Tammikuun inssiläisiä!
Joko löytyy tammikuun inssiläisiä? Meillä on neljäs ja luultavimmin viimeinen inssi ensi viikolla, jos vaan ovulaatio ei osu viikonloppuun.
Hoidossa ollaan julkisella ja selittämättömiä. Clomit on tukena ja mahdollisesti vielä luget. siispä: piinapino pystyyn! :-)
Kommentit (67)
Siilillä on jännät paikat. Pidän peukkuja.
Helmin kanssa mennään perätysten.
Mulla tänään kp12 ja inssi huomenna eli tiistaina. Kaks follikkelia oli kypsyny parin sentin kokoiseksi. Pregnylin pistin päivällä.
Mukava piinailla yhdessä. Ystävilleni en nyt oo enää ookkaan kertonu joka vaihetta, ku paras ystäväni on raskaana ja jotenki en nyt halua hehkutella hänelle. Kaikilla muilla ystävilläni jo on lapsia. Ehkä parempi pitää omana tietona tällä kertaa. Teidän kanssa tää on luottamuksellista ja samoja fiiliksiä.
Plussasäteotä kaikille! Tämä piina on mielestäni paljon pahempaa kuin piikittely ja munisten kasvattelu, olen niin tolkuttoman malttamaton. Oireina kipeät nännit ja kipeä alaselkä. Toivottavasti tämä onnistuuu ja tuo vauvan meidän perheeseen!
Helmi3
Helmi3 -Mennään melkein samoissa piinapäivissä. Tämä on niiiin tuskaisaa odottelua.. Piinassa rekisteröi kaikki mahdolliset muljahdukset kehossa :-) Väsynyt ja kipeät rinnat on ainoat tuntemukset. Mutta näitäkin on joka kierrossa. Kuluispa päivät nopeammin :-)
Eipä oo teillä paljon vaihtoehtoja, ku ootella vaan ajan kulua. Täällähän olikin kaks helmeä. Kerrottehan sitte, miten kävi?
Mulla oli sitte inssi tänään. Limis oli vain 6,2mm, mutta lupaavalta sanoi vaikuttaneen.
pp9 juuri alkanut. Eilen illalla iski tosi vahva tunne siitä ettei vieläkään ole tärpännyt. Ehkä alitajuisesti valmistan jo itseäni tuleviin menkkoihin.
Tietysti salaa toivon että tää tunne on väärässä ;)
Mitään tuntemuksia ei oikeastaan ole ollut, paitsi että kiukuttaa ihan valtavasti + vihdoin alkaa rinnat kipeytyä - ja se tuntuu niin tutulta, menkkoja enteilevältä arkuudelta.
Höh, huono päivä näemmä tulossa kun jo tähän aikaan on näin surkeat fiilikset...
++++++++++säteitä kaikille,
t. kiukutteleva Menina :)
Meillä toiveissa kokeilla inssiä pestyillä siittiöillä, ensi maanantaina on väestöliittoon eka käynti. Miehellä todettiin siis runsaasti siittiövasta-aineita, josta johtuu huono liikkuvuus. Minua on myös tutkittu, mutta vikaa ei ole löytynyt. Ovistesteillä lh-huippu löytyy aina kp16/17. Yksi lapsi meillä on, nyt on yritystä ollut pian takana taas 2 vuotta. Kysynkin siis, että mahtavatko lääkärit suostua tekemään inssin luonnolliseen kiertoon ilman sen suurempia lisätutkimuksia? Siis hormonikokeita jne. Kiertoni on suht normaali, kp 30-32. Ovis löytyy, miehessä siis vika. Mitä ensi käynnillä yleensä tehdään? Ultrasta hoitaja puhui, mutta sanoin, että sen voi skipata, sillä follikkeliultria on tehty jo useita, koska tähän asti epäilin aina vian olevan minussa. Kiitos jos osaatte kertoa jotain käytännön kokemuksia insseistä, niiden suunnittelusta ja väestöliiton toiminnasta! Plussaonnea teille kaikille!
Näinhän tässä taas kävi. Menkat tuli ajallaan :_( Inssit on nyt meidän kohdalla tehty ja seuraavaksi siirrytään IVFeen joskus keväällä.
Seuraan teidän kuulumisia ja piinistelyä. Tsemppiä kaikille!
Siili: Olen niin pahoillani puolestasi! :( Voimia Sinulle ja onnea IVF-hoitoon!
Mulle tehtiin inssi eilen, kaikki oli ok. Toiveet on korkealla, mutta olen yrittänyt muistuttaa itseäni, että myös viimeksi kaikki oli kohdallaan, eikä siltikään tärpännyt - miksi siis nytkään... Tulee olemaan tosi pitkät kaksi viikkoa, pitäisi keksiä jotain muuta ajateltavaa, mutta tiedän, että se on mahdotonta... Menina ainakin tuntuu olevan myös kova piinistelijä, miten olet saanut aikasi kulumaan? :)
Maahinen: Me tosiaan piinistellään samassa tahdissa. Mukavaa, että on joku samassa tilanteessa. Mekään emme ole kertoneet asiasta ystävillemme (ovat suurin osa jo perheellisiä), joten hyvä, että täältä saa tukea. :) Käyhän kertomassa kuulumisia ja tuntemuksiasi!
Mitäs muille kuuluu?
Pahoitteluni Siilille :( pidän peukkuja että IVF on teille se toivotun lopputulokset tuova keino!
On tosiaan varmasti käyny tällä palstalla selväksi että piinailen ihan liikaa :) toivottavasti ei ihan muiden kyllästymiseen asti...
Kiitos kysymästä Helmi77, aikani olen saanut kulumaan parhaiten niin että olen mahdollisimman vähän yksin - kun vietän aikaa ystävien seurassa ja esim. kuntoillen, niin ajatus pysyy aika hyvin muualla kuin omassa navassa. Mutta kyllä nyt kun piinapäivät etenee niin olo on aika levoton.. olenkin miettinyt että tää stressaaminen ei varmasti ole mikään hyvä asia hoitojen yhteydessä, eikös se kroppakin toimi paremmin jos on rentoutunut - mutta kun en ymmärrä miten sitä saisi itsensä olemaan stressaamatta! Väkisinhän näitä asioita ajattelee.
Nyt menossa pp10, lääkäri kehotti tekemään RTn vasta pp16, mutta ajattelin että en tee testiä ollenkaan. Kyllä sen sitten huomaa muutenkin - joko täti tulee kylään tai sitten ei.
Huomenna alkaa onneksi reilun viikon mittainen loma, ja pääsen kotoa vähän muihin ympyröihin :) eli mua tuskin täällä palstalla näkyy vähään aikaan. Tulen sitten loman jälkeen (vkolla 6) kertomaan miten kävi!
Hurjasti tärppionnea teille kaikille, ja tsemppiä piinailuun!
Ei onnistunut meidän kolmas yritys, voi räkä. Neljäs inssi ainakin vielä tehdään, en tiedä mitä sitten. Lohtuhaluje myös Siilille.
Helmi3 poistuu nuolemaan haavojaan ja lataamaan akkujaan uuteen yritykseen.
Hei!
Tänään tehtiin 7. ja viimeinen inssi. Puregonia pistelin 9 päivää ja ti-yöllä irroituspiikki. Inssi meni hyvin, siittiöt tällä kertaa ihan hyviä (luovutetut) ja nyt maha ihan turvoksissa ja kipeä, mutta kai tämä muutamassa päivässä menee ohi. Huomenna illalla aloitan luget. Ja sitten pari viikkoa pitäisi jaksaa odotella tulosta.
Jos nyt ei tule tärppiä, niin seuraavaksi meillä vuorossa IVF. Meidät laitettiin jo jonoon, mutta hoidon aloitus menee vasta elo/syyskuulle naistenklinikan kesälomien takia. En tiedä jaksammeko odottaa sinne asti, vai menemmekö tässä välissä yksityiselle puolelle kokeilemaan onneamme.
Toivotaan nyt tietysti, että tämä inssi toisi tuloksen ja ei tarvitsisi edes miettiä koko IVF:ää.
Tsemppiä piinailijoille ja lohtuhalit neganneille!
Heippa! Täällä on menossa kp19/pp 6 (eiks niin että inssipäivä on 0?). Mulle ei oo nyt mitään lääkkeitä, otettua irrotuspiikkiä lukuunottamatta, eikä olo ole ollenkaan samalla tavalla rusikoitu ja hormonien sekoittama kuin mitä se on ollut aiempien munasolukeruiden ja alkionsiirtojen & lääkityksen jälkeen. Mutta olo on silti outo. Alavatsassa on täyteyden tunnetta ja muitakin tuntemuksia. Aamulla heräsin kamaliin alavatsakipuihin, sellaisiin kunnon kuukautiskipuja muistuttaviin. Ja tänään iltapäivällä alkoi huono olo, joka on jatkunut lievänä melkein koko illan. Mutta eihän se näin voi mennä, eihän huono olo voi alkaa jo tässä vaiheessa! Tuskin alkio on ehtinyt edes kiinnittymään... Mulla on varmaan joku vatsaflunssa tms., joka saa mut toivomaan aivan liikaa. Tai sitten tää on sen irrotuspiikin vaikutusta, voiko olla?
Silti, nyt jänskättää, vaikka mulle on annettu kehnot oddsit tärppäämisestä. Joten jos (ja kun?) täti tulee kylään, pudotaan taas korkealta.
Mutta nautitaan nyt mahdollisuudesta niin kauan kuin sitä on jäljellä :). Tsemppiä kaikille piinailijoille!!!!
Cordis
Pahoittelut plussajunasta tippuneille!
Täällä pp7. Mekin siirrymme oletettavasti yksityiselle, jos nyt ei tärppää. Jonottelu ei paljon kiinnosta.
Tsemppiä kaikille.
Hups, olipas meidän pino karannut kauas...
Kaimalle lohtuhali ja pahoittelut, ettei tärpännyt... :(
Meninalle hyvää lomaa, tulehan sitten kertomaan miten kävi, pidän peukkuja!
Maahinen, Ani ja Elionor - te ainakin piinailette samassa tahdissa mun kanssa, mitkäs on fiilikset?
Mulla on eilen ja tänään ollut alavatsakipuja, ja jos jotain voi viime inssikerrasta päätellä, niin se on merkki siitä, ettei ole tärpännyt... :( Viimeksi mulla oli myös alavatsakipuja noin viikko inssin jälkeen ja negahan silloin tuli... Hermostuttaa tämä piinailu!
Mitäs muut, kait sentään jollakin on tässä pinossa onnistanut?!?
Tsemppiä kaikille! :)
Kylläpäs oli meidän pino kadonnut kauaksi :)
Mulla menossa jo pp21/kp35... en millään uskalla tehdä testiä vaikka sinänsä jo ihan lupaavalta vaikuttaa! Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole, paitsi menkkoja ennen tulevia vatsatuntemuksia on ollut jo kohta kaksi viikkoa, mikä on tosin ihan tavallista mulle. Oon jännittänyt tätä asiaa niin kovin että uskon että jännityskin voi siirtää menkkoja ties minne... aattelin että testaan loppuviikosta jos menkkoja ei edelleenkään kuulu.
Missäs muut tammikuun inssiläiset piileskelee??!!
Hei Menina, kuinka ihmeessä oot malttanut olla testaamatta?!? ;)Kuulostaa todella lupaavalta, pidän peukkuja! bd Toivon kovasti, että Sinulla on tärpännyt! Muistathan tulla kertomaan tuloksen.
Itselläni pp12/kp25 (kierto 27-30 päivää) ja kaikki menkkaoireet on ilmaantunut; rintoja aristaa, masua juilii ja kiukuttaa. Oon ihan varma, että vuoto alkaa taas ajallaan, eli keskiviikkona tai torstaina. :(
Voi ...!
Cordata, Elionor, Maahinen ja Ani - teistä ei ole kuulunut mitään, eikös teilläkin piinailu ala olla loppusuoralla? Kirjotelkaahan kuulumisia.
Pp13 ja menkkaoireita. Varmaan ke tai to alkaa menkat. En kyllä testaa!!
En ole ollut teidän pinossa, mutta olen tammikuun inssiläisiä. Inssi oli 19.1. Se oli kymmenes inssi ja plussasin eilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ihan vain siksi kirjoitin, että joku oli menettämässä toiveita menkkatuntemusten vuoksi. Mulla oli ihan sairaan kipeä vatsa ja alapäässäkin tuntui jotain ja olin ihan varma, että menkat alkaa. Rintojakin aristi. Mutta plussa tuli. Siis oireista tai oireettomuudesta ei voi päätellä mitään.
Tsemppiä piinailuun teille kaikille! Ja sydämestäni toivon plussia muillekin!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja toivoa ei kannata menettää. Minäkin jaksoin 10 inssiä yrittää...
...no enhän mä malttanutkaan oottaa loppuviikkoon testaamisen kanssa, ja niin selkee vahva plussa tuli samantien että ei epäilystäkään! Oon täysin sekasin kun olin niin varautunu taas kerran toisenlaiseen tulokseen... mies ei ole vielä kotona joten yksin tässä saan ihmetellä vielä vähän aikaa..
Huhhuh, onpa hurja tunne! Palaan tänne vielä kunhan olo vähän tasoittuu :) +++++++säteitä :) :) :)
Olin tänään viidennessä inssissä usean kuukauden tauon jälkeen. Kolmannen kerran oli clomit mukana, kaikki näytti uä:ssä hyvältä ja nyt taas toivotaan parasta. Jos ei tärppää niin pari kertaa vielä yritystä. Tsemppiä ja Onnea kaikille!