Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTOIVEET ke-la

04.01.2006 |

Ajattelinpa aloittaa uuden pinon kun on tuo vanha niin kauhean pitkä! Helpompi luke noita juttuja kun ei aina joudu selailemaan niin kauheasti...Toivottavasti kaikille okei...?

Täällä jatkuu yhä vaan sama meno, väysmys tuntuu kohta tappavan, pahoinvointi ei anna hetkenkään rauhaa, selkä on niin kipeä että hyvä et liikkua jaksaa ja lantiokivut on niin kamalia et en enää tiedä mitä tekisin. Lisäksi sitten vielä supistaa, ja neuvolalääkäri on sitä mieltä et ooni han työkykyinen! Et hip hurraa vaan.

Masu ei edelleenkään ole kasvanut, sitähän mä täällä olen valitellut jatkuvasti. Nyt vaavi alkanut taas liikkua vähän enemmän ja useammin, se kun piti tossa jo välissä niin matalaa profiilia että ihan huolestuin! Kuitenkin joka ilta antoi ainakin yhden elonmerkin niin en sitten soittanut mihinkään ja valitanut...Enpä tosin tiedä millä viikolla tollasten vaivojen takia edes mihinkään tutkimuksiin otetaan?

Onko moni meistä joutumassa sokerirasitukseen? Millä viikolla teillä niitä tehdäään? Turussa kuulemma joskus rv26 aikoihin, vielä ei oo ollut mitään puhetta ja seuraava neuvola rv24+5... No ehkäpä ne sen järjestävät...

MAitoa valuu jatkuvasti, ei oikeastaan liikkellä ollessa eli rintsikoissa ei tarvii pitää suojia. Mutta yöpuku päällä ilman rintsikoita on koko ajan nännit märät ja yöpaita kans...Inhottavaa mutta toisaalta ihanaa, niin kovasti tietenkin toivon että imetys onnistuisi!

Äitiysloman alkuunkaan ei oo enää kuin vajaa kaksi kuukautta, ihanaa!

Mulla oikeastaan vasta nyt on ajatukset lapsesta alkanut selkeytymään niin et alan jo vähitellen luottaa siihen että mekin sellanen kääryle saadaan. SIlti koko ajan pelottaa että syntyykin kauheasti liian aikaisin ja hoito on vaikeaa tai jopa mahdotonta. Mutta pitää yrittää miettiä positiivisesti, suurempi todennäköisyyshän kuitenkin on et kaikki menee hyvin!

Ajateltiin mennä miehen kanssa alennusmyynteihin vähän hoitopöytiä katselemaan torstaina. Ja amme tarttis tietenkin ostaa. Turvakaukalo ja vaunut meillä jo on kun käytettyä ostettiin/saatiin. Vaatteitakin mulla on kauhea pino, kunhan saan sen hoitopöydän niin alan niitä vähitellen valmiiksi pesemään. Ajateltiin laittaa kaikki valmiiksi suht ajoissa koska meillä on kissa. *Se ottaa niin kauheaa stressiä kaikista muutoksista että haluun et silläkin on aikaa sopeutua muutoksiin eikä kaikki tuu sitte kerralla kun vauva tulee. Yks päivä kun siirsin meidän sängyn vierestä yöpöydän pois(jota kissa ennen on käyttänyt kulkureittinä ikkunalle) alkoi hirveä moukuna ja valitus. Mutta pakkohan se on siirtää että siihen sen pinnasängyn jossain vaiheessa saa!

ENSIKERTALAISET: otatteko äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana?

Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja, pinotellaan taas!

Br1t ja Mercedes rv 23+0(!!!!!)

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas keli mennyt taas lauhaksi. Toivottavasti tuo lumimäärä ei katoa kokonaan, liukasta vain tuntui olevan kun aamulla vein miehen töihin.

Puhdasta vettäkin tulee taas, tosin juomaveden vielä hamstrasin ja mietin uskaltaisiko pyykkikoneen laittaa jo päälle...

