Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤*¤*¤ Kesäkertut tiistaina ¤*¤*¤

03.01.2006 |

Huomenta!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan ja menen kuuntelemaan sydänääniä. Mitään ei ole ollut erikoista, mutta pakko vaan saada kuulla ne. Ultraan on kuiteskin vielä kolme viikkoa. En jaksa niin pitkään odottaa kuulumisia pikkuisesta. Nyt jos kuulen sydänäänet, niin hyvällä säkällä tuntisin liikkeet ennen ultraa. Sen jälkeen ei sitten tartteis enää panikoida.

Miekin oon joka ilta pitänyt monta tuntia käsiä masulla ja kuulostellut liikkeitä. On vaan hieman hankalaa kun tunnen oman sykkeen käsissä ja kaiken lisäksi mulla näkyy mahassakin se syke. Meneehän siinä tietty isot verisuonet. Eilenkin laitoin kaukosäätimen mahan päälle, niin se tasaisesti liikkuu siinä sykkeen mukaan. Oon tehnyt tuota myös ennen raskautta. Se saattaa luulla hämäämään, että vauva liikkuu. Mut tänä aamuna ihan niinkuin olisi ollut muutakin liikettä kuin oma syke... Mut en mee vannomaan.

Mulla on klo 12 aika neuvolaan, joten pitää tästä lähteä käppäilemään kaupunkiin päin.

Tytteli-83 rv 17+1

Vierailija
2/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitää ihmettä. Mä olen miettiny kans tuota neuvolaan soittamista et kuunneltas vaan sydänäänet jossain välis, mut sitte taas eilen illal Paapero liikkui ihan selkeesti (makasin sängyllä ja vatsa likkuui kuin tulivuori joka suunnalt erimallisena..) joten ajattelin jaksaa ens tiistaille jolloin mulla on neuvola-aika muutenkin. Kuun lopussa sitte onkin rakenneultra. Tekis tosin mieli mennä 4D-ultraankin se rakenneultratekemään (en ole koskaan ollut), mut onko se tyhmää tehdä Jorvis (omas synnytyssairaalas) sekä siel 4D:ssä? No, jos rahaa on niin miksi ei ;) Iltaisin vielä saattaa tulla kuvotusta mutta aika normaali olo tila täälläkin alkaa olemaan. JA väsymys nyt vielä iltaisin vaivaa kovasti, mut luulen et mul se vaivaa vaikken olis raskaanakaan ;D

Mutta ei tosiaan ihmeitä eilisen jälkeen ;D Nyt ulos lasten kanssa...

Marieela ja Paapero 15+2 tai 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Sukupuolestakin saatiin hyvä arvio, näyttää siltä että mun veikkaus menee nappiin ; ) On siinä silti vielä pieni erehtymisen vara, joten ei passaa aivan tuudittautua yhteen ajatukseen. Nyt ei sitten olekaan enää ultria tulossa, jos ei tule mitään erityistä syytä. Seuraavan kerran kai nähdää pieni kesäkuussa.

Ilmoittauduin eilen äitiysjoogaan, joka alkaa tosin vasta maaliskuussa. Sinne asti käyn bodypumpissa, jos vain kunto sallli. Eipä tuota tule käytyä kuin kerran viikossa. Käveltyä tulee päivittäin ihan kiva määrä, joten ei tässä varmaan ihan pääse rapistumaan. H&Mlläki oli aika kivati äippäpaitoja alennuksessa. Aika hyivn tavallisiakin pysytyy pitämään, kun ottaa numeroa isomman koon.

Nyt täytyy painua hommiin, ei oikein ole päässyt vauhtiin joulun jäljiltä.

sokuri 18+2

Vierailija
4/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös aivan loistava olo tällä hetkellä. Pahoinvointi jäi tuohon 15 viikkoon ja siitä lähtien on ollut tosi hyvä ja energinen olo. Maha näkyy ja muutamia äitiysvaatteita on nyt ollut pakko hankkia ja onhan ne päällä paljon miellyttävämmän tuntosia vaikka entisetkin vaatteet saa vielä päälle mahtumaan. Liikkeitä kovasti tunnostellaan ja nyt niitä välillä myös tuntee. Ei tuo meidän Nyytti hirveästi liikuskele tai sitten mie vaan tunnen liikkeet aika huonosti vielä. Mulla kans häiritsee, kun tuon oman sykkeen tuntee mahan päällä niin selvästi niin sitten tuntuu, että ne pienet liikkeet on tosi vaikea erottaa.

