Tyttöystävä ei suostu tekemään aborttia
Ollaan seurusteltu vasta 5kk eikä parisuhde ole kovinkaan vakaalla pohjalla enkä halua isäksi. Tyttöystävä sanoi syövänsä pillereitä mutta tuli silti niistä huolimatta raskaaksi eikä halua aborttia tehdä vaikka se olisi paras ratkaisu.
Olen vasta 21-vuotias ja juuri päässyt työelämään eikä lapsi todellakaan sovi elämäntilanteeseeni. Tein jo tyttöystävälle selväksi että jos aikoo pitää lapsen niin saa tehdä sen yksin, minä en lasta halua enkä rupea mitään elareita makselemaan. Miten on, pääsenkö tästä tilanteesta jos vain lähden vai voiko tyttöystäväni pakottaa minut isäksi?
Kommentit (244)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]
Jos on valmis panemaan, on oltava valmis seurauksiinkin. Ole iloinen, että sinulla on kohta lapsi eikä aids.
[/quote]
Asia täysin älyvapaa sillä miehellä on pantaessa velvollisuus ottaa isyys väkisin vasten tahtoaan tai tyytyä kohtaloon jossa nainen abortoi miehen lapsen alun. Sen sijaan naisella on oikeus synnyttää tai abortoida miehenkin lapsia, vaikka olisi luvannut hoitaa ehkäisyn.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:26"]
Naisella on oikeus aborttiin, mutta mies mies joutuu kantamaan aina vastuun. Kenen mielestä tämä on muka reilua näin tasa-arvon aikana. Miksei miehellä ole oikeutta kieltäytyä isyydestä raskauden alussa?
[/quote]
Koska silloin suurin osa miehistä lopettaisi sen kondoomin käytön ja vaatisi aina aborttia. Koska aina on huijattu isäksi ja se on mukavampaa ilman kortsua.
[/quote]
Heh heh. Joo paljaalla paneminen on niin kivaa ettei tautejakaan kande ottaa huomioon. Ja kaikki miehet on niin sikoja, että nauttivat naisten abortoinneista....
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:24"]ABORTTI ON MURHA
[/quote] Aijaa, no muistatko itse elämääsi ennen syntymää? No et. Koska olit solumöykky.
[/quote]
Pistin yläpeukun, mutta mulla on silti sulle mietittävää. Siinä olet oikeassa, että alkio on vain solumöykky, mutta eihän ihminen muista parista ensimmäisestä elin vuodestakaan mitään, mutta ei silti ole silloin solumöykky.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]
Jos on valmis panemaan, on oltava valmis seurauksiinkin. Ole iloinen, että sinulla on kohta lapsi eikä aids.
[/quote]
Asia täysin älyvapaa sillä miehellä on pantaessa velvollisuus ottaa isyys väkisin vasten tahtoaan tai tyytyä kohtaloon jossa nainen abortoi miehen lapsen alun. Sen sijaan naisella on oikeus synnyttää tai abortoida miehenkin lapsia, vaikka olisi luvannut hoitaa ehkäisyn.
[/quote]
Paitsi, että ei voi luvata hoitaa mitään mikä ei ole 100% varmaa, kuten tässä tapauksessa ehkäisy ja tyhmempikin sen tajuaa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 06:22"]
Onhan se abortti terveysriski naiselle. Ja eettinen asia etenkin naiselle, koska sikiö on ja kasvaa naisessa.
Ikävä tilanne ap kannalta. Ymmärrettävä.
Onko tyttö onnellinen raskaudesta? Jos tyttö päätyy pitämään lapsen, niin voit olla tukena raksusaikana ja synnytyksessä ja hoidossa. Voitte olla omissa osoitteissa. Ja toki ne elatusmaksut maksat. Kannat vastuusi. Niin se varmaan menee. Turha sitä on pakoilla. Otat vastuun tekemisistäsi.te kuitenkin seurustelette, että ei ole yhden illan juttu. Voit sinä opiskella, vaikka olisi vauva. On vauvalla oikeus olla ja oikeus tulla hoidetuksi. Ja rakastetuksi. Välitätlö sinä tytöystävästäsi?
Et olisi ainoa nuori isä. On teitä monta. Olet jo aikuisen iässä. Mieti uudelleen vastuusi ja mitä haluat. Haluatko oikeasti olla kaukana lapsestasi? Vai olla mukana? Antaisiko lapsen äiti sinun hoitaa lasta, vai haluaako hän hoitaa itse? Mikä se teidän suhde on?
Kyllä tiedät, että vauva voi tulla yhdynnästä. Voimia sinulle. Juttele äitikandidaain kanssa. Jos kovasti painostat aborttiin ( kerro mielipiteesi ja perustele ne), voit loukata aika paljon. jatko jää katsottavaksi. Oletko lähi-isä vai kaukoisä vai et isä olleenkaan. Jos ei vauvaa tulekaan. Oletko ihan satavarma, etet halua lasta nyt?
[/quote] Jos lapsi ei kiinnosta, miksi pitää olla tukena raskausaikana ja synnytyksessä. Nainen valitsee itse vaihtoehdoista yksinhuoltajuuden ja ei voi kyllä vaatia miestä olemaan tukena.
Sitä saa, mitä tilaa
Muistan omasta nuoruudesta, että oli sellaisia tyttöjä, jotka luki harlekiineja ja reginoita. Nehän ovat täynnä tarinoita, että nainen rakastuu ja tulee raskaaksi. Mies ei halua lasta,mutta kun lapsi syntyy, mies huomaakin rakastavansa lasta ja lapsen äitiä ja eletään onnellisena elämä loppuun.
Niinpä ainakin kahden kaverin tiedän tehneen tämän klassisen tempun poikaystävälleen, joka oli etääntymässä,että lopetettiin pillerit salaa ja toivottiin, että kyllä se nyt minut ottaa, kun lapsikin syntyy. Kumpikin jäi yksinhuoltajaksi ja aika katkeraksi sellaiseksi, koska sitä ei oltu otettu lukuun. Kiukuttelivat, kun kakara on pallona jalassa ja ei pääse mihinkään ja elämä on kallista jne..
Aika törkeitä kyllä noi kommentit "olisit käyttänyt kumia" Siis kyllä helvetti soikoon pitää pystyä luottamaan jos yhdessä sovitaan pillereiden olevan se ehkäisykeino. Sillon niitä syödään ja mikäli sitä unohtaa ottaa pillerin niin se mainitaan sille kumppanille jotta tiedostaa että ehkäisy saattaa pettää.
Tulee vain ensimmäisenä mieleen että taas on yhtä miestä käytetty hyväksi kun haluttu lapsi... Reiluintahan se olisi jos tyttöystävä sen haluaa pitää niin ei ilmoita kuka isä on, silloin ei tarvitse ottaa osaa ei-toivotun lapsen elämään (kustantaa/lapsi tule perimään ja viemään osuutta tulevaisuuden perheeltä)
Miksi me naiset ollaan niin paskamaisia että tehdään tollasta? Jos sitä parisuhteessa sovitaan ehkäisykeino ja itse se mokataan sekä salataan asia niin silloin pitää myös kantaa itse se vastuu. Ei kävis mielessäkään jos luvannut itse hoitaa jonkun asian niin vaatia muita ihmisiä siitä tilille, niitä ihmisiä joista välittää ja jotka luottaneet. Todella usein kun se "pillereiden pettäminen" johtuu siitä että on unohdettu ottaa se pilleri ja ei uskottu mahdollisuuten tulla raskaaksi. Ohjeissakin lukee että lisäehkäisyä tulee käyttää viikon ajan jne mikäli kulunut yli 12h.
Kyllä aikuisten ihmisten pitää pystyä puhumaan asioista ja olemaan rehellisiä ja reiluja toisilleen. Joo, siinä on se 1% mahdollisuus että kaikesta huolimatta tulee raskaaksi vaikka syö pillereitä ja ottaa ne ajallaan...kumminkin suurin osa näistä on unohduksia joista ei toiselle kerrota. Samanlainen luottamuksen pettäminen kuin jos hyppisi vieraissa...
Reilu nainen ei ilmottaisi aloittajaa isäksi...vaan mikäli pitäisi lapsen, ottaisi vastuun ja hoitaisi sen yksin.
En ymmärrä näitä vastauksia. Jos yhdessä suostutaan harrastamaan seksiä ilman kondomia koska NAINEN KÄYTTÄÄ E-PILLEREITÄ niin vastuuhan on tottakai molemmilla raskaudesta, mutta pitäisi naisen antaa kyllä AP:lle mahdollisuus päättää, tahtooko lapsen kanssa olla tekemisissä rahallisestikaan. Kuulostaa muutenkin sille, että koko mimmi on kusettanut tuossa ehkäisyasiassa ja hormonit hyrränneet sinne suuntaan, että tekisi mieli lapsia ja tästäpä nappaan hyvät geenit. Tyttöystävä voi sanoa, ettei tiedä kuka isä on ja se jos jokin olisi oikein AP:ta kohtaan.
Jos tyttöystävä on noin kurja kun vaikuttaa, tee siitä ex ja et todista isyyttäsi.
No niin, tehkää siitä nyt vielä sen tytön syy. Se sentään ON käyttänyt ehkäisyä. Ap ei viitsinyt tehdä mitään vaikka olisi hänkin voinut. Pillerit ei ole sataprosenttisen varmoja vaikka niitä käyttäisi kuinka huolella. Ja tyttö on lisäksi vastuullinen ja aikuinen ja uskaltaa ryhtyä äidiksi kun kerran on raskaaksi tullut. Ap sen sijaan vaikuttaa mieheltä, jonka kanssa ei kenenkään kunnon tytön pitäisi joutua tekemisiin.
Tulisipa miehille ehkäisypilleri. Miesten oikeusturva vahinkoraskauksissa on olematon.
Jos tyttöystävä on luvannut ehkäisyn, niin et ole vastuussa täysin. En tiedä, miten voit tuon todistaa, mutta koita nyt selittää sille muijalla, että ette kumpikaan ole sopivassa elämäntilanteessa vanhemmiksi. Vanhemmuus kestää kuitenkín läpi elämäniän. Jos Lapua halutaan, niin molempien vanhempien pitää olla täysillä mukana.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:23"]
Isyyttä et pääse pakoon vaikka kuinka haluaisit eli elarit sinun on vähintäänkin maksettava.
[/quote]
Jonkun on maksettava elarit, maksajan ei tarvitse olla lapsen biologinen isä. Eräs sukulaiseni on vahvasti uskonnollinen ja hänelle poikansa äpärälapsi oli suuri häpeä ja kauhistus. Joten tämä täti maksoi 18 vuoden ajan poikansa puolesta elatusmaksut ehtona, ettei äpärälasta koskaan tuoda näytille eikä lapseen pidetä mitään yhteyttä. Ja tämähän pojalle sopi oikein mainiosti.
[/quote]
Hyi hitto. Mistään armosta ja inhimillisyydestä ei siinä uskontokunnassa kyllä ole kuultu. Ja pojastakin kasvatettiin ulkokultainen nössö.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:47"]
No niin, tehkää siitä nyt vielä sen tytön syy. Se sentään ON käyttänyt ehkäisyä. Ap ei viitsinyt tehdä mitään vaikka olisi hänkin voinut. Pillerit ei ole sataprosenttisen varmoja vaikka niitä käyttäisi kuinka huolella. Ja tyttö on lisäksi vastuullinen ja aikuinen ja uskaltaa ryhtyä äidiksi kun kerran on raskaaksi tullut. Ap sen sijaan vaikuttaa mieheltä, jonka kanssa ei kenenkään kunnon tytön pitäisi joutua tekemisiin.
[/quote]
Ensinnäkään, "tyttöjen" ei pitäisi hankkia lapsia. Älä sinä kaunistele asiaa tyttölemällä.
Kai olette samaa mieltä, että jos mies käyttää ehkäisyä joka pettää niin silloin oikeus raskaudesta on miehellä koska hänhän sentään yritti?
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta meillä meni näin.
Tulin raskaaksi (pillereistä huolimatta!) 3kkn seurustelun jälkeen. Isä ei halunnut olla missään tekemisissä, minkä hyväksyin, vaikka se surettikin. Itse en vaan kyennyt aborttiin. Olin 20.
No, aika kului ja isäkin pikkuhiljaa varovasti asiasta kiinnostui. Missään vaiheessa en pakottanut/velvoittanut mihinkään.
Nyt lapsi 8v. Emme ole isän kanssa yhdessä, mutta melkeinpä päivittäin tekemisissä lapsen asioiden tiimoilta, näkee lasta niin usein kuin vaan voi (eli usein). On paras isä, jonka tiedän ja siitä todella kiitollinen.
Jospa ap nyt miettii asiaa ihan rauhassa. Lapsesta voi tulla elämäsi suurin rikkaus, vaikka nyt ajatus pelottavalta ja kauhealta tuntuukin.
Mun on kyllä pakko sanoa, etten itse koskaan aborttiin pystyisi. Sen olen kumppaneilleni kertonutkin ja ehkäisystä on huolehdittu. Mielestäni on mieheltä väärin odottaa kaikkien naisten pystyvän tekemään abortin helposti. Kyllä Se on nainen joka pääasiassa vastuun raskautumisestaan kantaa, joten oikeus päätökseen on hänellä.
Jos mietitään aborttia, Se voi toki olla miehelle henkisesti raskas, mutta väitän sen olevan naiselle raskaampi henkisesti ja fyysisesti.
Jos taas mietitään lapsen pitämistä niin miehellä on kuitenkin mahdollisuus valita maksaako "sakkoa huolimattomuudesta" vai alkaako isäksi. Pää vastuussa lapsesta on kuitenkin lähes aina äiti ja lapsen pitämis ratkaisu vaikuttaa enemmän häneen.
Ja kun kaikki ratkaisut tällaisessa tilanteessa vaikuttaa lapsen kantajaan, eli äitiin enemmän kuin mieheen niin tottakai oikeus valita on äidillä. Usein näissä tilanteissa toinen toivoisi toista ratkaisua ja olisi tietysti hienoa, jos molemmat tahtoisi samaa. Mutta koska tällaisessa vaikeassa tilanteessa voi tehdä vain yhden ratkaisun niin tottakai lopullisen päätöksen tekee nainen keneen tilanne enemmän vaikuttaa. Täysi tasa-arvo tällaisessa tilanteessa on mahdoton niin kauan kun naiset ja miehet on fyysisesti näin erilaisia.
Ja tosiaan kuten alussa sanoin, minä olen niitä naisia, jotka ei henkisesti aborttia kestäisi, onneksi vahinko raskauksia en ole kokenut, minulla on 2 toivottua tyttöä mieheni kanssa, joka on upea isä lapsilleen.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:21"]
Aika törkeitä kyllä noi kommentit "olisit käyttänyt kumia" Siis kyllä helvetti soikoon pitää pystyä luottamaan jos yhdessä sovitaan pillereiden olevan se ehkäisykeino. Sillon niitä syödään ja mikäli sitä unohtaa ottaa pillerin niin se mainitaan sille kumppanille jotta tiedostaa että ehkäisy saattaa pettää.
Tulee vain ensimmäisenä mieleen että taas on yhtä miestä käytetty hyväksi kun haluttu lapsi... Reiluintahan se olisi jos tyttöystävä sen haluaa pitää niin ei ilmoita kuka isä on, silloin ei tarvitse ottaa osaa ei-toivotun lapsen elämään (kustantaa/lapsi tule perimään ja viemään osuutta tulevaisuuden perheeltä)
Miksi me naiset ollaan niin paskamaisia että tehdään tollasta? Jos sitä parisuhteessa sovitaan ehkäisykeino ja itse se mokataan sekä salataan asia niin silloin pitää myös kantaa itse se vastuu. Ei kävis mielessäkään jos luvannut itse hoitaa jonkun asian niin vaatia muita ihmisiä siitä tilille, niitä ihmisiä joista välittää ja jotka luottaneet. Todella usein kun se "pillereiden pettäminen" johtuu siitä että on unohdettu ottaa se pilleri ja ei uskottu mahdollisuuten tulla raskaaksi. Ohjeissakin lukee että lisäehkäisyä tulee käyttää viikon ajan jne mikäli kulunut yli 12h.
[/quote]
Jep, mutta kuinka moni kundi piittaa tuosta ohjeesta? Viikon ajan pitäisi käyttää kondomia. Kyllähän ne on ne (nuoret) miehet, jotka yleensä sanoo, että "En halua käyttää ja tuskin sä nyt raskaaksi tulet".
[/quote]
Ja nuorella naisellako ei mitään vastuuta tästä, hän tietysti hymyssä suin tekee, kuten nuori mies sanoo, eikä vaadi kondomia, vaikka hyvin tietää, että nyt on tilanne, jossa hän ei enää pysty ehkäisystä huolehtimaan, kuten on luvannut?
Yksi asia tässä keskustelussa kyllä huvittaa, tuntien tätä palstaa noin muuten. Oletteko kertaakaan muuten miettineet, mitä oikeastaan tarkoittaakaan tämä vaatimus käyttää kumia huolimatta muista käytetyistä ehkäisykeinoista? No sehän on taivaan lahja jokaiselle pettävälle miehelle! Kun kotona käytetään kumia, ei tarvitse enää pelätä sitä, että tulee vahingossa tauti kotiin!
Minun on sanottava kyllä, että suhde loppuisi siihen paikkaan, kun mies ensimmäisen kerran vetäisi korstun esiin ja alkaisi toimittamaan, että kyllä se varmuuden parempi kaikin puolin, että nyt näitä nyt käytetään.
Kyse on tässä vielä niin nuorista ihmisistä, että todellakin olisin varovainen huutelemaan, että yhteen vaan ja perhettä pukkaamaan - sillä tavalla perheensä perustaneet ne yleensä siellä vierailla markkinoillakin seilaavat...mutta toisaalta, tässähän ap saa hyvän opin, mikä on ainakin yksi keino välttyä kiinnijäämiseltä, kotikortsut:-)
Eli tämä ei ole naisen vastuulla mitenkään?
Sun on pakko maksaa elareita, jos sut isäksi todetaan. Käytännössä sun ei tietenkään tarvitse lapsen elämään osallistua.
Jos oot biologinen isä, joudut kyllä maksamaan elareita. Olisit harkinnut tätä asiaa ennen seksiä. Ehkäisykeinot ei ole sataprosenttisia, kaikkihan sen tietää.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 20:26"]
Naisella on oikeus aborttiin, mutta mies mies joutuu kantamaan aina vastuun. Kenen mielestä tämä on muka reilua näin tasa-arvon aikana. Miksei miehellä ole oikeutta kieltäytyä isyydestä raskauden alussa?
[/quote]
Koska silloin suurin osa miehistä lopettaisi sen kondoomin käytön ja vaatisi aina aborttia. Koska aina on huijattu isäksi ja se on mukavampaa ilman kortsua.