Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOTOIVEET ke-la

04.01.2006 |

Ajattelinpa aloittaa uuden pinon kun on tuo vanha niin kauhean pitkä! Helpompi luke noita juttuja kun ei aina joudu selailemaan niin kauheasti...Toivottavasti kaikille okei...?

Täällä jatkuu yhä vaan sama meno, väysmys tuntuu kohta tappavan, pahoinvointi ei anna hetkenkään rauhaa, selkä on niin kipeä että hyvä et liikkua jaksaa ja lantiokivut on niin kamalia et en enää tiedä mitä tekisin. Lisäksi sitten vielä supistaa, ja neuvolalääkäri on sitä mieltä et ooni han työkykyinen! Et hip hurraa vaan.

Masu ei edelleenkään ole kasvanut, sitähän mä täällä olen valitellut jatkuvasti. Nyt vaavi alkanut taas liikkua vähän enemmän ja useammin, se kun piti tossa jo välissä niin matalaa profiilia että ihan huolestuin! Kuitenkin joka ilta antoi ainakin yhden elonmerkin niin en sitten soittanut mihinkään ja valitanut...Enpä tosin tiedä millä viikolla tollasten vaivojen takia edes mihinkään tutkimuksiin otetaan?

Onko moni meistä joutumassa sokerirasitukseen? Millä viikolla teillä niitä tehdäään? Turussa kuulemma joskus rv26 aikoihin, vielä ei oo ollut mitään puhetta ja seuraava neuvola rv24+5... No ehkäpä ne sen järjestävät...

MAitoa valuu jatkuvasti, ei oikeastaan liikkellä ollessa eli rintsikoissa ei tarvii pitää suojia. Mutta yöpuku päällä ilman rintsikoita on koko ajan nännit märät ja yöpaita kans...Inhottavaa mutta toisaalta ihanaa, niin kovasti tietenkin toivon että imetys onnistuisi!

Äitiysloman alkuunkaan ei oo enää kuin vajaa kaksi kuukautta, ihanaa!

Mulla oikeastaan vasta nyt on ajatukset lapsesta alkanut selkeytymään niin et alan jo vähitellen luottaa siihen että mekin sellanen kääryle saadaan. SIlti koko ajan pelottaa että syntyykin kauheasti liian aikaisin ja hoito on vaikeaa tai jopa mahdotonta. Mutta pitää yrittää miettiä positiivisesti, suurempi todennäköisyyshän kuitenkin on et kaikki menee hyvin!

Ajateltiin mennä miehen kanssa alennusmyynteihin vähän hoitopöytiä katselemaan torstaina. Ja amme tarttis tietenkin ostaa. Turvakaukalo ja vaunut meillä jo on kun käytettyä ostettiin/saatiin. Vaatteitakin mulla on kauhea pino, kunhan saan sen hoitopöydän niin alan niitä vähitellen valmiiksi pesemään. Ajateltiin laittaa kaikki valmiiksi suht ajoissa koska meillä on kissa. *Se ottaa niin kauheaa stressiä kaikista muutoksista että haluun et silläkin on aikaa sopeutua muutoksiin eikä kaikki tuu sitte kerralla kun vauva tulee. Yks päivä kun siirsin meidän sängyn vierestä yöpöydän pois(jota kissa ennen on käyttänyt kulkureittinä ikkunalle) alkoi hirveä moukuna ja valitus. Mutta pakkohan se on siirtää että siihen sen pinnasängyn jossain vaiheessa saa!

ENSIKERTALAISET: otatteko äitiysavustuksen pakkauksena vai rahana?

Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja, pinotellaan taas!

Br1t ja Mercedes rv 23+0(!!!!!)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun tämän aamuiset tilastot :)

Viikot: 22+1

Painoa tullut raskauden alusta: 5,4kg

syke: 138-154

sf-mitta: 20cm

20!! Ja minä kun luulin että mulla on pikkiriikkinen maha! Siellähän se menee lähempänä yläkäyrää :-O

Rupesi jo mittaillessa kyselemäänkin että synnyttikös se kaksoissisko normaalisti... Mulla kun on tämmönen ikuisen 13-vuotiaan vartalonmuoto... Empä taida ennen neuvolalääkäriä varata aikaa yksityiseen ultraan: siskokin kävi synnytystapa-arvioinnissa, ja vähän jäi semmonen kutina et jos käyrä jatkaa samalla linjalla niin sinne päästään/joudutaan mekin. Kunhan ei Voitto tule isäänsä, joka oli 4900g syntyessään. Tai jos tulee, niin tunnustan suosiolla tappioni, ettei minusta ole sitä ulos punnertamaan...

Tuli se todistuskin (hassua, että _kaikki_ pitää olla paperilla ja todistella..) ja pääsee äippälomaa hakemaan. Ja äitiyspakkauksen otan tottakai, nykyisen värikin miellyttää, jos nyt sen ehtii saamaan.

Synnytysvalmennus alkaa helmikuun alussa, ja mun on pakko myöntää että ihan innosta hihkuen en ole sinne menossa. Mä en tahdo ruveta ohjaajan pariksi koska olen siellä yksin. Ja miksi mä ees opettelisin kumppanin kanssa synnytysasentoja, jos synnyttämäänkin menen yksin (en tosin ole ihan varma vielä, saattaahan se isi mukaan päästäkin). Ja tosta isyyshommastakin se jaksaa aina neuvolassa kysellä. No hitto vie, meidän perhe ei nyt ole se ihan tavallinen ydinperhe, mutta en kai mä nyt nykyaikana mikään harvinaisuus ole, vaikka lapsen teenkin " yksin" ?! Hyväähän se kai vaan tarkottaa, kun pärjäämisestä kyselee. Mutta ENHÄN mä VIELÄ voi tietää sitäkään että miten pärjään!! Pakkohan se on!? AARGH!

*purkautuu* No, kai siellä valmennuksessa muutakin on kuin niitä tv:stä tuttuja hyy-hengitysharjoituksia :)

Kylläpä innostuin vuodattamaan... Hirmu iloinen olo kuitenkin oli neuvolasta tullessa, aina se on mukava tietää että kaikki on hyvin ja pikkusydän siellä sykkii <3

Vierailija
2/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, kun vuosi vaihtui, että en osaa enää mitään muuta ajatellakaan, kuin vauva-asioita. Töissäkin vaan hengaillen täällä palstalla ja tutkin muita vauva-aiheisia sivustoja.

[color=red]Br1t:[/color] Miten sulla alkaa äitiysloma jo alle kahden kuukauden päästä? Aloitatko sen jo ennen normaali äitiysrahakauden alkamista?

Sokerirasituskokeeseen joudun ainakin minä, ylipainoa kun on jonnin verran :/. En ole ihan varma milloin kokeeseen menen, ilmeisesti joskus 24-28 viikkojen välillä. Menen kokeeseen kyllä ihan mielelläni, vaikka ei se varmaan kovin mukava koe olekaan. Kuitenkin lapsen (ja äidin) parastahan siinä ajatellaan.

Ajattelin kommentoida vielä sitä vakuutusasiaa: Otamme vakuutuksen erityisesti juuri siksi, että minä olen allerginen ja min. 50 % mahdollisuudella myös vauva tulee olemaan allerginen. Pelkään sitä hieman, kun olen seurannut siskoni esikoisen allergiaa sivusta. Siskoni joutuu käyttämään lasta jatkuvasti lääkärissä allergioiden takia ja se ei tosiaan tule halvaksi. Heillä ei myöskään ole vakuutusta, joten kärsivät sitten kaikki kulut omasta pussistaan. Toki vakuutuksetkin ovat kalliita...

Nimiä emme ole vielä keksineet. En tiedä yhtään pitääkö täällä sairaalan esitietolomakkeeseen nimet jo laittaa. Neuvolatätikö sellaisen lomakkeen antaa täytettäväksi vai sairaala?

Äitiyspakkauksen aion ottaa ja luultavasti pistän paperit kelaan heti ensi viikolla, kun maanantaina saan neuvolasta todistuksen. Pakko päästä jo hypistelemään niitä suloisa nuttuja :).

[color=red]Stellanord:[/color] Hyvä, että otat tuollaisen asenteen synnytysvalmennukseen ja muutenkin synnytykseen ilman isää, ennenhän isät eivät muutenkaan olleet koskaan mukana synnytyksissä. Oletko ajatellut ottaa synnytykseen ketään muuta tukihenkilöä mukaan?

Meillä olisi kai ensimmäinen " perhevalmennuksen" osa helmikuussa ja silloin on kai vuorossa fysioterapeutin (?) valmennus. Neuvoo lähinnä nyt raskauden aikaisessa hyvinvoinnissa, kun maha kasvaa ja tulee selkäsärkyjä yms. Ilmeisesti häneltä saa myös lainaan tukivyön, jos on tarpeen. Aion ilman muuta mennä sinne, enkä vielä tiedä lähteekö mies mukaan.