Minuakin kiinnostaisi ainakin kokeilla noita kestovaippoja ja kantoliinaa. Mikseiköhän äitiyspakkauksessa ole muutamaa kestovaippaa (vai onko?) jotta voisi kokeilla tykkääkö käyttää. Jostain luin noista vaipoista ja olin sen jälkeen ihan pyörällä päästäni kun niitä olikin niin monta erillaista?!?! Luulin että niitä on vain yhdenlaisia...

Täytyykin rekisteröityä tuonne huutonettiin jos sieltä vaikka sattuisi joskus jotain kivaa löytämään.

Amme on meillä seur ostos. Ammetelinettä ei luultavasti osteta kun pesuhuonetilat on sen verran pienet.

Pitänee alkaa pikasiivousta tekemään (imurointi+pölyt) kun illalla tulee

vieraita.

t. Nasu ja Touko 20+4

ps. Touko tykkäsi eilen varmaan huonoa kun söin salmiakkia (iski töissä hirveä himo), vatsa innostui vasta illalla tanssimaan.

Vierailija
42/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Pam-pu-la, hienoja uutisia=) Varmasti kivi vieri sydämeltä!

Ja sitten sokerinrasitus testistä: Jouduin siihen myös esikoista odotellessa, paino sääteli sen, mutta " kiinni" ei jääty. Ja samaten nyt, mutta todellakin vaikka olenkin tois synnyttäjä menen viikolla 27.

Äitiyspakestista: Mies kovasti sen haluaisi, kun esikoiselle ei otettu. Ja toisaalta olis se itsestäkin kiva päästä niitä uusia vaatteita hiplaa, mutta...Kun meillä on äitiyspakkauksen haalareita hattuineen tumppuineen neljät, peittoja pari jne.jne...en tiedä mitä sillä oikeesti tehdään. No, pitää katsoa. Eihän toi 140¿ sitä vastaa mitä paketissa on, mutta kyllä sillä hankintoja tekee, juuri kirpparilta ja esim. huuto netistä.

Esikoiselta siis kovasti tietysti on jäänyt tarvittavaa tavaraa, mutta vaunut oli hankittava ja ne tulikin huudettua juuri tuolta huuto netistä ja nyt vaan kärsimättömänä niitä matkahuoltoon odottelen=) Sitten sellainen Brion seisomalauta esikoiselle pitäisi siihen hankkia. Mutta siinäpä ne sitten oikeestaan isommat ovatkin. Hoitopöydän mies kyhää kylppäriin, kun vanha pöytä ei enää mihinkään mahdu.

Omaa napaa: Suonikohjut oikeassa jalassa todella pahat ja turvotustakin iltaisin on=( Aamulla kun sängystä nousee oikein tuntee kun veri jalkaan kohiseen, niin että pistelee. Tosi kurjaa, mutta maanantaina menen tukisukka mittaukseen ja hankin lääkinnälliset sukat/sukkahousut, jos niistä apuja. Väsymys on kamala täällä töissä...Yöt nukun kuin koiranunta ja ei edes vastapäinen naapuri pääse autollaan lähtemään aamuyöstä lehden jakoon, jotten minä sitä tiedä=:/ Mutta mutta....kaikki kestää vain hetken...19 viikkoa ja hoo hetki käsillä, joten pinnistellään=)

Loppiaisen pyhiä kaikille massun kasvattajille!

H-R rv 20+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko on kipeenä. Eilen illalla nousi ihan yllättäen kuume ja pelkäänpä pahinta, että on raukalla taas virtsatietulehdus:( Aamulla kiikutin pissanäytteen labraan ja tulokset saa vasta maanantaina!!! Siis luultavasti siirrytään sairaalaan viikonloppuna, jos neidin olo parane.

Ihan kauheaa tää lapsen sairastaminen, mäkin oon ihan romuna ja itken vaan mahdollisuutta, että joudutaan taas viikoksi sairaalaan ja lääkekierteeseen.