Me käytiin myös eilen rakenneultrassa. Vähän jännitti, että onko kaikki varmasti hyvin mutta onneksi näin oli. Pikkuinen vastaa viikkoja ja rakenteet oli kunnossa. Me ei kysytty sukupuolta, joten arvailut jatkuu kesäkuulle asti ;)

Seuraava neuvola-aika tämän kuun lopussa ja sitten saan täytettäväksi jo kelan papereita. Kauhea, miten aika menee nopeasti!!

Hyvää päivänjatkoa!

Nearoosa ja Nyytti 18+2

Vierailija
5/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisitkin " Sokuri" olla meistä eka rakenneultrassa käynyt. No, perässä tullaan, meidän vauvaa kuvaillaan huomenna. Pitää vaan keksiä, mihin ihmeeseen laitan meidän lapset siksi aikaa. Ovat nimittäin molemmat rs-viruksen kourissa, joten päiväkotiin ei ole asiaa.

Nuoremmalla rs onkin vanha tuttu, vietettiin kaksi vuotta sitten viisi päivää lastensairaalassa ja myöhemmin neiti saikin sitä perua infektioastman. Ja siksi me lähdetään nytkin käymään lääkärissä, että saa varmuuden siitä, että keuhkot on puhtaat.

Tässä tämä viikko sitten varmaan meneekin. Eipä tarvitse paljon harrastuksista huolehtia...

Vierailija
6/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että aika rientää hurjaa vauhtia ja uskokaa vaan, niin kesäkuu tulee varmasti meille kaikille nopeammin kuin miltä tähän asti on tuntunut! Ihanaa.

Täälläkin on alkanut masu kasvaa (iso se oli kyllä jo ennestäänkin...) ihan selvästi ja yksi kaveri sanoi saunassa ollessamme, että et kyllä pysty tuota enää kauaa salassa pitämään! Ei sillä, että tätä raskautta nyt mitenkään salailisin, mutta eipä sitä ole tullut kaikille huudeltuakaan.

Olo on muuten hyvä, mutta selkäkipu on vaivannut jo kolme viikkoa. Eilen kävin lääkärissä ja tuomio oli se, että kaksi selkänikamaani on jumittunut ja kipu säteilee alaselkään. No, tänään menenkin sitten fysioterapeutin vastaanotolle ja selkä yritetään saada kuntoon mahdollisimman pian. Kaikkea sitä tuleekin, mutta onneksi menin kuitenkin lääkäriin, enkä vain uskotellut, että tämä on normaalia selkäsärkyä, mikä kuuluu raskauteen....

Nyt kyllä täytyy alkaa liikkumaan oikein toden teolla, että säästyisin loppuraskaudessa kaikilta ihme-vaivoilta!!!!

Minustakin tuntuu, että iltainen väsymys on lakannut ja jaksan jopa seurata tv-sarjoja vielä klo 21 jälkeenkin....=)

Hauskaa viikon jatkoa kaikille ja hyvää uutta vuotta!

t.susse 16+4 muistaakseni....

Vierailija
7/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irinja: Lapsille pikaista paranemista! Meillä ilmeisesti myös tuo rs-virus on..ainakin kovin limainen ja äkäinen tauti, eikä tunnu kuopuksella helpottavan..Luulisi että vuosi sitten sairastettu virus olisi edes vähän antanut helpotusta tälle vuotta mutta ei...samoin nuo isommat on sairastaneet rs-viruksen äkäisenä jo pienmpänäkin... Toivottavasti keuhkot siellä kuitenkin puhtaat!

Mulla ois huomenna neuvola,ihana päästä niitä sydänääniä kuuntelemaan..muuten tuolla ei niin väliä olisikaan. Painoa ei pitäisi olla oman vaa' an mukaan tullut lisää ja verenpaineetkin yleensä olleet normaalit, väsymyksestä päätellen hemppa on jo romahtanut.

Omaan napaan ei muuten kuulukaan mitään uutta, hiljaksiin pyöristyy =) Äitiys vaatteita pitäisi alkaa miettimään, tai siis kangasta etsimään. Ompelen itse yksistä puuvillahousuista äippähousut ja sit varmaan toiset ihan kokonaan ostokankaasta. Katselin noita hintoja, enkä useampia housuja raski ostaa muutaman kuukauden takia. Paidan mallia olen yrittänyt miettiä, että senkin saisi ommeltua..

Jaahas, kutsu kävi, pitää mennä nuorimmainen ottamaan päikyiltä ylös =)

Mutta oikein mukavaaa päivän jatkoa kaikille!

Hattara 14+

Vierailija
8/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita teidän lapsilla on tuossa viruksessa?!! Auttaako mikään? Kuuluuko siihen kova kuume? Meillä neiti on nuhassa ja yskääkin on tänään,muuten kyllä nukkuu ja syö hyvin.

Minä siis kärsin aivan järettömästä pahoinvoinnista ja jouduin viikkoja syömään pahoinvointilääkkeitä.Nyt täälläkin on valoa tunnelin päässä ja elämä alkaa taas tuntua ihanalta ja samoin olen nyt saanut alkaa nauttia raskaudestani.Maha on hieman pyöristynyt,vaikka painoa ei vielä ole periaatteessa tullukaan.Liikkeitä ei sinällään vielä tunnu,välillä sellasta kuplintaa. Hassua miten erilailla raskaudet menee.Esikoista oottaessa painoa oli jo tullut 7kg ja maha oli jo melkoisen suuri.No,mielummin näin päin.Én millään haluaisi sitä +26kg =)

Eilen kävin hammaslääkärissä ja kaikki oli oksentamisesta huolimatta ok.Samoin kävin verikokeissa,paastosokeria otattamassa.Minulla on rakenneultra 1.2 ja samalla diabeteshoitajalle aika.Esikoista oottaessa yksi sokeriarvoista oli kohollaan yhden desimaalin,joten sen perusteella minulla oli raskausdiabetes,vaikkei nyt periaatteessa ollutkaan.Ne on vaan niin hiton tarkkoja.Joten nyt olen sitten tarkassa syynissä... :/ Onko kellään muulla ollut raskausdiabetes?

Eipä tässä kummempaa kuulu..Mukavaa odotusta kaikille!! Yritän nyt tässä pikku hiljaa pinoutua useimmin ja " tutustua" teihin =)

Tuulia,Mimmi 9kk ja sykerö rv15+3

Vierailija
9/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea päänsärky ollut eilis illasta lähtien ja nyt tuo alamahakin on kipeä ja pinkeä. Soitin neuvolaan ja sovin että vien pissinäytteen aamulla, jos vaikka olisi tulehdusta. Sopisi hyvin siihen että on taas alkanut pissittämään jatkuvasti.

Päänsärky helpottaa kun lepäilen, mutta heti kun olen vähän aikaa pystyssä niin johan taas jomottaa. Tyyppikään ei ole nyt liikkunut vaikka paripäivää sitten reihui niin että mahanahka heilui! Jotenkin vain huolestuttaa :(

No empä jaksa sen enempää kirjoitella...

Ninni rv 14+6

Vierailija
10/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sai taas hetkeksi mielenrauhan.

Vierailija
11/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa ihanan oireetonta niin kuin monella muullakin! Tuon alun oksetuksen ja ällötyksen jälkeen tää " normaali" olo tuntuu taivaalliselta. Masu alkaa kans kasvaa - tai siis näkyy jo selvästi. Löysin kivoja mammapaitoja H&M:ltä, olivat laajentaneet äippäosastoa kivasti!

Tuntuuko teillä toista/kolmatta odottavilla painon tunnetta alavatsassa? Mulla tuntuu, esikosta en muista tunteneeni tässä vaiheessa. Mutta normaalia kuulemma on neuvolan mukaan. Rakenneultraa odotan kovasti, vielä pari viikkoa siihen. Nyt tuntuu että aika kuluu hurjaa vauhtia vaikka syksyllä valittelin ettei viikot kulu lainkaan. Rutkasti hyvää oloa kaikille!

RosaH 16+5

Vierailija
12/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

77tuulia: Rs-virustako tarkoitit? meillä kuopuksella alkoi kovalla yskällä ja sitä seurasi korkeahko kuume, kahteen päivään painui alkavaksi keuhkokuumeeksi ja korviin. Nyt reilu vuorokausi kuurin loppumisen jälkeen neiti lämpöilee edelleen ja henki rohisee kovin. Odotellaan torstaihin, kun astma/allergiakontrolli silloin, josko lastenlääkäri tutkisi uudemman kerran onko tauti helpottanut. Keskimmäisellä alkoi kovalla yskällä,päivä kuumetta ja lähes viikon lämpöjä, hänellä myös keuhkokuume (molemmissa keuhkoissa tulehdukset) sekä korvatulehdus. Esikoinen selvisi kovalla yskällä ja muutaman päivän lämpöilyllä. Kaikilla nenät vuotaneet kovasti ja yskä ollut todella limaista. Meillä varmasti taudin äkäisyyteen vaikuttaa osaltaan se että kaikilla tenavilla on astma, kahdella nuorimmalla aika huonossa jamassa vieläpä..

Mutta omaan napaan ei uutta. Kävin äsken pihalla sahaamassa saunapuita,et illalla pääsee saunaan jahka mies kotiutuu töistä =) Lapset tottakai nukkumaan ennen sitä ;o)

Mukavaa tiistai iltaa kaikille!!!

Hattara ja lapset 7/04, 3/01, 4/99

Vierailija
13/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika yski keuhkojaan ulos 5 vrk kun nousi korkea kuume jota olikin 5-6 pvää putkeen ja laski lämpöilyksi. Lääkäri totesi alkavaksi keuhkokuumeeksi ja saatiin penisilliini kuuri josta tosin puhkesi allerginen reaktio ja saatiinkin sitte puhelimitse uusi kuuri. Tosin oltiin vko ensin ilman uutta kuuria koska halusin kts josko se kuitenkin meni ohi, mutta ei. Nyt näyttää parantuneen, onneksi :/

Vierailija
14/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin oli kiva lähtö tänään loman jälkeen töihin. Olin laittanut kellon illalla soimaan vahingossa tunnin liian myöhään, mutta enhän sitä sitten aamulla huomannut. Normaalisti touhusin aamuhommat, tyhjentelin autosta jopa lasten sukset pois jne. Aamupalaa syödessä meinaisi sitten mennä leipä kurkkuun kun katsoin kelloa. Ei muuta kuin soittamaan töihin, että tulossa ollaan...Kiva kun päivä käynnistyy noin.

Kerroin tänään töissä raskaudesta ensin esimiehelle ja sitten työkavereille. Eipä nuo kukaan kovin yllättyneitä olleet. Hyvin olisin saanut pidettyä vielä salassa, mutta halusin kertoa nyt, että ehtivät hommata kunnon sijaisen paikalleni. Tilanne ensi kesänä työmaalla on varmaan varsin mielenkiintoinen. Näyttää siltä, että 4 vakituista on yhtä aikaa poissa kukin erilaisista syistä. Ja lomat siihen päälle vielä...huh.

Onko kaikki menossa rakenneultraan? Meillä täällä on vain yksi ilmainen ultra, joka np tai rakenne. Np-ultrassa kävin jo. Rakenneultra maksaisi naapurikaupungissa n.200e. Ja nykyään Kela ei kuulemma korvaa käynnistä enää mitään(?) Hinta on aika suolainen... Näyttää nyt siltä, että jätän väliin, vaikka aiemmin olin kovasti menossa.

