jotenkin tuntuu että pissakin haisee ihan kummalliselle...
Onko kukaan kuullut moisesta oireesta??
Myös tuntuu että vessassa saa rampata koko ajan vaikken edes kovin paljon juo ja hiukan paleltaa...
Ehkä sekavasti selitetty, mut jos ymmärrätte!
Nämä voi tietenkin olla vain toive ajattelua, mutta en kyllä vielä uskalla mennä testiäkään ostamaan.
Jotenkin sitä aina unohtaa ne ensi oireet vaikka kolmesti olen jo raskaana ollutkin...
Mitäs mieltä te muut olette..?
Mukavaa alkavaa vuotta ja paljon plussia kaikille!!!
Kommentit (103)
Tänä aamuna heikotti, söin banaanin ennen kuin edes pystyin yrittämään sängystä nousemista. Oksennus tuli kuitenkin.... Kyllähän nämä alkavat niin raskausoireilta vaikuttamaan, mutta ne negat kyllä kummastuttaa...
Olen varannut yksityiselle ajan 1,5 viikon päähän. Jos plussaan (toivittavasti!) sitä ennen, niin jätän sitten väliin ja menen normaalisti äitiysneuvolaan. Mut ultrattiin marrakuussa keskenmenon (syyskuussa) jälkeen eli kyllä pitäisi kaikki olla kunnossa. Tosin saattaahan ne hormonit olla edelleen tuon keskenmenon johdosta sekaisin... Tiedä sitten. Kierto mula on yleensä ollut tosi säännöllinen, vaikkakin suht pitkä. Niin, apteekin testeillä olen testannut, nyt jo siis 3 kertaa... Kalliiksi tulee :-)
Plussatuulia kaikille!
Onneksi testejä ei ole kotona yhtään ja täällä ei apteekkiinkaan pääse näin yhtäkkiä, ei ainakaan tule kiusausta testata " taas" . Menkat pysyvät poissa, vaikka juilimiset jatkuvat. En varmasti pety ihan kauheasti, vaikka ne alkaisivatkin, koska haluaisin jonkun selvyyden menkkojen poisjäännille enkä haluaisi joutua " testaan varmuuden vuoksi" -kierteeseen, jos menkat tosiaan pysyvät ikuisuuden poissa...Epäselvää höpötystä :). Apteekin Omalla testasin muistaakseni torstaina (vai keskiviikkona?!) ja negaa näytti. Sillä olen aiemmat plussani saanut ja mielestäni on yksinkertainen tulkita :). Pikku Kakkosen kanssa kävi kyllä myöskin niin, että aluksi näytti negaa, vaikka kk:t olivat monta päivää myöhässä ja vasta myöhemmin plussaa eli silloinkin tuli yhtäkkiä piitkä kierto!
Basilika - epätietoisena edelleen
mä olen testaillut siksi ahkeraan, kun on näitä juhlia ollut... Ensin uusi vuosi illanvietto ja sitten ystävien loppiaishäät eilen. Oon kyllä sitten ollut juomatta ja joitain ruokiakin välttänyt, kun en tosiaan tiedä, mikä on tilanne.
Meillä on tärpännyt jo kaksi kertaa ekasta kerrasta, tämäkin olisi nyt keskenmenon jälkeen eka mahdollinen tärppikierto. Mutta toisaalta mulla on ollut myös kovaa ovulaatiokipua ym. jomotusta eli siksi kyllä vähän edelleen ehkä kallistun enemmän johonkin hormoonien heittelyyn tms. kiertohäiriöön kuin että olisin raskaana... No, nyt testaan seuraavan kerran vasta viikon päästä, jos ei menkat ala.
mulla on juuri myös tapana varmuuden vuoksi testailla, jos on juhlia tms. tiedossa. Vaikken koskaan ota muutenkaan paljon alkoholia, niin en halua ottaa yhtään sen jälkeen, kun tiedän olevani raskaana. Onneksi nyt ei ole mitään juhlatilaisuutta, niin voin rauhassa venyttää testausta ensi viikkoon. Harmittaa kyllä, jos on kyse jostain hormoonihäiriöstä ja joutuu menmään lääkäriin! Tuossa testauksessa inhottaa lähinnä rahanmeno...
on edelleen hukassa, tosin tänään tuli valkovuodon seassa vähän veriviirua joten voi olla, että se täti on jo matkalla.
toisaalta sain ennustaja elliltä vastauksen:
Sinulle syntyy poika 11.9.2006, poika 9.10.2008, poika 23.8.2011 ja poika 22.9.2014.
