Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTOIVEET ke-la

04.01.2006 |

Ajattelinpa aloittaa uuden pinon kun on tuo vanha niin kauhean pitkä! Helpompi luke noita juttuja kun ei aina joudu selailemaan niin kauheasti...Toivottavasti kaikille okei...?

Täällä jatkuu yhä vaan sama meno, väysmys tuntuu kohta tappavan, pahoinvointi ei anna hetkenkään rauhaa, selkä on niin kipeä että hyvä et liikkua jaksaa ja lantiokivut on niin kamalia et en enää tiedä mitä tekisin. Lisäksi sitten vielä supistaa, ja neuvolalääkäri on sitä mieltä et ooni han työkykyinen! Et hip hurraa vaan.

Masu ei edelleenkään ole kasvanut, sitähän mä täällä olen valitellut jatkuvasti. Nyt vaavi alkanut taas liikkua vähän enemmän ja useammin, se kun piti tossa jo välissä niin matalaa profiilia että ihan huolestuin! Kuitenkin joka ilta antoi ainakin yhden elonmerkin niin en sitten soittanut mihinkään ja valitanut...Enpä tosin tiedä millä viikolla tollasten vaivojen takia edes mihinkään tutkimuksiin otetaan?

Onko moni meistä joutumassa sokerirasitukseen? Millä viikolla teillä niitä tehdäään? Turussa kuulemma joskus rv26 aikoihin, vielä ei oo ollut mitään puhetta ja seuraava neuvola rv24+5... No ehkäpä ne sen järjestävät...

MAitoa valuu jatkuvasti, ei oikeastaan liikkellä ollessa eli rintsikoissa ei tarvii pitää suojia. Mutta yöpuku päällä ilman rintsikoita on koko ajan nännit märät ja yöpaita kans...Inhottavaa mutta toisaalta ihanaa, niin kovasti tietenkin toivon että imetys onnistuisi!

Äitiysloman alkuunkaan ei oo enää kuin vajaa kaksi kuukautta, ihanaa!

Mulla oikeastaan vasta nyt on ajatukset lapsesta alkanut selkeytymään niin et alan jo vähitellen luottaa siihen että mekin sellanen kääryle saadaan. SIlti koko ajan pelottaa että syntyykin kauheasti liian aikaisin ja hoito on vaikeaa tai jopa mahdotonta. Mutta pitää yrittää miettiä positiivisesti, suurempi todennäköisyyshän kuitenkin on et kaikki menee hyvin!

Ajateltiin mennä miehen kanssa alennusmyynteihin vähän hoitopöytiä katselemaan torstaina. Ja amme tarttis tietenkin ostaa. Turvakaukalo ja vaunut meillä jo on kun käytettyä ostettiin/saatiin. Vaatteitakin mulla on kauhea pino, kunhan saan sen hoitopöydän niin alan niitä vähitellen valmiiksi pesemään. Ajateltiin laittaa kaikki valmiiksi suht ajoissa koska meillä on kissa. *Se ottaa niin kauheaa stressiä kaikista muutoksista että haluun et silläkin on aikaa sopeutua muutoksiin eikä kaikki tuu sitte kerralla kun vauva tulee. Yks päivä kun siirsin meidän sängyn vierestä yöpöydän pois(jota kissa ennen on käyttänyt kulkureittinä ikkunalle) alkoi hirveä moukuna ja valitus. Mutta pakkohan se on siirtää että siihen sen pinnasängyn jossain vaiheessa saa!

ENSIKERTALAISET: otatteko äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana?

Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja, pinotellaan taas!

Br1t ja Mercedes rv 23+0(!!!!!)

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tulla kirjoittamisesta mitään edellisen viestini perusteella joten pahoittelen kirjoitusvirheiden määrää! ;)

Vierailija
22/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

My_selene: Mehän käytiin siellä Femedassa 4 D-ultrassa ja voin kyllä sitä paikkaa hyvin suositella! Bruno oli minusta hyvin mukava tempperamenttinen italiaano ja osaa ainakin asiansa! Hänhän on aikanaan tämän 3/4D ultran Suomeen lanseerannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti vastaan muutamaan kyselyyn.

äitiyspakkauksen otan tottakai!

vakuutus pitäis hommata.

joudun/pääsen sokerirasitustestiin rv26.

masuun kuuluu hyvää mutta mulla tänään vitutuspäivä eikä kiinnosta mikään. anteeks kielenkäyttö!

toivottavasti huomenna parempi päivä!

meppe81 ja ruoto23rv

Vierailija
24/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananpalat marinoitumassa, joten ehdin taas vähän surffata... Vinkatkaa muuten hyviä sivustoja, kun alkaa tympiä nämä tavanomaiset. Tätä palstaa lukuunottamatta tietysti :).

En aio ottaa ä-pakkausta. Esikoisen pakkauksesta melkein kaikki vaatteet jäi käyttämättä. Hienoa kuitenkin minustakin, että tällainen mahdollisuus on ja siitä on monille varmasti hyötyä.

Käytin esikoisella kestovaippoja 5kk -iästä vuoden ikään saakka. Nyt on ollut reilun kuukauden verran kertakäyttövaipat käytössä. Tuli kyllästyminen, mutta ehkäpä taas joku päivä kaivan vaipat kaapista ja otan käyttöön. Oli ihanaa, kun ei ollut haisevaa vaipparoskista, vaan vaipat sai laittaa koneeseen ja kakat meni suoraan pönttöön. Hienoa, että uudessa pakkauksessa on kestovaippa. Jos ei muuten, niin varavaipaksi.

Vauvalle ei tarvitse ostaa oikeastaan mitään. Etenkin, jos on tyttö. Sitteriä ei ollut käytössä esikoisella ja sellaisen ajattelin hankkia. Samoin haluan uuden helpomman kantoliinan. Esikoisen jäljiltä oleva trikooliina on liian pitkä ja paksu, taidankin sen laittaa myyntiin. Muutoin se oli kyllä käyttökelpoinen, kun sen sai asennettua. Monesti vauva nukkui ihan pienenä liinassa samalla, kun tein vaikkapa ruokaa. Suosittelen muillekin, jos ette ole vielä tutustuneet kantoliinoihin. Muistaakseni www.kantoliinakanava.fi -osoitteesta saa paljon vinkkejä.

Eipä muuta, kirjoitelkaa ahkerasti. On niin hauska lukea teidän kuulumisia!

elli 19

Vierailija
25/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin oli viimeksi aivan sairaan huono valmennus ja jos nyt on sisällöltään samanlainen, niin ei kyllä miehen kanssa mennä. Meillä oli pelkkää luentoa ja ainakaan meidän paikkakunnalla ei tehdä enää mitään synnytys- tai hengitysharjoituksia. Aika tylsää, kun odotin ihan, että päästään miehen kanssa puhkumaan:)'

Toivottavasti muualla on panostettu valmennukseen enemmän, ei nimittäin innostanut kauheasti lähteä synnyttämään, kun mielessä pyöri 80-luvun alkupuolen synnytysvideo!

Ja äitiyspakkaus on kyllä ihan super-hyvä juttu! Mutta...meilläpä onkin kaikki äitiyspakkausvaatteet (hyväkuntoisina) minun ja siskoni lapsuudesta ja esikoisesta+kaikki tutut, puolitutut ja melko tuntemattomatkin toivat esikoiselle lahjaksi vaatteita, joten vaatteita on tarpeeksi vaikka kaksosille:)

Vierailija
26/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista!

Olen niin helpottunut; mieheni (joka viimeiset 2 kk on kärsinyt tauottomasta päänsärystä) kävi tänään neurologilla, joka ei löytänyt mitään muuta vikaa kuin hermoratatulehduksen. Eli tulehduskipulääkkeillä ja hieronnalla pitäisi lähteä, kun mitkään normaalit särkylääkkeet eivät ole tehonneet. Lämpöiset kiitokset vielä kaikille meitä tsempanneille!

Oma vointikin on ihan kohtuullinen taas, toissapäivänä oli niin karmeat ristiselkä- ja liitoskivut että loppuillasta liikkuminen oli ihan mahdotonta. No, ainakin esikoisella oli hauskaa, kun äiti konttaili pitkin lattioita :D

Stellanord; ei meilläkään synnytysvalmennuksissa päästy puhkumaan ja puhisemaan vaan keskityttiin teoriaosuuteen. Käsiteltiin lähinnä maidontulon fysiologiaa, parisuhdeasioita ja vauvan hoitoa. Kieltämättä oli " hieman" huvittavaa, kun kaikki joutuivat vuorollaan pesemään vauvanukkea tyhjässä vannassa. Elottoman nuken käsittely vedettömässä vannassa onkin ihan sama asia kuin muutaman kilon painoisen, kiemurtelevan vauvan... Synnärikäynti oli kyllä positiivinen, oli hyvä päästä tutustumaan paikkoihin ennalta.

Meillekään ei mitään tarvikkeita tarvita, kun esikoisen jäljilta on kaikki tallessa. Äitiysavustuksen ajattelin käyttää kaksostenrattaiden hankintaan.

Pampula, poika ja Sintti 20+1

Vierailija
27/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pam-pu-la, ihanaa että kaikki oli miehelläsi hyvin!!!! =)

Mä täällä tapan aikaa koneella kun mies lähti työpaikan pikkujouluihin =D käyhän se näin joulun jälkeenkin tietysti...

Vierailija
28/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa et se selvis ja et miehesi saadaan kuntoon! ja ettei ollu mitään sen vakavampaa" . nopeaa paranemista!

my_selene ja Remppa rv19+

Vierailija
29/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, säikähdimme kyllä pahemman kerran kun mies meni yhtäkkiä niin huonoon kuntoon. Todennäköinen syykin selvisi; lääkäri oli kysynyt onko mies viime aikoina vaihtanut autoa. No onhan se (n. 2kk sitten). Usein kuulemma uuden auton aiheuttama erilainen ajoasento aiheuttaa tällaisia niskakramppeja. Niin pienestä se voi olla kiinni!

Siinä vaiheessa kun vaivoja vasta selviteltiin, yritin kovasti olla positiivinen ja tukea miestäni. Itse sitten sain onneksi purettua huoliani mm. täällä. Ihanaa, että olette olemassa :)

Vierailija
30/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kirjoiteltua aika vähän, kun ei oikein mitään kummaa ole tapahtunut :). Mikä on tietty hyvä. Siis masu kasvaa ja potkut tuntuu ja silleen, mutta ei muuta. Olo alkaa olla aika energinen, ei enää päikkäreitä vaan eilenkin siivosin hullun lailla. Tuo ekan raskauden tulos tuossa myös työllistää, aivan ihana on! Niin ja silleen tuntuu tämä koko homma toistolta, siis raskaus. Kun edellisestä on niin vähän aikaa. Ihania ovat kyllä potkut, aina. Joo siinä omaa napaa.

Joku tuolla aiemmin mainitsikin, että harmi kun tulee vaan omaa napaa kirjoiteltua. Sama vika. Sitä, harvoin käy pinoa lukemassa niin paljon on ehtinyt kertyä, että... ei muista kommentoida :)... joo... Nyt aattelin, että luenkin pinon pätkissä, hahaa... ja kirjoittelen aina välillä... joo.

Sokerirasitustestistä, Br1t siitä kai kyseli.

Minä siis jo kävin ja oli tuo paastoarvo taas koholla. Siis kävin joskus viikolla 17. Yleensä se kai on tossa viikolla 25, mutta mulla kun oli edellisessä raskaudessa tuo diabetes-diaknoosi, niin nyt pistivät mittauksiin heti kärkeen.

Nyt olen sitten kotona mittaillut arvoja, joo ja huomenna kuulemaan kuinka jatkossa. Onneksi eivät arvot ole olleet kovin korkeita, rajoissa ovat pysyneet :).

Nimiasiaa.

Meillä ei olla vielä mietitty. Katsoo sitten 3d-ultran jälkeen, jos vaikka jäisi 50% nimi vaihtoehdoista pois heti kärkeen. Olisi kiva tietää onko tyttö vai poika. Joo, ei sillä tietenkään väliä, mutta tietää sitten myös säästääkö esikon vaaleanpunaiset vaatteet vai pistääkö kiertoon. Joo vähän harhautui asiasta...