Tytöllä on sellanen lievä läppävika ja kesällä jo sairasti aika pahan tulehduksen, joka ehti munuaisiin saakka. Nyt jos on taas tulehdus, niin joudutaan alottamaan estolääkitys moneksi vuodeksi. Ja se lääkitys on yhtä ku helvetti. Tyttö oksensi kaiken viikon ajan ulos, siis ei vesikään pysynyt niiden antibioottien jälkeen sisällä. Voi, toivottavasti olis jotain muuta!

Pam-pu-la onneksi sun miehes on kunnossa!

Nyt en taida jaksaa enempää kirjotella...

pricilla 18+2

Vierailija
44/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei vituta mutta päässä kauhee jyskytys ja selkää kolottaa!

masuun ei taas mtään uutta, kaikki hyvin. sais vaan kasvaa. on niin pieni masu minun kokoon nähden. näiden lonkkien väliin kyllä mahtuukin. toivottavasti edes jonkinlainen maha tulee!

minä kans kateellisena luen kuinka kaikki saa sukulaisilta ja ystäviltä vaatteita ym.saan siskolta jotain mutta vaan lainaksi. kaikki täytyy itse hankkia.

mä olen aatellu kans etten hommaa hoitopöytää. yksi iso syy on se ettei se mahtuisi yksinkertaisesti minnekkään, mutta kai sen vaavin voi kuiviin vaihtaa missä tahansa, ei se hoitopöytä kuiteskaan mukana kulje.

kertokaa vinkkejä ja kokemuksia hoitopöydättömyydestä!!

nyt täytyy mennä ukko herättämään tähän päivään!

niin ja pam-pu-lan miehelle parane pian toivotukset!

meppe81 ja ruoto23rv

Vierailija
45/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni vähän valvomiseksi viime yö. Mutta se johtui kyllä siitä, että ukkokulta tuli pikkujouluista puoli viiden aikaan ja mä heräsin siihen. Mutta sainpa sitten aamusta nukkua pitkään.

Nasumasukos niistä kestovaipoista kirjoitti. Siihen uuteen äitiyspakkaukseen tulee ainakin jonkinlainen kestovaippa. Tarkemmin en tiedä, mutta äitinikin oli siitä lukenut lehdestä.

Meidän paco taisi eilen hermostua dopplerista kun koko loppupäivän ja illan piti niin kovaa metakkaa masussa. Oli sitten yöstä onneksi tällä kerralla rauhallisempi :)

Kohta pitäis raahata itsensä käymään KELA:ssa...

[color=red]pikku-milli & paco 23+6[/color]

Vierailija
46/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa kun noin monet ovat sairastuneet.

Me ollaan kaikin voimin koetettu välttää sitä flunssaa, käsiäkin ihan hysteerisenä desinfioitu kun kyläpaikasta tullaan =D =D Liekö sitten mitään apua...

Tultiin just tytön kanssa kaupasta, on aina aika työlästä kahdestaan sen kanssa käydä ,) Itse kun yrität suorittaa ostoksia niin typy viilettää pikkukärryjen kanssa pitkin käytäviä ja lappaa kyytiin ties mitä tavaraa..

Yleensä koetan ajoittaa kauppareissut niin että mieskin tulee mukaan niin on vähän helpompaa =)

Noniin, pitäisi alkaa ottamaan noita joulukoristeita jo pikkuhiljaa pois..Huomenna lähtee kuusi. Ja ankara siivous kun lauantaina on miehen 30w juhlat.

Kristiina 21+1

Vierailija
47/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi enää toivotella huomenta, kun itse olen jo kuudesta saakka ollut hereillä ja töissäkin useita tunteja =D

Taas oli tullut iso litania uusia viestejä, siinähän tää aamupäivä onkin mennyt rattoisasti - siis niitä lukiessa ;)

[color=red]Pampula:[color] Hienoa, että miehelläsi ei todettu sen vakavampaa sairautta. Toivottavasti hän nyt paranee siitä nopeasti, kun sai oikean lääkityksen.

[color=red]Red-Cat:[color] Mulla myös papu potkii ikävästi suoraan tonne kohdunsuulle ja tosiaan tuntuu siltä, kun tehtäisiin papa-koetta. Papu potkii välillä myös virtsarakkoa niin, että jatkuvasti saa juosta vessassa, kun tuntuu että on hätä, mutta sitten ei kuitenkaan olekaan... Kyllä miehet pääsee helpolla ;) Ei silti, kyllä mä ihan mieluusti otan ne potkut tuonne virtsarakkoon, kun en ollenkaan. On niitä oman vauvan liikkeitä niin ihana tuntea.

[color=red]Pricilla:[color] Ikävää, että lapsesi on sairas, toivottavasti, ette kuitenkaan joudu sairaalaan. Se ei kyllä varmastikaan ole lapsen kanssa mitään helppoa. Pikaista paranemista sinne siis!

[color=red]Meppe81:[color] Kun hoitopöytä ei mahdu minnekään, niin olisiko hyvä ostaa sellainen irrallinen hoitoalusta, mitä voi sitten käyttää missä tahansa tasolla (pöydällä, lattialla tms.). Onhan niitä kaikenlaisia alustoja hoitolaukuissakin ym., mutta tarkoitan sellaista mikä laitettaisiin hoitopöydällekin eli topattu ja reunallinen. Sellaiset alustat ei maksa tietääkseni kovin paljon. Korjatkaa, jos olen väärässä.

[color=red]JJ-82:[color] Kyselit mistä saisi tietoa kestoilusta. =) No täältä tulee läjä nettiosoitteita... on nimittäin tullut otettua aika paljon jo selvää. Kestovaipoissahan on pääasiassa kolme osaa:

kuivaliina (tarvittaessa vauvan ihoa vasten), sisävaippa, joka toimii imuosana ja kuorivaippa, joka toimii kosteussulkuna. Itse tulen todennäköisesti käyttämään eniten ns. taskuvaippoja tai A.O.I (all-in-one) vaippoja, joissa koko paketissa on nämä kaikki osat, eikä niitä tarvitse koota erikseen. Itsekin olen vielä opetteluvaiheessa.

Mutta tässä siis niitä linkkejä.

Hyviä kestovaippaoppaita löytyy:

www.kestovaipat.fi

www.kestovaippainfo.fi

Verkkokauppoja, joissa on kestoja myynnissä sekä joissakin myös oppaita:

www.vaippakeiju.fi

www.kotikakarat.net

www.meandmama.fi

www.pehmopeput.fi

www.tiarella.fi

www.tunttarulla.com

Kestovaipat ovat mielestäni kalliita, mutta jos niitä aikoo alkaa käyttämään, kannattaa yrittää löytää ainakin osa vaipoista käytettynä. Toisaalta, kestovaipoilla on hyvä jälleenmyyntiarvo.

Soile ja mahassa kovasti potkiva papu 21+5

Vierailija
48/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vaan, kun tuli pelkkää punaista tekstiä... Nimet piti vaan tulla punaisella... :/

Vierailija
49/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on sitten poikettu ja esikkokin oli mukana. Ekaa kertaa, kun yleensä mies voi hoitaa, mutta nyt joutui menemään töihin. Mut ihan kivasti meni, esikko käyttäytyi hyvin ikäisekseen. Pari kertaa sammutti valot, heitteli lelut lattialle ja ne kerättiin, heitteli lelut lattialle, viipelsi siellä täällä ja naureskeli...

Sokerimittaustulokset siis viikon seurailin kotona ja sormet on reikiä täys. Niin, ne olivat ihan ok. Tieto meni äitiyspolille ja sieltä sitten joskus kutsuvat. Uusi rasitus sitten rv26 ja saas nähdä kuin sitten käy. No, ruokavalio pitäisi pitää ja liikuntaa ja sellaista, mutta se nyt on hyväksi kaikkille...

Kantoliina pitänee kyllä hankkia, esikolla ei ollu. Nyt aattelin, et kesä vauva voisi nukkua liinassa silläaikaa, kun kipitän esikon perässä :). Onko muilla kokemuksia? Toimiiko vai onko toiveajattelua?

Nyt esikolle ruokaa nassuun...

Typy ja Pähkinä

Vierailija
50/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa kuulumisia pitkästä aikaa. Eilen olimme rakenneultrassa ja siellä kaikki oli hyvin. Vauva oli kasvanut normaalisti ja kaikki rakenteet olivat kunnossa. Onpa huojentunut olo!

Kantoliinoista: Meillä oli esikoisella kantoliina alkukuukausina kovassa käytössä ja minusta se oli ihan ehdoton vehje. En tajua miten olisimme tulleet toimeen ilman sitä, kun vauvamme oli vaativaa sorttia ja halusi olla vain sylissä kaiket päivät. Kantoliinan kanssa sai kädet vapaaksi ja pystyi tekemään välillä muutakin kuin kanniskelemaan vauvaa. Ja nukuttamisessa se oli myös korvaamaton apuväline.

Hoitopöydästä: Meillä oli " hoitopöytänä" irrallinen hoitoalusta kylppärissä pesukoneen päällä. Se oli tosi kätevä ratkaisu ahtaassa asunnossamme. Meidän pojalla oli kaiken lisäksi paha tapa pissata kaaressa aina vaippaa vaihdettaessa, joten kylppäri oli siitäkin syystä kätevä paikka. Emme siis aio nytkään satsata mihinkään erilliseen hoitopöytään, vaan pesukoneen päällinen saa kelvata kuopuksellekin.

Vauva liikkuu jo pontevasti ja tunnen tällä kertaa potkut paljon selvemmin kuin viimeksi. Tosin vesseli viettää unessa suurimman osan aikaa, mutta sitten kun liikkuu, potkut tuntuvat jo mahan päällekin. Maha on yhtäkkiä kasvanut ihan kamalasti ja olen kyllä jo ihan tukevasti raskaana olevan näköinen, mikä on mukavaa.

Hyvää loppiaista ja viikonloppua kaikille!

Suikeroalpi ja Möyrinkäinen rv 20+2

Vierailija
51/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia hoitopöytävinkeistä, lisää saa tulla.

irrallista hoitoalustaa olenkin ajatellu mut se kylppärissä pesukoneen päällä ei meillä onnistu. niin ahdas että hyvä kun kääntyä mahtuu + pesukone sellanen minimalli eli kapea. hoito alusta olisi hengenvaarallinen sen päällä.

mutta hätä keinot keksii ja sitä hoitopöytää ei periaatteessa kauaa edes tarvi. sisko on jo kauan joutunu hoitaan poikaansa lattialla. niin kova meneen ettei pysy pöydällä, poika nyt jo kyllä 10 kk.

hyvät loppiaiset ja viikonloput!

meppe ja ruoto

Vierailija
52/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut ensin ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista!

Mä sain revittyä pari tuntia sitten itseni vihdoinkin sinne KELAan... ja hyvä reissu oli =) Mua kun vähän jännitti saanko riittävästi opintosuorituksia helmi-maaliskuulta ja sitten vuoden päästä keväältä, mutta ei tarvi murehtia enää kun sain tietää, että olen oikeutettu kotihoidon tukeen vanhempainrahakauden jälkeen. Mikä siis käytännössä mahdollisti sen, että pystyin hakemaan äitiyspäivärahan varhennettuna eikä tarvi sitten sitä opintotukea murehtia. Katkaisen tuen ja voin sitten kuitenkin käydä tenttejä tekemässä vielä maaliskuussakin jos jaksan. Ja samoin seuraavan kevään kanssa... en nosta opintotukea vaan saan sen kotihoidon tuen sitten ja voin rauhalliseen tahtiin kuitenkin käydä jotain tenttimässä. Kun aktiivinen opiskelu mulla alkaa sitten syksyllä -07. Olikohan nyt sekavasti selitetty... mutta jokatapauksessa mulla alkaa äippäri nyt sitten jo 27.2!!!

