Nyt meni yli....olenko ihan väärillä jäljillä?!?
Kaipaisin mielipidettä erimielisyyteen naapurin kanssa. Tilanne on tämä: naapurilla oma piha kerrostalon 1.kerroksessa ja hän on aikaisemminkin valittanut, että vajaa nelivuotiaani huuto herättää hänen pihalla nukkuvan lapsensa. Olen puhunut asiasta lapsen kanssa ja olemme sopineet, että emme leiki pihan vieressä olevalla nurmikkoalueella. Kun tulemme sisään, puudän lapsia olemaan hiljempaa, jottei vauva herää.
Aina en kuintenkaan saa lapsen suuta tukittua ja tänään taan ulos mennessämme lapseni " kiekaisu" herätti vauvan ja naapuri tietysti suuttui. Vakuutteluistani huolimatta hän ei tunnu uskovan, että olen yrittänyt tehdä asialle jotain ja sanoo " vanhempien tehtävä on ohjata lastaan" eli antaa rivien välistä ymmärtää, että annan lasteni tehdä mitä vain.
Miten minun pitäisi toimia? En ole rikkonut järjestysääntöjä ja olen omasta mielestäni opettanut lapsille toisten huomioon ottamista parhaani mukaan. Omalla pihalla oleminen on vaikeaa, koska koko ajan alitajuisesti mietin, ettemme vain häiritse.
Mielipiteitä, kiitos!!!
Kommentit (28)
Kukaan ei voi olettaa että hänen vauvansa saa nukkua rauhassa päiväunet kerrostalon pihalla. Naapurisi on väärässä, sinun ei tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä että naapurisi asuu väärässä paikassa.
ääntä kestä. Oikeasti tuolla naapurilla on jotain sinua vastaan. Oisko kateellinen jostain vai oletko suututtanut sen jotenkin ? Tai sitten naapurisi on mielenvikainen, joka kuulee ääniä jopa jääkaapista.
mulla on ollut hyvin vaativa vauva ja olen itse ollut ihan väsyksissä hoitamiseen ja valvomiseen. Kerran kun olin nukuttanut vauvaa taas yli tunnin ja saanut hänet vimein nukkumaan, naapurin koira herätti vauva noin sadannen kerran. Minä menin räyhäämään koiralle..... vähän nolotti jälkikäteen, mutta väsymys teki tepposet
Vierailija:
Jos naapurisi on asiasta huomauttanut, niin mikset voi pysyä poissa heidän kohdaltaan?
No eikös tänne tälläinenkin vastaus sitten pitänyt tulla.
Jokaisella talon asukkaalla on oikeus olla pihalla normaalisti. Ei kenenkään tarvitse kärsiä yhden takia. Pihalla saa leikkiä ja olla, olkoon ääni sitten kimeä tai möreä. Lapset leikkii ja huutaa, ja niin pitääkin olla. Päivällä saa kuulua ääntä.
jota nukuttanut useasti vaunuilemalla yli tunninkin
saanut nukahtamaan ja jättänyt pihaan, naapurin lapsi kerran huusi ihan 3 m päässä" hei iskä tuu kattoon tääl on siili" eikä se iskä ollut kaukana olis kuullu vähemmälläkin tulin pihalle ja vittuuntuneena lähdin taas vaunuilemaan, en tietty sanonut mitään mutta kyllä sen varmaan naamasta näki etten tyytyväinen ollut
toisen kerran jätin talon toiselle puolelle ja naapuri tuli hetken päästä sanomaan että hei teidän vauva itkee
ei se aina ole helppoa nukuttaa vauvaa sisällekään
nyt kun ollaan jo taaperoita niin onhan se kiva että pihalla on muitakin lapsia ja en heitä pahalla muistele vaikka tosi useasti vauvani herättiväkin
Kiva huomata, että minua ymmärretään. Tulen yleensä hyvin ihmisten kanssa toimeen , mutta pakko se on hyväksyä, ettei se kaikkien kanssa onnistu.
Kiitos virtuaalituesta!
klo 23-06 ..Päivällä on ihan normaalia että tuon ikäisistä lapsista lähtee ääntä!
Meidän poika ei kyllä herää kovinkaan helposti, vaikka parvekkeen alapuolella monesti melutaankin. Onko naapurillasi vain tuo vauva? Jos perheessä olisi muita lapsia, niin olisi varmaankin tottunut paremmin meluun, eikä häiriintyisi lasten äänistä.