somaliasta kotoisin oleva vastailee
Kommentit (30)
en ikinä voisi antaa anteeksi että äitini pitäisi minusta kiinni kun joku muu tekee minulle tuollaista väkivaltaa. Siinä kulttuurit ovat kai erilaisia. Hyvä ettet ole katkera ja olet saanut korjausleikkauksen.
Oletko muuten koskaan puhunut asiasta äitisi ja isäsi kanssa? Mitä mieltä he nyt ovat ympärileikkauksista? Tuntevatko he katumusta että tekivät niin tavan mukaan?
Vierailija:
en ikinä voisi antaa anteeksi että äitini pitäisi minusta kiinni kun joku muu tekee minulle tuollaista väkivaltaa. Siinä kulttuurit ovat kai erilaisia. Hyvä ettet ole katkera ja olet saanut korjausleikkauksen.Oletko muuten koskaan puhunut asiasta äitisi ja isäsi kanssa? Mitä mieltä he nyt ovat ympärileikkauksista? Tuntevatko he katumusta että tekivät niin tavan mukaan?
kun kerroin, etten aio leikata tytärtäni, äitini ymmärsi, isäni ei.mutta noin kuukaudessa isänikin hyväksyi päätökseni.
äitini oli myös onnellinen puolestani kun menin korjausleikkaukseen.
ehkä se on tietynlaista katumusta.
istun täällä somaliystäväni kanssa ja luemme näitä, hän sanoi, että somali tunnistaa somalin kyllä. olet joku kiihkoilija, joka haluaa " parantaa" somalien kohtelua suomessa. Kerroppa somaliaksi vaikka että: " nimeni on se ja se, asun suomessa ja minulla on tytär" somaliaa osaat varmasti, koska vanhempasi eivät ole oppineet täydellistä suomea, joten varmasti puhutte somaliaa keskenänne.
Tiedätte kai siis paikan. Av-mammat hei, ette voi olla näin hönttejä.
Kaikkiko täällä pitää vääntää provoksi?
t.ei ap
ja ehkä tuo somali+somalin kaveri ovat provoja. mistäs me se tiedetään? itse en ainakaan keksi miksi joku provoilisi tällä asialla..?
vaikka ei voi tietää..
t: joku kyselijöistä
hönttejä ootte! minäkin tunnistan kyllä somalin kirjoituksesta ja ajattelutyylistä, sen verran heidän kanssaan päivittäin olen tekemisissä, ja tää tyyppi ei ollut somali todellakaan. ja miettikään, sanoi tulleensa 7-vuotiaana suomeen, ja 25-vuotiaana tehneensä ympärileikkausken korjausleikkauksen.. eli hän olisi jo yli 25-vuotias, eli tullut suomeen vähintään 18 vuotta sitten... eli vuonna 1988.. miettikääs kuinka paljon somaleita ko vuonna suomeen tuli? reps..
" isäni haki naapurikylästä naisen kotikylääni ympärileikkaamaan minua"
ikinä en ole kuullut somalin puhuvan " kotikylästä" , heh. lisäksi miehet eivät osallistu naisten ympärileikkauksen suunnitteluun tai toteutukseen.
Vierailija:
unohda kyllä en koskaan. muistan vieläkin, kuinka äitini piteli minusta kiinni kun se nainen viilteli..
onneksi menetin tajuntani jossain vaiheessa.
olin teini-iässä katkera, kun ymmärsin ettei täällä sitä tehdä, ei edes muslimit. tajusin myös, ettei koraanissa käsketä tehdä sitä.
mutta ei katkeruus hyödytä. olen kiitollinen, että sain korjausleikkauksen. monet eivät sitä saa.