Lue keskustelun säännöt.
Onko teillä estynyt persoonallisuus (tms. samankaltainen persoonallisuushäiriö)?
19.09.2014 |
Miltä se tuntuu? Kuinka saitte diagnoosin? Mä olen miettinyt, olisko mulla jotain vastaavaa, mutta en uskalla/välitä mennä lääkäriin.
Kommentit (2)
Kuulostaa ihan multa, mutta mulla on ton lisäksi vielä vaikka mitä muuta ongelmaa. Masennus mulla on todettu vuosia sitten ja sitä hoidettu. Kelan kustantaman hoidon jälkeen olen ihan vaan itsekseni mietiskellyt asioita jo monta vuotta... Masennus on onneksi jo vähän helpottanut, mutta edelleen ongelmat vaivaavat. Nyt törmäsin noihin persoonallisuushäiriöihin netissä ja ne kuulostaa paljon tutummalta kuin masennuksen kriteerit...
ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on. Olen hirveän herkkä sen suhteen, mitä muut minusta ajattelevat. Tunnen itseni usein ja ehkä liian helposti eristetyksi. Haluaisin olla puheliaampi seurassa, mutta en saa sanaa suusta, kun ajattelen, että muut pitävät tyhmänä. Olen usein masentunut ja itken itsekseni. Vertaan itseäni muihin ja tunnen huonommuutta.
Kävin työterveyspsykologilla juttelemassa ja tilasin ajan psykiatrille, joka antoi diagnoosin ja kirjoitti lausunnon terapiaan. Nyt odotan Kelan päätöstä.