Lyydia 16+5

Vierailija
15/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

77tuulia ekaks tosta raskausdiabeteksestä, eli mulla oli kakkosen kanssa se, mullakin oli vaan yks arvo vähän koholla joten ruokavaliolla hoito riitti ja arvot pysyi hienosti koko raskauden aisoissa. Ja vauvakin syntyi normaalikokoisena, 3.6kg ja risat...

Nyt tämän kolmannen kanssa meen tietty taas sokerirasitukseen, mutta en kyllä vielä tiedä että milloin kutsu tulee sinne. Mittasin tuossa yhtenä päivänä sokerit itse kaverin mittareilla, ja oli onneksi ihan normaali tuo arvo. Oonkin kyllä yrittänyt jo syödä ohjeiden mukaan, vaikka välillä onkin livennyt etenkin nyt kun tuo kammottava pahoinvointi tuntuu olevan kokonaan taakse jäänyttä elämää, luojan kiitos!

Olo on mullakin aikas normaali, ihanaa!! Voi syödä normaalisti eikä tarvii kokoajan miettiä kuinka selviää töissä jos ei pääsekään kahden tunnin välein salaa jotain popsimaan. Tosin ruokavaliossa on kyllä käynyt selkeä muutos eli en saa oikein lihaa alas millään. Ja se on siis poikkeavaa mulle.. Keitetyt perunat on edelleen parasta mitä tiedän, niitä joka päivä siis ilman mitään kastikkeita ym., perunaa vaan lautanen täyteen niin meikä on tyytyväinen.

Vauveli liikkuu joten kuten joten paniikki ei pahasti pääse nousemaan kun vauveli aina silloin tällöin ilmoittaa olostaan.

Väsymys on vielä " riesana" mutta ooikeastaan nautin kun vielä VOIN mennöä pötköttämään ja lukemaan peiton alle, se kun sitten ens kesäkuun jälkeen taas aika mahdotonta jonkun aikaa, taitaa joku pitää seuraa sitten enemmän kuin riittämiin, yötä päivää...

t. mariadee 14+4

Vierailija
16/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan taas muutamaan päivään ehtinyt edes koneella käymään, kun esikoinen (2v.) On taas ollut kuumeen kourissa : ( Perjantaina käytiinkin Korvapolilla katsastamassa korvat, kun jonotellaan tuonne putkitukseen pääsyä. No eilen sitte iskä vei pojan lääkäriin päivällä niin korvatulehdushan siellä taas oli : ( Se olikin sitten pojan 19:ta korvatulehdus elämän aikana : ( Tosi kurjaa. Uusi vuosikin vaihtui ihan täällä neljän seinän sisällä, kun pojalla oli 40 asteen kuume : ( No jospa taas tuo antibiootti kuuri auttais : )

Ja toivottavasti sekin auttaisi noihin korvatulehduksiin, kun iskä jäi pojan kanssa kotiin siihen saakka kunnes minä jään ensin vuosilomalle ja sitten äitiyslomalle. Laskeskelin tuossa, että minun pitäisi päästä nauttimaan kotona olosta jo maaliskuun lopussa : )

Sitten vähän omaa napaa...Maha myös minulla tullut esiin mutta liikkeistä en ole ihan varma...Välillä ajattelee, että nyt se liikkui mutta sitten taas laitan sen hyvän mielikuvituksen piikkiin : ) Torstaina onkin sitten neuvola. Unohdin vaan kysyä, että jokohan tällä kerralla otettiin se pissakoe? Muistaako/Tietääkö kukaan? Oliko rv 16 pissakokeen otto neuvolassa? Mulla, kun sitä ei ole otettu kuin kerran vielä ja sekin oli labranäytteiden yhteydessä.

