Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni yli....olenko ihan väärillä jäljillä?!?

Vierailija
03.01.2006 |

Kaipaisin mielipidettä erimielisyyteen naapurin kanssa. Tilanne on tämä: naapurilla oma piha kerrostalon 1.kerroksessa ja hän on aikaisemminkin valittanut, että vajaa nelivuotiaani huuto herättää hänen pihalla nukkuvan lapsensa. Olen puhunut asiasta lapsen kanssa ja olemme sopineet, että emme leiki pihan vieressä olevalla nurmikkoalueella. Kun tulemme sisään, puudän lapsia olemaan hiljempaa, jottei vauva herää.

Aina en kuintenkaan saa lapsen suuta tukittua ja tänään taan ulos mennessämme lapseni " kiekaisu" herätti vauvan ja naapuri tietysti suuttui. Vakuutteluistani huolimatta hän ei tunnu uskovan, että olen yrittänyt tehdä asialle jotain ja sanoo " vanhempien tehtävä on ohjata lastaan" eli antaa rivien välistä ymmärtää, että annan lasteni tehdä mitä vain.

Miten minun pitäisi toimia? En ole rikkonut järjestysääntöjä ja olen omasta mielestäni opettanut lapsille toisten huomioon ottamista parhaani mukaan. Omalla pihalla oleminen on vaikeaa, koska koko ajan alitajuisesti mietin, ettemme vain häiritse.

Mielipiteitä, kiitos!!!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo ei voi hiljentyä kokonaan hänen vauvansa päiväunien ajaksi. Tottakai voi (ja pitääkin) ottaa muut huomioon, mutta rajansa nyt kaikella.

Vierailija
2/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerrostalo ei voi hiljentyä kokonaan hänen vauvansa päiväunien ajaksi. Tottakai voi (ja pitääkin) ottaa muut huomioon, mutta rajansa nyt kaikella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän voi velvoittaa muita olemaan päivällä hiljaa ja ehkäpä tajuaa jossin vaiheessa kun oma lapsensa kasvaa, että muksut pitää ääntä...

Vierailija
4/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ymmärrettävää ettei 4-vuotiaan mielessä pysy vielä tuommoiset asia niin pitkään. On hienoa että olette ystävällisesti menneet leikkimään vähän kauemmas. Enempää ei naapuri voi mielestäni vaatia. Toisaalta hän on varmaan aika poikki pienen lapsensa kanssa ja lapsen uniajat ovat hänelle ainoa oma aika tms. Jos lapsi on tottunut nukkumaan ulkona, mutta on kuitenkin kovin herkkäuninen on tilanne hankala. Naapurin ehkä kannattaisi alkaa yrittää opettaa lasta nukkumaan sisällä.

Vierailija
5/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen itse ajatellut vähän samaa, vaikka kyllä ymmärrän että ketuttaa.... Mutta ei kaikkia ääniä voi maailmasta poistaa....

Ap

Vierailija
6/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä herää meidänkin vauva parvekkeella ulkoa kuuluvaan kiljuntaan ym. mut ei kyllä tulis mieleenkään alkaa kieltämään lapsia mesoamasta ULKONA!

Jos asettuisivat pitemmäksi aikaa juuri tuohon parvekkeen alle meluamaan, saattaisin pyytää siirtymään muualle tai olemaan pikkuisen hiljempaa!

Vierailija
7/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt aivan riittävästi, kun koitat ottaa huomioon naapurin vauvan. Kylmä tosiasia vain on, ettei ilman lapsen nujertamista kaikkia kovempia ääniä ole mahdollista kitkeä! Kyllä naapurisi huomaa asian, kunhan hänenkin vauvansa vähän kasvaa :).

Vierailija
8/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ja olkaa aivan normaalisti. Itse tekisin juuri niin. Jos naapurisi ei pysty olemaan ympäristössä missä kuuluu ääniä, niin muuttakoon muualle. Lapsenne saa aivan normaalisti nauraa ja juosta ja pitää ääntä päivisin, öisin äänien suhteen on eri.

Vierailija
9/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti äiti on vähän väsynyt, ja muistan kyllä itse hyvin tunteen kun olin samassa tilanteessa. Molemmat omat lapseni ovat siirtyneet sisälle nukkumaan saman ikäisenä kun naapurin vauva, mutta en usko, että naapuri sulattaa kyseistä " neuvoa" . Tilanne on siinä mielessä hankala, että hän on taloyhtiön hallituksessa ja itse vain vuokralainen....Eli minulla ei hänen silmissään ole paljon oikeuksia itseensä verrattuna... ja hän on sen joskus sanonutkin.

Ap

Vierailija
10/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa ja kerrostaloissa on omat elämisen äänet, tietysti!

Vierailija
11/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia tai vaikka joku ruohonleikkuri/lumiaura? Nostaako naapuri siitäkin metelin jos vauva herää? Mielestäni hän ei voi vaatia täydellistä hiljaisuutta kun asuu kuitenkin kaupunkiolosuhteissa. Meidänkin parvekkeen alla kulkee välillä lapsia sekä erilaisia koneita, vauva nukkuu silti :). Toiset taitaa olla herkkäunisempia.

Vierailija
12/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muut lapset tai äänet eivät kuulema vauvaa herätä....;(. Oma lapseni on kirkasääninen tyttö, ja en valitettavasti hänen äänensä taajuudelle voi mitään. Tyttö on myös vauhdikas ja voimakastahtoinen, mutta pahin uhma on onneksi jo ohi, eli tottelee mielestäni kohtuullisesti.

Ap

Vierailija
13/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon se nainan vaikka presidentti, niin sulla on aivan samat oikeudet. Ei se nainen pysty tekemään yksinään yhtään mitään.

Vierailija
14/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ennen rivarissa häiritsi, kun naapureissa piti aloittaa se nurmikon leikkuu juuri silloin, kun lapsemme oli päiväunilla, mutta kun ei ollut hiljaisuusaika, en voinut mitään. Huomaavaisuutta olisin tietysti toivonut. Mutta nyt on onneksi oma tupa ja oma lupa, puolen hehtaarin metsässä =)

Vierailija
15/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri vihjaili minun ulkona ollessani katselevan muiden ikkunoista sisään, hän myös sanoi minun olevan utelias. Se että olen yrittänyt olla " normaalisti" ja kysynyt isältä vauvan kuulumisia ilmeisesti siis on turhaa uteliaisuutta. Olen esimerkiksi kysynyt vauvan nukkumisesta, koska asia luonnollisesti vaivaa minua.....

Ap

Vierailija
16/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään väärää elämän ääniä kuuluu ja pitääkin kuulua.

Ymmärrän kyllä osittain naapuriasikin koska meillä on vähän samanlainen tilanne kun lapseni nukkuu ulkona (nukkuu paljon paremmin ulkona kuin sisällä) niin naapurin koirat usein haukkuvat ulkona ja lapseni herää ja jos ei ole vielä kunnon unia nukkunut voi koko ilta olla ihan hirveä.

Vierailija
17/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isovanhempien kanssa lapseni leikkivät " ihan kiltisti" , eli ilmeisesti pitää minua täysin lepsuna kasvattajana. Se tässä tilanteessa itseäni eniten loukkaa, että hän luulee tuntevansa minut ja lapseni, eikä sitä todellakaan tee. Ja syyttää " tirkistelystä" , ihan kuin minulla pihalla olisi aikaa moiseen. Itselläni ei olisi pokkaa vihjailla ja tehdä päätelmiä toisen kasvatustavoista vaan sen perusteella millä tavalla lapsi päästää pihalla ääniä. Jos joskus seuraisi meidän elämää ja tapaani olla lasten kanssa vaikka tunninkin verran niin mielelläni ottaisin kommentteja vastaan!

Ap

Vierailija
18/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurisi on asiasta huomauttanut, niin mikset voi pysyä poissa heidän kohdaltaan?

Vierailija
19/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todellakin olen pitänyt lapsen poissa pihan läheltä, ongelmatilanteet tulevat sisään tai ulos mennessä, rapun ovi on hänen pihansa vieressä. Joka kerta mainitsen lapsille, että mennään hiljaa ohi, mutta aina ei suu pysy kiinni, niin kuin monet samanikäisten vanhemmat onneksi ymmärtävät....

Ap

Vierailija
20/28 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halua siihen puuttua, ja siellä se on meidänkin poika kohta meluamassa muiden mukana. ei lasten kerrostalon pihalla tarvii olla hiljaa, pakkohan niiden jossain on saada purkaa energiaansa.. ihan hyvin toimii tuo sislläkin nukkuminen ja nöin kukaan ei kärsi. muut lapset saa ulkona juosta ja riehua ja meillä vauva nukkun sisällä ihan onnellisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi