Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vihaat Kokoomusta? Perusteluja, kiitos!

Vierailija
19.10.2014 |

Ja tätä murhatapausta on turha ottaa esille. Koko Kokoomus ei ollut murhaamassa tätä naista.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys, vihaisuus, pyrkyriys.

Vierailija
42/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:25"]

Minun palkastani menee 45% veroihin, joilla kustannetaan teidän köyhien wt-lifestyle. Ja sitten vielä vaaditte meitä puolustamaan teitä? Oh hell no, rypekää keskenänne siinä paskassa jota suollatte. Painukaa vittuun meidän lompakoiltamme.

[/quote]No ei ihme jos joku tuollaista tekstiä suoltavia tyyppejä vihaisikin. Ja kenen 'teidän köyhien'?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa. Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin. [/quote] Miksi kaikkien pitäisi olla köyhien puolella? Kyllä minua vituttaa kouluttautua ammattiin yliopistossa 7 vuotta ja sitten valtio vie palkastani 50%. Mitäpä itse siitä tuumaisit, että sinun palkastasi menisi puolet veroihin?

[/quote]

50 % on melkoisen korkea veroprosentti. Pelkkä korkeakoulutus ei takaa kovia palkkoja, vaikka tuottavimmille aloille opiskelu tietenkin mahdollistaa sen. Olen itsekin korkeasti koulutettu eikä minun mielestäni opiskeluajoissa ja (ilmaisessa) koulutuksessa ollut mitään sellaista, että sen takia pitäisi ammatista saada jotakin ekstrahyvitystä? Koulutushan on jo ollut etu itsessään ja paljon enemmän minulle jää käteen kuin jos olisin matalasti koulutettu.

Vierailija
44/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko vielä lisätä, että yliopistovuodet olivat melkeinpä parasta aikaa elämässäni. t. 18

Vierailija
45/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:25"]Minun palkastani menee 45% veroihin, joilla kustannetaan teidän köyhien wt-lifestyle. Ja sitten vielä vaaditte meitä puolustamaan teitä? Oh hell no, rypekää keskenänne siinä paskassa jota suollatte. Painukaa vittuun meidän lompakoiltamme.
[/quote]Mitä sä raivoat? Luuletko, ettei kukaan hyvätuloinen äänestä vasemmistoa?

Vierailija
46/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:28"]Pienituloisella menee käteen jäävästä rahasta huomattava osa ruokaan. Siksi ruoan arvonlisäveron korotus 2 prosenttiyksiköllä vastaa heille lähes samaa kuin yleisen veroasteen korotus muille. Jos palkkaverotusta olisi yhtäkkiä kiristetty 2 prosenttiyksiköllä niin tuotto olisi ollut paljon runsaampi mutta siitä olisi noussut kauhea poru kun rikkaiden veroja olisi korotettu mutta alvissa se meni vähin äänin köyhät kyykkyyn olkaa syömättä jos ette maksa -periaateteella.
[/quote] Peruspalkasta 1400€/kk se 2% on 28€, ei mikään hurja lohkaisu. Minun 5400€/kk palkasta se 2% on 108€.

Vierailija
47/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:25"]Minun palkastani menee 45% veroihin, joilla kustannetaan teidän köyhien wt-lifestyle. Ja sitten vielä vaaditte meitä puolustamaan teitä? Oh hell no, rypekää keskenänne siinä paskassa jota suollatte. Painukaa vittuun meidän lompakoiltamme.
[/quote]Ja vielä ihmettelet Kokoomuksen huonoa mainetta?

Vierailija
48/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:28"]Pienituloisella menee käteen jäävästä rahasta huomattava osa ruokaan. Siksi ruoan arvonlisäveron korotus 2 prosenttiyksiköllä vastaa heille lähes samaa kuin yleisen veroasteen korotus muille. Jos palkkaverotusta olisi yhtäkkiä kiristetty 2 prosenttiyksiköllä niin tuotto olisi ollut paljon runsaampi mutta siitä olisi noussut kauhea poru kun rikkaiden veroja olisi korotettu mutta alvissa se meni vähin äänin köyhät kyykkyyn olkaa syömättä jos ette maksa -periaateteella.
[/quote] Peruspalkasta 1400€/kk se 2% on 28€, ei mikään hurja lohkaisu. Minun 5400€/kk palkasta se 2% on 108€.
[/quote] Ei noin köyhän kannata äänestää Kokoomusta!

Vierailija
49/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kokoomusta, mutta en myöskään äänestä heitä. Kokoomuksen vanhemmissa tyypeissä on paljon järkevää sakkia, mutta nämä nuoremmat tuppaavat puhumaan paljon ja päsmäröimään asioista joista ovat täysin pihalla. Yksi kunnon aivopieru oli Jaana Pelkosen kirjoitus perustulon huonoudesta (vanha teksti mutta todella osuva esimerkki siitä kun ei tiedetä itsekään mistä puhutaan).

Vierailija
50/73 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:25"]Minun palkastani menee 45% veroihin, joilla kustannetaan teidän köyhien wt-lifestyle. Ja sitten vielä vaaditte meitä puolustamaan teitä? Oh hell no, rypekää keskenänne siinä paskassa jota suollatte. Painukaa vittuun meidän lompakoiltamme.
[/quote]Mitä sä raivoat? Luuletko, ettei kukaan hyvätuloinen äänestä vasemmistoa?
[/quote]
Tunnen esim. lääkärin joka toimii yksityisellä sektorilla. Ja äänestää vasemmistopuolueita.

Vierailija
51/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kapitalistinen rikkaita suosiva puolue pressaa myöten ,tuhoaa suomen ,mutta vielä kansa päättää mikä on kohtalo

Vierailija
52/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattavat natoa.

Vierailija
53/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään vihaa. Kokoomus on pääoman ja varsinkin ulkomaalaisen veroparatiisipääoman puolue, joten he luonnollisesti ajavat minun etujeni vastaisia asioita.

Vierailija
54/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otetaas vaikka päivän juttu Iltalehdestä:

Kommentti: Sote repii hallitusta – Risikon toiminta ihmetyttää, virkamiehet ovat hermoromahduksen partaalla

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005414677.html

Jutusta kopioitu:

"Risikko turvautui lobbareihin

Paula Risikko (kok) on hallituskumppaneiden mukaan ollut sote-neuvottelujen todellinen murheenkryyni ja outolintu. Kokoomuksessa sote on sisäministerin seurantavastuulla, ja hän onkin saanut jo pilkkanimen ”hallituksen 3. sosiaali- ja terveysministeri”.

Risikon kerrotaan kesken neuvottelujen lähtevän soittamaan (tai vastaamaan) kokoomusta lähellä olevien terveys- ja lääkärifirmojen tutuille lobbareille. Kannat muuttuvat kuuleman mukaan sen perusteella, millainen viesti ministerille on viimeksi lähetetty. Stm:n virkamiehet ovat hermoromahduksen partaalla."

Vierailija
55/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata Kokoomuksen talouspolitiikkaa. Sitä on saatu tuon tuostakin ihailla sitten 80-luvun, kun pääsivät hallitukseen. Nousukauden aikaan syydetään rahaa lietsomaan kasvua ja uskotaan että se jatkuu loputtomiin, laskukauden aikana väännetään hanat säästämisen nimissä kiinni. Itse tekisin juuri päinvastoin.

Kokoomuksessa on paljon omassa kuplassaan eläviä elitistitiä öykkäreitä, jotka kuvittelevat saavuttaneensa asemansa ihan vain omin ponnistuksineen, ilman mitään suhdeverkostoja ja hyvävelikerhoja. Kuvittelevat, että kaikilla on elämässä samat mahdolisuudet. Eivät ymmärrä, että kaikille vain ei töitä löydy, ei ole kavereita sellaisessa asemassa, että niitä järkkäisivät. Tällä hetkellä kokoomuspäättäjät Petteri Orpo etunenässä uskovat sokeasti työnantajien vakuutteluja työvoimapulasta, vaivautumatta selvittämään mistä on kysymys (eli usein työnantajan nirsoudesta ja onnettoman heikoista rekrytointitaidoista).

Sitten on tämä ideologinen yksityistämisvimma niissäkin tapauksissa, joissa julkinen sektori toimii ihan hyvin. Näkee nyt esim. ministeri Risikon älyttömissä Sote-irtiotoissa. Kustannuksista viis, yksityistäminen on tärkeintä. (En mitenkään aina periaatteellisesti vastusta yksityistämistä, mutta kannattaisi vähän katsoa, millaisia kokemuksia muualla siitä on, ennen kuin tekee mitään isoja mokia asiassa.)

