Miksi suomalaiset miehet eivät halua lapsia?
Siis toki on näitä jotka haluavat, mutta kun vertaa vaikka amerikkalaisiin tai italialaisiin kavereihin niin heillä on ehdoton hinku saada perhe jossain vaiheessa. Suomalaiset miehet taas usein välttelevät vastuuta parhaansa mukaan. Miksi näin? :(
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:24"]
Siis toki on näitä jotka haluavat, mutta kun vertaa vaikka amerikkalaisiin tai italialaisiin kavereihin niin heillä on ehdoton hinku saada perhe jossain vaiheessa. Suomalaiset miehet taas usein välttelevät vastuuta parhaansa mukaan. Miksi näin? :(
[/quote]
Miksi niitä lapsia pitää tehdä? Niihin menee kaikki rahat eikä sen jälkeen ole rahaa enää omaan elämään ollenkaan. Kun avioliitoistakin ylivoimaisesti suurin osa kaatuu niin joutuu kuitenkin osa-aika isäksi ja lapset kärsii. Missä järki?
[/quote]
Ylivoimaisesti suurin osa?
[/quote]
Reilusti yli puolet avioliitoista päättyy eroon. Niistä lopuistakin iso osa päättyisi jos kumpikin osapuoli saisi tietää kaikesta mitä toinen on tehnyt. Tutkimusten mukaan jokaisessa suhteessa ainakin toinen pettää ainakin kerran. Mutta harvemmin sitä saadaan tietää.
[/quote]
Tuon "reilusti yli puolet" sä keksit kyllä ihan itse: http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tilastoja-ja-linkkeja/tilastotietoa/parisuhteet_ja_seksuaalisuus/avioerot/
[/quote]
Tuohan ei koskea asiaa mitenkään. Ei vuosittaisilla eroamisilla ja naimisiin menoilla ole mitään tekemistä sen kanssa että kestääkö avioliitto. Nyt puhutaan siitä että jos menet naimisiin 20 vuotiaana niin oletko vielä naimisissa 60 vuotiaana. Ylivoimaisesti suurin osa ei ole. Ainakaan saman henkilön kanssa.
Tuollainen tilasto ei kerro yhtään mitään asiasta. Koska liitot harvoin päättyy samana vuonna kuin se alkaa.
[/quote]
Siinä tekstissä sanotaan, että arviolta lähes puolet solmituista avioliitoista päättyy eroon, sen sijaan siinä ei sanota, että "ylivoimaisesti suurin osa" tai "reilusti yli puolet avioliitosta".
Etsi sä sitten sellainen tilasto, jossa tukee tuota sun lausuntoasi, jos kerran olet oikeassa.
[/quote]
Tuollaisella tilastolla ei voi päätellä yhtään mitään yhtään mistään. Ainoa keino asiaa on tutkia on tehdä kymmeniä vuosia kestävä tutkimus tuhansista nuorista pareista aina siihen saakka kun ne eroaa tai kuolee.
Mutta sen tuo naimisiin menon määrä kertoo että siellä on pakko olla paljon niitä jotka menee toista tai kolmatta kertaa naimisiin. Koska muuten Suomesta loppuisi parit hyvin nopeasti jos tuollainen määrä menisi naimisiin mutta ei eroaisi
[/quote]
Eli tilastolla siitä, miten moni solmituista avioliitoista päättyy eroon, ei voi päätellä mitään mistään. Voihan. Sen, montako avioliittoa päättyy eroon ja montako ei. Ja koska moni ihminen päätyy eroon useamman kuin kerran elämässään, voi päätellä, että isompi osa solmituista liitoista kestää koko elämän.
Joka tapauksessa mikään ei tue sitä, että "ylivoimaisesti suurin osa" tai "reilusti yli puolet" avioliitoista päättyisi eroon, kuten sinä kirjoitit.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:21"]
En ole törmännyt tähän ilmiöön. Ehkä liikut väärissä porukoissa?
[/quote]
No miksi niitä lapsia ei synny? Jos miehet haluaisi lapsia niin täällä tehtäisiin lapsia kuin Afrikassa
[/quote]
Voisitko valottaa tätä kantaasi hieman enemmän? Eikö yhden tai kahden lapsen haluaminen ole lasten haluamista vai mitä yrität sanoa?