T. EE
ja toihan merkkais sitä, että olen raskaana nyt =) jos menkkojen mukaan laskettais, niin la olis 8.9.06!!! Vaikken nyt ihan tosissaan ehkä ennustuksiin usko, mutta nyt haluaisin ruveta uskomaan!
Meillä on ennestään 3 tyttöä, joten tulishan sitä aika iso perhe tuon ennusteen mukaan, mutta me haaveillaankin suur perheestä. Eli sopis mulle kyllä!
Niin ja hiiva mulle tuli nyt kans, kirvelee ja valkovuotoa on kokkareista, pöh.
eli jännitys jatkukoon!
äitikki
Mulla oli sitten vaan normaalia pidempi kierto, johtuen joko vielä syyskuun keskenmenosta tai joulua ennen olleista kiireistä sekä töissä että kotona tai sitten mitään erityistä syytä ei ollut. Oireista se runsas valkovuoto oli sitten varmaan ovislimaa, joka siis tuli reilun viikon myöhässä eli runsain pupuiluajoituksemme oli väärä :-) Finnit tuli varmaan joulusuklaasta ja parin aamun oksennus oli sitten jotain mahatautia tai sitten johtui hormoneista. Oppimiskokemukseksi seuraaviin kiertoihin sain, että en kyllä testaa ennen luin kp 40 on mennyt.
No, joka tapauksessa, nyt taas tiedän missä mennään ja eka yrityskiertohan tämä vasta oli. Eli kiitän ja kumarran ja siirryn vähintään lokakuisiin.
Mites muut? Plussatuulia kaikille!
Oletteko te muuten testailleet ovulaatiota? Mulla oli ovistesti + kp 14 eli siitä on kohta 3 viikkoa... Nyt on kp 34/28.
Täällä ei näy tätiä. Tänä aamuna en testannut, mutta huomenaamulla ajattelin. Jos se on taas nega, niin sitten soitan neuvolaan ja/tai omalle gynelle.
Minä täällä odottelen vieläkin epämääräisessä tilassa, koska en usko oikein kuitenkaan olevani raskaana. Missä viipyy täti ja mistä johtuvat nämä menkkamaiset tuntemukset ja rintojen aristus?!
Basilika ja sekava hormonitoiminta
Minullakin oli edellisessä raskaudessa menkkamaisia jomotuksia aika kauankin eikä tätiä näkynyt. Ja koska luulin että täti tulee, niin en uskonut olevani raskaana... ennen kuin plussasin rvk 4+6! Rinnat ei olleet kipeät koko raskausaikana (eikä ennen kuin vasta 4pv synnytyksen jälkeen kun maito nousi) mutta eihän kaikilla ole. Samat menkkamaiset juilinnat minulla on nytkin ollut. Tänään minulla olisi rvk 4+6 mutta testailen siis vasta huomenna. Toivottavasti se plussa sitten sieltä tupsahtaa :)
Plussasäteitä kaikille! :) :)
Jesperiina, voi harmi..
Mullakin on täti vielä hukassa, aamulla malttamattomana testasin ja tulos oli outo. Ensin ei mitään, sitten hetken kuluttua todella haalea haamu ja kuivuttuaan siihen jäi toooosi kevyt haamu ja vaalean punaista " tahraa" ympärille??? Mitähän toikin merkitsee? Se oli siis liuskatesti, josta aikaisemmat negatkin olen tehnyt ja silloin ne on jäänet ihan vitivalkoisiksi lukuunottamatta kontrolliviivaa. kp on nyt 38/30-33. Uutena on pienoista öklötyksen tunnetta nälkäisenä ja muutenkin, jota on kyllä ollut aikaisemmissa raskauksissa. Täytyy varmaan testata taas muutaman päivän kuluttua uudelleen.
Näin siis. mites muut?
äitikki
Itse olen vain jotenkin pessimistinen tuon raskauden suhteen ja on jotenkin sellainen hormonihäiriöolo. Äsken silittelin vaatteita ja taistelin prässien kanssa ja kiukutti niin, että varmaan se täti rientää tuotapikaa tänne :). Mut saa pessimistiseksi ne kaksi selkeämpääkin selkeämpää negaa, joista viimeinen joskus kp 38/max 30. Tosin, kuten jo aiemminkin spekuloin, tuon kuopuksen kanssakin testi näytti aluksi negaa, vaikka menkat olivat jo selkeästi myöhässä. No, alkuviikosta täytyy tehdä varmistustesti ja jäädä odottamaan menkkoja :). Syksy on kyllä ollut aika stressaava, joten ei olisi ihme, vaikka kierto olisi mennyt jotenkin sekaisin.
Plussaonnea muille myöhäisille ja aikaisille!
Basilika
...mulla on menkat myöhässä taas (nyt toinen kierto ku näin on tapahtunut), ei mitään menkkaoireita. Rinnat vähän arkana. Mekin pupuillaan ukon kans aikasta paljon (parhaimmillaan 2 kertaa päivässä, normaalisti kerran), mut käytetään lähestulkoon huolellisesti kumia. Viime kierrosta menkat alkoi 4 päivää myöhässä kestivät kunnolla päivän ja sit alkoi rusehtava tiputtelu. Acon 10 testi meinasi kuitenki negaa ja testasin tosiaan viikon päästä siitä ku menkkojen piti alkaa. Nyt taas myöhässä 2 päivää, mutta en usko, että olen raskaana. Ärsyttää vaan tämä tämmöinen sillä mun menkat on olleet aina tosi säännölliset (kp 29 ja alkamisajan voi kattoo melkein kellosta). Nyt on menty ihan häränpyllyä viimoset 2 kuukautta..Jälkeläisen yrittäminen alkaa meillä vasta ens kesän jälkeen ku oon saanut työt+koulun suht hoidettua. Mikäs meitä kaikkia nyt sitten oikein vaivaa? :) Mä veikkaan laajalle levinnyttä vauvakuume epidemiaa! ;D
Oliko vielä muita? Muisti ei aina pelaa.
Tänä aamuna taas negaa. Kirjoitin tän tuonne odotuspuolelle mutta kopsaan sen tähän.
Soitin gynelleni joka sanoi että todennäköisempää on että menkat jää tässä kierrossa vain väliin. Niin kuulemma saattaa käydä joskus. Mutta ihmettelen edelleen sitä mun ovulaatiota kp 15. Nyt siis kp 35... Tätioireita on koko ajan mutta valkovuodon lisäksi ei tule mitään krampeista huolimatta. Voisin käydä labrassa verikokeissa, mutta odottelen vielä varmaan pari päivää. Soitan vielä tänään neuvolaan kun soittoaika alkaa klo 11. Katotaan mitä ne sanoo. Kotona en ajatellut enää tekeväni r-testejä.
Mulla on nyt mielessä nämä vaihtoehdot:
a)alkio kiinnittyi muttei kasva tai kasvaa toooosi hitaasti
b)ovistesti näytti väärin ja ovis tulikin vasta myöhemmin tai ei tullut ollenkaan
c)hormonihäiriö: keltarauhanen jatkaa kasvua ja progesteronin tuotantoa ilman syytä
Ultrassa ei vissiin vielä 3 viikkoa oviksesta näy yhtään mitään?
Tänään ajattelin hakea testin ja testata viim. huomenna aamulla varmuuden vuoksi ja jos näyttää negaa, sitten varmaan mullakin on menkat jääneet yksinkertaisesti väliin! Alavatsaa kyllä juilii, kuten aiemmissa raskauksissa alussa mutta yhtä hyvin se voi tarkoittaa jotain hormonihäiriötä...ja se taas on tylsä juttu, koska ei tiedä, koska kierto taas normalisoituu :(.