Onko joku muu kuin minä innostunut kestovaipoista? Vielä ehkä vuosi sitten ajattelin, etten ikinä jaksaisi edes ajatella kestovaippamahdollisuutta. Nyt jotenkin ystävän innostumisesta, olen itsekin ottanut kestoista selvää ja aion todella alkaa käyttämään ainakin osittain kestovaippoja. En kylläkään aio ottaa mitään stressiä asiasta, eli jos kestojen kanssa pelaaminen ei ota onnistuakseen, sitten käytämme kertiksiä. Etukäteen hankin jonkun verran vastasyntyneelle vauvalle soveltuvia kestoja, joilla pääsen alkuun ja jos homma tuntuu hyvältä, hankin niitä sitten lisää. Netistä löytyy monesta paikkaa kestovaippojen verkkomyyntejä, mutta myös käytettyjä aion metsästää.

Soile ja papu 21+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kävin ihan extempore neuvolassa, kun eilen otin niin mahtavat ilmalennot. Jalat meni ihan kerrasta alta ja suoraan selälleen. Selkä ja häntäluu on nyt tosi kipeä. Vatsaakin on välillä nippaillut oudosti. Soitin neuvolaan heti kasilta ja sain suoraan mennä sinne. Aluksi ei meinannut millään saada kuulumaan sydänääniä.. silloin nousi pala kurkkuun. Sitten ne vihdoin ja viimein sieltä löytyi. Aika liikkuvaista sorttia tuo pienokainen. Vähän jännittäkin rakenneultra, että toivottavasti saadaan kunnon kuvat pienokaisesta. =) Se on kahden viikon päästä. Kohtu oli yhden sormen leveyden päässä navasta. Mitään vuotoja ei ole onneksi ollut. Mies on reissussa ja eilen soitin mitä kävi, niin hyvä ettei tullut yö koneella jo hesasta pois. No onneksi kaikki hyvin.

Pientä galluppia.... Kuinka moni on jo hankintoja tehnyt.???

Itse voin vastata saman tien. Ei ole oikein vielä mitään. Vaunut on tiedossa, samoten kantokoppa. Sen kun vain hakee ne. Käytetyt siis, mutta on kuin uudet. Emmaljungan vaunut ja brion kantokoppa. Sitterin tilasin hobby hallista, se on ainut mikä on jo kotona. Meinaisin sitten ruveta hankintoja tekemään, kun on rakenne ultra käyty. Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut.... odotan ihan malttamattomana. =) Nyt on viikko 18+1. Tai sitten en oo älynny niitä pieniä möyrinöitä liikkeiksi.

No täytyy jatkaa töiden tekoa.

Heidi 18+1

Vierailija
4/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma, että töissä meinaa mennä enempi aikaa näiden vauvasivujen puolella kuin noissa asiakirjaikkunoissa... :) Toisaalta täällä on niin äitivoittonen työyhteisö, että hyvä kun antavat edes hyllystä mappia ottaa, ettei vaaan käy mitään :)

Mä jätän kestovaipat suosiolla, siskolla niitä on ollut käytössä ja jotenkin koen sen hankalana. Saatan mä koemielessä sieltä lainaan ottaa, mutta tuskimpa innostun sen suuremmin. Vaikka säästöhän niissä olisi valtava!!

Vierailija
5/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut hankittua jo yhtä jo toista. Sisko nyt on meinannut tyrkyttää mulle vauvatavaraa jo ennen kuin tiesimme edes vauvan tulosta. Olen myös ostanut jotain käytettyä ja vähän uuttakin.

Tähän mennessä hankittu on:

- Teutonian yhdistelmävaunut (käytetyt, hyväkuntoiset)

- Pinnasänky (myös käytetty)

- Iso kasa vaatteita vastasyntyneestä yli vuoden ikäiselle (saatu siskolta ja pukki toi jo pari uutta vaatetta papulle :)

- Harsoja ja petivaatteita (saatu siskolta)

- Itkuhälyttimet (saatu siskolta)

- Matkasänky ja matkasyöttötuoli (saadaan myös siskolta, odottaa nyt isovanhemmilla)

- Hoitopöytä (saatu työkaverilta, pitäisi vaan hakea)

- Sitteri (ostin juuri Lastentarvikeesta alesta)

- Turvavyön alennin (omaan käyttöön myös Lastentarvikkeesta)

- Leluja ja kirjoja (saatu siskolta)

Tulee mieleen, että vähän aikaisin olen liikkeellä, mutta eipä tuo haitanne. Onpahan sitten valmiina, kun vauveli syntyy.

Soile ja papu 21+4

Vierailija
6/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään hyvä aamu esikoisen kanssa, oikein itsellekin tuli aivan mahtava olo : ) Neiti nousi ylös ja pesulle ja sitten kun saatiin vaatteet ylle, niin neitipäs halusikin pukea haalarit ja pipon itse ja laittoi vielä kengätkin itse ja vielä oikeisiin jalkoihin!! Mä en voinu muuta ku ihmetellä....neiti on siis 2 v ja 3 kk, aina se osaa äidin yllättää : )

Vattassa " herättiin" tänään todela aikaisin, potkuja alkasi tulemaan JO puoli 8:salta kun yleensä tunnen ne vasta puoli 9:sän mais.

Meillä on esikolla lapsivakuutus Tapiolasta ja otamme tälle toisellekin samanlaisen. Meilä vakuutus on myös ollut tarpeen,,sillä tyttö sairasti useita korvatulehduksia ja lopuksi korvat putkitettiin ja kaikki sai vakuutuksesta takaisin (tietenkin - omavastuu)

Hei, mulla on jo matkakuumetta.....enää 19 päivää....

Vierailija
7/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että tämä aika on sitten ihanaa, alkuraskauden pahoinvoinnit on ohi ja loppuviikkojen tukala on vasta edessä. Olo on energinen ja vointi mitä parhain. Olen jo todistanut vääräksi neuvolatädin epäilyt siitä ettei juoksu enää joulun jälkeen maistu, hyvältä maistuu yhä edelleen. Tosin mahakin on niin pieni ettei siitä paljon haittaa ole. Joululomalla tavattiin kaukaisia sukulaisia kylpylässä eivätkä he ollenkaan arvanneet minun odottavan vaikka bikineissä olinkin. Minulla on jotenkin ihan ihmeellinen kroppa, se piilottaa sisäänsä näemmä lähes mitä tahansa. En tosiaan näytä mitenkään odottavalta, lähinnä paksulta :-) Eli maha on kasvanut jotenkin tasaisesti niin ettei mitään kunnon vauvakumpua ole havaittavissa. Ilmeisesti lantioni on niin tilava että vauva mahtuu hyvin köllimään siellä. Painoa on kuitenkin tullut valitettavan paljon liikkumisesta huolimatta :-( On alkanut ihan ahdistaa vaaalle meno, tuntuu olevan jotenkin liian painokeskeistä tuo neuvolassa käynti. Minulla pissassa ei sokeria ole ollut, painoindeksi oli ennen raskautta hyvä ja paineet alhaalla mutta silti täti jaksaa saarnata painonnoususta ja herkuttelun paheellisuudesta, kyllästyttää..

Kai sitä elämässä täytyy jotain paheita olla kun ei voi tupakoida tai juoda punkkua :-)

Aurina 21+5

Vierailija
8/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää... viime yö meni edellisten tapaan valvoessa ja tänään piti sitten nousta jo yhdeksältä kun oli neuvola.

Br1t, täällä toinen jolla on yöpaita aina märkänä... toivottavasti enteilee sitä, että maitoa tulisi sitten jatkossakin hyvin.

Ja äitiyspakkauksesta oli kysytty. Mä otan kyllä pakkauksen ja paperit odottaakin jo tossa pöydällä. Pitää vaan täytellä ne ja viedä heti pian KELAan... vaikka mä todennäköisesti joka tapauksessa saisinkin sen vanhan pakkauksen, mutta en halua ottaa riskiä että sen uuden saisin =D Kerran näinkin päin. Ja siinäpä tulee vastaus toiseen kysymykseen... eli mulla ei ainakaan tämän ensimmäisen lapsen kanssa ole minkäänlaista mielenkiintoa edes kokeilla kestovaippoja. Ja siihen uuteen äitiyspakkaukseenhan kuulemma tulee kestovaippa ja siksi jää jotain vaatetta pois niin haluan mielummin vanhan, että on kaikelle sitten käyttöä.

Sitten synnytysvalmennuksesta... meillä on vielä ihan vaiheessa, että mennäänkö koko valmennukseen. Mies ei ole järin innostunut ja mä sitten taas juuri istuin koulussa synnytysopin kurssin läpi joten tuntuu vähän turhalta... jos menisi vaan sitten tutustumiskäynnille.

Vakuutushakemus lapselle ollaan jo tehty Fenniaan. Siellä kaikki muutkin vakuutukset niin oli sitten ihan looginen valinta hakea sieltä. Nyt vaan odotellaan päätöstä, mutta ei siinä mitään epäselvää kyllä pitäisi olla.

Nimiä ei olla vielä mietitty... tuossa esitietolomakkeessa niitä kyllä näköjään kysytään, mutta en tiedä jätetäänkö laittamatta.

Ja sitten hankintagalluppiin. =) Meillä ei vielä ole hankittuna varsinaisesti oikein mitään. Vaunut ollaan käyty liikkeessä katsomassa ja turvakaukalokin tarvii vaan käydä ostamassa, tiedetään jo mikä malli hankitaan. Sänky saadaan miehen vanha jos on hyvässä kunnossa =) se pitäisi käydä myös katsomassa. Hoitopöytää ei hankita, mutta ostetaan sellainen pehmustettu hoitoalusta tuohon kuivausrummun päälle ja siihen viereen toin jo laatikoston vanhemmiltani vauvan vaatteita varten. Vaatteita saatiin iso pino mun äidin työkaverilta ja pari olen ostanut itsekin. Ja nuo mummut niitä nyt on ostellut. =)

Ja sitten omaa napaa... tänään oli neuvola ja siellä oli kaikki hyvin. Nukkumista käskettiin nyt seurailla kun on ollut tuota unettomuutta.

Päivän strategiset mitat... =D

Rv: 23+5

RR: 118/64

painoa tullut lähtöpainosta: 3,2kg

sf-mittaa tuo terkka ei taida edes mittailla... mutta tunnustellen kohdun pohja pari senttiä navan yläpuolella

Ja nyt KELA:n papereiden kimppuun...

[color=red]pikku-milli & paco 23+5[/color]

Vierailija
9/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua kun taas nukuttiin tytön kanssa pitkään, 11ltä herättiin =/ Jääny taas joulun jälkeen vähän uniputki päälle =D

Tosta synnytysvalmennuksesta, kannattaa mennä. Mä ainakin koin sen tosi mukavaksi, mieskin sai tietoa siinä sivussa ja näki muita isomahaisia =)

Vaikka ei siellä silleen uutta tietoa tullut..

Minä meinaan ottaa ton äitiyspakkauksen, on se kuitenkin niin runsas. Ei sillä rahamäärällä sais ostettua juuri mitään. Vaikka esikoiselta noita vaatteita onkin jäänyt ihan hirveet määrät, niin ei niitä koskaan liikaa ole ;)

Tämäpä oli tämmöinen pikainen käväisy, pitää alkaa suunnittelemaan ukon kolmikymppisiä...

Kristiina rv 21

Vierailija
10/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eilen rakenneultrassa ja kaikki oli ok, pikkusella painoa jo yli 500g!!! mä luulin et tässä vaiheessa vielä pienempi =)

kaikki muut arvot oli keskikäyrällä mut vartalon ympärysmitta ja reisimitta yläkäyrällä, heh. Pitkä ja pyöree. Istukkakin löyty etuseinästä, oonki saanu ihmetellä miks ei liikkeitä hirveesti tunnu (aikasemmista raskauksista tuntunu tosi hyvin ja paljon aikasemmin), mut nyt siihenki sit in selitys =)

neuvola kuulumisia ei hirveen tuoreita oo, mut ens viikolla menen taas kattoon kuis sitä tämä emäntä kasvaa....painoo tullu jo hirrveesti!

voidaan paksusti!

täytyy tarhaan mennä keskustelemaan näistä aikasemmista lapsukaisista =)

anselmiina, 21+6

Vierailija
11/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas alkuviikon pino kasvanut! Kerrankin luin koko pinon ennen vastaamista, enkä enään muista mitä aiheita oli...

Meillä alkoi aamu vauhdilla. Eilen hajosi toinen auto joten jouduin nousemaan aikaisin viedäkseen miehen töihin. Kahvia keittäessä huomattiin ettei hanasta tule puhdasta vettä ollenkaan. Ei muutakuin päälärit mukaan ja miehen työpaikalta vettä kotiin. Nyt täytyy sanoa että sähköttäkin pärjää muttei ilman vettä. Lunta sulattelen jotta saan pöntön huuhdottua.

Nyt vien iltavuoroon lähtiessä auton miehelle joka vie minut töihin ja hakee illalla. Meiltä ei kulje edes onnikoita joilla vois päästä kaupunkiin.

Kyllä maalla on mukavaa...

Soilekos se oli jolla oli vauvaa varten hankittuna vaikka ja mitä?

Meillä on vasta ostettu kaytettynä: sitteri, vaatteita, rintareppu, hoitoalusta (pöytää ei osteta) ja itkuhälytin.