Tosin aktiivista opiskeluahan mulla nyt on enää tämä tammikuu...

Vierailija
53/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä kokeneilla että mikä olisi hyvä ja helppokäyttöinen kantoliina, kun sellaisen hankkimista olen miettinyt?

Alfiina+masuvauva 22+3.. tänään aikaisemmin sekoilin viikoissa ;)

Vierailija
54/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpä ehtiä naputtelemaan muutaman rivin, vaikka esikoinen häiriköikin parhaansa mukaan. Suurta huvia on mm. livahtaa pöydän alle repimään tietsikan johtoja...

Kyllähän tuollainen uhka vakavammasta sairaudesta aina pistää miettimään, miten hyvin omat asiat ovatkaan. Ainakin tästä oli se hyvä seuraus, että mieheni ja minä emme ihan pienistä tappele vähään aikaan. Sitäkin kun on välillä tullut harrastettua, toinen hirveässä päänsäryssä ja toinen rättiväsyneenä kun joutuu lapsen ja kodin hoitamaan yksin 24/7.

Red_Cat; sua taidettiinkin jo vinkata huuto.netistä. Mä hankin aikanaan esikoiselle (ja välillä vieläkin) etenkin vaatteita ja leluja huuto.netistä. Kirppareilta voi myös tehdä tosi hyviä löytöjä, jos niillä on aikaa kierrellä. Ja aina kannataa myös laittaa ostetaan -ilmoitus neuvolan ilmoitustaululle.

Pricilla; kuulostaapas kurjalta teidän pienen sairastelu. Inhottavaa, kun näin viikonloppua vasten joutuu labratuloksiakin odottamaan niin kauan. Toivottavasti ei ole virtsatietulehdusta!

Meppekös kyseli hoitopöydistä. Meilläkin on sellainen irtonainen reunallinen hoitoalusta joka on apukeittiössä tiskipöydän päällä. Tämä siksi, että lähellä oleva pesupiste on kyllä kullan arvoinen ;-)

Lopuksi vielä jaksamisia ainakin Nallurille ja kaikille, joita vanhemmat lapset/suonenvedot/masun painaminen valvottavat öisin. Jatkuva väsymys on kyllä kamala olotila. Itsellä ainakin tuo jatkuva pimeys vielä pahentaa asiaa, onneksi nyt ollaan jo menossa kohti kevättä ja valoisampia aikoja.

Pampula & co

Vierailija
55/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soile :) Huojensit oloani huomattavasti. Olen koko päivän miettinyt ja tuskaillut kun vauva potkiskelee sinne kohdunsuulle, onneksi en ole ainoa. Jotenkin sitä vaan huolestuu heti, koska se ei tunnu ollenkaan mukavalta. Jotenkin tuntuu että nyt kohtu on arka siitä kohti kun vauva koko päivän potkinut, mutta eiköhän tämä tästä.

Mietin vielä että voikohan tuo aiheuttaa supistuksia? Nimittäin luulen, en ole varma kun ensimmäistä odotan, että tänään tuli ensimmäinen supistus. Kipua en tuntenut mutta noin 10 sekunnin ajan maha oli aivan kova. Olikohan se supistus, ja voiko johtua siitä että vauva potkii tuonne.

Arveluttaa kaikki, mutta eiköhän asiat ole kunnossa.

Mukavaa iltaa!

Red_Cat & Möykky 19+5

Vierailija
56/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee alkaa selaamaan tuota huutonettiä. Jonkin verran olen tätä vauva-lehden osto/myyntipalstaa seurannutkin. :)

Vierailija
57/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vatsan hetkittäinen kovettuminen on mitä todennäköisemmin ns. harjoitussuppareita, mulla ainakin alkoivat joskus näillä viikoilla sekä nyt että esikoista odottaessa.

Ovat ihan vaarattomia ja menevät yleensä ohi viimeistään kun menet lepäämään. Kohtu se siellä vaan treenailee tulevaa koitosta varten :)

Vierailija
58/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pricilla: voimia ja pikaista paranemista tytölle! toivotaan ettei oo tulehdus!

Pikku-milli: siihen ei oo niin kauan enään, äippälomaan siis.. =)

Käykää myös kattomassa vauva-lehden verkkokaupassa. ihania bodyja ja semmoista. ite aion ainakin tilata sellaisen " isin poika/tyttö" sit kun tiedetään kumpi tulee.. =)

No, nyt pitää tehä jotain hyödyllistäkin..hyvää pitkää viikonloppua ja voikaa hyvin, maanantaina ollaan mekin, Remppa ja mä, puolessa välissä!!!

my_selene ja Remppa rv 19+

Vierailija
59/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli kantoliinoista... Itse käytin esikon kanssa paljonkin kantoliinoja ja voin kyllä lämpimästi suositella. Meillä on käytössä Kanga-liina, Pemmikaanin trikooliina ja nyt neidin ollessa isompi Ergo-reppu. Pikkuiselle paras on minusta ehdottomasti trikooliina, kotimaisista esim Pikku Ruu tai Pemmikaani. Helppo käyttää ja monipuolisempi kuin rengsliina (esim Kanga). Nuo edellämainitut kotimaiset on vielä paljon edulllisempia kuin ulkomaiset vastineensa ja monen muunkin mielestä ihan yhtä hyviä. Kummallakin firmalla on omat nettisivut joista löytyy lisää tietoa. Pemmikaanista voi tilata ihania uniikki-kantoliinoja joihin saa vauvan nimen tai/ja kuvan. Kummipojalle tilasin sellaisen kummilahjaksi. Tosin nimikointi hankaloittaa käyttöä tulevilla sisaruksilla tai myyntiä eteenpäin. Mutta aivan ihanan näköinen liina oli. Liinan mukana saa kuvalliset sidontaohjeet joita tosin löytyy myös netistä. Lisäksi varmaan lähes kaikilla vähänkään isommilla paikkakunnilla on olemassa " liinatukihenkilö" joka auttaa mielellään sidontojen kanssa. Tosin trikooliinaa on tosissaan helppo käyttää.

Aurina, liinassa paljonkin matkustanut esikko 2v ja masukki 21+6

Vierailija
60/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin; tuosta liinailusta.. aion hankkia tai siis tehdä liinan itse tätä pikkukakkostakin varten, esikoisen kanssa hyväksi havaittu juttu! =)

Äitini on ompelija niin hän auttaa valmistuksessa, ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi liinasta.. ;)

Pikku-milli.. Voiko äitiysloman tosiaan aloittaa jo aikaisemmin, paljonkin? Mietin tuota vaihtoehtoa kans..??

Sitten vähän omaa masua:

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin, sf.mitta jo 18cm ja painoa nyt jo kaksi ja puoli kiloa lisää.. joulu tekee..

pissa puhdas (onneksi, ettei se hiiva jäänyt kummittelemaan)

ja vauvan syke 130-140 (selkeä tapaus?)

AIVAN IHANIA muuten nuo masukuvat, voi kun saisin itsestänikin aikaan sellaisia. Pitäisiköhän rekisteröityä tuonne Irc-galleriaan??

Mutta nyt tekemään jäädykettä, huomenna sekä mun että miehen vanhemmat tulee meille kylään ja syömään. mukavaa.

Ihanaa aikaa masukkaat, tavataan taas!

pid ja Myttynen 21+5