Tampereen huonoimmat asuinalueet?
Siinäpä se, listatkaa Treen paskimmat asuinalueet mielellään perustelujen kera. Sinne pitäisi muuttaa ja haluan tietää mitä kannattaa ehdottomasti välttää.
Kommentit (82)
Heippa, täällä yksi 20 vuotta Tampereella eri paikoissa asunut ihminen tulee kantamaan kortensa kekoon. Olen asunut myös 10 v Helsingissä. Minustakaan Tampereelle ei ole muodostunut sellaisia yksiselitteisen huonoja alueita kuten Helsinkiin.
Nekala on ihan varmuudella seuraava nouseva alue. Kauniita vanhoja puutaloja, puistomaisuutta, vain 2 km keskustaan. Sanoisin samaa kuin moni muu, että välttäkää lähiöiden kaupunkien vuokrataloja, niin säästytte pahimmalta. Niitä on vähän joka kaupunginosassa, sen takia on paha mennä sanomaan että "älkää muuttako tänne, muuttakaa tänne." Lisäksi vaikuttaa onko muuttaja menevä sinkku tai opiskelija, perheellinen, vanhus vai mikä. Itä-Tampereella on paljonkin hyviä (ja kalliita) alueita etenkin perheellisille, esim. Leinola, Vehmainen, Linnainmaa, Holvasti, Atala...
Hervannassakin on paljon uusia kalliita rakennuksia, sekä omakotialue (kalliimpi) ja luonto ihan lähellä.
Tervetuloa Tampereelle ja toivottavasti sopiva paikka löytyy!
Itse asun Linnainmaalla. Täällä on kaikki palvelut lähellä, hyvät yhteydet keskustaan ja tosi rauhallista ja loistavat lenkkipolut.
Minustakaan Tampereella ei ole yksiselitteisen huonoja alueita lainkaan. Joillain alueilla voi yksittäinen kerrostalokompleksi olla levoton, mutta jo 300m kauempana on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Esimerkiksi meidän nykyisestä paikasta ei tarvi mennä kuin puoli kilometria, niin olen kuullut, että siellä voi olla aikamoista menoa jo. Ei kuulu tai näy meille mitenkään. Täällä ollaan ihan kaikessa rauhassa keskellä omakotitaloaluetta. Tosin kaveri asui tuossa "hurlumhei"-talossa ja ei sielläkään kukaan oksennellut rappukäytävässä, hiljaiselta vaikutta sielläkin, vaikka tiedän joidenkin syrjäytyneiden asuvan joissain niistä taloista. Mutta suurin osa asukkaista sielläkin on täysin tavallisia paitsi pääosin vähävaraisia, koska ovat vanhassa ja edullisessa kaupungin vuokratalossa. Köyhyys ei tarkoita sitä, että on kelvoton naapuri. Köyhissä on enemmän syrjäytyneitä ja häiritseviä, koska se elämäntyyli johtaa köyhyyteen, mutta Suomessa nämä asiat on aivan lapsenkengissä. Ei täällä ole sellaisia paikkoja, joissa ei voi kulkea ulkona, ettei tule tapetuksi ja ryöstetyksi tai huumepäissään ihmiset lojuisi kaduilla tai jengit ammuskelisi.
Tesoma jossa kaupungin vuokra-asuntoja.
No kaupungin vuokra-asunnoissa on todella hätää kärsiviä ja laitapuolen kulkijoita.
Niin ja agressiivinen käytös pilaa mainetta. Poliisilla paljon kotikäyntejä.
Nekalaa haukutaan paljon, mutta itse tykkäsin aikoinaan asua siellä. Nekalassa on upea iso puistoalue, paljon luontoa sekä ihana, vanhanaikainen omakotitaloalue isoine pihoineen ja omenapuineen. Toki siellä on sitä levottomampaa aluetta, mutta en itse kärsinyt asiasta siellä asuessani.
Kaupunginosia, joihin en haluaisi, ovat Härmälä, Multisilta ja Tesoma. Tosin niissäkin kaikissa on kivempiä alueita ja katuja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Karmeimpia Tesoma, Hervanta, Härmälä, Multisilta.
Tällä hetkellä asun Härmälänrannassa. Ja en ole sieltä muuttamassa pois. Alue on uusi ja siisti, eikä asukkaissa ole häiriökäyttäytyjiä. Kaikki palvelut ovat todella lähellä Partolassa, ja paikallinen kauppa on auki 23 asti. Bussilla pääsee nopeasti keskustaan ja vuoroja on tiheästi. Kuitenkin täällä on luontoa ja järvi on rannassa. Miinuspuolia on että aluetta rakennetaan edelleen, ja vielä ei voi sanoa millainen paikka on kun se on valmis. Itse en haikaile enää takaisin Kalevaan.
Vierailija kirjoitti:
Härmälässäkin on hyviä alueita, esim. Härmälänranta... Mutta itsekin sanoisin just Tesoma ja Multisilta. Aika monissa asuinalueissa on hyvää aluetta ja sitten sellaista vähän huonompaa. Siis esim. just Härmälässä ja vaikka Järvensivulla, Pispalassa ja Pyynikilläkin.
Pirusti rakennettu siihen Tampereen ja Pirkkalan rajalle, ja lisää tulee uutta kerrostaloa - niin paljon kuin vaan saadaan mahtumaan.
Sitten siihen vanhan kaatopaikan päälle, Perkiönkadun varteen, tulee kanssa uutta taloa. Niihin muuttavien kannattaa sitten muuten varautua siihen, että kaikki paskotaan, mitä kadunvarteen jätetään ja tavaraa katoilee oudosti. Se on ihan siinä kaupungin vuokratalojen vieressä, missä liikkuu kaiken näköistä hiihtäjää. Huumeita käyttävät, murtautuvat asuntoihin ja tekevät kaikenlaista paskaa. Kaikki viedään, mikä irti lähtee ja yhestäkin autosta oli lyöty takalasi paskaksi. Se nyt olikin semmonen vuosia sitten kilvistä poistettu kauppakassi, mutta silti. Sitten joku elämänkoululainen oli naarmuttanut yhen auton kyljen kauttaaltaan. Ja se oli ihan kunnollinen, käytössä oleva auto.
Huh, muuttaisin enintn Velaattaan tai Terälahteen. Ehkä Lamminpäähänkin.
alue ku alue , kannattaa etukäteen selvittää onko asuintalos tai lähettyvillä kovinki epämäärästä sakkia.
🦏
Tesoma ihan ok nykyään. Pessyt kasvojaan paljon.
Opiskelijana voisin asua Kalevassa ja Härmälänrannassa, palvelut lähellä ja kohtuu lyhyt keskustaan. Jos on lapsia, niin suosittelisin Vehmainen, Atala, Holvasti, Linnainmaa, Hakametsä. En muuttaisi: Tesoma, Annala, Nekala, Multisilta, Hervanta, Lielahti.
Vierailija kirjoitti:
Tesoma ihan ok nykyään. Pessyt kasvojaan paljon.
Kyllä, paljon vanhaa mainettaan parempi, uusia taloja tehdään ja metsääkin löytyy vierestä ja jopa Pispalan Woimakin on nykyään Tesomalla.
Tesomalle, Hervantaan tai Multisiltaan minua ei saa edes asioille tai vierailulle, saati asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tesomalle, Hervantaan tai Multisiltaan minua ei saa edes asioille tai vierailulle, saati asumaan.
Ihminen voi olla onnellinen missä vaan, se on paljolti asenteesta kiinni.
En rajaisi suoraan maineen perusteella mitään aluetta pois, paitsi ehkä aivan ydinkeskustan jos teillä on lapsia. Katsoisin vain myynti-ilmoituksista silmää miellyttävien talojen etäisyyden töihin ja tarvittaviin palveluihin. Jos nämä passaavat, vaivautuisin suosiolla näytölle ja kävelisin vähän matkaa aluetta ympäri. Olen asunut kohta 10 vuotta Tampereella ja jokainen näkemäni asuinalue on päässyt yllättämään moneen kertaan, kun olenkin vaikka kävellyt vähän eri reittiä johonkin. Paikan päällä se tunnelma selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi olla onnellinen missä vaan, se on paljolti asenteesta kiinni.
Mieluiten kuitenkin pysyttelen hengissä ja koen oloni turvalliseksi. Siksi sanon "ei" Tesomalle, Hervannalle ja Multisillalle.
Olen asunut Tampereella useissa paikoissa:Tammelassa, Kalevassa, Peltolammilla,Pappilassa. Rauhattominta oli Kaleva-Tammela alueella. Väkivalta/ilkivalta tilanteita oli usein jo pari vuosikymmentä sitten. Rauhallista oli yllättäin Peltolammilla. Luonto kaunista, keskustaan hyvät yhteydet ja pääasiallisesti omistusasuntoja. Jatkossa Peltolammia kehitetään aktiivisesti ja uusiaa palveluja on tulossa, samoin uusia taloja.
Nykyinen asuinpaikkani, Koivistonkylä on rauhallinen omakotialue, mutta julkiset kulkevat harvoin.
Keskustaan ja Hervantaan en haluaisi muuttaa. Hervanta ei ole minusta viihtyisä ja keskusta lähes pelottava nykyisin narkkareitten takia.