Masuvauvan sykkeet ja sukupuoli?
Eli pitäneekö paikkansa se, että pojalla hitaammat kuin tytöllä?
Listatkaa omat kokemuksenne, kiitos :)
Esikoisella sykkeet oli aina noin 140:n pintaan ja POIKA tuli.
Nyt odottelen toista ja sykkeet samat, joten mietin, olisiko tämäkin poika?!
Kommentit (9)
Eli ultran mukaan olisi poika tulossa ja sykkeet ovat olleet yleensä 130. Pari kertaa sykkeet on ollu 150, mutta silloin vauveli on kovasti telminyt masussa. Ja mulla myös on ns. poikamasu eli kaiketi nämä merkit sitten joskus ihan pitävätkin paikkansa!
Piippa79 (rv 37+6)
Mulla kaksi poikaa ja molempien sykkeet olleet n. 140-160. Nyt odotan kolmatta ja syke ekan kerran mitattuna oli n. 150. Oliskohan kolmas poika tulossa?
Mut enpä usko et sykkeen mukaan kuitenkaan sukupuolta voisi määrittää. Mut taas itse myös sorrun näihin arvuutteluihin! ;)
Netta 13+4
neuvolalääkäri sanoi ainakin minulle, että syke riippuu ihan täysin vauvan vireystilasta, ei sukupuolesta. Eli jos vauva liikkuu kovasti niin syke on korkeampi ja päinvastoin. Ja itse uskon tähän, sillä molempien vaaveleitteni syke on ollut noin 150 tai ja poikia kuitenkin ovat. Tiedä sitten tästä kolmannesta, vielä ei sykettä ole laskettu...
Esikon aikaan sykkeet olivat 150 pintaan ja poika tuli. Nyt sykkeet 135-140 ja ultran mukaan tyttöä odotellaan :) Et enpä tiedä sit kun aika samoissa nuo sykkeet menee nyt hivenen alempana...
Jarniina rv 28+3
Nyt odotellaan toista ja sykkeet taasen 150 tuntumassa, yli kuitenkin.
Myös vauvan " sijainnista" massusaa, voi kuulemma veikkaille sukupuolta (tämän kertoin neuvolan kätilö). Pojat viihtyvät oikealla ja tytöt vasemmalla. Meidän esikoinen oli lopussa vasemalla ja kaverin vauva (poika) oli oikealla. Nyt tämänkin on alkanut viihtyä vasemmalla.
Tämä paikka-veikkaus voi aloittaa vasta kun 30 viikkoa on täynnä ja vauva on asettunut " oikein" päin.
-Santtu 32+0
esikoinen on poika ja sykkeet oli aina 140 tuntumassa. Nyt on ultran mukaan toinen poika tulossa ja täsmälleen samat sykkeet.
Ja tosiaan, molemmat vauvat ovat viihtyneet masussa oikealla viimeiset viikkonsa.
AliisaS rv 30+3
kaks tyttöä, molemmilla oli sykkeet 120-140. nyt sykkeet olleet 130-160 ja sukupuolesta ei vielä tietoa.
my_selene ja Remppa rv 19+
...sanoi ettei ole edes ikinä itse kuullut moisesta. Eli enpä tiedä mistä olin sen päähäni saanut.
Lääkäriltäni kysyin myös ja hän vastasi ettei siitä voi mitään päätellä...
No joka tapauksessa, esikoinen on tyttö ja sykkeet olivat 160 tuntumassa, ja nyt mennään samoilla sykkeillä, saas nähdä :)
mutta meillä kaksi tyttöä, toisen sykkeet oli aina 160-170 ja toisen 130-140. Nyt kolmosella koko ajan 145-150 eikä harmainta hajua, kumpi tulossa.