Tietämättömyys on suuri ongelma puolueessa, joka kutsuu itseään kykypuolueeksi. Arroganssi, kuvitelma että mehän tiedetään nämä asiat. Haluttomuus kuunnella vähän toisenlaisen taustan omaavien ihmisten kokemuksia, ja asiantuntijoiden harkitsevia sanoja.

Ja miksi ne istuttivat valtiovarainministeriksi laskutaidottomia helppoheikkejä? Toinen nyt on sotkemassa koko Euroopan asioita.  Sulava käytös, rajaton optimismi ja luottamus omaan osaamiseen nyt vain ei aina asiakysymyksissä riitä mihinkään.

Kokoomus rehvastelevalla möykkäpolitiikallaan aiheuttaa järkyttävän määrän epätoivoa kansakunnan ihan heikoimpien keskuudessa. Heitä minusta sivistysvaltiossa pitäisi ajatella ja suojella. Ei se niin iso asia jos nuoret kokkarijunkkerit eivät saa elää mellastaa ihan niin vapaasti kuin haluaisivat. 

Sitten vielä tuo sanan kansallinen käyttö puolueen nimessä. Itse en edes ole mitenkään erityisen kansallismiellinen, mutta onhan se aika irvokasta, että tuota sanaa nimessään käyttävä puolue on ensimmäisenä myymässä kansallisomaisuutta ulkomaille huutokaupassa. Myisivät vaikka oman mummonsa ja Soten takia saattavat vielä niin tehdäkin. Tärkeintä on vain se että bisnes pyörii. 

Vierailija
56/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole mitään tarvetta kasvattaa tuloeroja Suomessa. Maksaisin mielelläni enemmänkin veroja julkisten palvelujen tuottamiseen. Omia töitäni en tee yhtään sen ahkerammin nyt neljän tonnin kuukausipalkalla kuin joitakin aikoja sitten 2700 euron palkalla. Keskimääräinen kokoomuslainen kai ei kuitenkaan eväänsä liikauta, jollei tiedossa ole rahaa. Minua taas motivoi työssä sisäinen halu tehdä se hyvin ja hyödyttää asiakasta, ja palkaksi riittäisi se millä kustantaa elämän perusvälttämättömyydet. (Tosin myönnän, pistän nykyään säästöön mahdollisen työttömyyden varalta. Mieluummin kyllä ansaitsisin kapeaa mutta turvattua leipää.)

Vierailija
57/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:07"]Kokoomus oli arvonlisäveron korotyksen pääarkkitehti. Erityisesti ruoan alv:n korotus puraisi muutenkin vähäosaisia pienituloisia voimakkaammin kuin jos vastaavat korotukset olisi tehty palkka- ja pääomaveroihin.

Näin ollen valtio saa enemmän verotuloja, joista kustannetaan lähes kaikki ne palvelut, joita vähäosaisemmat käyttää. Myöskin Suomen valtionvelkaa pyritään maksamaan pois.

Nyt on ihan pakko kysyä, mitä palveluja vähävaraiset käyttävät, mitä me muut emme käytä?

(uudempia lukuja ei saatavilla vielä, mutta suunnilleen samoissa mentiin 2016) Vuonna 2015 toimeentulotuen bruttomenot olivat koko maassa yhteensä 745,5 miljoonaa euroa. Toimeentulotuen menojen nousu oli käyvin hinnoin 0,1 prosenttia ja reaalihinnoin 0,3 prosenttia.

Asumistuki puolestaan on 1,7 miljonaa euroa.

Puhutaan siis kaikkiaan n. 2,5 mrd:n summasta .  ALV tuotto valtiolle puolestaan on 19, 7 mrd.

Jos laskemme toimeentulomenot, asumistukimenot ja vielä vaikkapa työttömyysmenot (5,5 mrd) yhteen, saamme  8 mrd.  Ihan saman summan valtio antaa vuosittain tukena yrityksille, jotka maksavat veroa vain n. 5 mrd/vuosi. 

