Tuleeko täti vai olenko raskaana???
Pistin jo tämän viestin tuonne kolibreihin, mutta siellä sitä ei kukaan kommentoinut...hukkui sinne muiden viestien joukkoon...
Josko nyt uusi aloitus osuisi paremmin silmiin... ;)
Eli tilanne on edelleen sama...
Olemme pupuilleet koko joulukuun ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi menkat alkaa, mutta vaikka alavatsaa samaan malliin (siis kun menkkojen alussa) on jo muutaman päivän vihlonut ei ole vielä täti tullut!
Sitä tässä mietin, että olisiko se oire raskaudesta, kun jotenkin tuntuu että pissakin haisee ihan kummalliselle...
Onko kukaan kuullut moisesta oireesta??
Myös tuntuu että vessassa saa rampata koko ajan vaikken edes kovin paljon juo ja hiukan paleltaa...
Ehkä sekavasti selitetty, mut jos ymmärrätte!
Nämä voi tietenkin olla vain toive ajattelua, mutta en kyllä vielä uskalla mennä testiäkään ostamaan.
Jotenkin sitä aina unohtaa ne ensi oireet vaikka kolmesti olen jo raskaana ollutkin...
Mitäs mieltä te muut olette..?
Mukavaa alkavaa vuotta ja paljon plussia kaikille!!!
Kommentit (103)
Ollaanko nyt sitä mieltä, että testitehtaat tekevät meille kiusaa:)
Mutta... Niin kauan kuin ei ole menkkoja, on toivoa;) Eikö vaan;)
Olen saanut n. 5 odottajalta tietää, että heidän raskaustesti rupesi näyttämään vasta vkolla 8!!! Eli...:))))) Tiistai on toivoa täynnä ja toivottavasti koko viikko, ja oikeastaan seuraavat 9 kuukautta:)
Haleja!
Eppa79: Lasket varmaan tunteja... Niin minäkin sinun puolestasi;) Enää 6 tuntia, niin saat vastauksen:) +++++++++++++
tai ainaskin melkein... Joo nyt saa noi testit unohtua vähäks aikaa. Mä luulen että niillä on joku juoni mua (meitä) vastaan:). Niin paitsi viikonloppuna joutuu vielä testaa jos niitä pirhanan menkkoja ei kuulu. Meillä lauantaina juhlat ja lapset lähössä yö hoitoon, joten ois ihan mukavaa jos voi pari lasia viiniä ottaa.....
Olit juuri sama aikaisesti kirjoittanut viestin tänne:)
Harmi, ettei tällä kertaa tärpännyt:) Mutta kannattaa iloita ainakin tätistä - pääseet uudestaan yrittämään...
Hmmm... Todellaakin, nyt vain ov:ta odottamaan ja pupuilemaan:)
Kirjoitit, että pupuilu sattui, mulla oikeastaan on sattunut viimeisen viikon aikana koko ajan... Itse tässä ajattelin, että johtuu varmasti raskaudesta - huh mua hölmöä!
Minä edelleen täällä ei tätiä, ei plussatestiä:(
tipunen-Te olette tosiaan pitkään yrittänyt ensinmäistä, toivottavasti nyt ei mene yhtä kauan. Milloin olette aloittanut yrityksen?
mamseli, kohtalotovereita ollaan mekin, pyyh. pahoittelut negasta!
Eppa79, täti löysi siis perille. Pahoittelut! Vinkkaa sille, että tulis tännekkin, ottaisin jo ilomielin vastaan niin tietäisin missä mennään!
Mä en jotenkaan usko enää, että voisin olla raskaan. Mutta kyllä edes yhden on tässä pinossa plussattava!!!
äitikki, joka eristäytyneenä kotiin, kun tytöillä on vesirokko. Hyvässä kunnossa jo ovat, mutta tartuu vielä. Ei pääse mihinkään, plääh.
tipinen ei tipunen.
Mitenkäs muuten tuo kohdunkaula " liikkuu" norm. kierrossa? Oon tosiaan huomannut että välillä se on tosi ylhäällä ja sitten taas ihan alhaalla!
Oliko se EPPA79 kun kuukupista puhui? Mulla ollut käytössä 2 menkkojen ajan Divacup ja olen ollut tosi tyytyväinen!! Toimii mulla!!
Toivottavasti me kaikki jäljellejäännet testamme+++++++++ ja muut sitten saa sen plussan ensi kuussa:) Kyllä tähän pitkään talveen nyt pikku piristys tarvittais;)
Esikoisen kanssa meni todellakin kolme vuotta yrittämiseen ja ihan luomuna ja yllättäen se plussa sitten pukkasi;)
Tällä kertaa eri mies ja yritetty n.4 kuukautta...
Mieliala on vaihteleva, eilen olin ihan varma, että kyllä se vauva masussa on. Tänään aamulla olin varma, että mitään masuasukkia ei ole. Nyt taas tunnen, että kyllä olen raskaana:))) Apua!
Olen ihan sekopää kohta!
Onko teillä mitään tuntemuksia?
Minua kyllä väsyttää aika lailla ja on ollut päänsärkyä. Myöskin erialiset mieliteot vaivaavat;) Toissapäivänä tarvitsin klo 23 ison pihvin! Ja tänään on töissä evääksi silliä+perunaa:)))
mäkin välillä olen varma, että raskaana ollaan, nyt taas jotenkin et en ole, oishan se jo testeissä näkynyt. Mies taas on nyt vakuuttunut, että raskaan ollaan =) Oon sille kyllä sanonut, että tuntuu etten ole ja petyt sitten, mutta ei muuta mieltään!
Meillähän vasta yritys alkoi tästä kierrosta, eli olishan se aika ihme jos heti tärppäis! Ykköstä yritettiin 6kk, kakkosta yritettiin 1,5v (kolme keskenmenoa tuli tuona aikana) ja kolmonen läht kasvamaan masussa imetyksestä huolimatta kun kakonen oli 4kk ikäinen ja ikäeroksi tuli 1v ja 3vko!
Mulla ei kauheesti oo tuntemuksiakaan puoleen/toiseen. Aika normaali olo on.
negaa näytti myös eilen, joten en ole raskaana. Toivottavasti ne menkat nyt alkavat pian ja kierto tasoittuu. Kerran elämässä tuli sitten tällainen mahtikiertokin :(. Mies on meilläkin varma, että kolmas on tuloillaan ja pettyy kyllä varmasti, kun ei olekaan :/. Olen yrittänyt vakuuttaa, että en ole raskaana mutta tällaista se on :). Kp on 40+++, en ole edes laskenut enää. Mutta siis nyt voin alkaa kuumeilemaan :), sillä sitä en ole vielä ehtinyt tehdäkään :) :) tämän pikku-kolmosen osalta. Alkaispa nyt vaan ne menkat sitten :).
eppa79 - seuraavassa kierross nähdään ;)!
äitikki - toivottavasti miehesi on oikeassa :)!
Plussasäteitä kaikille!
Basilika - hormonihiiri, joka vetäytyy odottelemaan menkkojaan
Mulla oli esikoisen aikana kp 37 kun tuli nega. Oireita oli kyllä ja viimein kp 54 äiti ja anoppi melkein pakottivat menemään testaamaan neuvolaan, kun heidän silmissään olin raskaana ja niinhän sitä plussa paukahti näkyviin. Tästä on aikaa jo pian 9 vuotta, mutta kun oon täällä käynyt lukemassa niin ajattelin teille kertoa tämmösen tarinan josko loisi uskoa plussatestin tekemiseen. :) Niin ja muut kaksi lasta on näkynyt testeissä ihan " oikeaan" aikaan eli heti kun kuukautiset ovat olleet myöhässä.
Päänsärkyä taitaa olla pelkästä pähkäilemisestä tai sitten esikoisen nenän niistämisestä. Tai sitten täti tulee hetkenä minä hyvänsä... En tiedä... Soitin neuvolaan ja neuvolan tätikin ihmetteli miksi ei kotitestit näytä mitään. Kuulema ei normaalisti lähetteitä labraan saa muuta kuin, jos on tarkoitus keskeyttää, mutta laittoi pissikokeeseen lähetteen. Jospa veritesteihin pääsisi, KUN ei niistä kus' pisseistä kuitenkaan mitään selviä.
Itku pääsi, kun puhelimen suljin. Raskausoire...? Toiveikkaana täällä vielä olen vaikka olo alkaa olla aika epätoivoinen.
Nyt tsemppiä tytöt! :)
tipinen ja äitikki: kohdunkaula tosiaan tulee alas ennen kuin täti tulee. Ja se muuttuu kovasta (vrt. nenä) sellaiseksi ihan höttöiseksi (vrt. alahuuli). Ja mulla kyllä kävi juuri näin. Jossain oli oikein keskustelukin tuosta kohdunkaulasta. Jotkut kopeloivat sitä joka päivä - jotkut jopa KATSOVAt sinne putken, taskulampun ja peilin avulla. Raskaana olevin kohdunkaula on kuulemma sinertävä johtuen runsaasta verenkierrosta. Koitan etsiä sen keskustelun kohta...
Mua harmitti täti aamulla oikeasti TOSI paljon, ja lähdin itku kurkussa piiiitkälle hiihtolenkille. Se kyllä kannatti. Mies oli kotona tehnyt lohdutuspizzaa :) :) Ja muutenkin, oli ihanaa mennä suihkuun ja olo oli oikein raukea. Suosittelen, jos täti jyrää. Mutta toivottavasti tuleekin plussaa noihin testeihin :P
Juu, DivaCup tuli postissa n. viikko sitten. Kokeilin miten Murphyn laki toimii, muttei toiminut (en ollut raskaana) :P Valitsin DivaCupin, koska se oli kaikkein isoimman näköinen; mun menkat = mutavyöry. Kyllä se kuppi tuntuu ihan mukavalta. Tappia voisi kyllä ehkä vähän lyhentää.
siihen että tk tekee pissasta raskaustestin vain jos aikoo keskeyttää. Onko tämä ihan yleinen juttu vai vain kunnittain tapahtuvaa, koska meidän tk:ssa tehdään niitä muutenkin kuin keskeytystä haluaville.
ihan ajallaan! Tää on kyllä ihan hassua hysteriaa joka mut valtas. Ja tasan tarkkaa en testaile mitään enen kun menkat seuraavan kerran selvästi myöhässä.
En edes osta kaappiin yhtään valmiiksi ettei kiusaus iske;).....
No nyt täytyy vaan odottaa että menkat loppuu niin pääsee kunnolla pupuilemaan!!!
plussailu onnea kaikille joille se on ajankohtaista!!
Kiitän, kumarran ja vetäydyn takavasemmalle!
Heissan!
Eppa79- Joo sama kuppi meillä. Mäkin lyhensin sitä antennia vähän ja tuli paremmaksi! Mä valitsin sen kun siinä on se mittataulukko, kun mun menkat oli kanssa aika runsaat kuparikierukan vuoksi. Ei ne sitten sen kupin kanssa tuntunutkaan enää niin runsailta, kun koko ajan oli kuitenkin kuiva olo. Aluksi se oli vähän hankala laittaa paikoilleen ja ekoissa menkoissa pidinkin varmuuden vuoksi pikkuhousunsuojaa ja tulikin vähän ohivuotoa, kun en kunnolla ollut sitä saanut. Tokissa meni jo hyvin ja oli varma ja luotettava olo sen kanssa!
Kiitos tuosta kohdunkaula tiedosta! Pitihän sitä heti mennä kokeilemaan ja se oli ylhäällä ja kova, eli ei vissiin tätiä odotettavissa ihan heti!?
Mamselille tätipahoittelut! Mutta pian pääsette sitten pupuilemaan sitä lokavauvaa! Vinkkaa säkin tädille, että täällä odoteltais jos vaikka eksyis tännekkin.
Meillä Basilika taitaa olla aika samanlainen tilanne, tätiä odotellaan paitsi miehet vauvaa negoista huolimatta =)
_äippä_ , aika jännästi sulle tosiaan kävi tuon esikoisen kanssa, kaipa se olis mahdollista? vai mitä Pirpaliina!?
äitikki
Kävin juuri veritestissä ja vastauksenkin sain melkein heti - negatiivinen!!!!!! Ei tule meille vauvaa tällä kertaa:( Mieheni on ihan masis ja minä kanssa. Olisi edes tätioireita, mutta kun ei ole:(
Mamseli: Pahoittelut ja samalla myös onnittelut tädistä - pääseet ainakin uudestaan yrittämään:)
Itse vedäydyn vapaa päiviä viettämään, pois netistä...
Jospas se tätikin ilmestyisi, etää pääsisin taas jännittämään:)))
Halataan kun tavataan!
Toivottavasti teidänkin onni vielä muuttuu. Mäkin varmaan vetäydyn vähäks aikaa pois täältä kuumeilemsta, mutta palaan varmaan jo ens kierronlopussa ;)
Halataan kun tavataan!
joo, täälä yksi epätoivoinen ja epätietoinen lisää.. mulla kierto nyt 58/28.
e-pillereiden lopettamisen jälkeen (07/2005) oli kierto kahdesti pitempi, mutta ei alkuunkaan näin pitkä.. ja viimeksi menkat tulivat juuri ajallaan 28/28.. ensimmäisen negan tein 19.12 ja eilen illalla (9.1.) toisen.. todella tuskastuttavaa tämä epätietoisuus ja odotteleminen.
missä se täti luuraa oikein? voiko kierto vieläkin pillereiden lopettamisen jälkeen heitellä tällä tavoin? eikö sen jo puolessa vuodessa ajattelis tasaantuvan..? ja kun viimeksikin tulivat normaalisti. viimeksi menkat alkoi 14.11 sen jälkeen ei näy ei kuulu. mutta testit näyttää miinusta, edes haamuista ei tietoa..
edes tuttuja merkkejä tädin tulemisesta ei ole. päinvastoin olo tuntuu tosi väsyneeltä koko ajan, nytkin nukuin reilu 13 h yöllä. lisäksi noin 5pv on närästänyt pitkin päivää. koskaan enne mulla ei ole närästystä ollut. mahassa tuntuu välillä myös jännältä. mutta voihan olla että oon kehitellyt toiveissani nämäkin oireet. ..:)
noh, tässä sitä odotellaan eikä muu kai auta..
plussaonnea teille kaikille!:) toivottavasti tärppää pian!
_äippä_ , aika jännästi sulle tosiaan kävi tuon esikoisen kanssa, kaipa se olis mahdollista? vai mitä Pirpaliina!?
äitikki
[/quote]
Juu samaa mieltä! Mulle on tullut vain ennen selkeitä plussia heti, kun menkat on myöhässä, niin nyt sitä ollaan jo pasmat sekaisin...
Mä olen sen verran optimisti, että negaan en suostu uskomaan ennen kuin täti on kunnolla kylässä! Ja tätin jälkeen en voi olla ajattelematta, että ihanaa päästä ensi kierrosta taas jännittämään! Ei sillä haikaralla ole meille vielä mitään kiirettä, vaikka nyytti tänne ihan mielellään otettaisiinkin.
kaikille negan tehneille tasapuolisesti... mut hei nyt vaan päät pystyyn ja kun täti on taas saatu tältä kuulta nujerrettua niin sitten taas tositoimiin...onhan se vauvanteko ihan mukavaa...vaikka myönnän että välillä se on kyllä pelkkää suorittamista :)
Vielä kyllä omaa tätiäni ihmettelen kun on niin vaisu siis yleensä on niinkuin joku jo mainitsikin että kuin mutavyöry :D
Voimia kaikille ja paljon plussa säteitä vielä piinaileville!!!
Hassua muuten että mun tavallisesta aloituksesta on jo muodostunut näin pitkä ketju...pitäis vissin ihan virallisesti pistää tämä yhdeksi aloitus jutuksi kaikkien muiden joukkoon!
Täti tuli sitten vihdoinkin :/ Siis just mun tuuria! Ei harmittais niin paljoa jos ei olisi mennyt sinne verikokeeseen. Mulla on olkapää kipeä ja luulin aamulla verta pyyhkiessäni, että tämä on nyt sitten kohdunulkoinen raskaus, menin jo terveyskeskukseenkin mutta muistin sitten että olimme eilen työntäneet yhtä jumissa ollutta autoa lumipenkasta melkein 2 tuntia. Siitähän se kipeytyi sitten. Eikä vatsaan juuri koske. No, täytyy kuitenkin hakea se verikokeen tulos ettei ne jää ihmettelemään miksi mua ei kiinnosta! Eilisiltainen pupuilu sattui aika paljon, ja siitä jotenkin arvasin että kohdunkaula on laskeutunut alemmas ja täti tulossa. Kiva, saan nyt kokeilla sitä kuukuppia!
No, tämä oli vasta eka yrityskierto joten kyllä tässä ehtii vielä plussata, toivottavasti tän vuoden puolella :) Enpä nyt pinoudu mihinkään vähään aikaan, käyn toki välillä kurkkaamassa täällä ja jännäämässä teidän puolestanne!
Täältä siis saatte hirveästi ylimääräisiä plussasäteitä +++++++++++++ noin!