Tarkoitus on ostaa vielä (uutena tai käytettynä) sänky, vaunut ja lypsykone. Ne taitaa olla isoimmat hankinnat. Kaikista pienistä hankinnoista en varmaan osaa edes ajatella.

Äitiyspakkauksen otan kun ilmaseksi sen saa ja on siinä varmaan ihan käytännöllistäkin tavaraa. Vauva tuskin sanoo ettei halua sen väristä joten saa kelvata meillekin:)

Vakuutusta ei oteta.

Nimiä on valmiiksi mietittynä 1kpl pojalle ja 3 tytölle. Olen katsellut jo perheen sukukirjatkin läpi jos sieltä löytyisi jokin kiva nimi mutta ei. Kaivelin tuossa esiin ennustajan ennustuksen, sen mukaan meille olisi pitänyt syntyä tyttö 2/06. No, toimitus tulee kolme kk myöhässä katsotaan pitääkö sukupuoli paikkaansa;)

Olen tässä miettinyt pidänkö kesäloman ennen vai jälkeen äitiysloman. Tarkoitus on jäädä hoitovapaalle jos rahavarat sallii. Lapsia halutaan sen verran että mahdumme tavalliseen autoon eli kaksi (loput tilat vie koirat) ja toinen lapsi on tervetullut milloinvaan.

Täytyy lähteä kysymään naapurin vesitilannetta.

t. Nasu ja Touko 20+3

Vierailija
12/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin taas koko yön ihan omituisia unia. Sit jossain vaiheessa ennen heräämistä näin unta, että vauva potki oikein kovasti. En sitten tiedä, jos olikin totta, kun monesti olen herännyt käsi vatsan päältä:)

Illalla tuntui paljon liikkeitä, mutta edelleenkään kädellä en niitä vatsan päältä hyvin tunne. Kyllä se istukka on varmaan tossa edessä! Pääsisiköhän ultraan sen takia?

Br1t: Meillä toisen lapsen odottajat menevät sokerirasitukseen jo rv16, joten mulla on se onneksi ohi! Tällä kertaa en jäänyt edes kiinni, eikä tarvitse ruveta paastoilemaan:)

Kestovaipat kiinnostavat kyllä kokeilumielessä! Sen takin haluaisinkin sen uuden pakkauksen. Tuota vanhaa pakkausta en aio ottaa, kun tiedän, ettei niitä vaatteita tulisi käytettyä!

Otan sit mieluumin rahana ja käyn kirppareilla, joista 140¿:llä löytää vaikka kuinka paljon mieluisia vaatteita!

Hankintoja tulevaa vauvaa varten ei ole tehty vielä ollenkaan! Esikoisesta on kaikki tavarat ihan käyttökelpoisia, joten hankintoja ei edes paljoa tarvitse tehdä. Kaksostenrattaat, esikolle jatkettava sänky, jotta vauva pääsee pinnikseen ja sitteri pitäisi hommata, mutta kerkiäähän nuo. Ainoastaan rattaita olen jo etsinyt, kun haluaisin käytettynä ostaa..

En varmaan ole muistanut laittaa neuvolatietoja, kun juuri ennen joulua kävin, joten lisäänpä nyt tähän loppuun:)

RV 16+4

RR 119/74

Paino lisäys raskauden alusta +100g

Hb 131

pricilla rv 18+1

Vierailija
13/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin, kun nukuttiinkin ihmeen pitkään tytön kanssa ja kelloja en osaa enää edes katsoa, kun ei ole tarvetta. Eilenkin melkein myöhästyttiin ultrasta ja mies sanoi hankkivansa mulle kellon, mutta niin harvoin sitä tarvitsisin, että en huoli :).

Meidän strategisia lukuja:

Viikot: 19

Painoa tullut raskauden alusta: 1,7 kg

sf-mitta: 16cm

sykettä ei merkattu näköjään korttiin

Tämä olikin vasta toinen neuvola ja seuraavaksi on neuvolalääkäri helmikuun viimeinen päivä.

Nyt esikoiselle syöttämään kalasoppaa. Leppoisaa keskiviikkoa!

Vierailija
14/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on hauska kuulostella teidän muiden toukokuisten kuulumisia. Kummasti toi toukokuu yhdistää meitä, vaikka elämäntilnteet ovatkin erilaisia.

Minä kävin eilen äitipolilla tutkimuksissa ja siellä tehtiin JÄLLEEN rakenneultra ;o) (tk:n lähetteellä se tehtiin 19.12, mutta huonommilla laitteilla ja se lekuri tais olla " puhelakossa" ). Pikkuisella on kaikki ok, ja painoa on tullut vaaville 330 g ja Ella-tyttöä edelleen odotellaan.