Nimistä vielä. Oon myös ajatellut, että ei sitä osaa nimetä ennen kuin sen näkee. Siis esikonkin nimi sitten vaan lopulta tuli, että " Hei, tuohan on ihan selvästi..." , kun oli syntynyt ja vähän luonne rupesi näkymään. Ehkä johonkin kolmeen nimi vaihtoehtoon taas karsitaan.

Nyt lukemaan pinoa edelleen...

Ja huh, ompas se jo pitkäksi ehtinyt...

typy ja pähkinä 20+

Vierailija
31/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olihan niitä galluppeja vielä... siis... joo...

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, vaikka esikolta on tietysti kaikkea jäljellä ja runsaasti. Se on musta niin hyvä ja runsas. On se kiva sitten niitä pieniä vaatteita ihailla ja lajitella. On sitten kakkosellekkin jotain uutta ja menee ne rahat varmasti vauvalle eikä laskuihin yms. Niinkuin joku muukin totesi...

Hankintoja ei olla tehty, eikä juurikaan ole listalla. On kaikkee pinnasänkyy, sitterii, hoitopöytää yms. esikon jäljiltä ja osa vielä käytössä. Rattaita pitää harkita, että riittääkö sisar-lauta, mutta sen näkee sitten vasta käytännössä. Ja esikolle uusi sänky pitänee hommata, nyt vielä nukkuu pinniksessä.

Kai sitä jossain vaiheessa, joku pieni vaate on hommattava :).

Ei kai muuta.

Kestovaipoista. Ei ikävä kyllä ole energiaa, liian laiska ja mukavuudenhaluinen olen. Ja niin helppoja! nämä kertakäyttöiset. Jos olisi saanut lapset kymmenen vuotta sitten niin ehdottomasti olisi ollut kestojutut ja luomuruokaa. Nyt on vuosien karttuessa idealismi karissut :( Tyhmä juttu sinänsä.

My_selene... Olen menossa 3/4d ultraan, joo. Felisitakseen (kai se nimi noin oli? höh aivot pehmenee raskauden myötä) ultraaja on sitten Tapio Kurki. En osaa sanoa kumpi parempi, kun ei ennen olla käyty. Joo tossa joulun jälkeen tilasin ajan ja sain vasta tammikuun viimeiselle päivälle, joten ainakin siellä tuntuu olevan ruuhkaisaa.

Heh... Sitähän saa oikein romaanin aikaiseksi, kun kirjottaa pätkän kerrallaan ja taas lukee teidän juttuja. Niitä on kyllä kiva lukea. Yksinpuhelua... Hih.

Nyt tekemään salaatti välipalaksi... Joo ja kyllä usein on nälkä!

typy taas...

Vierailija
32/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti tiedosta. olen ajatellu mennä joskus helmikuun alkupuolel ja mietin just niin et on varmaan ruuhka näin talvella kun niitä kevätvauvoja tulee aika reilusti. ois kiva kuulla liisää siitä Felicitaksesta jos joku on käyny siellä..ja ilmoita sit kun oot käyny!

hinnoissa ei varmaan on suuria eroja ja uskon et molemmat ovat erittäin ammattitaitosia. odotan kovasti sinne 3/4d-ultraan menemistä!

m_s ja R

Vierailija
33/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tulihan tarinoitua, mutta vielä...

Pam-pu-la : Tosi kiva, että miehesi juttu selvisi. Helpotuksen huokaus siis... Tuollaiset jutut pistää aina miettimään...

My_selene : Joo varmasti tulen sitten hehkuttamaan, kun ultrassa on käyty. Jostain vanhasta ketjusta luin ja kumpaakin paikkaa kehuttiin. Hinnassa on kai 10¿ ero, siis ihan mitätön.

Niin ja onnea kaikille kivoista rakenneultra kuulumisista.

Oma on sitten ens maanantaina... Odotan innolla.

Ja hyviä vointeja ja napakoita potkuja meille kaikille.

Typy ja pähkinä 20+

Vierailija
34/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pam-pu-la ihana kuulla että miehelläsi ei ole mitään vakavampaa! Meilläkin oli ennen joulua sellainen vakavampi hetki kun mies sai töissä hengenahdistuskohtauksen. Viikko myöhemmin selvisi ettei mitään vikaa löytynyt, ilmeisesti kaikki johtuu jumissa olevista hartioista ja niskasta.

Meppe81 taisi kertoa vitutuspäivästään. Täytyy sanoa että itsellä oli tiistaina sellainen. Kaikki ärsytti eikä mikään kelvannut. Hassua, olin vaan kokoajan pahalla päällä. Sitä ne hormoonit teettää kait. ;D

Äitiyspakkauksen aion ottaa, ja olen kait vähän poikkeava koska nimenomaan haluasin sen uuden. Eli aion sinne maaliskuun puoleenväliin jättää pakkauksen hakemisen ja toivoa että saisin uuden.

Kestovaippaa olisi mukava kokeilla sitten kun vauva on noin puolen vuoden ikäinen. Ihan pikkuiselle en ala sitä vielä laittamaan.

Hankintoja on vähän tehty. Vauvan turvakaukalo ostettiin käytettynä. Vähän vaatteitakin on tullut ostettua. Myös turvavyönalennin on itselle hommattu. Pinnasängyn ostamme tutuilta käytettynä. Vaunut ostetaan uutena. Hoitopöytäkin olisi tarkoitus ostaa, käytetty tai uusi. Sen lisäksi sitteri ja kantoliina. Ai niin, itkuhälyttimet saatiin jo joululahjaksi. :)

Vakuutusta olen miettinyt. Ja tahtoisin ottaa sen ennen vauvan syntymää, mutta askarruttaa että saanko sitä kun minulla on astma. Tietääkö kukaan miten tarkkoja ovat vanhempien sairauksista?

Fenniasta ajattelin kysyä kun muutkin vakuutukset ovat sieltä.

Tänään aamulla töihin ajaessa vauva potki oikein makeasti kohdunsuun tienoille. Hitsi että tuntui ikävältä. Onko muilla ollut vastaavaa? Se oli sanoin kuvaamattoman ikävän tuntoista. Tuli mieleen lähinnä gynekologin tutkimukset kun ottavat papanäytettä tms.

Ihanaa, pitkä viikonloppu! Saa nukkua kolmena aamuna pitkään. Jotenkin loman jälkeen tämä viikko on ollut tosi vaikeata nousta töihin.

Red_Cat & Möykky 19+5

Vierailija
35/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt tuntuu siltä : ) Ihanaa kun on vähän pidempi viikonloppu ja kerrankin saa levätä....tai ainakin on toiveissa että saa....

Mä alan olemaan tosi väsynyt, kun en saanut viime yönäkään kunnolla nukuttua, jos tämä unettomuus vaivaa vielä viikonloppuna, niin sitten kyllä haen ensiviikolla sairaslomaa, mä olen ihan poikki ja ei oikein ole virtaa hoitaa näitä työtehtäviä....

Jos jaksan, niin menen kirpparille lauantaina, jos vaikka löytäis sen sitterin...

Plaah mä en jaksa.....

Laura

Vierailija
36/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pam-pu-la: Ihanaa, että kaikki meni kuitenkin hyvin ja miehesi tilanne selvisi!

Sitten oli kyselyä siitä pakkauksesta...En aio ottaa sitä ja syynä on se, että ollaan saatu varmaan viidet eri pakkauksen vaatteet sukulaisilta! En ymmärrä mitä järkeä on ottaa enää pakkausta, kun näitäkään vaatteita ei ehdi välttämättä pitämään :-) Otetaan se raha vaikka kyllä se pakkaus on hieno juttu!

Hankintoja: Meillä on ollu tuuri ja itse ei ole tarvinnu ostaa mitään mutta varastossa odottaa vaatteitten lisäksi:

-Minun vanha vauvan kehto (vastasyntyneelle ja vähän isommalle)

-Yhdistelmävaunut

-Turvakaukalo

-Pinnasänky

-Rintareppu

-Syöttötuoli on, mutta meinataan ostaa se Stokken tuoli

-Rattaatkin varmaan saadaan serkulta samoin matkasänky ja

-syöttötuoli (matkamalli)

Elikkäs nyt on kohta ongelma mihin noi tavarat saadaan, kun ei olla vielä niitä oikeille paikoilleen aseteltu...Ihanaa kun on niin anteliaita serkkuja:-) Meijän ei ole tarvinnu noista tavaroista maksaa yhtään mitään ja ovat suurimmaksi osaksi olleet uutena ostettuja ja yhden lapsen käytössä....

Sitten kaipailisin apuja: Minua kutittaa ne liivinsuojat ja tissit on illalla ihan tulessa ja punaiset, kun ne reunukset jotenkin hankaa....Ne on ne pestävät mallit!

Sitten kainaloihin ja käsivarsiin on ilmestynyt sellasta pientä kutiavaa näppylää...Inhottaa! Mitä tohon kutinaan vois laittaa???

Minuakin kiinnostaisi kestoilu...mistä saisin hyvää tietoa asiasta??

JJ-82 rv23

Vierailija
37/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampula, ihana juttu, kun kaikki oli hyvin miehelläsi :)

Omaa napaa: Olo ihan hyvä edelleen. Nukun kyllä todella pitkät yöunet, mutta päivisin olen hyvin jaksanut touhuta. Eilen väsähdin kauppareissulla, kun toin ruokaa moneksi päiväksi ja illalla sitten supisteli.. täytyy opetella ottamaan jo vähän rauhallisemmin.

Masu kasvaa vauhdilla ja liikkeet tuntuu jo todella selvästi. Välillä saa sitten juosta vessassa kun potkut ja töytäisyt osuvat suoraan virtsarakkoon. Seuraava neuvola on vasta n. kuukauden päästä ja sitten onkin vuorossa keskiraskauden lääkärintarkastus.

Gallupvastauksia:

Minä en aio ottaa äitiyspakkausta, sillä meillä on vaatetta ja muutakin tarviketta ennestään niin paljon. Muutaman söpön ihan pienen vaatteen olen ostanut uutena ja kevääksi sellaisen ihanan beigen nallevanuhaalarin, joka sopii niin tytölle kuin pojalle :) Avustuksella ostetaan sitten vauvalle hoitopöytä/amme kylpyhuoneeseen ja turvakaukaloon menee sitten loput eli vauvalle raha menee joka tapauksessa.

Pinnasänky meille on vielä kasattuna, tosin meillä lähinnä koriste, kun vauvana on jokainen vuorollaan nukkunut suurimmaksi osaksi perhepedissä ainakin puoli vuotiaaksi. Kasattiin viime viikolla pienimmälle uusi sänky ja nyt harjoitellaan siinä nukkumista vaihtelevalla menestyksellä.

Vaunut myös ostin käytettynä jo syksyllä odottamaan, siihen vielä hankitaan seisomateline pienimmälle.

Siinäpä ne hankinnat taitaakin olla, niin tai mahdollisesti sitteri vielä.. Meillä on kyllä auton turvaistuin toiminut hyvin myös sitterinä, kun on ollut mukava ja kevyt malli (Britax rock a tot) ja sitä saa aina keinutettuakin tarvittaessa.

Äitiyslomalle jään kokonaan vasta huhtikuun lopulla, mutta helmikuun puolivälistä helpottaa jo kunnolla, kun keskeytän päiväopinnot ja sitten on loppuaika vain 1-2 krt viikossa iltaopintoja n.3 tuntia.

Kestovaippailu on jossain määrin kiinnostanut, mutta enpä tiedä kannattaako sitä tällä katraalla edes yrittää.. vielä kun kesäloma alkaa n. kuukauden päästä vauvan syntymästä niin puuhaa taitaa riittää muutenkin, vauvanhoitoa, ruuanlaittoa ja pyykkäystä. Ihanaa silti, meinataan käydä kesällä linnanmäellä, korkeasaaressa ja vuokrataan mökki ainakin viikoksi rannalta.. toivottavasti tulee lämmin kesä.

Nyt alkaa mun jutut tosiaan rönsyillä..

Jaksamista äideille ja masuasukeille!

Alfiina&4 vipeltäjää+masuvauva 22+1

Vierailija
38/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain inspiraation tutkiskella noita kantoliina vaihtoehtoja tarkemmin ja lopulta päädyin tilaamaan pehmopepuilta mobywrap liinan. Se vaikutti ensikertalaiselle hyvältä. Samalla tuli tilattua pari liivinsuojuksia sekä soma kirahvi tuttiketju. En voinut vastustaa kiusausta.

Täytyy sanoa että olen hieman kateellinen niille jotka saavat vaatteita ja tavaroita ilmaiseksi. Itsellä kun ei oikeastaan sukulaisilla vauvoja ole ja kavereilla joilla on, ne on vielä niin pieniä ja uusiakin mahdollisesti tulossa joten pitävät vielä kaiken omassa käytössään. Mutta pitänee alkaa kirpputoreja kiertämään ja katselemaan mitä löytyy. :)

Takaisin töiden pariin.

Vierailija
39/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-lehden osta ja myy ja sit huut.net on hyviä paikkoja löytää käytettyä mut hyväkuntoisia tavaroita. pienten vauvojen vaatteet esim. ovat käytössä niin vähän aikaa et ne ei hirveesti kulu. sit taas arvostan turvallisuutta niin et turvakaukalo pitää olla erittäin hyvässä kunnossa ettei tarvii jossitella sit jos tapahtuu jotain.

my_selene ja Remppa rv 19+ , kohta lähös kaupungille ostoksille.

Vierailija
40/65 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni todellakin läskiksi oikein koko rahan edestä :S Kuopus huuteli viiteen asti, en tiedä olisko korvatulehdus, vai mikä vaivaa. Silmätulehdus uusi ainakin. Ja välimalli yskii, niin ettei kukaan saa nukuttua. Kaikki lapset nukku aamulla puoleen kymmeneen!! Ei sitten menty sinne labraan tänäänkään... Eilen käytiin kuopuksen verinäyte antamassa, mutta se on niin hysteeristä touhua, ettei voi kuvitellakkaan omia kokeita samalla kertaa. Ja nyt se silmätulehdus on siis mullakin, eikä meinaa helpottaa millään.

Meillä on täällä paikallisessa sairaalassa 4D-ultra. Sitä ei käytetä tavallisiin rakennultriin ja muihin, vaan vasta jos tarvii jotain katsoa tarkemmin. Viime raskaudessa pääsin synnytyksen jo alettua äkkiä sillä kurkkaamaan onko vauva tulossa oikein päin (käännettiin perätilan takia) Jos nyt vasta-aineita tulee, niin voi olla, että kattoovat 4D:llä vauvan turvotuksia, jollen jo sitten ole naikkarin asiakas... Mielummin pysyisin täällä tietysti.

Ja galluppeja :) Luultavasti otan pakkauksen. Vaikka niitä on jo kolme ennestään... On jo perinne. Esikoisen pakkauksessa tuli 50cm vaatteita ja ne on kyllä jo aika kulahtaneita, myöhemmissä pienimmät vaatteet on ollutkin 60cm. Ja vuoden -05 pakkauksessa oli muistaakseni aika hyvin pojalle passaavia vaatteita. Meillä on kyllä ollut äitiyspakkauksen vaatteet aina kovassa käytössä! Tykkään ihan pienillä pitää potkareita, ja oikeestaan niin pitkään ku mahtuu. On kätevät.

Kaksi nuorinta tyttöä on mahtunut niihin potkareihin pitkälti yli vuoden ikäisiksi :) On ollut aika hitaasti kasvavaa sorttia. Nyt varmaan joudutaan keskimmäisen kanssa verikokeisiin, missä tutkitaan kasvuhormonit ja kilpirauhasen toiminta...

Meillä on melkein kaikki valmiina. Tietysti pojan vaatteet on aika kortilla, kun kolme tyttöä ennestään :) Mutta kaikki suuremmat melkein onkin jo. Yhdistelmät on aika uudet, kun saatiin vakuutuksesta pari vuotta sitten. Kaukalot, sitterit ja itkuhälyttimet löytyy ennestään. Samaten seuraavankin koon turvaistuin. Hoitopöytää ei ole koskaan ollutkaan, eikä tule nytkään. Uudet tuplarattaat ostin (tai siis käytetyt...), kun vihdoin löysin semmoset, mitä etsin jo silloin kun tuo nykyinen kuopus synty! Kyseisten kärryjen valmistus on lopetettu ja niitä on hankala löytää. Tänään pitäisi käydä kattomassa ja hakemassa rattaat kotiin.

Eipä kai tähän enää lisättävää. Kirjoitan sitten jatkoromaanin, jos tulee jotain mieleen!

Nalluri ja ötökkä 20+5