Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph, jolla myös omat lapset?? mitä mieltä

Vierailija
03.01.2006 |

olette, onko luotettavampi kun hoitaa omansa samalla kotona? vai luuletteko että on puolueellinen omille lapsille?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla kaksi omaa lasta. ja myönnettäköön että hieman huono maine on kyseisillä hoitajilla...

Vierailija
2/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omia lapsia ryhmässäni 2, lisäksi hoitolapset. Olen ehdottoman tasapuolinen kaikkia lapsia kohtaan. Kaikki saavat leikkiä kaikilla leluilla, omien lasten sellaiset lelut mitä ei haluta hoitolapsille antaa on nostettu ylös kaappiin hoitopäivien ajaksi, ja omat saavat ottaa ne vasta sitten kun kaikki hoitolapset on haettu. Kaikki saavat tasapuolisesti huomiota ja syliä. Omiani hellittelen sitten illalla sen edestä, mikä päivällä on mennyt toisille. Mielestäni toimii meillä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pph:lla on myös omat lapset (viisivuotias ja ekaluokkalainen). Minulle tällä ei ole mitään merkitystä, kunhan kohtelee lapsia tasapuolisesti (niinkuin näyttää tekevän, sen mitä nyt pystyn näkemään).

Enemmän kiinnittäisin huomiota siihen, millä eväillä pienten lasten äiti on ryhtynyt pph:ksi. Jos lähinnä haluaa olla pidempään kotona ja tienata vähän, jaksaako ja osaako varmasti olla neljän pirpanan kanssa joka päivä? Millaiset kasvatusmetodit ja periaatteet mahtavat olla käytössä?

Ei niin, etteikö moni voisi olla ihan " kylmiltään" hyvä pph, mutta eivät kaikki. Koulutus ei takaa hyvää hoitajaa, mutta silti lastentarhanopettaja-pph (kuten omani) on todennäköisesti edes jotenkin perillä siitä, miten homma hoidetaan asiallisesti.

Pph:sta riippumatta liikaa ei voi korostaa sitä, että valitsee hoitajan huolella ja silmät auki.

Vierailija
4/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. aina on puolueellinen omille lapsille!

2. varahoitojärjestelyjä tosi usein = itse kipeänä tai omat lapset kipeina, niin ei voi ottaa hoitolapsia!

vie lapsi päiväkotiin, niin saa hyvän hoidon! aina sama paikka, samat tutut lapset ja hoitajat!

Vierailija
5/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono maine. vaan tätä palstaa lukiessani olen saanut sen käsityksen. tiedän että ei pidä yleistää..

Vierailija
6/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä hyvä motivaattori tollaseen hommaan!

ja on vielä tyypiltään sellainen, että en IKINÄ olisi antanut omia lapsiani sen hoitoon!

Vierailija
7/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaani mukaan yritän olla puolueeton ja luulen aika hyvin onnistuvani. Meilläkin lelut yhteisiä, jos on joku erityinen lelu, se laitetaan hoitolasten ajaksi pois ja leikitään vasta illalla.

Melkein sanoisin, että omiansa sitä enemmän komentaa kuin vieraita, koska omat ovat kuitenkin siinä omassa kodissaan ja välillä käytös tietenkin sen mukaista!

Vierailija
8/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin saavat lisätienestiä. Eikä tässä ole minusta mitään pahaa, täysin luonnollista ja järkevääkin. Työ on niin raskasta ettei siihen kuka tahansa ryhdy tai jos ryhtyykin, eiköhän tarkkasilmäiset vanhemmat aika pian hoksaa, ettei kaikki ole ok ja ota lapsensa pois.

Ihme tuomitsemista ja kyseenalaistamista täällä, monista ketjuista päätellen täällä pyörii jossain ihanne-/unelmamaailmassa eläviä ihmisiä, joilla ei ole mitään kosketusta todelliseen elämään...

Ja ei, en ole itse perhepäivähoitaja.

Vierailija
9/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaveri suunnitteli alkavansa pph:ksi, niin saa vähän lisää rahaa!

siinäpä hyvä motivaattori tollaseen hommaan!

Tai oli ala mikä hyvänsä kyllä se palkka / raha on iso motivaattori. Toivottavasti on muitakin motivaatoita. Mutta minusta kaverisi kuulosti rehelliseltä. Harva pph. ottaisi ilmaiseksi vieraita lapsia hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi