Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko täti vai olenko raskaana???

04.01.2006 |

Pistin jo tämän viestin tuonne kolibreihin, mutta siellä sitä ei kukaan kommentoinut...hukkui sinne muiden viestien joukkoon...

Josko nyt uusi aloitus osuisi paremmin silmiin... ;)

Eli tilanne on edelleen sama...

Olemme pupuilleet koko joulukuun ilman ehkäisyä ja nyt pitäisi menkat alkaa, mutta vaikka alavatsaa samaan malliin (siis kun menkkojen alussa) on jo muutaman päivän vihlonut ei ole vielä täti tullut!

Sitä tässä mietin, että olisiko se oire raskaudesta, kun jotenkin tuntuu että pissakin haisee ihan kummalliselle...

Onko kukaan kuullut moisesta oireesta??

Myös tuntuu että vessassa saa rampata koko ajan vaikken edes kovin paljon juo ja hiukan paleltaa...

Ehkä sekavasti selitetty, mut jos ymmärrätte!

Nämä voi tietenkin olla vain toive ajattelua, mutta en kyllä vielä uskalla mennä testiäkään ostamaan.

Jotenkin sitä aina unohtaa ne ensi oireet vaikka kolmesti olen jo raskaana ollutkin...

Mitäs mieltä te muut olette..?

Mukavaa alkavaa vuotta ja paljon plussia kaikille!!!

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me kaikki vielä tärpätään kun aika on oikee..:)

on tosiaan kyl pienes ajas kasvanu isoksi tämä ketju.. no, ainakin on lohduttavaa et meitä on näinkin monta samassa sopassa..:)

Vierailija
82/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirpaliina tuo sinun optimistisuus! Mä yritän aina olla vähän pessimisti, niin sitten en muka pety niin paljon, vaikka pettyyhän sitä kuitenkin. Eli onko siinä nyt mitään järkeä? Mun täytyy selkeesti ottaa tähän kuumeiluun uus asenne, kiitoksia esimerkistä!!

Mä ajattelin ihan samaa (2xx). Pitäis aina olla joku tälläinen piinailioiden oma pino!

Mulla rupes vähän tulee pientä selkä särkyä taas, muuten ei mitään uutta, paitsi oon tänään ihan hirveen saamaton!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pyöreä nolla se tulos, mutta hCG-pitoisuus " alle 1" ei vissiin ihan hirveästi nollasta poikkea? :P

Ihan hyvä vain. Se olisikin saattanut olla kohdun ulkopuolinen tmv, kun vuotoni on toistaiseksi ihan kirkasta verta.

tipinen: voih... saisitkohan gyneltä ajan niin saisit terolut-kuurin? Joskus tosin voi yhdet menkat jäädä väliin noin vain, ja seuraavat tulee sitten ajallaan ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Neuvolaan on ihan turha soittaa, ne kuitenkin käskee odottamaan ainakin 3 kk.

äitikki: se kupin antennin lyhentäminen 6mm:iin auttoi, nyt kuppi ei tunnu ollenkaan :)

Minäkin huomasin että tästä on tullut aika pitkä ketju. Mutta huomasitteko montako kertaa tämä on luettu? Aihe ainakin kiinnostaa :)

Vierailija
84/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelin, että nyt ollaan pikkuhiljaa 5 pvää myöhässä...Viimesen kahen kierron aikana menkkoja on tullut kunnolla 1 päivä. Mitä ihmettä tämä on? Ja minä kun en ole normaalisti koskaan myöhässä. Testit näytti viime kerralla negaa. Että juuh.

Vierailija
85/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksuja sulle (((halaa))). Oli jäänyt jotenkin välistä toi sun viesti. Toivottavasti täti löytäis perille nyt piakkoin!

Vierailija
86/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ((eppa79)) Mä en noista tuloksista tiedä juuri mitään. No, sitten sitä lokavauvaa yrittämään :) Tsemppiä paljon!

Vierailija
87/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pesun sivuilta kopioitu (alkup. lainaaja piipaa00). hCG:n pitoisuus voi siis vaihdella hyvinkin paljon.

Aika hedelmöityksestä/ Aika viimeisistä kuukautisista/ HCG:n määrä

mIU/ml

1 viikko 3 viikkoa 0-5

2 viikkoa 4 viikkoa 3-426

3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340

4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000

6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000

8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000

17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400

>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Vierailija
88/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ne siis menee. Eli taroittaako toi nyt sitten sitä, että olet ollut hetken aikaa raskaana??

Mitä tuo veritesti maksaa yksityisellä? Ja pitääkö mennä lääkäriin ihan vai saako tuon testin ilman lääkärillä käyntiä? Olen aika tietämätön, kun en ole yksityisiä käynyt.

Miehen painostuksella taas testasin ja negahan se sieltä tuli. (nolona tunnustaa) Onneks mulla on enää yksi testi kaapissa, sitten en kyllä enää tilaa, niin en oo koko aikaa testailemassa.

äitikki

Vierailija
89/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eppa79:tä kyselen. Ja sori, mulla on näköjään hirveesti kirjoitusvirheitä, kun en aina jaksa lukea niitä enää läpi =)

Vierailija
90/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut raskaana yhtään hetkeä :) Tuo " alle 1" johtuu vain mittaustarkkuudesta, sen lähemmäksi nollaa ei pääse. Alle 5 tarkoittaa muutenkin aina negatiivista tulosta eli alle 1 on sitten " supernegatiivinen" .

Testiin ei tarvitse lääkärin lähetettä, riittää kun kävelee yksityiselle labran aukioloaikana. Tämän voi tietysti tarkistaa soittamalla ko. lääkärikeskukseen. Pitoisuusmääritys maksoi 32 ¿. Pelkkä " positiivinen/negatiivinen" maksaisi 17 ¿, josta tuloksen saisi samana päivänä.

Vierailija
91/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voin siis kai vetää johtopäätöstä, että olen ovuloinut yhden ylimääräisen joulunväliviikolla (mitä ei ole koko elämäni aikana vielä tapahtunut) ja siis hormoonia ei ole vielä kertynyt tarpeeksi. Kyllä tuolla viikolla vehkailtiinkin, joten jos siinä on ovulaatio ollut niin ei ole ihme, jos on sattunut osumaan. Toisaalta mietin, jos ovis on ollut oikeaan aikaan, niin mitähän alhainen hormoonimäärä tekee raskauden edetessä sikiölle? Jääköhän pieneksi?

Aamulla kiikutan pissit labraan, jos ne olisivat vaikka yhtään sen viisaampia kuin minä täällä kotona. Onko tietoa katsooko ne pissasta mitään pitoisuuksia vai vain plussan/negan?

Tsemppaukset meille kaikille edelleen!

Vierailija
92/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa, no kiitos kun selvensit ja infosit noista testeitä. En nyt vielä oo menossa ainakaan. Tänään on ollut taas sellaista menkkamaista kipua ja valkovuotoa taas paljon vähemmän. Ja öklötystä edelleen.

Mulla on semmonen käsitys, että labrassa ne ottaa pissasta liuskatestin ja tulos on se positiivinen/negatiivinen. Ei ole kyllä ihan varmaa tietoa!!

Toivon nyt hartaasti kaikille plussia! jo nyt on kumma jos ei kukaan plussaa!!

äitikki, joka menee nukkumaan.

Vierailija
93/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne testit tehdään verestä. Pissaa ei siis tarvitse kiikutella mihinkään, riittää kun tuotte ainakin toisen kyynärtaipeenne paikan päälle, eikä kellonajalla tai syömisillä ole merkitystä :) Mä kävin paikallisessa yksityisessä lääkärikeskuksessa, ja kävi kyllä todella vaivattomasti. Koko homma oli ohi parissa minuutissa, hyvä kun ehdin takkini riisua ilmoittautumisen jälkeen! Terveyskeskukseen verrattuna hyvää oli myös se, ettei tarvinnut ruveta perustelemaan/selittelemään testin tarpeellisuutta. Toi 32 ¿ kyllä vähän kirpaisi, mutta sainpahan mielenrauhan! Nytkin miettisin, onko mulla kohdun ulkopuolinen raskaus, kun on kirkasta verenvuotoa ja olkapää kipeä. Kuulostelen kroppaani vähän liikaakin...

Onnea matkaan!

Vierailija
94/103 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyit mitä alhainen hormonimäärä tekee sikiölle. hCG on aluksi sitä varten, ettei keltarauhanen surkastuisi jolloin taas kuukautisvuoto alkaisi. Myöhemmin istukka pystyy itse pitämään yllä raskautta. Mutta jos hCG:n määrä ei kasva, se voi merkitä sitä ettei istukkakaan kasva --> alkiossa tmv. on muutenkin " vikaa" tai kyseessä on kohdun ulkopuolinen tai rypäleraskaus. Mä testasin ekassa raskaudessa plussaa vasta rv 4+6 ja viikolla 6+6 sikiön koko vastasi ultrassa viikkoja 5+5. Se on kuulemma ihan normaalia. Myöhemmin vauva otti kasvussa " aikataulusta" kiinni ja syntyi rv 40+2 ihan normaalin kokoisena (3660 g/ 51 cm) ja on muutenkin ihan terve ja normaali kohta 5-vuotias tyttö.

Vierailija
95/103 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne neuvolasta laittoivat pissilähetteen labraan ja putken sinne juuri toimitin, kohta katson Googlesta mitä ne siitä tutkii, mutta piti tulla ensi tarkistamaan mitä tänne kuuluu. :D

Parempaa tätä päivää toivottaen

Pirpaliina

Vierailija
96/103 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostelit, olisiko kyseessä kohdun ulkopuolinen, kun tulee kirkasta punaista vuotoa ja olkapää (!) kipeä.

Juu ei. Olikohan sittenkin sitä mustaa huumoria? Kohdun ulkopuolinen näkyy aina raskaushormonitasossa eli luku nousee, mutta kohtu on ultratessa tyhjä.

Jos saat vakavan kohdun ulkopuolisen, olet niin kipeä munatorven kohdalta, että menet polvillesi! Lisäksi pystyt lepäämään vain puoli-istuvassa asennossa, kun verta valuu revenneestä munatorvesta vatsaonteloosi. Kyljelläsi et voi maata ollenkaan.

Vuotokin on vain rusehtavaa törkyä ennen ronkkimisia. Siis näin ainakin minulla.

Mutta kyllähän tuollainen " vaiva" saattaa mennä suht pienestikin ohi, jopa lähes huomaamatta, olen ymmärtänyt.

Vierailija
97/103 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä tasojen selvittäminen antaa kummasti mielenrauhaa.

Itsekin pelkään samaa, jos vaikka heti uusiutuisi. :-(

Vierailija
98/103 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä terkkarin pissitesteistä tullut sitten yhtään viisaammaksi. Negaa näyttävät nekin. Nyt siis olisi " rv" 4+5 tai kp 33/28 ja aconilla viimeiset negat on lauantailta tai sunnuntailta (en ole nyt ihan varma enää itsekään). Negaan en suostu uskomaan en sitten ennen kuin täti tulee! En en en!!!

Otin selvää tuosta U-hcg-O labratestistä ja ne tiettävästi otetaan myös pikatestinä ja ovat herkkyydeltään sen 25mIU/l, että sekin vaiva oikein piti nähdä.

Viikon on ollut jo menkkakipuja, väsymystä ja hajuherkkyyttä vieläkin pidempään. Edes ruskeaa valkovuotoa ei ole ollut! Toivoa pidän yllä ja peukkuja kaikille muillekin!

eppa79: oliko se sun 4+6 viikkojen ++++ vahva plussa vai hailakka? Pakko kai tässä on vielä yhdet Aconit testata ennen viikonloppua, kun pitäisi lähteä tyttöjen kanssa ratsastamaan...

Vierailija
99/103 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eikö niin, että tämä 10mIU/mL testit on herkempiä kuin 25mIU/mL ?

Itelläni on ollut noita 10 testejä, eli siitä ei herkemmäksi pääse lukuunottamatta tota veri testiä!?

Voi Pirpaliina! Täälläkin lyödään päätä seinään! Testasin tänään vikan testin ja negahan se oli. Tai oli siinä se viivan paikka eikä siihen musta tullut väriä.. Arvasinkin jo tuloksen, halusin sen vaan tuolta kaapista pois. Nyt en enää tilaa testejä, käyn sitten apteekista hakemassa ehkä ens viikolla jos maltan odottaa niin pitkälle! Mulla on edelleen kanssa öklötystä ja menkkamaisia tuntemuksia. Paleluakin, mutten siitä tiedä kun mä muutenkin melkein aina palelen.

Musta tuntuu, että tässä tulee ihan hulluksi, kun ajatus siitä onko vaiko eikö ole raskaana pyörii vain mielessä. Tuntuu, etten saa mitään edes tehtyä ja tekemistä riittäis ;)

äitikki

Vierailija
100/103 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin, herkempiä ovat ja sen herkemmäksi ei kai pääse, ainakaan kotikonstein :).

Mua taas hermostuttaa ajatus siitä, että mun hormonit ovat päälaellaan, koska mullakaan ei niitä menkkoja edelleenkään näy. Eikä kyse kyllä ole normaalista kierrosta " heti peräänkään" , vaan jostain ihme kesto-PMS-oireilusta ;). Olen kokeillut kaikki " tällä ne ainakin alkaa" -konstit eikä vaan ala.

Mulla ei tässä poisjäännissä voinut olla kyse toiveajattelun luomasta hormonihäiriöstä, koska sain vauvakuumeen vasta, kun menkat olivat jo jääneet pois :). Nyt haluaisin ihan oikeasti kuumeilla mutta kun ei tule edes menkkoja, jotka siis eivät tätä ennen ole ikinä jääneet väliin, paitsi raskauksien takia. Olenkohan mä tulossa vanhaksi tai jotain... " vali, vali" . Selvää PMS-kiukkua ilmassa ;) mutta on ollut jo joulusta alkaen...

Basilika marisee