Tytteli hieroi pienellä kädellään poskeaan.. näky oli liikuttava. Meni sitten ne reisiluunmitat ja pää-perämitat ohi korvien.

Ultra vahvisti minun valtimoiden toimivan hyvin, joten nyt on suljettu pois raskausmyrkytys tai sen vaara tässä vaiheessa ja se on suuri helpotus. Sokeriarvoja edelleen seurataan, olen dietillä. Muuten olen saanut kuntoon veriarvot tarkalla ruokavaliolla, mutta aamun paatoarvot ovat korkeahkot. Nyt lisään 30 min iltalenkin ohjelmaan ennen nukkumaanmenoa, katsotaan auttaako se. Jos jollain on tiedossa muita hyviä konsteja saada sokeriarvot kuriin, ottaisin vinkit kiitollisuudella vastaan.

Sokerirasitukseen aikaisemmin synnyttäneet joutuvat/pääsevät mielestäni aikaisemmin. Enpä nyt muista oliko se ennen 17 vai 16 raskausviikkoa minun kohdalla. Juotava litku on muuttunut. Minulle annettiin olutpullon näköisestä pullosta juotavaksi hiukan kokikselle maistuva juoma. Aikaisemmin juoma oli kauhean makuinen vesi-sokeri-litku ja sen juominen teki oikeasti tiukkaa.

Motivaatio työhön on kadoksissa ja olen aivan ihmeissäni. Olen tehnyt töitä aivan himona viimeiset vuodet ja nyt, ei vois vähempää kiinnostaa. Minusta se on aika huolestuttavaa..vielä on aika pitkä matka siihen, että mammaloma alkaa. Asiakkaista kyllä pidän aivan hirveesti ja heitä tulee varmaan ikäväkin.

Mukavaa loppiaista kaikille!

Liz ja tytteli rv 20+1

Vierailija
15/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan unohtanut vastailla " galluppeihin"

Eli mäkin joudun sokerirasitukseen heti kun tulemme matkalta, ilmeisesti rv 28, äitiyspakkauksen otamme ilman muuta, vaikka esikoiselta on jäänytkin tosi paljon vaatteita, kestovaippailua en ole ikinä ajatellutkaan (olen perusluonteeltani hieman laiska) , varsinkaan nyt kun tulee toinen lapsi ja tekemistä, siivoamista ja pyykkäystä on varmasti muutenkin paljon (nostan toki hattua niille jotka jaksavat/haluavat lähteä siihen), meille ei tarvi tarvikkeita hankkia muita kuin sitteri, joka meni rikki edellisellä kerralla ja uusi patja vauvalle, kaikki muut löytyy.

Esikoinenkin jo lajittelee vaatteitaan ja sanoo, että tämä ja tämä on vauvalle. Sanoihan hän minulle tässä viime viikolla, että äidin vattassa on poika, minun veli...saas nähdä onko tyttö oikeassa ;)

Tässähän tätä tulikin, mutta minulla just sama juttu kuin monella muullakin, että ei näistä töistä meinaa tulla mitään, kun pyörin täällä palstalla tai joillan muilla vauvasivuilla....

Vierailija
16/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun mies kotona nyt tän viikon (oli alkuviikkona oksennustauti) ja sit perjantaina loppiainen ja huomenna pekkaspäivä, niin saan nukkua niin paaaljon kun vaan haluan. heräsin sit about tunti sitten. pystyn nukkuu helposti 12 h. päivällä sit riittää energiaakin. mies aina ihmettelee et miten pystyn nukkua puolet päivästä pois. sanon sit sille et nukunkin nyt kahen eestä. heh..

avustuksen aion ottaa pakkuksena ja minäkin haluan 2005 mallin. en aio kestovaippailla joten en tarvii sitä uuta. mulle on aivan samaa millaiset värit on koska se laatikko on niin monipuolinen ja aivan h*lv*t*n iso apu. olen tosi kiitollinen siitä et meillä on sellaisia täällä. rahaakin ois tarpeen mutta se menee sit kuitenkin laskuihin tai ruokaan niin tää pakkaus on taatusti vauvalle. =)

Tietääkö kukaan kui nopeesti saa ajan 4d-ultraan ja kumpi on parempi: Femeda tai Fel... jotain..en muista enää?

Onko joku mukkin menossa 4d-ultraan?