[/quote]
Jos miehet oikeasti noin paljon haluaisi lapsia niin lähes jokaisessa parisuhteessa niitä tehtäisiin mutta kun ei tehdä. Lapsiperheitä on nykyään aika harvassa
[/quote]
Saisko linkkiä jonkinlaiseen tilastoon, jonka mukaan lapsiperheitä on harvassa, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:17"] [quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:03"] Onko sitä ennenkään kysytty mieheltä haluatko vai et. Elämä kallista. Mikäli nainen hakluaa ja ei käytä ehkäisyä niin tuleehan vauva jos on suotu. Kuten mulle kävi. Siitä on jo yli 18 v aikaa. Aivan mahtavaa että sain lapsen ja niin on ollut miehellekin rakas vaikka VASTUSTI mutta minäkö siitä piittasin. Näin on sävelet. [/quote] No sitten on turha valitata kun lapsi on isätön. Minä ainakin tekisin sellaisen lapsen elämästä helvettiä joka on syntynyt ilman minun tahtoa. [/quote] Miten se lapsi itse olisi syntymäänsä syyllinen? [/quote] Ketä kiinnostaa? Jos minut laitetaan kärsimään jostain lapsesta niin minä laitan sen lapsen kärsimään. Kannattaisi naisten miettiä että hankkiiko niitä lapsia valehtelemalla vaikka mies ei niitä halua [/quote] Jos haluat sitä pillua paljaalla naida niin silloin niitä lapsia saattaa tulla. Ei se ehkäisy pelkästään naiselle kuulu.
[/quote]
Lapsia syntyy vaikka käyttäisi kondomia. Katsos ne kondomit voidaan hajoittaa. Mikä on todella yleistä naisille
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:19"]
Kokemukseni mukaan suuri osa miehistä haluaa lapsia, sillä heille asia on yleensä "ihan sama" ja nainen tekee päätöksen viime kädessä.
Vela-nainen
[/quote]
Ai jaa, mun kokemukseni mukaan taas suuri osa miehistä haluaa lapsia ihan aktiivisesti. Kumpihan meistä lienee oikeassa?
[/quote]
Jos sinä olisit oikeassa niin Suomessa syntyisi monta kertaa enemmän lapsia. Jostain syystä ei synny?
[/quote]
Miten niin? Ei se, että haluaa yhden, kaksi tai vaikka kolme lasta, tarkoita sitä, ettei niitä haluaisi. Pitääkö haluta ihan hirveä määrä, jotta voi todistaa, että nyt oon halunnut lapsia?
[/quote]
Ei vaan se että silloin niitä tehtäisiin useampaan perheeseen. Nyt lapsiperheitä on harvemmassa kuin ei lapsiperheitä
[/quote]
Saisko linkkiä tilastoon.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:23"]
Kokemukseni mukaan suuri osa miehistä haluaa lapsia, sillä heille asia on yleensä "ihan sama" ja nainen tekee päätöksen viime kädessä.
Vela-nainen
[/quote]
Ai jaa, mun kokemukseni mukaan taas suuri osa miehistä haluaa lapsia ihan aktiivisesti. Kumpihan meistä lienee oikeassa?
[/quote]
Onhan passiivisuuskin suostumista.
Vela-nainen
[/quote]
Onhan se, mutta mä puhuinkin nyt aktiivisesta haluamista, mitä passiivinen suostuminen ei ole.
[/quote]
Onko sillä väliä, koska lopputulos on sama?
Toki olisi hienoa jos kaikki isät olisivat juurikin niitä aktiivisesti lapsia haluavia ja perhe-elämään sitoutuneita. Sehän olisi ideaalia, vai mitä?
Vela-nainen
[/quote]
Eikö tässä puhuttukaan siitä, haluavatko miehet lapsia vai ei? Jos kysytään, että haluaako jotain, niin eikä ole ihan ok keskustella sitten siitä eikä jostain vähän asiaa liippaavasta?
[/quote]
Kyllä, ja kantani on, että suurin osa miehistä haluaa lapsia, sillä he eivät toimi aktiivisesti sen eteen ettei niitä syntyisi.
Vela-nainen
[/quote]
Ai jaa, minun kantani taas on se, että suurin osa miehistä toimii aktiivisesti sen eteen, että lapsia syntyisi.
Men Going Their Own Way - MGTOW
Keskustelupalstoja, blogeja ja uutissivustojen kommentteja lukiessa näkee säännöllisin väliajoin syytöksiä miesten katkeruudesta. MGTOW-sivustoilla syytöksiä usein pilkataan, mutta on varmasti miehiä, jotka ovat katkeria monista eri syistä ja joiden ihmissuhteet kärsivät sen takia. Tiedän sen, koska olen ollut yksi heistä. Naiset sanovat, että kohdalleni on sattunut huonoja naisia ja että kaikki naiset eivät ole sellaisia. Mutta kyse ei ole yksittäisistä naisista parisuhteissa, vaan jostain paljon vakavammasta. Kyse ei ole oikeastaan naisista tai parisuhteista yksilötasolla lainkaan, vaan saamastani kasvatuksesta, joka on opettanut minut ja pari sukupolvea kaltaisiani miehiä vihaamaan itseään. Kyse on miehistä ja mitä miehistä on kerrottu pojille.
Nobelisti ja feministi Doris Lessingin kuolemasta on kirjoitettu tänään lehdissä ja Men’s Rights reddit linkkasi vanhaan juttuun Guardianissa, joka käsitteli Lessingin mielipiteitä nykyfeminismistä ja poikien kasvatuksesta. Juttu on vuodelta 2001, jolloin olin vielä itsekin koulupoika. Jutussa kerrotaan, että
Kirjailija Doris Lessing väitti eilen, että miehet ovat nykyisin sukupuolten välisen sodan hiljaisia uhreja. Hän sanoi, että feminismissä on valloillaan “laiska ja myrkyllinen” kulttuuri, joka ihannoi miesten ruoskimista. Nuoret pojat syyllistetään sukupuolensa tekemistä rikoksista. Miesten turhaan syyllistämiseen käytetty energia pitäisi käyttää järkevämpään kasvatustyöhön. … “Olin yhdeksän- ja kymmenvuotiaiden luokkahuoneessa, jossa oli poikia ja tyttöjä, ja kuuntelin kuinka nuori naisopettaja kertoi lapsille, että sotien syy on miesten väkivaltaisessa luontessa. Näin itsetyytyväisiä tyttöjä kun taas pienet pojat lyhistyivät tuoleilleen, ikään kuin pyydelleen anteeksi olemassaoloaan, luullen että heidän elämänsä tulisi aina olemaan tällaista”.
Feministit eivät ilmeisesti kuunnelleet Lessingin varoituksia, sillä muistan mielipuolisen syyllistämisen kuuluneen myös omaan kasvatukseeni. Joka päivä, vuodesta toiseen. Se tekee todella pahaa lapselle ja voi tuhota heidän itsetuntonsa täysin. Se myös tekee syyllistetyistä pojista katkeria miehiä. Kaikki mahdollisuudet terveeseen parisuhteeseen tuhotaan myös kun terveistä pojista aivopestään itseään vihaavia miehiä.
Monet MGTOWt kertovat suuresta helpotuksen tunteesta, kun he huomaavat heränneensä yksi kaunis päivä vapaina miehinä. Uskon, että suuri osa tuosta helpotuksen tunteesta syntyy syyllisyyden tunteen ja katkeruuden painon tipahtaessa rinnalta. Jos katkeruutta esiintyy myöhemmin, se kumpuaa ymmärryksestä siitä, kuinka julmasti miehet kasvatetaan häpeämään itseään ja halveksimaan muita miehiä. Jos itse olen vielä katkera jostain, olen katkera siitä, etten voi sanoa tätä kaikkea ääneen julkisesti ilman, että samat syyllistäjät käyvät kimppuuni ja yrittävät hiljentää minut häpeällään. En tiedä onko Suomen luokkahuoneissa enää näin paljon syyllistämisen tuomaa hirvittävää tuskaa, mutta en ole toiveikas. Tiedän varmasti, että jos joku uskaltaa väittää pientä poikaa luonnostaan pahaksi, pahuus paljastaa todelliset kasvonsa. Sitä vastaan on taisteltava parhaansa mukaan.
Nykyisin entistä useampi mies tiedostaa, että lapset eivät ole mikään hyvän elämän edellytys. Vapaaehtoisesti lapseton elämäntapa joko sinkkuna tai parisuhteessa on tulossa yhä suositummaksi. Saksaslaismiehet ovat tässä edelläkävijöitä. Lähes neljännes saksalaisista miehistä ilmoittaa ihannelapsiluvukseen nollan. Suurin osa saksalaisista lapsettomista ei myöskään pidä lasten hankkimisena mitenkään oleellisena tai tärkeänä asiana. Sama trendi varmasti vaikuttaa Suomessakin, mikä on tietysti hieno juttu. Mitä useampi rohkaistuu tekemään elämästään itsensä näköistä, sitä parempi.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 13:44"]
Siksi kun ei ole mitään järjellistä syytä alkaa yhteiskunnalliseksi työmuurahaispelleksi. Mikään ei ole niin varma pallo jalkaan kuin pistää hynttyyt yhteen naisen kanssa ja alkaa lisääntyä. Pian on hankittava isompaa kämppää, autoa, lastentarviketta ja -harrastusta. Päälle naisen kiukuttelut vaikkapa hääpäivän tai synttäreiden unohtaminen.
Jos nuorella miehellä on yhtään järkeä päässä eikä anna hännän viedä, niin jättää pariutumisen väliin ja säästyy paljolta hampaiden kiristelyltä ja itseään raastavalta "vastuuntunnolta"
(jepp, minä mokasin...kun häntä vei liikaa. Kun olisi ymmärtänyt ajoissa...)
[/quote]
Sääliks käy sun lapsia, jos heistä noin ajattelet.. :/
[/quote]
Mies säästyy todella paljolta kun ei lapsia hanki. Kun saa lapsia niin omaa rahaa ei ole enää mihinkään. Hyvä että on varaa ostaa edes rikkinäisten vaatteiden tilalle uusia. Mitään vapaa-aikaa ei koskaan ole. Joka paikka sotkussa vaikka kaikki "vapaa" aika meneekin siivoamisessa. Mitä elämää se on?
[/quote]
Joko sä pidät miestäs todella tossun alla tai sit sä vaan olet tossun alla ja pahasti! Kyllä meillä mies saa uusia vaatteita ja ostelen välillä itsekin hänelle jos hänen tyylisiään löydän. Ja toki, kuitin otan, jos ei jostain syystä ole sopiva tai jos vain ei pidä. Saa ihan reilusti palauttaa, jos haluaa.. Ja ei, ei meillä. Ies ole myöskään orja kuka vain siivoaa, omat jäljet ja ihan normaalliin viikkosiivoukseen osallistuu niinkuin osallistuisi ilman lapsiakin.
Mä en todellakaan kotonani sietäisi tuommoista tossua, ex oli ja lensi pihalle.
[/quote]Kerro ap miksi lapsia pitäisi haluta?
kun mies hankkii lapsia niin koko elämä muuttuu orjatyöksi ja suorittamiseksi... hanki kaikki mitä nainen haluaa tai tulee kenkää ja elarit päälle.
hanki isompi asunto kuin mihin on varaa, koska nainen haluaa näyttää muille naisille että minulla on varakkain ja hyvätuloisin mies.
remppaa keittiötä, vaikka vanha on hyvä, koska naistenlehdissä on uudet keittiöt nyt IN.
tee työtä aamusta iltaan, ja saa vittuilut päälle joko siitä ettei ole kotona tai ettei tule tarpeeksi rahaa.
jne...
MEN GOING THEIR OWN WAY... mikään järkipuhe ei tehoa naiseen, joka haluaa kaikkea eikä anna mitään takaisin.
bye bye
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:16"]
Siksi kun ei ole mitään järjellistä syytä alkaa yhteiskunnalliseksi työmuurahaispelleksi. Mikään ei ole niin varma pallo jalkaan kuin pistää hynttyyt yhteen naisen kanssa ja alkaa lisääntyä. Pian on hankittava isompaa kämppää, autoa, lastentarviketta ja -harrastusta. Päälle naisen kiukuttelut vaikkapa hääpäivän tai synttäreiden unohtaminen.
Jos nuorella miehellä on yhtään järkeä päässä eikä anna hännän viedä, niin jättää pariutumisen väliin ja säästyy paljolta hampaiden kiristelyltä ja itseään raastavalta "vastuuntunnolta"
[/quote]
[/quote]
Mies säästyy todella paljolta kun ei lapsia hanki. Kun saa lapsia niin omaa rahaa ei ole enää mihinkään. Hyvä että on varaa ostaa edes rikkinäisten vaatteiden tilalle uusia. Mitään vapaa-aikaa ei koskaan ole. Joka paikka sotkussa vaikka kaikki "vapaa" aika meneekin siivoamisessa. Mitä elämää se on?
[/quote]
Joko sä pidät miestäs todella tossun alla tai sit sä vaan olet tossun alla ja pahasti! Kyllä meillä mies saa uusia vaatteita ja ostelen välillä itsekin hänelle jos hänen tyylisiään löydän. Ja toki, kuitin otan, jos ei jostain syystä ole sopiva tai jos vain ei pidä. Saa ihan reilusti palauttaa, jos haluaa.. Ja ei, ei meillä. Ies ole myöskään orja kuka vain siivoaa, omat jäljet ja ihan normaalliin viikkosiivoukseen osallistuu niinkuin osallistuisi ilman lapsiakin.