Minäkin olen muuten huomannut, että väsymys on hiukan kadonnut : ) Ja kynnet sekä hiukset kasvaa...finnitkin, kun vielä häviäisi niin kiva olisi : )

Minäkin olen tässä etsiskellyt vähän mamma vaatteita. Ajattelin tässä joku päivä mennä tutustumaan tuohon yhteen äitiysvaateliikkeeseen. Netissäkin näyttää olevan aika paljon tarjontaa mutta minusta hinnat on aika korkeat, kun mukaan lisää vielä postikulut. Tai sitten olen vain nuuka : ) Olen vain niin huono laittamaan rahaa omiin vaatteisiin : ( Miehelle ja lapselle on paljon mukavampi ostella : )

Jaahans...täytyy lähteä selvittämään tuo meidän tiskivuori. Tiskikone meni sitten ja sanoi sopimuksensa irti! Nyt sitten joutuu viikon verran tiskailee käsin : ( Ja niinku mä sitä inhoan!

Illan jatkoja kaikille!

Vierailija
17/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa minäkin. Meillä rakenneultra on ainoa ultra myös, mihin pääsee kaikki. sitten ultrataan tarpeen mukaan. Ja siis meillä se on edessä ensi tiistaina. Sitten selviää (toivottavasti) onko mun arvaus oikeassa ;)

Minulla ei edelleenkään ole kiirettä kaivella äitiyshousuja kaapista - tavalliset menee vielä. Kaveri tänään sanoi, että on se maha kasvanut, mutta kyljistä on lähtenyt tavaraa, joten se varmaan kompensoi tilannetta. Tuntuu, että ei nuo housut käy ikinä pieniksi! Minä jo niin haluaisin alkaa pitään äitiyshousuja. Tuntus raskaammalta olo ;)

Oireista: mulla liitoskivut on tulleet mukaan kuvioihin - niiden kanssa on vain elettävä. Muuten olen aika oireeton.

Kävin tänään ostamassa häitä varten kengät - sovitin tavallinen puuvillasukka jalassa, niin on jaloilla varaa vähän turvota tässä ennen häitä. Sormuksen tilasin sen kokoisen, kuin nyt ois hyvä - toivottavasti ei nakit turpoa kovin paljon ennen maaliskuuta! Pitää hääpäivää edeltävä viikko syödä ananasta ja mansikoita ja juoda riittävästi, että saa ylimääräiset nesteet liikkeelle, jos kovasti turvottaa ;)

Eipä tässä, pitää vielä jokunen askartelujuttu tehdä ennen nukkumaanmenoa, häihin kun on enää 10 viikkoa aikaa (IIIIKKK!!!)

Eggis ja rusina rv 17+5 (?)

Vierailija
18/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi pikaisia paranemisia kaikille pikkuisille RS-viruksesta kärsiville ja muillekin! Meillä on poika (9 kk) ollut nyt kuukauden päivät suht terveenä mut sitä ennen oltiinkin melkein kuukausi koko ajan nuhassa, kuumeessa ja korvatulehduksessa, eikä ollut kivaa pojalla eikä äidillä! Nyt pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä et pysyttäiskin terveinä..

Joku kyseli siitä painontunteesta alavatsalla, myös minulla samanlaisia tuntemuksia mut taisin tuntea niin myös esikoisen kohdalla. Tuntuu vähän epämiellyttävältä välillä mut ei käy kipeää. Lueskelin just esikoisen odotusajalla pitämääni päiväkirjaa ja huomasin et suurinpiirtein näihin aikoihin mulla alkoi supisteleen, saa nähdä miten käy nyt, raskaushan on ollut melkein samanlainen tähän asti kuin esikkoa odottaessa, paitsi että nyt olen välillä voinut oikeasti pahoin ja joutunut jopa oksentamaan, yök! Onneksi se aika on jo ohi, huoh!

Oltiin rakenneultrassa tänään. Kaikki oli hyvin, rakenteet kunnossa, vauveli vastasi viikkoja. Ihan mieletöntä nähdä taas pikkuinen polskuttelemassa omassa masussa. Siellä se ihanuus pisti käden poskelle ja oli niin miettiväinen.. ja ehkä vähän rauhallisempi kuin esikoinen aikoinaan.. äidin toiveajattelua.. :) Saatiin uusi aika helmikuun loppuun kun mulla oli istukka tosi lähellä kohdunsuuta. Kontrollikäynnillä tarkistetaan, että onko istukka noussut ylemmäs ettei tarvis keisarinleikkausta tehdä. Sinänsä tosi kiva juttu kun päästään uudestaan ultraan, meillähän kaupunki ei tarjoa kuin yhden ilmaisen ultran ja tuo istukka yleensä aina nousee ylemmäs kohdun kasvun myötä joten ei pitäis murehtia sitäkään!