Ai niin ja onko joku muukin huomannu et on aina nälkä? jos mä söisin joka kerta kun on nälkä niin räjähtäisin.

meillä on sokerirasitus rv 26+ ja neuvolatäti pistää lähete laboratorioon. testi kestää yhteensä jotain 2 h ainakin..

my_selene ja Remppa rv 19+

Vierailija
17/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion ottaa äitiyspakkauksen, kun sellaisen meillä saa. Se on kallisarvoinen lahja odottajille, että sellaisen saa suomessa. On siitä niin iso apu alussa. Ja se raha minkä siitä sais, niin ei sillä osteta puoliakaan niitä vaatteita mitä siinä pakkauksessa on. Mulle se on ihan sama minkä värinen se on. Kaikki on yhtä kauniita. =) Minusta on vähän yliampuvaa, kun jotkin valittaa että ei voi ottaa sitä kun on niin rumia tai väri ei satu olemaan oikea. Tämä on vain minun mielipide.

Heidi ja piltti

Vierailija
18/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa

eipä tule vierailuta läheskään niin usein näillä sivuilla kuin ekaa odotellessa.

Jotenkin tuota hommaa on vähän enempi :)

Mutta jospa mie nyt vähän kirjotteleisin kuulumisia

Eilen oli ultra ja kaikki näyttää olevan ok, lääkäri teki sen koska eka oli ennenaikainen.

Painoarvio vauvalla jotain 339g ja itellä ainakin 10 kg jo tullut lisää, jes!!

Taas tahti näyttää jatkuan yhtä muhkeana, jo onneks tuo neuvolantäti ei siitä stressaa, se vaan sano että sie oot vaan semmonen että sulle painoa kertyy.

rv 20+4 ja maha tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia. Potkuja olen tuntenut jo 5 vkoa ja ne on todellakin paljon voimakkaampia kuin ekassa raskaudessa.

Me ei sitä pakkausta oteta, kun edellinen pakkaus on vasta 2 vuotta vanha, ja vaatetta on kyllä riittämiin esikon jäljiltä.

Tuplarattaat pitäsi hankkia ja sitteri ja autonistuin kun ne oli viimeksi lainatavaroita.

Vakuutus otettiin eilen ja se on just se odotusajan juttu myös. Ensimmäiselle oli niin tarpeellinen että ei edes harkitty sen poisjättämistä

Mutta mukavaa viikkoa kaikille

t mimminäippä

Vierailija
19/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosiaan juu aion jäädä äippälomalle sen 50 päivää ennen laksettua ja kelan mukaan se on sitten 2.3. Mulle on ihan sama jäänkö 30 vai 50 päivää aikaisemmin koska kotihoidontuki tulee olemaan melkein sama kuin äitiyspäiväraha. ELi siis mahdollisimman ajoissa vaan ulos tosta hullusta sairauslomakierteestä jossa nyt oon tapellut jo 6 viikkoa!

Tänään täytyy siivota koska äiti tulee huomenna käymään. Nyt odotan että mies heräisi jotta pääsisin imuroimaan. Voi olla että menee vähän aikaa vielä...;)

Br1t ja Mercedes 23+0

Vierailija
20/65 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin pirusti... Tuömotivvatiokin on kieltämättä minullakin poissa. Olen itsekin ollut aiemmin oikea työnarkomaani mutta nyt ei voisi kyllä enää vähempää kiinnostaa. Sijaiseni aloittaa parin viikon päästä joten silloin alkaa perehdyttämänen.

Äitiyspakkauksesta: Aion ottaa ehdottomasti pakkauksen! Itse asiassa mun hakemus lähti Kelaan maanantaina. Olen samaa mieltä että tällainen avustus on todella upea ja ainutkertainen juttu!

Hankinnoista: Me saadaan siskoltani hirveesti tavaraa ja seuraavat odottaa siskolla noutoa:

- sänky

- sitteri

- hoitopöytä ja lähes käyttämätön alusta

- vaatteita 2 pahvilaatikollista

Lauantaina mennään katsomaan vaunuja ja turvaistuinta ja varmaan ostetaan se rintareppu samalla. Muutaman vaatekerraston olen itsekin jo hankkinut mutta vielä pitää ostaa prinsessalle joku ihana vaaleanpunainen asu kotiutumismatkalle sairaalasta. ;)

Vauveli potkii masussa tasaiseen tahtiin ja vatsa tuntuu kasvavan koko ajan. Vielä kun saisi tuon oman työmotivaation muutamaksi viikokosi takaisin.

Emmi ja prinsessa 23+4