Ihmisten tuissa on kyse hengissäpysymisestä, yritystuet on puolestaan osoitettu turhiksi ja haitallisiksi niin VATT:n kuin muidenkin asiantuntijoiden puolelta, samoin kuin elinkeinoelämän itsensä puolelta, josta kuuluu jopa lausuntoja yritystukien haitallisuudesta kilpailun kannalta.

Tässä on yksi syy kritisoida kokoomusta. IHMISTEN TUET OVAT LASKENEET SAMAAN AIKAAN,KUN YRYSTUKIA ON KASVATETTU VUOSI VUODELTA.

Palkansaajilta ja eläkeläisiltä keätään veroja (yhteensä 77 %kaikista suorista veroista) , jotka on ollut alunalkaen tarkoitus käyttää kansalisten hyväksi. Nyt niitä käytetään vähenvässä määrin kansalisten hyväksi ja enenevässä määrin muihin tarkoituksiin. Kiitos Kokoomuksen.

Vierailija
58/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alv nousee, mutta ette huomaa mitään muuta ympärillänne tapahtuvaa. Toimeentulotuen perusosia nostetaan jatkuvasti, niistä vain ei sen suurempaa haloota tehdä. Asumistuki muuttuu, tulot saavat nousta 400€ ennenkuin se vaikuttaa asumistukeen. Tarkoitan sitä, että yrittäkää sen vihanne alta huomata myös nämä pienet asiat, joita vähäosaisten avuksi tehdään.

Etviitsisi levitellä perätöntä tietoa. Toimeentulotukea on nostettu kerran, mitättömällä summalla. Sitä ennen se oli lähes 20 vuotta samalla tasolla, vaikka elinkustannusindeksi on noussut huomattavasti.

Asumistuen tulorajojen korottamisessakin oli ketunhäntä kainalossa; kenellekäs ne tuet menevät? Niinpä, pääasiassa yksityislle kiinteistösijoitusyhtiöille ja asuntosijoitusrahastoille, joiden tuotto on viime vuosina ollut selvästi korkeampaakuin muiden alojen yritysten.  Nämä ovat Kokoomuksen lähipiiriä.

Vierailija
59/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa.

Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin.

Miksi kaikkien pitäisi olla köyhien puolella? Kyllä minua vituttaa kouluttautua ammattiin yliopistossa 7 vuotta ja sitten valtio vie palkastani 50%. Mitäpä itse siitä tuumaisit, että sinun palkastasi menisi puolet veroihin?

Kas, siinä tyypillinen ahne kokkari.  Sinä olet 7 vuotta käynyt ILMAISEKSI yhteiskunnan kustantamaa koulua ja saanut jopa opintotukea, kenties asumislisääkin.  Omasta mielestäsi et ole mitään velkaa yhteiskunnalle, vai?   Sinun maksamasi verot on tarkoitettu mm. siihen, että joku toinen saa saman opiskelumahdollisuuden kuin sinä - vastavuoroisesti.

Miksi muuten opintosi kestivät noin kauan?

Vierailija
60/73 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 20:20"]Kokoomus on todellisuudessa itsekkäimmän rikkaimman marginaalin puolue. Tosin sitä jotkut paremmin tietämättömätkin äänestävät, jotta vaikuttaisivat eliitiltä. Kokoomus ajaa tulo- ja varakkuuserojen kasvattamista eli epätasa-arvoa. Siihen kuuluu myös palvelujen yksityistäminen, jolloin joistakin palveluista tulee vain rikkaiden etuoikeus. Köyhdyttävät köyhiä ja rikastuttavat rikkaita. Eivät aja tavallisen työntekijän tai heikoimmassa tilanteessa olevien asiaa. Arvomaailman lisäksi heidän tekemänsä politiikka (tai tekemätön) ei viime vuosina ole parantanut Suomen tilannetta ollenkaan vaan päinvastoin.

Tämä oli minusta varsin hyvä kiteytys asiasta.

Miksi kaikkien pitäisi ajaa köyhien asioita? Sitä varten on omat puolueensa. Olen itse ylempää keskiluokkaa, joten miksi ihmeessä en äänestäisi niitä, jotka pitävät omia puoliani?

Sinisilmäinen raukkaparka. Vai sinun puoliasi...

Sinä raukka kuulut alemmankeskiluokan kanssa siihen ryhmään, jota kupataan eniten. Mutta elä unelmissasi, haluat kuvitella asemasi peremmaksi kuin se onkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi