Tammikuun inssiläisiä!
Joko löytyy tammikuun inssiläisiä? Meillä on neljäs ja luultavimmin viimeinen inssi ensi viikolla, jos vaan ovulaatio ei osu viikonloppuun.
Hoidossa ollaan julkisella ja selittämättömiä. Clomit on tukena ja mahdollisesti vielä luget. siispä: piinapino pystyyn! :-)
Kommentit (67)
Kiitos Helmi77 onnitteluista :)
Nyt on jo mieli tasaantunut, ja tilalle on tullut huoli siitä että sujuuko kaikki hyvin... varsinkin mies on kovin varautuneesti onnellinen: " ettei tarvii sitten liian korkealta pudota" . No, turha kai tässä murehtia - toivotaan vaan että kaikki sujuu hyvin.
Kovasti olin tosiaan varautunut siihen ettei taaskaan olisi tärpännyt, mutta salaa kyllä ajattelin että ehkä sittenkin - vaikka olo ei tosiaan ole mitenkään ihmeellinen ts. mitään tosi selviä raskausoireita ei ole ollut.
Rinnat on arat ja turvonneet, vatsaa juilii -tosin koko ajan vähemmän ja harvemmin, lämpö on koko ajan 37.1-37.5 mikä pistää posket punoittamaan + tosi pikaisesti ohimeneviä ellotuksen tunteita - siinä mun oireet tähän mennessä. Eli ihan kuin menkkoja ennen tavallisestikin. Nettilaskurin mukaan nyt on menossa 5. raskausviikko.
Tuhannesti ++++säteitä teille kaikille, nyt on helppo sanoa että pitäkää lippu korkealla - kyllä se ihan kaikilla jossain vaiheessa tärppää :)
Menkat alkoivat tänään, ihan ajallaan... Mieli maassa, mutta elämä jatkuu...
Onnea paljon plussaamisen johdosta!! Millainen historia teillä (millaiset simpat ym..)on takana ja miten pitkään yrititte. Olen kiinnostunut, jospa saisi omiinkin hoitoihin hieman lisää uskoa muiden onnistumistarinoiden myötä. Nauti täysin siemauksin odotusajasta. Kyllä kaikki menee hyvin:)
Kiitos onnitteluista :)
Me kärsittiin lapsettomuudesta n. 2½ vuotta, josta n. 1½ vuotta käytiin tutkimuksissa ja hoidoissa. Meillä pääasiallisena ongelmana mun monirakkulaisuus ja pitkät kierrot - pco:ta mulla ei ole diagnosoitu, kuitenkin siis jotain siihen viittaavaa.
Miehen simpoissa ei muuten vikaa mutta vasta-aineita löytyi normaalia enemmän - pesussa kuitenkin saatu aikaiseksi " priimatavaraa" .
Meillä siis aika " lievät" lapsettomuuden syyt, jos nyt niin voi sanoa. Olen normaalipainoinen enkä polta joten sieltäkään suunnalta ei " syyllistä" löydy.
Tämä ensimmäinen plussa saatiin aikaiseksi clomit+pregnyl+inssi-yhdistelmällä.
Minkälainen tausta teillä on Annielli?
Täällä olis uusi yrittäjä tulossa mukaan, mahtuuko mukaan??=)
Ihan ensimmäiseksi onnittelut plussannaille, tosi hienoa kuulla että inssistä on apua! Toivoa meillekkin.;) Ja sitten lohtuhali niille, jotka ei plussannut tässä kierrossa...VOIMIA!!!
Meillä siis alkaa tästä kierrosta inssit kunnallisella puolella. Taustaa hieman: minä 26 ja mies 27, toista on yritetty 2,5 vuotta. Tutkimukset tehty ja mitään ei ole löytynyt eli molemmat terveitä ja täysin hedelmöityskykyisiä, mutta jossain tökkii...=( Esikoinen sai alkunsa luomusti ja nopeasti.
Hoidot piti aloittaa jo viime syksynä, mutta haluttiin vielä miettimisaikaa. Itsellä on vieläkin epävarma olo tuosta inssistä, että toimiiko se oikeasti...? Jostain olen lukenut, että onnistumisprosentit ei ole mitään huippuluokkaa. Mutta kuten plussanneet todistaa, kyllä toimii!=D
Soitin siaraalaan ja varasin ajan tiistaiksi. Silloin kp 4. Hoitaja sanoi, että aloitellaan pienellä hormonihoidolla eli puregonilla ja inssi päälle. Nyt onkin sitten monta kysymystä teille konkareille!! Eli, paljonko nuo lääkket maksaa? Katsoin yliopiston sivuilta, että puregon (se laimein vissiin) maksaa 91 euroa. Mutta onko se yhden piikin hinta?! Pitääkö niittä piikkejä siis pistää joka päivä, siitähän tulee ihan kamalan kallista!! Vai riittääkö siitä yhdestä ampullista moneen kertaan? Ollaan tässä kuussa juuri muuttamassa ja rahaa ei oikein olisi hurjasti ylimääräistä. Voipi siis olla niinkin, että aloitetaan vasta seuraavassa kierrossa, jos on kovin kallista.. Tiedän, ei rahaa pitäisi tässä asiassa ajatella, mutta kuitenkin.
Ja sitten vielä sitä, että milloin puregonia pistellään? Siis kierronpäivät? Ja pystyykö ovulaatiota manipuloimaan tuolla lääkkeellä eli siis pistämään niin kauan kunnes ovis sattuu viikolle vai tuleeko ovulaatio kuten se tulisi normaalikierrossakin? Minulla on tosi normaali kierto ja ovis melkein aina kp 14. Joskus kp 13. Jos nyt aloitetaan tässä kierrossa niin ovis olisi viikonloppuna...
Kiitos vastauksista etukäteen!=) Ja plussaonnea kaikille!!!!
Terveisin killimilli
kaivoin tämän vanhan pinomme esille, täytyy tulla kertomaan kuulumiset.. jos joku vielä minut muistaa :)
suureksi surukseni joudun palaamaan tänne lapsettomuus-puolelle.
plussa siis tuli 16.tammikuuta tehdyn inssin johdosta, mutta vkolla 7+ alkuraskauden ultrassa havaittiin ongelmia, ja vkolla 8 (=tällä viikolla) sikiö todettiin kuolleeksi. eilen olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä, ja nyt alan jo pikkuhiljaa hyväksyä tapahtuneen, vaikka aika " puutunut" olo tässä vielä kyllä on.
ei siis kestäny meidän ilo kauaa - ensimmäinen plussamme ikinä. no, positiivista on se että raskaus alkoi, joten ei auta muu kuin yrittää uudelleen. pienen tauon tietysti tässä joutuu pitämään, tämän vuodon jälkeen pitää vielä odottaa yhdet luomumenkat ennen hoitojen jatkamista. mutta heti kun vaan voidaan niin yritetään uudestaan - ei tässä mitään vuoden toipumista onneksi tarvita!
ei elämä tosiaankaan aina mene niin kuin pitää - tai ainankaan reilulta se ei aina tunnu. mutta senhän me tällä palstalla pyörivät kaikki jo tiedämmekin..
Paljon onnea Menina ja Paivansade!!! Ihania uutisia, tämä luo uskoa onnistumisesta! Tarrasukkia molemmille, että pikkuiset pysyvät matkassa loppuun asti! :)
Paivansateelle vielä, olet ollut sitkeä, kun oot jaksanut noin monta inssiä. Täytyy itse vielä pitää toivoa yllä menkkaoireista huolimatta, koska vuoto ei kuitenkaan ole vielä alkanut... :)
Itselläni siis pp13 ja oireet ennallaan.