[/quote]
Uskomatonta, ai ihanko annat JOPA uusia vaatteita... rasti seinään tapahtuman todistamiseksi.
[/quote]
Italiassa on yksi Euroopan alhaisimmista syntyyvyysluvuista - ilmeisesti siellä naiset eivät halua lapsia ?
Ja jos ei halua lapsia niin miten se on vastuun välttelyä ? Pikemminkin erittäin vastuullista toimintaa olla hankkimatta lapsia jos niitä ei halua.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Uskomatonta, ai ihanko annat JOPA uusia vaatteita... rasti seinään tapahtuman todistamiseksi.
[/quote]
Sun ongelma on? Edellinen ottanut esille, ettei miehet saa uusia vaatteita ja tähän vastasin.. Ja en tietääkseni kirjoittanut ett JOPA uusia.. Vai kirjotinko? Jos sun onngelma on se, ettet saa uusia vaatteita tai mitään muutakaan, ei ole mun murhe. Tee asialle jotain äläkä täälä viitsi käyttäytyä kuin uhmaikänen. Hanki apua pahaan oloon!
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 14:40"]
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
Onhan se, mutta mä puhuinkin nyt aktiivisesta haluamista, mitä passiivinen suostuminen ei ole.
[/quote]
Toki olisi hienoa jos kaikki isät olisivat juurikin niitä aktiivisesti lapsia haluavia ja perhe-elämään sitoutuneita. Sehän olisi ideaalia, vai mitä?
Vela-nainen
[/quote]
Eikö tässä puhuttukaan siitä, haluavatko miehet lapsia vai ei? Jos kysytään, että haluaako jotain, niin eikä ole ihan ok keskustella sitten siitä eikä jostain vähän asiaa liippaavasta?
[/quote]
Kyllä, ja kantani on, että suurin osa miehistä haluaa lapsia, sillä he eivät toimi aktiivisesti sen eteen ettei niitä syntyisi.
Vela-nainen
[/quote]
Ai jaa, minun kantani taas on se, että suurin osa miehistä toimii aktiivisesti sen eteen, että lapsia syntyisi.
[/quote]
Ihanan kiltti ajatusmaailma sinulla. Se olisikin todella ihannemaailma, että lapset syntyvät ainoastaan niitä haluaville miehille.
Vela-nainen
Fiksuja miehiä ne,onneks oma ukkoni on samanlainen :) ei tartte käyttää rahaa kuin itseensä ja yhteiseen kivaan elämään.
Kuka täysissä järjissään oleva sitä nyt suomalaisen naisen kanssa? Lukee vaikka AV:ta, niin saa kuvan kuinka "ihania" äiteja ja ihmisiä suomalaiset naiset ovat....
Siis mikä on tämä kummallinen SUOMALAINEN MIES jossa on kaikki maailman viat?
Juu ihan on minullakin tavallinen suomi-mies mutta on fiksu, ahkera, kunnollinen, uskollinen ja hyvä aviomies ja isä.
Halusi mennä naimisiin ja halusi lapsia ja elättää perheensä ja viihtyy kotona.
Yhdessaä olemme olleet 23 vuotta.
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
Tuolla perusteella iso osa raiskayuista naisista halusi oikeasti seksiä koska ei tehnyt mitään. Täysin älytöntä toi sinun logiikkasi
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
Raiskauksenkin voi estää
[/quote]
Passiivisuus ei ole suostumista. Onko pasiivisen naisen raiskaaminen hyväksyttyä? Kun se on passiivinen niin se suostuu seksiin?
[/quote]
En nyt kyllä raiskaukseen rinnastaisi isyyttä, sillä sen voi halutessaan ehkäistä.
Vela-nainen
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Vela-nainen
[/quote]
[/quote]
Passiivisuus ei ole suostumista. Onko pasiivisen naisen raiskaaminen hyväksyttyä? Kun se on passiivinen niin se suostuu seksiin?
[/quote]
En nyt kyllä raiskaukseen rinnastaisi isyyttä, sillä sen voi halutessaan ehkäistä.
Vela-nainen
[/quote]
Eipä juuri voi. Jos vain naisen päästää kotiin ja spermaa tuottaa niin ei voi estää.