Basilika, yhä epätietoisena
kun ei malta olla testaamatta. Minä kun nyt ekan kerran tilasin netistä 3kpl ja kun ne viipy, niin lähettivät samaan hintaan 6kpl. Enhän mä pysty aamulla pitää niistä näppejä erossa ja tuloksena oli tänäänkin NEGA!
Pienoinen öklötys jatkuu, toisaalta mulla sitä usein kierron aikanakin jossain välissä on. Täti oireita ei ole. Ehkä mullakin on vaan jäänyt menkat väliin? Mä oon tosi huono menee mihinkään lääkäriin, enkä ikinä ole edes yksityisellä käynyt.. Kyllä nyt vähän harmittaa, kun kierrot on sekaisin. Ei mulla ikinä ole mitään hormonihäiriöitä tms.ollut.
pöh, hitsi harmittaa todella!!! Tsemppiä muillekin, tää on kurjaa!!
Kävin sitten siellä labrassa verikokeessa. En malttanut odottaa. Ja tuloksen saan huomenna. Mun tuurilla täti tulee tänään! Mutta tulisi nyt edes täti, niin kovasti tämä tilanne piinaa. Pitää unohtaa kaikki vauva-ajatukset nyt. Huomenna tulen kertomaan labran tuomion (vaikka hCG-taso onkin taatusti pyöreä nolla).
Otetaan nyt rennosti... eihän tämä nyt varmaan mikään vakava sairaus ole! Jos ei oteta sitä psyykkistä kuumepuolta huomioon...
Joo, eli eilen tuli täti, mutta vielä kovin on vähäistä vuoto vaikka yleensä jo toisena päivänä mä vuodan litra tolkulla. No katsellaan ja kuulostellaan jos ne hanat huomenna jo aukeis...
Kierto ei ollut mikään super pitkä 34/28-31... tietenkin mun hermoilut ja toiveet raskaudesta saa kierron heittelemään!
Nyt vaan täytyy odotella, että pääsis taas miehen kanssa tosi toimiin ;)
Paljon positiivisia tuulia teille muille!!
....jos meille tuleekin vaikka lokavauva :)
Oliko sun testit One Step -merkkisiä liuskatestejä? Mulla niihin tuli kuuteen sellasta punertavaa " tahraa" mihin sattuu, ja vähän tulkinnanvaraisia viivanpaikkoja/haamuja. Viiminen näistä perjantaina. No valitin asiasta ja korvaavat kyllä, että kannattaa valittaa vaan. Tietysti siis jos se tahra ilmestyi siihen ennen kuin 10min. tuli täyteen, sen jälkeenhän ne saavat kai näyttää mitä vaan.
Jeanel kp 28
Eli menkat 19 päivää myöhässä, kolme testiä näyttänyt negaa.... 19.1 gyne käynti, jolloin toivon tilanteelleni jotain ratkaisua:)
Mieluiten tietenkin raskausuutisia:)
Toista yritetään...
Viim menkat 20.11 ja viimeisen negan testasin 4.1... Nyt en enää testaa, odotaan lääkärikäyntiä vain:)
Olen piitkän tauon jälkeen palstailemassa enkä varsinaisesti edes kuumeilija vielä. Ehkäisyä on käytetty vähän sillä tavalla luovasti eikä kovin tiukkapipoisesti ja nyt yhtäkkiä kk:t myöhässä. Tässä ihmettelenkin, mistä on kysymys, kun kp on ainakin 39/max 30 mutta testi näytti edelleen eilen negaa. Jos ei mitään kuulu, testaan vielä maanantaina mutta sitten en usko muuhun kuin hormoonihäiriöön...Mulla ei ole ollut taipumusta pitkiin kiertoihin koskaan mutta viimeksi pikkukakkosen kanssa kävi kyllä vastaavasti. No, voihan olla, etttä se täti sieltä vielä tulee.
Taustatietoina se, että lapsia on kaksi (1,5 ja 2,5).