Napa paukkuu ja kasvaa. Olen kotosalla vielä äitiyslomalla esikoisesta joten olen jo mukavuussyistä siirtynyt äitiyshousuihin, ihanaa kun mikään ei purista! Kauhea vaateongelma vaan painaa päälle kun ollaan viikon päästä lähdössä etelän lämpöön.. mitä mahtuu päälle esim. loman loppupuolella..? Mulla kun tuo maha kasvaa pyrähdyksittäin joten voi olla et mukaan otetut vaattet ei mahdukaan enää viikon lopulla.. :)

Pirtsakkaa tammikuuta kaikille Kertuille ja ihanaa odotusaikaa, nautitaan nyt tästä keskiraskaudesta kun vointi on vielä hyvä ja energiaakin riittää!!

MiljaMaaria 18 + 2

Vierailija
19/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Marple, täälläkin lähes tulkoon oireetonta!! Elämä on jokseenkin ' palautunut' normaaliksi, ruoka ja kahvi (!!) maistuu nyt hyvin, melkein liiankin kanssa :) Olo ei ole enää niin nuutunut ja väsy, jotenkin jaksaakin paremmin. Kyllä mulla ainakin pitää paikkansa, että keskiraskaus on ' helpointa' raskauden aikaa!

Mulla meni eka raskaus ihan samalla kaavalla, ekat 3,5kk ihan kauhee olo ja sen jälkeen olin elämäni kunnossa! Ja seuraavaksi huomataan, että, kyllä, masuhan se on tiellä :)) Onneksi tuntee jotain liikkeitä, silloin tällöin, jotta voi olla jokseekin rauhallisin mielin raskauden jatkumisesta! Seuraava ultara on vasta pari viikon kuluttua..

Nukuin viime yönä tosi hyvin, pitkästä aikaa. JOhtuu varmaan siitä, että sain eilen kerrottua esinaiselleni raskaudesta! Niin iso taakka putos harteilta ja olin vielä eilen illalla liikutuksen tilassa essarin reaktiosta :)) Kaveri nauroikin, että kyllä huomaa että olen raskaana.. Nyt iski vaan ihan kauhee motivaation puute...

Hyvää päivän jatkoa,

Rocco rv tasan 17

Vierailija
20/21 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raskaus ei oo kauheen selkeesti ollu huomattavissa missään vaiheessa kun ei oo pahoinvointeja yms ollu. Väsymys on helpottanu ja nyt alkaa maha kasvamaan. kahtena aamuna on alamahassa ollu kova kohta joten näinköhän vauveli on ollu parkissa tuolla alaosassa?? päivällä sitä ei oo enää tuntunu. Nyttekin on kadonnu tuo kova kohouma. Parina iltana oon ollu tuntevinani liikkeitä ja kerran mieskin huomasi kun maha liikkui.

Eilen tuli shoppailtua pari äitiyspaitaa ja kireetä paitaa pitäessä tuon kummun kyllä huomaa selkeesti: täytynee töissä kertoa ens viikolla kun pomo palaa lomalta.

Ens viikolla on neuvola keskiviikkona ja sitten 23. rakenneultra ja se onkin eka ultra mihin pääsen... Jännittää kyllä kovasti että onhan asukilla kaikki kunnossa! Töihin ei huvittais mennä enää yhtään: voisin aivan mainiosti pyöriä päivät täällä kotosalla sen kummempaa tekemättä!! Mutta täytynee jaksaa viel töitä...

Eipä sen kummenpaa täällä... kävin eilen ostamssa jumppakortin, meinattii kaverin kanssa suunnata jumppaan: ois mammajumppaa ja sitten jos vaan tavallisissa jaksais käydä... mut katotaan, kuhan sais liikutettua itteään viel!!!

Miitsu ja Kasperi rv 16+3